Vaikuttaako puikkojen materiaali jotenkin neuleen käsialaan? Jos neuloo bambupuikoilla ja sitten metallisilla puikoilla ovat kuitenkin saman kokoiset. Voiko hihan tehdä pyöröpuikoilla? Hiha pitäisi tehdä alhaalta ylös.
Puikkoasiaa
3
117
Vastaukset
- mummu2016
Puikkojen materiaali ei suoraan vaikuta käsialaan, mutta jos käsiala on kovin tiukkaa, bambupuikot saattavat menne helposti poikki, varsinkin ohuet. Itse pidän erityisesti koivuisista, luistaa hyvin ja on sileä. Hihan tekisin kyllä ainakin alkuun ennemmin sukkapuikoilla kuin pyöröpuikoilla, suljettuna neuleena toki voi tehdä ja lisäykset sitten keskisilmukan molemmin puolin .
- pyöröillä
Tein villapaidan hihat näin: loin 60 s. 3 1/2 puikoilla 20 krs resoria, lisäykset joka 8 krs välein, kun oli 68 s. vaihdoin 4 pyöröt. Lisäyksiä melkein kädentiehen asti.
Koko villapaita pyöröillä paitsi aloitukset. Ilman saumoja, tuli hyvän näköinen!
Bambupuikot ovat kivemmat, eivät ole katkenneet. Käsialaan ei ehkä vaikuta, neulominen on sujuvampaa.
- Neulova
Itse olen huomannut, että puikkojen viimeistely/pinta vaikuttaa käsialaani. Jos käytän "tahmeampia" puikkoja, teen isompia silmukoita, jotta neule luistaisi puikoilla. Jos käytän liukkaiksi käsiteltyjä (kalliimpia) puikkoja, teen pienempiä silmukoita, koska tiukempikin neule liikkuu nätisti. Se on sitten makuasia, kumpaa pitää parempana...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774