Mikä tai mitkä suomessa myynnissä olevat öljyt on täysin PAO pohjaisia. Haluaisin koneelleni parasta voitelua.
Paras voitelu
65
878
Vastaukset
- jeppejoonas
Ei täällä kukaan sitä tiedä, vain öljyjen valmistajat. Tosin voi kokeilla ja mennä esim sivulle: http://shop.oil-center.de/index.php/en/
Ja etsiä sieltä minkä öljypurkin kupeessa lukee: "Vollsynthetisches Motorenöl".- totuus-esiin
Neste 0w-40 täysin pao pohjainen ja t-b diamond 0w-40 pao pohjainen vielä parempaa eli esteriä. Esteri pitoisuus suuri. Esteriä yhtä paljon kuin redlinessä ja jopa enemmän kuin motul 300v:ssä. Tämä on totuus. Faktat löytyy oil-club.ru. Toki nämä faktat kohta paopoju kiistää. Paopoju ei tähän päivään mennessä ole pystynyt esittämään mitään faktaa ko. asiaan.
- Aitoa_PAO-Synteettistä
Neste 0W-40 on TODISTETUSTI mineraaliöljyä samoin TEBOIL Diamond sarja. Sekä lähes kaikki muut..
Aitoja TÄYSSYNTEETTISIÄ öljyjä: http://www.liquimoly.fi/liquimoly/produktdb.nsf/id/fi_taeyssynteettiset_nt0002877a.html?OpenDocument&land=fi&voilalang=fi&voiladb=web_no.nsf
Fuchs: http://www.fuchs-oil.fi/Moottoriajoneuvot/Moottorioljyt/Henkiloautojen-moottorioljyt/TITAN-SUPERSYN-LONGLIFE-PLUS-SAE-0W-30
Ravenol: http://ravenol-shop.co.uk/AUTOMOTIVE/ENGINE-OILS/RAVENOL-5w40-Engine-Oils
http://www.tampereenoljytukku.com/cat/product_details.php?p=346 - Paopojanpakinat
PAOPELLE SE JAKSAA. ALOITTAA UUDEN KESKUSTELUN TYHMÄNÄ JA SITTEN VASTAA MUKA VIISAANA. HITSI SENTÄÄN MIKÄ PELLE.
- Aitoa_PAO-Synteettistä
http://www.liquimoly.fi/liquimoly/web_no.nsf/id/li_fi_domba8kavw.html
Made in Germany. Parhaat perusöljyt. Siksi Saksan ykkösmerkki. - Hjkldfh
Pelle. Sä olet mitään mistään tietämätön nettimainonnan uhri. Soitat samaa kulunutta levyä väsymiseen asti. Lisäksi diagnoosina öljyfetissi.
- pao_on_synteettistä
Saksassa Porschen koneet laukesi krakatulla Mobil 1 0W-40 öljyllä. Saksassa myydään siksi NYT parempaa 0W-40 Mobil 1 öljyä, mutta sielläkään se EI OLE TÄYSSYNTEETTISTÄ. Hakkaa Suomessa myydyn 5/0.
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/tayssynteettista-vai-ei - pao_on_synteettistä
Saksassa ja Japanissa Vetykrakatun mineraaliöljyn MYYMINEN täyssynteettisenä on ANKARA RIKOS.
Saksassa on tullut tuomioita. Siksi VOLLSYNTHESE printti kannussa takaa aidon tavaran. - fghrt6
pao_on_synteettistä kirjoitti:
Saksassa Porschen koneet laukesi krakatulla Mobil 1 0W-40 öljyllä. Saksassa myydään siksi NYT parempaa 0W-40 Mobil 1 öljyä, mutta sielläkään se EI OLE TÄYSSYNTEETTISTÄ. Hakkaa Suomessa myydyn 5/0.
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/tayssynteettista-vai-eiOuto kommentti kun Suomessa myytävällä Mobil 1 0W40 öljyllä on Porsche A40 luokitus.
Moottorivauriot johtuivat moottorin puutteellisesta rakenteesta, ei käytetystä öljystä.
- pao_on_synteettistä
PAO ei ole rahan haaskausta! ON varsinkin VAG moottoreissa ERITTÄIN SUURI säästö per kannu.
Synthoil on PAO pohjaista. Se säästää moottoria.- 64yrgg
PAO on Suomen oloissa ja Suomen autokanta huomioiden täysin turhaa rahanhaaskausta. Suomen autokanta tulee varsin hyvin toimeen Group III öljyillä. Eikä niitä tarvitse tilata Saksasta.
- PAOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
On aivan turha tuijottaa käytettyihin perusöljyihin. Nykyöljyjen laatu määräytyy lisäaineiden laadulla ja niiden toimimisella perusöljyjen kanssa. Ainoa millä on merkitystä on luokitukset purkin kyljessä. Nuo luokitusten saaminen edellyttää API- ja ACEA-testien lisäksi autovalmistajien OEM-testien läpäisyä, jotka sisältävät satoja eri testejä, joista osa on moottoritestejä, joissa mitataan voitelevuus nokka-akselilla, laakereille, männänrenkaiden jumiutumista jne.
Kunhan vain vaihtaa öljyt riittävän usein, niin mitään eroa kukaan autoilija tule ikinä huomaamaan oli öljy sitten tehty 100% PAO-pohjaan tai Grp III -öljyyn. Se miksi Saksassa täyssynteettiseksi kelpaa vain PAO, johtuu vain ja ainoastaan historiasta, koska F-T-menetelmän kehittäjät olivat saksalaisia. Suorituskyvyllä tuolla ei ole mitään tekemistä. Suurempi PAO:n määrä voi näkyä parempana jähmepisteenä, mutta jähmepistekin on eri asia kuin pumpattavuus tai kylmäkäynnistyvyys, tai kuumankesto.
Ja jos asiasta haluaa vielä lisää saivarrella voi katsoa allaolevaa linkkiä esimerkkinä Mobil 1 New Lifeä 0W-40 ennen ja jälkeen API SM --> API SN -muutoksen, jossa osa PAO:sta korvattu Grp III:lla. Kyllä jähmepiste laski kaksi pykälää eli 6 c (jähmepiste mitataan 3c välein), CCS eli kylmäkäynnistyvyys pysyi liki samana, mutta KUUMANKESTO parani. Miten voi olla mahdollista?! Sivu 45. Lisäksi mm. nokka-akselin kulumaa mittaavassa testissä tuli parempia tuloksia. Haihtuvuutta mittaavissa testeissäkin tuli hiuksen hienosti parempia tuloksia. Kaiken kaikkiaan öljyn suorituskyky kokonaisuutena parani.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007
Öljyissä ja lisäaineissa pätee, että tiettyyn pisteeseen asti lisäämällä jotain raaka-ainetta suorituskyky saattaa parantua, mutta väistämättä tulee vastaan piste, jossa lisääminen ei anna suorituskyvyn kannalta enää mitään lisäarvoa ja loppu on haaskausta eli kansan kielellä rahan tuhlausta.- GTL
Grp3=GTL tässä tapauksessa
- pao_on_synteettistä
Saksassa Mobil1 0W-40 sisältää NYT 72% Synteettistä PAO perusöljyä. Meillä Suomessa saat linkittämääsi "paranettua" KUUMAKESTOLTAAN parannettua sekä haihtuvuudeltaan hitusesti parannettua!? Sivu 45.
Nokka-akselikin kuluu vähemmän.
Parannetun Mobil1 0W-40 myynti lopetettiin Saksassa.
Suomessa olemme onnekkaita, kun saamme "parannettua" Mobil1 OW-40 öljyä. Sama myös muualla..
Saksassa kilpailutilanne/käyttö sekä vaatimustaso on poikkeava. - rimula
UGH Pao on puhunut.
- pao_on_synteettistä
F-T menetelmä EI TUOTA Polyalfaolefiinia eli PAO:ta. PAO:n kulutus ja valmistus sekä KÄYTTÖ on JATKUVASTI kasvamassa.
PAO:n osuus maailman valmistetuista synteettisistä perusöljyistä on peräti 60%. PAO on suurin synteettinen komponentti.
Vastaavasti krakatusta GRPIII öljystä on jatkuva ylituotanto. Antwerpen-Rotterdam hinta on 820-860$ tonni. Liuotinvapaa N150 I-ryhmän mineraaliöljy maksaa 500 dollaria tonni. GRPII sitten 750-830$ tonni.
BMW käyttää täysin PAO pohjaista vaihteistoöljyä. Moottoriöljynäkin täyssynteettisen PAO pohjaisen moottoriöljyn käyttö on perusteltua.
SANO YKSIKIN PERUSTELTU SYY MIKSI PAO perusteista moottoriöljyä ei kannata käyttää?
Saksalainen insinööri EI käytä mineraaliöljyjä.
Polyalfaolefiini (PAO) maksaa 2000€ tonni.- simpsalapim
PAOtaavetti kuin osaisi vielä kertoa miksi grpiii-formula kuluttaa testimoottorin nokka-akselia vähemmän kuin pao-versio, olisi kiva kuulla ton kotikemistin näkemys asiaan.
Vastaus tosin on helppo. Lisäaineistus on kehittynyt. Paotaavetti ei koskaan pysty sisäistämään, että v 2016 perusöljyn merkitys lopputuotteen suorituskykyyn on pienentynyt merkittävästi sitten v. 2000, puhumattakaan jostain 1980-luvun öljyistä.
Ja huomioikaa ne lukijat, jotka eivät tunne tuota Paotaavettia, PAO-pelleä, mitään faktaa tai tutkimusta hänellä ei ole koskaan antaa. Eikä mitkään Porschen moottorit hajonneet öljyyn vaan paskaan moottorin osaan, eli suunnitteluun. Syy tähän on, että Porsche ei käytä ensitäyttö-öljynä Mobil 1 New Lifeä, jota pellekin varmasti on nähnyt Motonetin hyllyllä vaan Mobil 1 FF 100 0W-40-öljyä mikä on täys pao-versio.
Pelle siis väittää teille päin naamaa, että PAO-öljy tuhosi moottorit vai olisikohan kuitenkin, että pelle ei vaan ei tiedä mistään mitään ja hänen tietonsa ovat nettitietoa ja paskan levittämistä. Nettitieto ei oo tietoo. - pao_on_synteettistä
simpsalapim kirjoitti:
PAOtaavetti kuin osaisi vielä kertoa miksi grpiii-formula kuluttaa testimoottorin nokka-akselia vähemmän kuin pao-versio, olisi kiva kuulla ton kotikemistin näkemys asiaan.
Vastaus tosin on helppo. Lisäaineistus on kehittynyt. Paotaavetti ei koskaan pysty sisäistämään, että v 2016 perusöljyn merkitys lopputuotteen suorituskykyyn on pienentynyt merkittävästi sitten v. 2000, puhumattakaan jostain 1980-luvun öljyistä.
Ja huomioikaa ne lukijat, jotka eivät tunne tuota Paotaavettia, PAO-pelleä, mitään faktaa tai tutkimusta hänellä ei ole koskaan antaa. Eikä mitkään Porschen moottorit hajonneet öljyyn vaan paskaan moottorin osaan, eli suunnitteluun. Syy tähän on, että Porsche ei käytä ensitäyttö-öljynä Mobil 1 New Lifeä, jota pellekin varmasti on nähnyt Motonetin hyllyllä vaan Mobil 1 FF 100 0W-40-öljyä mikä on täys pao-versio.
Pelle siis väittää teille päin naamaa, että PAO-öljy tuhosi moottorit vai olisikohan kuitenkin, että pelle ei vaan ei tiedä mistään mitään ja hänen tietonsa ovat nettitietoa ja paskan levittämistä. Nettitieto ei oo tietoo.Helmikuussa 2016 tuli jakeluun (uusi) Mobil1 0W-40. Se on kevyempää ja pumpattavuus on kylmässä huomattavasti parannettu.
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4015494/New_Mobil_1_FS_0w-40 - pao_on_synteettistä
MDS osoittaa, että Mobil1FS 0W-40 sisältää 10-20% PAO ja 40-70% GTL perusöljyä. On selkeä parannus. Visom GRPIII mineraaliöljyn käyttö vähenee. Se on ehdottomasti parannus.
- pao_on_synteettistä
Tässä taas Saksan Mobil1 ESP 0W-40 versio.
http://pds.mobil.com/Germany-German/Lubes/PDS/GLXXDEPVLMOMobil_1_ESP_0W-40.aspx
http://www.exxonmobil.com/pdssearch/search.aspx- pao_on_synteettistä
Tässä on Suomessa myytävä mineraaliöljypohjainen 0W-40.
http://pds.mobil.com/Finland-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.aspx
TÄTÄ EI TARVITSE MODEROIDA. TÄMÄ on TOTTA.
- pao_on_synteettistä
Kirjatieto ratkaisee...
http://www.amazon.com/Lubricant-Additives-Chemistry-Applications-Industries/dp/1420059645
Mobilin markkinaosuus on pudonnut rajusti Saksassa. Myös Suomessa. Kuluttajan aliarviointi ei kannata. - PAO-ja-GTL-erinomaisia
Kanadassa myytävä uusi Mobil1 FS 0W-40 PAO GTL VOITTAA täysin Suomessa myytävän mineraaliöljypohjaisen Mobil1 0W-40 öljyn.
Kanadassa tarvitaan arktista öljyä.
http://pds.mobil.com/Canada-English/Lubes/PDS/IOCAENPVLMOMobil_1_FS_0W-40.aspx - pao_on_synteettistä
Mobil1 FF 100 on tuntematon.
http://www.exxonmobil.com/pdssearch/search.aspx- simpsalapim
Tottakai se on tuntematon Paotaavetille, koska amatööri ja nettitieto, mutta ei meille oikeaa tietoa omaaville.
Huomaatko jo kuinka amatööri oikeasti olet öljyasioissa. Et tiedä edes liki maailman tunnetuimman autovalmistajan tehdasöljyä. Mahdoitko edes tietää, että autovalmistajat käyttävät yleensä hieman eri öljyä tehdastäyttönä kuin normaaleille pulliaisille myydään?
Odotas kun haen sulle:
https://drive.google.com/folderview?id=0BxnjLrqu5mkvLWFWVXVXT3Jiczg&usp=sharing - simpsalapim
Ja Pao-pelle tiedoksi, että syy, että MSDS ei löydy Exxonin julkisesta portaalista on, että käyttöturvatiedote on vain tuotteen asiakkaille tarjolla, esim. Porschelle.
Ei bitog-amatööreille, ei pao-taaveteille.
- PAO.on.parasta
Suomessa myytävä mineraaliöljpohjainen 0W-40 on todella huonoa, kun sitä verrataan Saksan ja Kanadan versioihin.
Siinä ei auta moderointi... - Lasse.K
Mobil vaihtaa vapaasti sekoitussuhteita.
https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Synthetic_oil - Lasse.K
Käännös.
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Synthetic_oil&edit-text=&act=url
Jää Mobil ykköset ostamatta.- Paopellenpakinat
NYT LÄHTI PAOPELLELLÄ MOPO KEULIMAAN. NYT KEULII NIIN, ETTÄ KOHTA KARKAA KÄSISTÄ. VÄHINTÄÄNKIN NÄPPIS HAJOAA. KÄY SYÖMÄSSÄ VÄLILLÄ ETTÄ JAKSAT. MUISTA MYÖS NUKKUMINEN.
- pao_on_synteettistä
Mineraaliöljyjen myynti täyssynteettisinä on moraalisesti rikollista. Suomessa se ei ole RIKOS. SAKSASSA ja JAPANISSA se on RIKOS. Niissä maissa Moibil ei väitä moottoriöljyjään täyssynteettisiksi.
Mobil valmistaa ja myy teollisuuteen ja lentokonemoottoreihin täyssynteettisiä öljyjä. - ummikolla
No mitäs me täällä suomessa sitten tehdään, mitä moottoriin laitetaan?
- Aitoa_PAO-Synteettistä
Osta aitoa TÄYSSYNTEETTISTÄ...
http://www.liquimoly.fi/liquimoly/produktdb.nsf/id/fi_taeyssynteettiset_nt0002877a.html?OpenDocument&land=fi&voilalang=fi&voiladb=web_no.nsf
http://www.liquimoly.fi/liquimoly/web_no.nsf/id/li_fi_domba8kavw.html
Maksaa, ehkä enemmän, mutta yritys ARVOSTAA ASIAKASTA !. Siksi SAKSALAISET on vallinneet REHELLISEN yrityksen monikansallisen tilalle. - pao_on_synteettistä
Porsche saa OIKEAA PAO- täyssynteettistä Mobiloililta ja kuluttajalle myydään krakkausmineraaliöljyä, väittäen sitä TÄYSSYNTEETTISEKSI...
- Paopellenpakinat
Miltä se tuntuu kun huomaa ettei tiedä asioista mitään? Miltä se tuntuu kun ei edes ymmärrä lukemaansa?
Oletko vielä palstan asiantuntija ja milloin ajattelit lopettaa täällä mölyämisen ja keskittyä siihen hukatun elämän etsimiseen? - simpsalapim
Ja koko viime vuoden ja sitä edellisen ja sitä edellisen, levitit paskaa, että Porschen moottorit hajosivat öljyyn.
Edellistä kommentoijaa kompaten: MILTÄ TUNTUU KUN EI TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄÄN? Uskottavuutesi on nollan alapuolella.
Ja ihan pienenä vinkkinä muille lukijoille, pellen kommentit liittyen Suomessa myytävien tuotteiden sisältöön on rankasti virheellinen. Tämä taas johtuu, koska pelle perustaa tietonsa pellefoorumi Bitogiin ja julkaistuihin käyttöturvatiedotteisiin, ilman ammattiosaamista ja tietoa mitä ja miten käyttöturvatiedotteeseen voi/saa laittaa ja mitä ei.
- pao_on_synteettistä
Mobil on vähentänyt henkilökuntaa Naantalin öljysekoittamossa. Outoa, että jotkut ovat vieläkin lojaaleja yhtiölle.
Mobililin moottoriöljymyynti on jatkuvasti laskenut.- yhuuy
Mihin tämä "tieto" perustuu. Esson baariin?
- pao_on_synteettistä
http://www.finder.fi/Öljytuotteita/ExxonMobil Finland Oy Ab/ESPOO/taloustiedot/158200
Nyt on tultu lisää alas. - ujjy
pao_on_synteettistä kirjoitti:
http://www.finder.fi/Öljytuotteita/ExxonMobil Finland Oy Ab/ESPOO/taloustiedot/158200
Nyt on tultu lisää alas.Oletko seurannut maailman taloustilannetta viime aikoina varsinkin vientiyritysten tilaa.
Pao-pojan kannattaa olla hiljaa vaan.
- pao_on_synteettistä
SAMA tarina TEBOILILLA ja NESTEELLÄ sekä CASTROLILLA.....ym. monella muulla.
Saksassa Castrol on hyvää VOLLSYNTHESE -TÄYSSYBTEETTISTÄ moottoriöljyä.
VOLLSYNTHESE Castrol 0W-30 FST C3 5l kannu myytiin Halpa-Halli Muurame 24.95€. Loistava tarjous. - pao_on_synteettistä
Jos on epätietoisuutta, niin lainaa tai osta....
http://www.biblio.com/search.php?biblio_id=64943075&stage=1
https://books.google.fi/books?id=cwWgbmL5fyIC&redir_esc=y
http://www.amazon.com/Lubricant-Additives-Chemistry-Applications-Industries/dp/1420059645 - pao_on_synteettistä
Kyseiset teokset on KAIKKIEN öljytietäjien kirjahyllyssä!
- muahahaha
Pelle joutuu ensin ajamaan muutaman vuoden trukkia, että on varaa noihin kirjoihin.
- TietoMaksaa
Löytyy myös yliopistokirjastoista tunnuksilla e-kirjana.
- pao_on_synteettistä
Öljykauppa kiristyy. Kuluttajalle ei kelpaa enää "salainen täyssynteettinen" eli krakkausmineraali. Halutaan laatua.
- uu6x
Höpöhöpö. Miltä tuntuu kun ollut väärässä joka asiassa?
- pao_on_synteettistä
Tietosi perustuu oletuksiin. Ei tosiasioihin.
- pao_on_synteettistä
PAO ja GTL on ylivoimaisia perusöljyjä järkihintaan.
- tihg
Mihin uitun järkihintaan?!
Juurihan kehuskelit "tiedoilllasi". PAO maksaa Miljoona/tonni, krakattu vain satkun.
Tajuatkohan itsekään kuinka ristiriitaisia sanomasi on ja ennen kaikkea kuinka tyhmältä vaikutat niiden silmissä ketkä alalla työskentevät.
- PAO-ja-GTL-erinomaisia
Mobil1 FS on hyvä öljy.
- pellelle-banaania
PAAAAAAAAAAOOOOOOOOOOOOOOOPELLE ON MOSKOVAN SIRKUKSEN PELLE. Hokkuspokkus pelle on pihalla, vaihda levyä.
Olisiko pellellä esittää jokin kysymys öljyistä??
- ghjghj7y6
Ei mikään.
- vollsynthese
Krakatut mineraaliöljyt jätän kauppaan. Ostan täyssynteettistä. Vollsynthese.
- vdv33
Se on ihan sun oma valintasi. Voitelu tosin hoituu moitteettomasti vaikka mineraaliöljyllä.
- vollsynthese-tai-GTL
Jos halu/kyvyt ja varallisuus estää, niin valinta on Shell PurePlus GTL-öljy. 0W-40.
- Munamiestenmies
Älä pelle jauha soopaa. Sullahan on vielä läjäpäin krakattua mannoilia jota kehuit taannoin. Oikeasti sinä et tilaa yhtään mitään. Sinä vain länkytät tyhjää. Ei potkukelkka tarvitse öljynvaihtoa.
- 356h
Miksi ihmeessä pitäisi käyttää kaasusta valmistettua mukamas öljyä kun oikeatakin öljyä on tarjolla???
- r345435
Ekoteko olisi kulkea kävellen tai polkupyörällä tai sitten käyttää julkisia kulkuvälineitä.
- PAO-ja-GTL-erinomaisia
Jos HALUAA VERRATA grpIII mineraaliöljyä ja GTL grpIII öljyä. Niin ero näkyy kuvassa 5.
http://gasprocessingnews.com/features/201410/gtl-innovation-produces-clean-base-oils-from-natural-gas.aspx
GTL grpIII on aivan ylivoimaista.
GTL puhtaus ja kestävyys lähenee PAO:n tasoa.- bn522
Ei markkinoilla ole yhtään likaista moottoriöljyä.
- PAO-ja-GTL-erinomaisia
N150 GRP 1 mineraaliöljy 500$ tonni. GRP II -GRP III krakkausmineraaliöljy 770-860$/tonni. Synteesikaasusta valmistettu Shell GTL perusöljy
1000$/tonni.
PAO maksaa, vain 2000€/tonni. Hintaerot ei ole isoja.
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/HTML/?uri=CELEX:32004D0284&from=SV- hyyu
No kyllä tuollainen 100% hintaero on merkittävä. Ei taida paljon olla kouluja käytynä PAO-pellellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831579Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721390Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271354Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
- 11941