Mitä eroa on Diesel-ja valopetrooli Wallaksella?Nykynen Wallaksen puhallinkansi ei yllä antamaan lämpöä keulakajuuttaan,joten toisen mallinen jossa voi ohjata kahteen pisteeseen lämpöä,on haussa.Hinta max.4-500e.Ja onko se sitten Wallas vai joku muu peli? Ja onko turhaa elekroniikkaa olla termariohjaus? Mielipiteitä/vinnkejä,kiitos!
Wallaksentarve
30
749
Vastaukset
- Oletlaiskimus
Kun et viitsinyt googlata itse,20 sek haun jälkeen löytyi yksi, joka sopii budjettiisi http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Wallas_1800_26642336.htm?ca=10&w=3
- vcxvxcvxcv
Pienimmän planarin saat reilu viissatasella,ja on uusi lämppäri joka toimii.
- unohda_
Wallas on vehje jota ei enää tule veneeseeni. Olen yhden 1800 kanssa paininut joka kevät ja muutaman kerran kesässä sen ajan kun se minulla oli. Samalla kerralla lähti viat ja valopetroolin katku kun vaihdoin oikeaan lämmittimeen. Vaihtoa Webastoon en ole katunut sekuntiakaan.
- Yölläkylmä
Kiitos mielenkiinnosta!Ajatukset kääntyi tuohon Planariin,kun oli netissä video siitä.
Vanhat lämmittimet on lähes poikkeuksetta epävarmoja, oli ne wallaksia tai mitä tahansa. Käyttöikä alkaa tulemaan päähänsä ja moni paskasormi on niitä peukaloinut mutu tuntumalla. Tällaisia löytyy sitten nettitoreilta "siistinä ja vähän käytettyinä" kaupan. Kukaan ei ota ehjää ja toimivaa laitetta irti veneestään vapaaehtoisesti, vaan se ajetaan yleensä ihan loppuun. 1800 wallas on oikein huollettuna yksi mailman kestävimmistä lämmittimistä, joskaan ei enää ihan nykyaikainen. Hoitaa kumminkin tehtävänsä ja on äärimmäisen simppeli. Huonon maineen ne on saaneet siitä, että niitä yritetäään korjata itse, ilman säätöjä. Laite palaa huonosti ja kiukkuaa usein.Kunnollinen paloarvojen säätö on laitteen toiminnan kannalta elintärkeää.
4-500 euron luokassa ainoa vaihtoehto on tuo planar. Sen markkinoille tulo järkeisti myös käytettyjen markkinat. Ennen vanhoista lennossa irrotetuista lämmittimistä pyydettiin 400-500€, kun oikea hinta olisi 100-200€. Toki kunnolla huollettu ja hyväkuntoinen toimiva laite voi olla arvokkaampi. Huolto ei ole, että isäntä hakee kaupasta huoltopakkauksen ja ruuvaa sen laiturilla paikoilleen kääntöpäämeisselillä ja papukaijapihdeillä.- Lämmintäriittää
Olet ihan oikeassa. Mitä vähemmän noita omatoimisesti peukaloi, niin sitä parempi. Itse sain veneen mukana vanhan Wallaksen, joka ei meinannut käynnistyä ja savutti ja haisi. Käytin sen huollossa ja sen jälkeen on toiminut hienosti ilman mitään ongelmia. Huollossa vaihdettiin joitakin osia, mutta hinta ei ollut mitenkään kallis, joten uuden hankintaan ei ollut mitään syytä.
- unohda
no - ei ne ihmeitä tehneet tuohon minun vehkeeseeni ainakaan. Pumppu oli jumissa joka kevät ja muitakin osia sieltä vaihdettiin. En siis itse noita huoltoja tehnyt vaan ammattilainen. Voi olla että laite kestää pitkään, mutta minulle ainakin liian usein huoltotarvetta.
- MitaanTietamaton
Meillä 1800B Wallaksen pumpun sai keväisellä huollolla naksuttelemaan. Pumpun maailmoja syleilevät takaiskuventtiillit sen sijaan alkoivat olla toimintakykynsä rajoilla hapettuneina. Vaihto uuteen lämmittimeen kirpaisi kerran lompakkoa, mutta oli sen väärttiä. Tilaakin tuli lisää pieneen paattiin, kun valopetrolista luovuttiin.
- LämmitänSafirella
Laittakaa Isopropanolia 5% valopetroolin sekaan, ei tarvi kiukutella Wallaksen kanssa keväisin. Oma keitin lähti taas laakista käyntiin, kun viimeviikolla laitoin ruokaa paatissa. -10 ollut viimeksi huollossa. Vanhami vois selvittää miten propanoli valopetroolissa auttaa. Polaric-jääneston tenu on isopropanolia.
- mekaniikkaa
Wallas 1800B:n pumpun runkoa pitää joka kevät kopauttaa siihen kiinnityspantaan terävästi vasaralla ennenkuin alkaa naksumaan. Huoltosarjaa kaivattaisin nyt kipeästi tähän peltiwallakseen. Wallasmarin ei asiasta välitä.
mekaniikkaa kirjoitti:
Wallas 1800B:n pumpun runkoa pitää joka kevät kopauttaa siihen kiinnityspantaan terävästi vasaralla ennenkuin alkaa naksumaan. Huoltosarjaa kaivattaisin nyt kipeästi tähän peltiwallakseen. Wallasmarin ei asiasta välitä.
Minunkin entisen veneen wallas 1800B vaati kerran vuodessa tuon herättelyn. Vielä voi irrottaa imuletkun pumpusta, jolloin se myös heräsi naputtamaan. Tuon olisi varmaan välttänyt sillä, että olisi talvella pariin otteeseen pyöräyttänyt pumppua.
- vaihtuuvehe
Wallas ei ruvennu lämpenemään,ja alko kiroilu.No,annoin olla sen vielä.Sitten latasin verkkolaturilla 300ah.akut,kokeilin vielä Wallasta,ja heti rupes lämpenemään.Mitään huoltoja en oo tehny.Tuntuu,että ainakin ekaan starttiin oltava jännitteet tapissa.
- miksiköhän
Osaatteko sanoa, miksi esim. webastosta ole tällaisia ketjuja? Siksi, että huoltotarve on olematon verrattuna wallas-romuihin.
Lähinnä siksi, että sen ikäiset useimmat muut lämmittimet, on olleet jo aikoja romulavalla korjauskelvottomina, kuin minkä ikäisistä Wallaksista tässä keskustelussa on puhuttu. Wallas 1800B valmistus on LOPETETTU vuonna 1983 ja silti niitä on vielä käytössä.
Keskustelussa "lämmittimen" vikoja on on olleet siis puolityhjä akku, jumiutunut polttoainepumppu. Keväisin saan aina ison kansan soittoja juuri näistä keväisin mököttävistä lämmittimistä. Ne on syksyllä jätetty niille sijoilleen ja keväällä yritetään hieman huonoilla akuilla startata. Pumppu on hapettunut jumiin ja pitää kolistella. Perjantaina kävin moukaroimassa asiakkaan veneellä sitä kaikkivoipan Webastonkin pumppua, ihan samasta syystä. Talven seissyt polttoaine on mahlautunut putkiin tai irtotankissa on vettä, ja palokammio on kylmä sekä kostea. Kaikki koneet ei starttaa takulla laakista. Osa toki lähtee. Pari tusinaa Webastoa ja Eberiä poistan keväisin läppärillä vikalukoista, kun eivät starttaa useamman yrityksen jälkeen ja alkavat mököttämään.
Puolen vuoden seisokki hyydyttää koneita, sille ei mahda mitään. Sama rumba alkaa sitten eka pakkasilla autopuolella, kun kuukausiin ei ole lämmittimiä käytetty ja sitten ne ei lähde päälle.- Maineesta
Vanhat Wallas 1800B:t toimisivat paljon paremmin jos Wallas välittäisi myydä niihin huoltosarjoja, mutta Wallas ei näytä välittävän.
1800B mallit on romutusiässä. Mihinkään tuon tyyppiseen laitteeseen, jonka valmistus on lopetettu 35 vuotta sitten ja siinä ei ole mitään yhtenevää nykyisyen laitteiden kanssa, ei tehdä varaosia. Ei Eberiin, ei Webastoon eikä Saloran televisioon. Ne, jotka haluaa nysvätä niiden kanssa, suotakoon se heille, muut voi hankkia uuden. Maapallon akselin loi kaikkivaltias pyörimään ilman huoltoa ja varaosia, mutta kaikkivaltiaskaan ei pystynyt sitä ikuiseksi luomaan, vaan universumi on hajoava. Ihmisen kaikkivoipaisuus on mitätöntä tämän rinnalla, ja kakkki sen luoma hajoaa aikaisemmin
- maineenryvetys
1800B romutusiässä siksi että siihen ei saa huoltosarjaa ja niitä joutuu nysväämään, muuten tämä yksinkertainen lämmitin toimisi edelleen. WallasMarin ei ei siis halua hyvää mainetta vaan huonoa.
vanhami kirjoitti:
1800B mallit on romutusiässä. Mihinkään tuon tyyppiseen laitteeseen, jonka valmistus on lopetettu 35 vuotta sitten ja siinä ei ole mitään yhtenevää nykyisyen laitteiden kanssa, ei tehdä varaosia. Ei Eberiin, ei Webastoon eikä Saloran televisioon. Ne, jotka haluaa nysvätä niiden kanssa, suotakoon se heille, muut voi hankkia uuden. Maapallon akselin loi kaikkivaltias pyörimään ilman huoltoa ja varaosia, mutta kaikkivaltiaskaan ei pystynyt sitä ikuiseksi luomaan, vaan universumi on hajoava. Ihmisen kaikkivoipaisuus on mitätöntä tämän rinnalla, ja kakkki sen luoma hajoaa aikaisemmin
Sitten kun tähdet on sammuneet ja viimeiset humanoidit kyyhöttää aluksensa kylmenneen poimuytimen ääressä, he kaivavat vielä Wallas 1800B:n kaapista, kopauttavat ruuvarilla pumpun kylkeen ja ihmisyys vielä voittaa hetkeksi tutun nakutuksen myötä.
- Veikko6700
Bossu ja Vanhami älkää nyt enää kiusatko näitä hyväntahtoisia veneveljiämme.
Tulkoot he autuaiksi uskossaan, sillä he ovat Wallaksensa ansainneet ja ne hikikarpalot otsallaan huoltaneet. - perästäkuuluu
1800B peltiwallakseen olin tyytyväinen kunnes yksinkertaisen huoltosarjan valmistus lopetettiin, ja tästä lämmittimen valmistajasta johtuvasta syystä on sitten joutunut virittelemään oikuttelevaa laitetta joka vie maineen koko merkiltä ihan heidän omasta syystään. Pitäkööt sitten paskansa, jos ostan niin ostan sitten minkä tahansa muun merkin, vaikka ryssiltä.
- mikä.valmistaja
perästäkuuluu kirjoitti:
1800B peltiwallakseen olin tyytyväinen kunnes yksinkertaisen huoltosarjan valmistus lopetettiin, ja tästä lämmittimen valmistajasta johtuvasta syystä on sitten joutunut virittelemään oikuttelevaa laitetta joka vie maineen koko merkiltä ihan heidän omasta syystään. Pitäkööt sitten paskansa, jos ostan niin ostan sitten minkä tahansa muun merkin, vaikka ryssiltä.
Montakos muuta yli 30-vuotiasta laitetta veneessäsi on? Ei mikään valmistaja tuota varaosia niin pitkään valmistuksen lopettamisen jälkeen. Vai onko antaa esimerkkejä?
- Hyvä_wallas
Wallas 2400 vm 1987, syttyy joka kerta huolimatta seuraavanlaisesta häiriöstä. Käynnistyksessä, ennen kuin punainen led syttyy, puhaltimien tulisi toimia täydellä teholla, mutta käyvät vain pienemmällä. Kytkimen asennolla ei ole väliä.
Kun laite on käynyt jonkin aikaa ja lämpenee kunnolla (led jo syttynyt aiemmin), puhaltimet alkavat puhaltaa täydellä, jos isompi teho asetettuna. Pumpun naksutus on alussa nopeampaa niinkuin pitääkin ja tottelee myös ledin syttymisen jälkeen normaalisti. Vain puhaltimet oikkuilevat.
Mitäs arvelee. Kortti vaihtoon vai olisiko jokin kohta mahdollista rassata kuntoon, en ole vielä availlut. - Wallas_ei_välitä
mikä.valmistaja kirjoitti:
Montakos muuta yli 30-vuotiasta laitetta veneessäsi on? Ei mikään valmistaja tuota varaosia niin pitkään valmistuksen lopettamisen jälkeen. Vai onko antaa esimerkkejä?
Moottori ei varmaan ole yhtä vanha koska niihin tulee paljon suurempia kulumia, mutta yksinkertaisen peltiwallaksen kunnostamiseen ei tarvittaisi muuta kuin se halpa hehkukiekko ja halpa sopivan ohut gligeriittilevy. Ne eivät maksaisi paljon ja WallasMarinin olisi helppo tuottaa niitä asiakkaille. Wallakselle luulisi kelpaavan hyvä maine jonka merkki saisi kun yli 40-vuotiaat lämmittimet pelittäisivät vielä hyvin veneissä.
Wallas_ei_välitä kirjoitti:
Moottori ei varmaan ole yhtä vanha koska niihin tulee paljon suurempia kulumia, mutta yksinkertaisen peltiwallaksen kunnostamiseen ei tarvittaisi muuta kuin se halpa hehkukiekko ja halpa sopivan ohut gligeriittilevy. Ne eivät maksaisi paljon ja WallasMarinin olisi helppo tuottaa niitä asiakkaille. Wallakselle luulisi kelpaavan hyvä maine jonka merkki saisi kun yli 40-vuotiaat lämmittimet pelittäisivät vielä hyvin veneissä.
Vuonna 1983 Olof Palme oli voimissaan, Tsernobyl pukkasi luotettavaa sähköä ja Lada oli suomen myydyimpiä automerkkejä. Musiikkia kuunneltiin Ladassa C-kasetilta ja kuumin hitti oli Michael Jacksonin Billie jean ja Kari Tapion, olen suomalainen, sekä Dawid Bowien china girl. Punaisella ladalla pitkin kadun raittia veivaava karvahattuinen paperityöläinen kannatti kommunistista puoluetta, joka oli varteenotettava puolue. Wallas oli juuri tällöin lopettamassa 1800B mallin valmistusta vanhanaikaisena ja esittelemässä uutta 1800 mallia, jota tulisi valmistamaan ainakin seuraavat 35 vuotta liki muuttumattomana.
Wallas oli edelläkävijä. Tsernobyl räjähti kolme vuotta myöhemmin, samoin kun Olof Palme koki kohtalonsa. Ladan laulu loppui vanhanaikaisiuteensa. Niin Michael Jackson, kuin Kari Tapio ja Dawid Bowie pukkaa horsmaa. Kommunistinen puoluekin kaatui kutistui ja kuoli ja paperimies pantiin kilometritehtaalle.
Lopeta nyt se hemmetin itkeminen siitä klingeriittitiivistesarjasta. osaava mies viilaa sen nykyisestä huoltopakkaukSesta Ja tuunaa kuntoon. Istu sitten venessä ja kuuntele C-kasettimankalta Kari tapion varhaista tuotantoa ja selaile Ladan mainosesitteitä ja mieti, kuinka hienoa kaikki oli vielä vuonna -83, ennenkuin lämmittimesi valmistus lopetettiin.- public.relations.gone
Niitä klingeriittilevyjä on vaikea itse työstää. Wallaksen ei tarvitsisi muuta kuin valmistuttaa klingeriittilevylä hiukan eri mitoituksella kuin mitä uudempien Wallaksien korjaussarjoissa on ja meillä olisi korjaussarja peltiwallaksille, mutta ei. Wallas näkee mieluummin itseviritettyjä savuavia ja sammuilevia peltiwallaksia levittämässä mainettaan.
- hieno.mutta.vanha
public.relations.gone kirjoitti:
Niitä klingeriittilevyjä on vaikea itse työstää. Wallaksen ei tarvitsisi muuta kuin valmistuttaa klingeriittilevylä hiukan eri mitoituksella kuin mitä uudempien Wallaksien korjaussarjoissa on ja meillä olisi korjaussarja peltiwallaksille, mutta ei. Wallas näkee mieluummin itseviritettyjä savuavia ja sammuilevia peltiwallaksia levittämässä mainettaan.
Yli 30 v vanha lämmityslaite ei levitä enää mainetta muuten kuin poikkeuksellisen kestävänä laitteena, jos edes tuunaamalla toimii ja levittää todisteena siitä savuakin.
- Valmistajalle
hieno.mutta.vanha kirjoitti:
Yli 30 v vanha lämmityslaite ei levitä enää mainetta muuten kuin poikkeuksellisen kestävänä laitteena, jos edes tuunaamalla toimii ja levittää todisteena siitä savuakin.
Levittäähän se savua kun huoltosarjoja ei saa joten palaminen on huonoa koska yritetään pärjätä vanhoilla osilla jotka olisi helposti vaihdettavissa jos niitä vaan saisi. Wallaksen ei tarvitsisi kuin lisätä huoltosarjavalikoimaansa yksi eri kokoinen klingeriittilevy niin asia olisi hoidettu.
- hyvä_vanhami
vanhami kirjoitti:
Vuonna 1983 Olof Palme oli voimissaan, Tsernobyl pukkasi luotettavaa sähköä ja Lada oli suomen myydyimpiä automerkkejä. Musiikkia kuunneltiin Ladassa C-kasetilta ja kuumin hitti oli Michael Jacksonin Billie jean ja Kari Tapion, olen suomalainen, sekä Dawid Bowien china girl. Punaisella ladalla pitkin kadun raittia veivaava karvahattuinen paperityöläinen kannatti kommunistista puoluetta, joka oli varteenotettava puolue. Wallas oli juuri tällöin lopettamassa 1800B mallin valmistusta vanhanaikaisena ja esittelemässä uutta 1800 mallia, jota tulisi valmistamaan ainakin seuraavat 35 vuotta liki muuttumattomana.
Wallas oli edelläkävijä. Tsernobyl räjähti kolme vuotta myöhemmin, samoin kun Olof Palme koki kohtalonsa. Ladan laulu loppui vanhanaikaisiuteensa. Niin Michael Jackson, kuin Kari Tapio ja Dawid Bowie pukkaa horsmaa. Kommunistinen puoluekin kaatui kutistui ja kuoli ja paperimies pantiin kilometritehtaalle.
Lopeta nyt se hemmetin itkeminen siitä klingeriittitiivistesarjasta. osaava mies viilaa sen nykyisestä huoltopakkaukSesta Ja tuunaa kuntoon. Istu sitten venessä ja kuuntele C-kasettimankalta Kari tapion varhaista tuotantoa ja selaile Ladan mainosesitteitä ja mieti, kuinka hienoa kaikki oli vielä vuonna -83, ennenkuin lämmittimesi valmistus lopetettiin.oiva kirjoitus vanhamilta. koittakaa hakea esim. tuon ikäiseen kaikuun tai jääkaappiin varaosia.
- wallaspainukoon
On vähän eri asia. Wallaksen nykyisissä huoltosarjoissa ei tarvitsisi kuin muuttaa hieman yhden levyn mitoitusta ja käyttäjillä olisi huoltosarja. Luulisi WallasMarinin joskus käyvän katsomassa miten heidän lämmittimiään oikeasti käytetään. Peltiwallaksia viritellään vaihtelevalla menestyksellä jotenkuten itse ja nyrkkipajoissa kun huoltosarjoja ei saa, vaikka WallasMarinin olisi hyvin helppo sellainen käyttäjille tuottaa.
- Ainatohisee
Mulla on joku jeesuksenaikainen wallas vanhassa H-veneessä. Huollatettu pari kesää takaperin, vaikka mitään ongelmia ei ollutkaan. Sitä ennen liekö koskaan.
Joka kerta lähtee laakista käymään, oli akussa virtaa paljon tai vähän. Juuri viikolla käytin ensimmäistä kertaa talven jälkeen vaikka vene vielä pukilla. Ainoa huoltotoimenpide on polttoainekanisterin tyhjennys ja letkun ajo tyhjäksi syksyllä, ja petrooli on Bilteman litkua.
En tajua miten muilla nämä Wallakset on muka niin vikaherkkiä. Onhan tuo laitteenakun niin yksinkertainen että ei kai siihen kovin ihmeellisiä vikoja voi edes tulla. No ehkä tämä on sitten joku tiistaikappale. Täältä tähän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010330Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523525Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja523268- 642865
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2052230- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252023Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221446Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386