Kertookaa viisaat

Susukimiäs

Täällä muutama kehuu ja ylistää Suzukia autonvalmistaja, mitenkä vanha ja suuri tehdas on kyseessä. Vanha ja SUURI tehdas toi markkinoille vuonna 2013 S Crossin, täysin uuden mallin, joka on kokolailla ulkoisesti kopio nissanin vastaavasta ja jolle povattiin maailman valloitusta, jopa Suomessakin. Sitten kysymykseeni, eli miksi sitten vuonna 2015 samainen vanha ja suuri tehdas toi jälleen täysin uuden mallin markkinoille, jossa on sama kone ja vaihteisto, kuin s crossissakin ja lähestulkoon sama tekniikka muutoinkin ja vain aavistuksen pienempi kooltaan s crossia. Hinta laitettiin kaksi tonnia alemmaksi, kuin s crossin hinta ja vakio varusteet ovat sama luokkaa, kuin s crossin kalleimmassa gls mallissa,joka maksaakin jo kymppitonnin enemmän. Sitten ihmetellään miksi s crossia ei osteta, kun pari tonnia halvemmalla saa paljon paremmin varustellun samanlaisen auton?
Kertokaa, mikä logiikka tuossa on SUURELLA ja vanhalla autonvalmistajalla?

20

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitaristi

      Scrossiin tulee uusi naamankohotus-malli ensivuonna boosterjet turbolla.Uutta mallistoa Suzuki puskee markkinoille vitara, baleno, brezza...

    • Tojo_kuski

      No jaa? Hakeekohan Suitsa samaa, kuin toinen japanilaismerkki Toyota, jolla Avensis, Auris ja Corolla ovat kokolailla samaa kokoa? Tosin noita kolmea Toyotan mallia myydään kuin häkää maailman jokaisessa kolmassa Suomi mukaan luettuna. Sitten vielä noista löytyy farkkua, sedania ja hb malleja sekä diesel koneella myös. Tojon markkinointi ja jälleenmyynti verkosto on Suitsaan verrattuna valtava, myös suomessa.
      Suzukilta löytyisi tälläkin hetkellä pari takuuvarmaa myyntitykkiä Suomenkinmarkkinoille, se vaatisi vain agressiivista markkinointia. S Cross ja Vitara etuvetoisina ja valittavina bensa tai diesel koneella. Nuo ovat speksit, jotka myy suomessa.

      • ainesta.parempaankin

      • scross

        Etuvetoinen s cross ja vitara , myös diesel koneella ovat tällä hetkellä eniten myyviä malleja maailmalla, voi kumpa suomessa tämä tajuttaisiin. Kuten jo tojo kuski ylempänä totes, niin vitara ja s cross etuvetoisina ja diesel vaihdoehdolla myyntiin ja kova kampanja päälle. Ruotsissa etuvetoinen s cross ja vitara myyvät moninkertaisesti vastaaviin nelivetoisiin verraten.


      • EX-TOJO-KUSKI

        Asiallista kirjoittelua, mutta eikö FARMARI-COROLLAN valmistaminen ole jo lopetettu? Kaiken maailman Toyota Corolla VERSOT taisivat syrjäyttää jo vuosia sitten vanhan kunnon Corolla_farkun. Mulla oli vm 2006 Toyota Corolla FARKKU. Ja oli erittäin vähävikainen auto. Kerran ajokkini lähti käyntiin vasta toisella yrityksellä. Siinä "vastoinkäymiset" 8,5 vuoden ajalta ja yli 100 tkm ajomäärällä. TOYOTA COROLLA oli siis huippujuttu ja vauvojen vaunut yms. mahtui myös erittäin hyvin tavaratilaan.


    • sx4

      Niin jos haluaa suomessa markkinoille on tuotava jotain muuta kun mitä markkinat ovat jo "pullollaan". Eli edes iso markkinakampanja ei auta kun ei ole tunnettu auto merkki vaan mielletään olevan prätkiin tai veneisiin liittyvä juttu. Vitaroita ja Balenoja pitäisi saada katukuvaan enemmän jotta tavallisetkin ratinkääntäjät huomaisivat sellaisia olevan tarjolla ja mihin hintaan. Niinkuin mainoskampanjassa voisi sanoa että neliveto etuvetoisen hinnalla.
      Saksassa on myynnissä etuvetoisia ja dieseleitä, bensakoneiden lisäksi. Lisäksi siellä on varustelutasoja paljon enemmän... siis matalampia varustelutasoja. Suomeen tuodaan vain parhaiten varusteltuja malleja.
      http://auto.suzuki.de/suzuki-modelle/suzuki-vitara-modelluebersicht/suzuki-vitara-5-turer/suzuki-vitara-5-turer-preise

      • popplopp

        Juuri noin on asia. Ruotsissa Suzukia myydään moninkertaisesti Suomeen verrattuna, siellä mainokset pyörii lehdissä ja mediassa. Ylivoimaisesti myydyimpiä siellä on etuvetoinen S cross ja Etuvetoinen Vitara, joita menee aavistuksen enemmän diesel koneella. Siellä paikallinen maahantuoja haluaa tehdä bisnestä ja tuoda maahan malleja, joita kansa haluaa ostaa, toisin kun Suomessa.


    • Ricracing

      Suzukin hinnoittelua on moni ihmetellyt jo pitkään.

      Mutta kun nyt sai korkean ja tilavan 4x4 auton, 140 hv ja 220 Nm modernin pienikulutuksisen bensakoneen (sis. mm huoltovapaan ketjun) ja automaatin
      sekä muutenkin täydellisesti varustellun Vitaran 30 kympillä, niin tein kaupat.
      Auto on sopivan pitkä 4,17 m ja painaa vaan 1235 kg.
      Lisäksi Euro NCAP testistä tuli täydet 5 tähteä.

      Ainoa mitä siitä mielestäni puuttui oli keskikyynärnoja - jostain kumman syystä.
      Hankin sen lisävarusteena.

      Useiden testien* mukaan auto on melko hyvä eli hinta/laatusuhde vaikuttaa erinomaiselta.
      *Ks. erillinen otiskko tältä sivustolta.

      • Scrossia

        30 tonnia autosta, jolla voi ajaa vain tyynillä kelillä! Nooh, omapahan on asiasi. Vitara ja Scross ovat karmeita ajettavia pienelläkin tuulella tai urasella tiellä tyynilläkin.


      • Suzuki_autoilija
        Scrossia kirjoitti:

        30 tonnia autosta, jolla voi ajaa vain tyynillä kelillä! Nooh, omapahan on asiasi. Vitara ja Scross ovat karmeita ajettavia pienelläkin tuulella tai urasella tiellä tyynilläkin.

        Ei noita Vitaran ostajien kirjoituksia pidä ottaa tosissaan, kun eivät he itsekkään niihin usko. Helpottavat katuimustaan huonosta hankinnasta nuilla höpinöillään.


    • Suasuukki

      Näkyy hyvin, että alkuvuosi on ollut erittäin vähätuulinen, kun Vitaraa on menny pari sataa kaupaksi. Voi voi vaan, kun alkaa normaali ajanjakso, jolloin tuulee ja Vitaralla ajo muuttuu karseeksi.

    • 1plus8

      Hooray! Dacia on jäänyt kauas taakse rekisteröintien osalta. Laatu myy vaikka tuulisikin vähän kovemmin.

      • höpiiiii

        Kun Dacia tuli Suomen markkinoille, on siintä asti tähän päivään mennessä kyseistä merkkiä myyty todella moninkertainen määrä verraten Suzukiin. Kannattaa seurata kokonaismyyntimääriä, eikä muutamaa viime kuukautta. Katso muuten tämän vuoden Tammi- Huhtikuun myyntimäärät koko Suzuki malliston osalta ja koko Dacia malliston osalta ja mietihän uudelleen höpinöitäsi.
        Siinä olet oikeassa, että laatu myy ja saa tuullakkin, Dacia kulkee suoraan.


      • H_K

        Niinpä, Suzukia on myyty noin kaksinkertaisesti Daciaan verrattuna.


    • Jfkfu

      Dacia ei mene enää kaupaksi. Tiedä häntä mistä johtuu mutta laatu ei noissa dacioissa ole kummoinen. Suzuki taas myy hyvin koska on laatu auto.

      • sukisuki_

        "Suzuki taas myy hyvin koska on laatu auto"
        Siinäpä varsinainen aivopieru ja asiantuntija lausunto. Suzuki myy Suomessa varsin vähän. Todella vähän. Ehkä juurikin laadusta johtuu.....


      • VAKKII

        VAK konsernin autot ne vasta laadukkaita ovat näkeehän sen myyntimääristä.


      • vakkiiiii
        VAKKII kirjoitti:

        VAK konsernin autot ne vasta laadukkaita ovat näkeehän sen myyntimääristä.

        Jos korjaamon pihalla seisoo 1000 kpl VAK autoa konepelti pystyssä ja Suzukeja 5 klp, niin silti myyntimäärät huomioiden VAK autot ovat huomattavasti laadukkaimpia.
        Olet juurikin oikeassa tuon myyntimäärän osalta, sillä juuri kukaan ei osta autoa, joka ei ole laadukas ja sehän onkin esim Suzukin kompastuskivi ja asiakashan sen ensisijassa tietää, kun kyseistä laitetta käyttää ja testaa.


    • tuyiugoihpoj

      Hämmästyttävää ettei rekisteröintitilaston koko top 30 mallitilastossa ole yhtään ennen niin suosittua Mazdaa mutta Suzuki kyllä löytyy.

      • automyyjä_

        Totta, mazda oli 90 luvulla todella suosittu auto suomessa. Liekö myyntimäärän putoaminen johtuvan ruosteongelmista, joita mazdassa oli joku vuosi sitten todella paljon? Toisaalta Suzukin osalta hämmästyttää se, ettei se ole koskaan ollu suosittu. Liekö huono ajettavuus syynä, josta kyseinen merkki on surullisen kuuluisa sekä huono laatu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1628
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1394
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1133
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    5. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      54
      1005
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      922
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31
      764
    Aihe