tuli vain tuossa mieleen, että saako tuohon D4D 110hv koneeseen millään konstilla (softamuutos/lastutus) lisää poneja ja vääntöä? ainakin noita vw konsernin dieseleitä paljon virittelevät ja tuntuvat jopa kestävän joten miksei toyotaakin... onkohan kenelläkään kokemusta tästä aiheesta?
D4D koneen piristäminen
14
8823
Vastaukset
- K.V
Ainakin tuolla www.tte.de sivuilla on noita D4D koneen teholastuja myynnissä. potkua ja vääntöä tulee ihan mukavasti lisää...
Lastin saa tilattua toyota jälleenmyyjien huollosta, ja ainakin sivujen mukaan takuu säilyy.
Kyllä noita lastutettuja dieseleitä tuntuu kovin paljon korjaamolle menevän milloin minkäkin hajonneen osan takia. Ainakin täällä Porissa. Voipi olla, että meillä vaan ei ole tuo virittäminen hanskassa täällä ;-) - AE111
Ensikäden tietoa tästä ei ole. Luin kuitenkin jostain, että teholastun kanssa saa sanoa hyvästit viitosvaihteelle. Ei siis ole laatikkoa mitoitettu isommille voimille. Kannattaa miettiä miksei Toyotalla ole ko. koneesta otettu enempää tehoa tai siitä ei ole tehokkaampaa versiota.
- tojotisti
niin justiinsa, joku paikkahan sieltä korkkaa varmasti jos kengittää liikaa. kytkin voi olla kans siinä vaaravyöhykkeessä "sulakkeena" ensimmäisenä.
Eipä sillä, ihan kivasti tuolla vakiollakin on toimeen tultu ja rekoista ohi päästy. Mutta ihmiselle kun ei mikään riitä :)
voisin kyllä veikata, että kyllä se 110 ainakin löytyy tuosta koneesta jos ei enemmänkin.liekkö hyvien välitysten ansiota sitten.
- ile
Laatikkohan suunniteltiin d4d konetta varten ja uskoisin siinä olevan kasvunvaraa. Onko uudessa 85kw/280Nm koneessa täsmälleen sama vaihteisto, vai onko jo pitänyt mennä vahvistamaa. Entä kun tulee uudet 130kW ja 400 Nm päivitykset. Meneekö laatikko taas uusiksi. Jos avensiksen alla ei laatikko kestä, niin miten sitten esim. painavammassa Previassa.
Olen kyllä kuullut varoituksia vaihteiston kestosta ja väännönlisäyksestä, mutta silti ihmettelen. Siitä varoittivat, että viitosella ei saa ajaa liian hiljaa, koska kauimmainen vitosratas (niitäkin on kuulemma kuusi kappaletta)kärsii väännöstä. Itse olen pitänyt vitosen alimpana nopeutena kahdeksaakymppiä.- Anonyymi
17 vuotta myöhemmin voin sanoa että hiacella vaihdetaan neloselle kahdeksassakympissä
- tte
TTE:n boxi on ollut hyvä tehon lisääjä. Auto muuttuu merkittävästi. Rekkojen ohitus käy helposti.
- ile
Suomen maahantuoja ei tunne mitään boxia. Esim. Saksasta saisi 900-1000 Euron hintaan.
Sen verran olen asiaan perehtynyt, että ko. boxi on VanAakenin valmistama.
Paperilla näyttää ainakin hyvältä 143hv/4300 ja 300Nm/2500. Ja on kuulemma helppo asentaa. - trucker '10
on se kumma jossei rekasta ohi pääse. kai nyt jokainen henkiöauto kulkee yli 90km/h. ei siihen mitää lastua tarvi. tietenkin lisäteho tuo turvallisuutta.
- ile D4-D
trucker '10 kirjoitti:
on se kumma jossei rekasta ohi pääse. kai nyt jokainen henkiöauto kulkee yli 90km/h. ei siihen mitää lastua tarvi. tietenkin lisäteho tuo turvallisuutta.
Katos vaan, melkein kuusi vuotta on kulunut, kun tuollaista pohdittiin. Nyt jälkeenpäin ja 400 tkm originaalilla ajaneena sanoisin, että kriittisin komponentti on välijäähdytin. Ennen sen parantamista ei kannata miettiä muita vippaskonsteja. Ja moottorityypin valmistus on jo lopetettu (vanha valurautalohko on edellen rautaa), commonrail paineet ovat kasvaveet (ei kuitenkaan parannusta luotettavuudessa tai kulutuslukemissa), vaihteisto on vaihtunut 6-pykäläiseen.
Ja rekasta pääsee kyllä ohi, mutta ei yhtä hyvin kuin esim. 520 d Bemarilla.
- jarmokoo
Nurmon Autopiste Oy seinäjoella tekee D4D Dieseleiden optimointeja... en tiedä millä ilveellä mutta hienosti Vetää :D
- olenIdolisi
kiitos, kymmenen vuotta odotin sinua ja vinkkiäsi. Nyt olen onnellinen, tosin auto korkkasi jo vuosia sitten.
- heikosti.kestää
D4d moottorin onnetonta kestävyyttä ei millään optimoinneilla saa ainakaan pidennettyä
- Vääränpuoleonen
Ja ajo-ominaosuudet kun on taidettu säätää vasemman puoleiseen liikenteeseen sopivaksi. Ainakin täällä ne on ihan oudot.
- Karala
Ohjelmallinen viritys onnistuu kaikkiin D4D moottoreihin. 1.4L - 3.0L testatut. Karala Matti 044 353 8073 www.karala.fi Kysy päivän hinnat! Esim Hiace 117hv > 155hv
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217