D4D koneen piristäminen

tojotisti

tuli vain tuossa mieleen, että saako tuohon D4D 110hv koneeseen millään konstilla (softamuutos/lastutus) lisää poneja ja vääntöä? ainakin noita vw konsernin dieseleitä paljon virittelevät ja tuntuvat jopa kestävän joten miksei toyotaakin... onkohan kenelläkään kokemusta tästä aiheesta?

14

9641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.V

      Ainakin tuolla www.tte.de sivuilla on noita D4D koneen teholastuja myynnissä. potkua ja vääntöä tulee ihan mukavasti lisää...

      Lastin saa tilattua toyota jälleenmyyjien huollosta, ja ainakin sivujen mukaan takuu säilyy.

      Kyllä noita lastutettuja dieseleitä tuntuu kovin paljon korjaamolle menevän milloin minkäkin hajonneen osan takia. Ainakin täällä Porissa. Voipi olla, että meillä vaan ei ole tuo virittäminen hanskassa täällä ;-)

    • AE111

      Ensikäden tietoa tästä ei ole. Luin kuitenkin jostain, että teholastun kanssa saa sanoa hyvästit viitosvaihteelle. Ei siis ole laatikkoa mitoitettu isommille voimille. Kannattaa miettiä miksei Toyotalla ole ko. koneesta otettu enempää tehoa tai siitä ei ole tehokkaampaa versiota.

      • tojotisti

        niin justiinsa, joku paikkahan sieltä korkkaa varmasti jos kengittää liikaa. kytkin voi olla kans siinä vaaravyöhykkeessä "sulakkeena" ensimmäisenä.

        Eipä sillä, ihan kivasti tuolla vakiollakin on toimeen tultu ja rekoista ohi päästy. Mutta ihmiselle kun ei mikään riitä :)

        voisin kyllä veikata, että kyllä se 110 ainakin löytyy tuosta koneesta jos ei enemmänkin.liekkö hyvien välitysten ansiota sitten.


    • ile

      Laatikkohan suunniteltiin d4d konetta varten ja uskoisin siinä olevan kasvunvaraa. Onko uudessa 85kw/280Nm koneessa täsmälleen sama vaihteisto, vai onko jo pitänyt mennä vahvistamaa. Entä kun tulee uudet 130kW ja 400 Nm päivitykset. Meneekö laatikko taas uusiksi. Jos avensiksen alla ei laatikko kestä, niin miten sitten esim. painavammassa Previassa.

      Olen kyllä kuullut varoituksia vaihteiston kestosta ja väännönlisäyksestä, mutta silti ihmettelen. Siitä varoittivat, että viitosella ei saa ajaa liian hiljaa, koska kauimmainen vitosratas (niitäkin on kuulemma kuusi kappaletta)kärsii väännöstä. Itse olen pitänyt vitosen alimpana nopeutena kahdeksaakymppiä.

      • Anonyymi

        17 vuotta myöhemmin voin sanoa että hiacella vaihdetaan neloselle kahdeksassakympissä


    • tte

      TTE:n boxi on ollut hyvä tehon lisääjä. Auto muuttuu merkittävästi. Rekkojen ohitus käy helposti.

      • ile

        Suomen maahantuoja ei tunne mitään boxia. Esim. Saksasta saisi 900-1000 Euron hintaan.
        Sen verran olen asiaan perehtynyt, että ko. boxi on VanAakenin valmistama.
        Paperilla näyttää ainakin hyvältä 143hv/4300 ja 300Nm/2500. Ja on kuulemma helppo asentaa.


      • trucker '10

        on se kumma jossei rekasta ohi pääse. kai nyt jokainen henkiöauto kulkee yli 90km/h. ei siihen mitää lastua tarvi. tietenkin lisäteho tuo turvallisuutta.


      • ile D4-D
        trucker '10 kirjoitti:

        on se kumma jossei rekasta ohi pääse. kai nyt jokainen henkiöauto kulkee yli 90km/h. ei siihen mitää lastua tarvi. tietenkin lisäteho tuo turvallisuutta.

        Katos vaan, melkein kuusi vuotta on kulunut, kun tuollaista pohdittiin. Nyt jälkeenpäin ja 400 tkm originaalilla ajaneena sanoisin, että kriittisin komponentti on välijäähdytin. Ennen sen parantamista ei kannata miettiä muita vippaskonsteja. Ja moottorityypin valmistus on jo lopetettu (vanha valurautalohko on edellen rautaa), commonrail paineet ovat kasvaveet (ei kuitenkaan parannusta luotettavuudessa tai kulutuslukemissa), vaihteisto on vaihtunut 6-pykäläiseen.

        Ja rekasta pääsee kyllä ohi, mutta ei yhtä hyvin kuin esim. 520 d Bemarilla.


    • jarmokoo

      Nurmon Autopiste Oy seinäjoella tekee D4D Dieseleiden optimointeja... en tiedä millä ilveellä mutta hienosti Vetää :D

      • olenIdolisi

        kiitos, kymmenen vuotta odotin sinua ja vinkkiäsi. Nyt olen onnellinen, tosin auto korkkasi jo vuosia sitten.


    • heikosti.kestää

      D4d moottorin onnetonta kestävyyttä ei millään optimoinneilla saa ainakaan pidennettyä

      • Vääränpuoleonen

        Ja ajo-ominaosuudet kun on taidettu säätää vasemman puoleiseen liikenteeseen sopivaksi. Ainakin täällä ne on ihan oudot.


    • Karala

      Ohjelmallinen viritys onnistuu kaikkiin D4D moottoreihin. 1.4L - 3.0L testatut. Karala Matti 044 353 8073 www.karala.fi Kysy päivän hinnat! Esim Hiace 117hv > 155hv

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      59
      2802
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      125
      2050
    3. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      92
      1758
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      162
      1349
    5. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

      Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      73
      1331
    6. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      62
      1252
    7. Tiedän että käyt täällä

      Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      69
      1112
    8. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      63
      1090
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

      Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      73
      1059
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

      Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      33
      997
    Aihe