Mitä mieltä minun salkusta?

aloittelija

Ostin Nordeaa noin 5000 eurolla, Nokiaa 1000 eurolla, Fortumia 2500 e, Outotecia 700 e ja Biohitiä 800 e. Ennestään on Outokumpua pilkkahinnalla joka kohta plussan puolella.

12

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsadadagjve

      Ihan ok salkku, tosin Biohittiä ja Outokumpua en saata ymmärtää. Myy ne pois.

      • aloittelija

        En myy tappiolla ja kokeilumielessä sijoitin Biohittiin kun täällä sitä on suositeltu.


      • riskiäriittää
        aloittelija kirjoitti:

        En myy tappiolla ja kokeilumielessä sijoitin Biohittiin kun täällä sitä on suositeltu.

        Mulla Biohitia keskihinnalla 6.83 EUR. Tappiolla en myy (ellei pakko!). Suosittelija(t) täällä puhuu 10 EUR hinnasta kesällä. Itse olen valmis odottamaan vielä.


      • toteaja-
        aloittelija kirjoitti:

        En myy tappiolla ja kokeilumielessä sijoitin Biohittiin kun täällä sitä on suositeltu.

        elä hyvä ihminen osta mitään suomi24 suositusten perusteella. täältä löytyy suosittelijat kaikelle ja saman verran sitten vastaan väittäjiä.
        Harkitse itse tarkasti mitä teet ja milloin.


    • Säästöpossurahoja

      Säästä nyt ensin vielä 10 vuotta jos vaikka sitten saisit tuon verran kasaan!

      • aloittelija

        Ennestään on rahastoissa jotka tuottaneet hyvin. Nyt kokeilen osakkeita josko onnistuisi.


    • Omakas

      Hajautus vähän kehno, mutta jos uskot juuri Nordeaan ja ennestään rahastoissa enemmän rahaa, niin mikäs siinä.
      Jos optimaalista hajautusta hakee, niin ulkomaat puuttuvat, korkorahastot puuttuvat, kuluttajatuotteet puuttuvat.

    • jklkg

      Maantieteellinen hajautus surkea (50 % Suomi 50 % Ruotsi pääkonttorien mukaan) ja toimialahajautuksessakin on toivomisen varaa (50 % yhdessä rahoitusalan firmassa).

      Toivottavasti ne rahasto-omistuksesi korvaavat osakesalkun puutteita. Sijoitussalkkua kannattaakin katsoa kokonaisuutena, huomioiden kaikki palaset.

    • visionääri

      Osta lisää Biohittiä, vaida Nokiat Compteliin. Indered suositti sitä liikettä jo vuosi sitten ainakin. Verkot muuttuu enemmän ohjelmisto pohjaisiksi, raudan ossus vähenee ja kilpailu kiristyy... Fortumille tulee Siperiasta miljardien alaskirjaukset..myy.. Tilalle Siili Solution. Puolet Nordeasta eq pankiin..isot pankit haasteiden edessä...

      • uhkarohkeaako

        Melkoisia lotto-osakkeita sinulla... Voi tuottaa paljon, tai sitten ei.

        Fortumille ei mitään alaskirjauksia tule, tasaista ja varmaa bisnestä, vaikka sähkön hinta onkin alamaissa.


    • Jekylll

      Kovin on riskipitoinen salkku, Nokia ja Nordea ovat olleet laskussa, Outotec taitaa olla tappiollinen yritys ja Biohit on bioteknologia-alan yrityksenä joka tapauksessa riskipitoinen osake. Fortum voi olla kova sana, jos osaa sijoittaa kassassa lepäävät rahat hyvin.

      Ja samaa mieltä kuin edellä, nettikeskusteluista ei kannata mitään tavoitehintoja osakkeille katsella...

    • Sopujako

      Tuossa viiden osakkeen setissä voisi hajautusmielessä ehkä yhtä lajia olla korkeintaan noin 30% ja vähintään noin 10%. Nyt Nordean (50%) mahdolliset heilahtelut yksin vavisuttaa koko settiä.

      Mielenkiintoinen ja silti suht-koht mukavasti hajautettu setti viiden osakkeen kanssa voisi olla vaikkapa %-jakaumalla 30-25-20-15-10. Tän osakekvintetin 3 isoa voisi vallata osuudet 30-25-20 ja pienemmät kummajaiset 15-10 :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe