Mitä mieltä minun salkusta?

aloittelija

Ostin Nordeaa noin 5000 eurolla, Nokiaa 1000 eurolla, Fortumia 2500 e, Outotecia 700 e ja Biohitiä 800 e. Ennestään on Outokumpua pilkkahinnalla joka kohta plussan puolella.

12

357

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsadadagjve

Ihan ok salkku, tosin Biohittiä ja Outokumpua en saata ymmärtää. Myy ne pois.

• aloittelija

En myy tappiolla ja kokeilumielessä sijoitin Biohittiin kun täällä sitä on suositeltu.

• riskiäriittää
        aloittelija kirjoitti:

En myy tappiolla ja kokeilumielessä sijoitin Biohittiin kun täällä sitä on suositeltu.

Mulla Biohitia keskihinnalla 6.83 EUR. Tappiolla en myy (ellei pakko!). Suosittelija(t) täällä puhuu 10 EUR hinnasta kesällä. Itse olen valmis odottamaan vielä.

• toteaja-
        aloittelija kirjoitti:

elä hyvä ihminen osta mitään suomi24 suositusten perusteella. täältä löytyy suosittelijat kaikelle ja saman verran sitten vastaan väittäjiä.
        Harkitse itse tarkasti mitä teet ja milloin.

• Säästöpossurahoja

Säästä nyt ensin vielä 10 vuotta jos vaikka sitten saisit tuon verran kasaan!

• aloittelija

Ennestään on rahastoissa jotka tuottaneet hyvin. Nyt kokeilen osakkeita josko onnistuisi.

• Omakas

Hajautus vähän kehno, mutta jos uskot juuri Nordeaan ja ennestään rahastoissa enemmän rahaa, niin mikäs siinä.
      Jos optimaalista hajautusta hakee, niin ulkomaat puuttuvat, korkorahastot puuttuvat, kuluttajatuotteet puuttuvat.

• jklkg

Maantieteellinen hajautus surkea (50 % Suomi 50 % Ruotsi pääkonttorien mukaan) ja toimialahajautuksessakin on toivomisen varaa (50 % yhdessä rahoitusalan firmassa).

Toivottavasti ne rahasto-omistuksesi korvaavat osakesalkun puutteita. Sijoitussalkkua kannattaakin katsoa kokonaisuutena, huomioiden kaikki palaset.

• visionääri

Osta lisää Biohittiä, vaida Nokiat Compteliin. Indered suositti sitä liikettä jo vuosi sitten ainakin. Verkot muuttuu enemmän ohjelmisto pohjaisiksi, raudan ossus vähenee ja kilpailu kiristyy... Fortumille tulee Siperiasta miljardien alaskirjaukset..myy.. Tilalle Siili Solution. Puolet Nordeasta eq pankiin..isot pankit haasteiden edessä...

• uhkarohkeaako

Melkoisia lotto-osakkeita sinulla... Voi tuottaa paljon, tai sitten ei.

Fortumille ei mitään alaskirjauksia tule, tasaista ja varmaa bisnestä, vaikka sähkön hinta onkin alamaissa.

• Jekylll

Kovin on riskipitoinen salkku, Nokia ja Nordea ovat olleet laskussa, Outotec taitaa olla tappiollinen yritys ja Biohit on bioteknologia-alan yrityksenä joka tapauksessa riskipitoinen osake. Fortum voi olla kova sana, jos osaa sijoittaa kassassa lepäävät rahat hyvin.

Ja samaa mieltä kuin edellä, nettikeskusteluista ei kannata mitään tavoitehintoja osakkeille katsella...

• Sopujako

Tuossa viiden osakkeen setissä voisi hajautusmielessä ehkä yhtä lajia olla korkeintaan noin 30% ja vähintään noin 10%. Nyt Nordean (50%) mahdolliset heilahtelut yksin vavisuttaa koko settiä.

Mielenkiintoinen ja silti suht-koht mukavasti hajautettu setti viiden osakkeen kanssa voisi olla vaikkapa %-jakaumalla 30-25-20-15-10. Tän osakekvintetin 3 isoa voisi vallata osuudet 30-25-20 ja pienemmät kummajaiset 15-10 :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4217
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      36
      3051
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2207
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1959
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1949
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1318
    Aihe