Haluan opiskella suomen

Katjake

Tere. Soovin leida Soomlasest kirjasõpra, kes aitab mul õppida soome keelt, vastutasuks aitan tal eesti keelt õppida.

28

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viriili_mies_

      Wappuheilan kanssa olis kiva opiskella.

    • kaidokuukap

      Koristajale pole vaja oska soome keelt. Sa osta hapukapsast Eestin Herkutiga ja söö.

      • Katjake

        Ju sa koristajana tead seda eks :D


    • vitsikästä_tosiaan

      Viro on niin mitättömän pieni maa, ettei kukaan halua opetella niin pienen ja mitättömän maan kieltä.
      Ei tulisi mieleenkään nähdä vaivaa opetella jotain viron kieltä.
      Hauskuutena virossa on lisäksi, että venäjän kielellä pärjää jopa paremmin.
      Hieno vitsialoitus!

      • joppojumai

        Uikuta anukseen! Sittakotti.


      • aabeeceedee

        Vai niin, minäpä olen opiskellut viron kieltä jo pari vuotta. Mielenkiintoinen kieli opiskella, kun on niin läheistä sukua suomen kielelle, mutta on sitten kuitenkin toisaalta niin erilainen. Mitä enemmän oppii, sen mielenkiintoisemmaksi (ja vaikeammaksi) se tulee.

        Yllättäen siitä on ollut hyötyä myös työssä, vaikkei se minulla ollutkaan se syy, miksi siitä kiinnostuin.


    • iruuujh

      Viron kielellä pärjää eteläisen Viron maaseudulla. Tallinnan porokorttelissa pärjää suomella, Lasnamäellä ja muualla siitä itään venäjää käyttämällä tulee ymmärretyksi. Viron kielen ymmärtämisestä on se etu että tiedät mitä ilkeyksiä virolaiset puhuvat suomalaisista. Itse ymmärrän kirjoitetun ja osittain myös puhutun viron ja kaikenlaista on saanut kuulla.

    • Vaevalt,et ühtegi soomlast leiab kes sellega nõus on.Need on ainult rahast huvitatud.Minu silmis põikpäised ja ülbed ja ahned.Ehk mõni eestlane aitab kes siin aastaid elanud.

      • Katjake

        Tänan väga viisaka vastuse eest :)
        Lootsingi sellised vastuseid saada, aga pigem vastupidi v.a Teie. Kuidagi õelad on inimesed, kahju kohe neist :D


    • ma_tahan

      Ma tahan Eesti keelt õppida, sest see on väga ilus ja huvitav. Olen suomalainen ja yritän oppia viroa. Kirjoittaminen ja puhuminen ei vielä oikein onnistu, mutta luen sujuvasti.

      p112s: ikävää, että sinulla on huonoja kokemuksia suomalaisista. Ei me kaikki olla ylpeitä ja ilkeitä. Jotkut meistä jopa tykkäävät virolaisista. :)

    • ensinesinerkkinä

      Kyllä se riippuu virolaisesta itsestään miten suomalaiset häneen suhtautuvat. Ikävä kyllä niin moni virolainen on pilannut maanmiehiensä mainetta juopottelulla ja varastamisella että koko Viron kansa näyttäytyy sellaisena suomalaisten silmissä.

      Ei savua ilman tulta, suomalainen sananlasku.

    • 6pimekeelt

      Turpa kiinni kunnanelätit ja muut putinistitollot! Onko hullujenhuoneen suljetun osaston nettikone jäänyt hoitajilta auki? Jos aloittaja haluaa vilpttömästi opiskella suomea, niin pysykää jumalauta pöljät aiheessa ja antakaa mahdollisuus oppia ja harjoitella. No nii, olen ju soomlane ja soovin küll tõesti et eestlased soome keelt õppivad ja samuti soomlased eesti keelt! Kahjuks on meie hulgas kuradi joodikuid ning nn. vene hübriidisõjategevuse trollit kes pajatavad Putini propagandat. No... see on nende töö. Loodan et Katjake leiab keegi kes on nõus temaga kirjutama. Sinu peab selgejooneline olema ja arvan et ühe või kahe aasta pärast oskad soome keelt väga hästi! Arvan et su peab teave avaldama kus on su kontakt info jne. Ja su peab avaldama nn ühekordesks kasutamiseks mõeldud e-mail aadress.

      Tervist ja edukat soome keele õppimised sulle!

      • l0kylue

        Muistahan syödä ne lääkkeesi.


    • alexeyi

      Suomi palaa Venäjän yhteyteen taas kuten myös Eesti ja sen läheiset. Ne kuuluvat Venäjään kuten kuuluivat ennen Neuvostoliiton aikaa. Suomi tuli osaksi Äiti-Venäjän perhettä vuonna 1809 kun sille armollisesti myönnettiin Suuriruhtinaskunnan asema. Sitä ennen se oli köyhä ja kurja Ruotsin alamainen takamaa. Historialliset väärinkäsitykset ja virheet tulisi korjata!

    • siperiaopettaa

      Sisäministeriö on päättänyt siirtää virolaiset Siperiaan. Junat lähtevät tasatunnein Helsingin, Turun ja Tampereen rautatieasemilta. Liityntäbussit em. asemille lähtevät niin ikään tunnin vuorovälein Porista, Jyväskylästä, Mikkelistä ja Imatralta. Muilla paikkakunnilla oleskelevat hakeutuvat itse lähimmälle liityntäbussin tai kuljetusjunan lähtöpaikalle. Matkatavaroita hyväksytään mukaan 20 kg per henkilö. Kuljetus on maksuton.

      • heretoma

        Siseministeeriumi on otsustanud kanda eestlased Siberisse. Rongid jäta tund Helsingi, Turu ja Tampere raudteejaamades. Liinibuss eespool nimetatud jaamad ka väljuvad igal tunnise vahetuse Pori, Jyväskylä, Mikkeli ja Imatra. Teiste kohtade viibiv venturing ise alguspunkti lähima shuttle bussi või rongiga transport. Pagas on heaks kiitnud 20 kg inimese kohta. Transport on tasuta.


    • Katjake

      Lugege nüüd ise ka mida te kirjutate! Ei otsi Soomest meest ega töökohta, samuti ei ole plaanis Soome mingil põhjusel kolida. Mulle meeldib Soome väga ja puhkan seal igal võimalusel hea meelega. Selleks tahangi paremini soome keelt mõista, et suhelda kohalikega. Aga mõne jaoks on jah seda kõike väga keeruline mõista :)

      • 3344556

        Pole tarvis õppi soome keelt. Räägi ingliskeel, kõik soomlased saad aru.


    • Sitt

      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/15/kielioppi¨

      See on soomlastele eesti keele õppimiseks, aga ma arvan et see võibolla sulle ka kasulik. Vaata sealt "adjektiivit ja adverbit" (omadussõnad), "pronominit" (asesõnad), "kysymyssanat" (küsimussõnad), "astevaihtelu"(?)
      Need oli mulle VÄGA kasulik

    • hulludsiin

      ärä siit küsi, see foorum on hullude oma.

      • esassaa

        Sul on õigus, see on Suomi24. Soome hullud ravida tänaval ja kodus.


      • rosinasai
        esassaa kirjoitti:

        Sul on õigus, see on Suomi24. Soome hullud ravida tänaval ja kodus.

        Nagu Õhtulehe kommentaarid ja eesti hullud.


    • soomlanna

      Mina tahaksin eesti keelt rohkem õppida, ja muidugi aitaksin Teid soome keele õppimises. Meeleldi kirjutan Teile, aga mis on aadress?

    • 22aastaneNoorMees

      Ma olen õppinud ka eesti keelt kolledžis ja ma hakkasin seda õppida sügisel aastal 2006 ehk 10 aasta tagasi.=) Mul on veel eesti keele õppiraamat.=) Jah ma võin aitada sind õppima/õppida soome keelt.=) Mu e-mail aadress on [email protected].=)

    • Juhaxz

      Voin kirjutada yks korda nädalas.
      Ostin soomest Eesti kukeseen ja teen tervislik toit.Ostan ka Eesti valmistatud materjal(riied,viin,jne).

    • mismeiegaon

      Pole viisakas oma abipalve vastustele vastamata olla...

    • Lindanainen

      Katjake,

      Minä voin opettaa sinulle suomen kieltä! :) Opeta sinä minulle viron kieltä! :)

      "Linda" Olen suomalainen 30 nainen :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      2993
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2868
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      94
      2136
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1838
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1751
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1662
    Aihe