Puikkoasiaa

Puikkomeri

Vaikuttaako puikkojen materiaali jotenkin neuleen käsialaan? Jos neuloo bambupuikoilla ja sitten metallisilla puikoilla ovat kuitenkin saman kokoiset. Voiko hihan tehdä pyöröpuikoilla? Hiha pitäisi tehdä alhaalta ylös.

3

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummu2016

Puikkojen materiaali ei suoraan vaikuta käsialaan, mutta jos käsiala on kovin tiukkaa, bambupuikot saattavat menne helposti poikki, varsinkin ohuet. Itse pidän erityisesti koivuisista, luistaa hyvin ja on sileä. Hihan tekisin kyllä ainakin alkuun ennemmin sukkapuikoilla kuin pyöröpuikoilla, suljettuna neuleena toki voi tehdä ja lisäykset sitten keskisilmukan molemmin puolin .

• pyöröillä

Tein villapaidan hihat näin: loin 60 s. 3 1/2 puikoilla 20 krs resoria, lisäykset joka 8 krs välein, kun oli 68 s. vaihdoin 4 pyöröt. Lisäyksiä melkein kädentiehen asti.
        Koko villapaita pyöröillä paitsi aloitukset. Ilman saumoja, tuli hyvän näköinen!
        Bambupuikot ovat kivemmat, eivät ole katkenneet. Käsialaan ei ehkä vaikuta, neulominen on sujuvampaa.

• Neulova

Itse olen huomannut, että puikkojen viimeistely/pinta vaikuttaa käsialaani. Jos käytän "tahmeampia" puikkoja, teen isompia silmukoita, jotta neule luistaisi puikoilla. Jos käytän liukkaiksi käsiteltyjä (kalliimpia) puikkoja, teen pienempiä silmukoita, koska tiukempikin neule liikkuu nätisti. Se on sitten makuasia, kumpaa pitää parempana...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1038
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe