Jollekin pikkulusikalla ja toiselle isolla kauhall

PIDÄ_HUOLTA

Jollekin annetaan pikkulusikalla ja toiselle isolla kauhalla...

"Mitä sulle kuuluu? Onko kaikki ok?" Pieniä arjen juttuja, mutta tässä ajateltavaa joka iikalle...
Tiesitkö, että ihmiset, jotka ovat vahvimpia ovat tavallisesti kaikkein herkimpiä?
Tiesitkö, että ihmiset jotka ilmaisevat suurta ystävällisyyttä joutuvat usein kokemaan huonoa kohtelua toisten taholta?
Tiesitkö, että he, jotka huolehtivat toisista kaiken aikaa ovat niitä, jotka itse tarvitsisivat huolenpitoa eniten?
Tiesitkö että kolme vaikeinta sanaparia ovat: rakastan sinua, olen pahoillani ja auta minua?
Joskus, kun ihminen näyttää päällepäin onnelliselta, sinun täytyy katsoa hänen hymynsä taakse ja nähdä miten paljon tuskaa onkaan hänen sisimmässään.
Kaikille ystävilleni, jotka käyvät juuri läpi jotain vaikeuksia paraikaa - aloittakaamme kannustus"vyöry". Me kaikki tarvitsemme myönteistä kannustusta juuri nyt! Jos en näe sinun nimeäsi tässä, ymmärrän.
Pyydän ystäviäni, missä tahansa olettekin, ystävällisesti kopioimaan ja liittämään tämän omaan statukseenne yhden tunnin ajaksi antaakseen hetken tukea heille kaikille, joilla on perheongelmia, terveysongelmia, työongelmia, murheita ja joilla on tarve saada tietää, että joku välittää.
Tehkää se meidän kaikkien vuoksi, sillä kukaan ei ole täysin vastustuskykyinen näille asioille. Tiedän, että jotkut tulevat sen tekemään!

9

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Twelvepoints

      Tämä oli hyvä aloitus. Juuri noin jutut menevät elämässä ja maailmassa.

    • Pienellä kauhalla kymmeniä vuosia, ei tosin Suomessa.

    • heinis-

      Ihana ihmisläheinen aloitus <3. Herkähkönä ihmisenä melki herkistyi.
      Sitte vähä enemmän ajateltuna, osaako sitä ystävällisyyttä näyttää aina, vaikka haluaisi, tarkoittaisi. Ja koska on herkkä, olettaa että kokiessaan kaltoinkohtelua, se on vaan se oma liian herkkä mieli, ei osaa pitää puoliaan niin kuin pitäisi ja monet sen tuntuvat osaavan, tavalla tai toisella. "Olen pahoillani" ei kyllä tunnu vieraalta sanoa, jos yhtään niin tuntee.

    • nuormieli

      Näinhän se menee ja on surullista ja valitettavaa et joillekin se pikkulusikka on aina vain pikkulusikka, soisin niin mielelläni et hänenkin käteensä osuisi joskus se iso kauha jolla ammentaa elämäniloa ja intoa, (en tarkoita rahan mahtia) ajattelen häntä juuri nytkin lämmöllä ja haluaisin hänen tuntevan sen lämmön ympärillään kannustavana voimana kohdata huomisen vaikeudet.
      Pää pystyyn "siskoni" sinä olet vahva ja sinulla on vielä mahdollisuus saada kauha käteesi jolla ammentaa sitä oikeaa elämäniloa ja rohkeutta ottaa se avosylin vastaan.

    • Tulin-lukemaan-tämän

      ketjun uudelleen ennen nukahtamistani. Hyvää yötä!

      Muuten, kirjoitin juuri äsken nukahtamisesta. tuon sen tähänkin

      sillä kokeilin sitä eilen. Toimii...

      Timo Partosen nukahtamisharjoitus:

      4-7-8 -hengitystekniikka perustuu pranayamaan, vanhaan intialaiseen menetelmään, jossa hengitystä säädellään laskemalla hengityksen eri vaiheissa neljään, seitsemään ja kahdeksaan. Siis näin:

      1. Sulje suusi ja hengitä sisään rauhallisesti nenän kautta laskien neljään.

      2. Pidätä henkeäsi laskien seitsemään.

      3. Lopuksi hengitä kahdeksaan laskien ulos avoimen suun kautta niin, että ulos hengitettäessä kuuluu ilmavirran ääni.

      4. Kielen tulee pysyä suussa lähes paikoillaan koko harjoituksen ajan.

      5. Uloshengitys vie siis aikaa kaksi kertaa sisäänhengityksen verran. Ajan laskeminen on tärkeää.

      Päätin illalla kokeilla, kun Mia sen minulle oli päivällä kertonut.

      Muistan, että ajattelin: montakohan kertaa tämä pitää tehdä,

      päätin että teen 20 kertaa.

      OOO

      Aamulla mietin, että montakohan kertaa ehdin harjoituksen tehdä? Uni oli syvä ja rauhallinen.

    • niinpätosiaan

      Entäs ne pirulliset jotka jatkuvasti tekevät kiusaa ilman aihettakin vaan nauttiakseen toisen kiusaamisesta? Juuri he pikkulusikalla saaneet.
      Ei normaali ihminen käyttäydy sillä tavalla tuntematta edes omantunnon tuskia.

      • Mikäonnormaalia

        Mutta sinä et voi 'hoitaa' etkä vaikuttaa kenenkään muun "pikkulusikka"-antiin etkä "omantunnontuskiin" kuin vain ja ainoastaan omiisi.


    • olisikohan

      "Paska lähtee pesemällä, paha olo puhumalla"

      Luin tuon eräänä päivänä jostakin.

    • Anonyymi

      Kyllä,näin on asia... olen niin kokenut tuonlaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe