Elikkä siis olen 15-vuotias tyttö ja mua on vaivannut jo parin vuoden ajan lievä akne. Mulla on siis toosi paljon mustapäitä, vähän finnejä ja iho on tosi punanen aina paitsi aamuisin. Joten onko kellään mitään tietoo miten saisin hyvän ihon mahdollisimman nopeasti?
Miten eroon lievästä aknesta?
9
173
Vastaukset
- Aknestakärsivä
No tietenkin kannattaa kokeilla kaiken maailman ihonpuhdistus aineita ja akneen tarkoitettuja rasvoja. Mulla ne ei oo auttanu ollenkaan ja kärsin keskivaikeasta aknesta. Sain ihotautilääkäriltä tetrasykliini kuurin, mutta koska se ei oo auttanu niin siirryn sit kaikista vahvimpiin lääkkeisiin syksyllä eli isotretinoiiniin. Tosiaan jos sullakaan ei auta noi apteekin jutut ja tuntuu että ne ei millään lähde niin kannattaa käydä lääkäriltä kysymässä että mitä kannattais tehdä :)
- elintavatkuntoon
Iho on ihmisen suurin elin. Iho kertoo paljon myös siitä, kuinka hyvin hoidat itseäsi. Ruokavalio ja kaikki elämäntavat näkyvät suoraan ihosi hyvinvoinnista.
Monet kosmetiikkatuotteet on niin täynnä hajusteita ja kemikaaleja, että vain pahentavat oireita.
Joten vältä rasvoja ja pesuaineita.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/akne.htm- koettuon
Voi helvetti että nämä sitten raivostuttaa. Jos akne tulee, niin suurin syy on kyllä geeneissä ja hormooneissa. Siinä ei paljoa auta mitkään terveellisesti eläminen.
- elintavatkuntoon
Ei ole.
Kyllä elintavat vaikuttaa tosi paljon.
Eikä alkuperäsellä kysyjällä edes ole ns. aknesairautta. - Kokemustaaknesta
Vaikka akne olisi lievä on se silti sairaus. Elintavoilla ei kyllä ole hirmuista osuutta akneen, enemmän se syy on geeneissä ja hormooneissa. Itse olen sairastanut aknea jo lähes seitsemän vuotta, että minä jos joku tiedän auttaako elintapojen muutos.
- koettuon
Samoin minulla on kyllä kokemusta tästä ihosairaudesta peräti yli 30v !! Kaikki erilaiset elintavat olen testannut ja ei ole mikään auttanut muuta kuin kunnon lääkekuurit.
- Kokemustaaknesta
koettuon kirjoitti:
Samoin minulla on kyllä kokemusta tästä ihosairaudesta peräti yli 30v !! Kaikki erilaiset elintavat olen testannut ja ei ole mikään auttanut muuta kuin kunnon lääkekuurit.
Tuskin olet edes kokeillut.
A-vitamiinikuuri parantaa aknen.
Sitä käytettiin ennenvanhaan.
- Apuakaipaaava
Minulla taas on paljon finnejä otsassa ja yksi punainen poskessa, se ei ole koholla mutta siinä on punainen läntti ja ihon alla tuntuu jotain paskaa. Käytössä tällä hetkellä La-Rochen rasva ja sebamed syväpuhdistava vaahto. Ei auta... Miten nämä saisi pois mieluiten kotikonstein tai apteekin tuotteilla?
- kokemusmonestakokeilusta
Ei mitenkään. Aika on ainut parantaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1182728- 872391
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651870- 561797
- 1681749
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581576Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461566- 1231383
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3871306Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281279