Miten eroon lievästä aknesta?

lieväakne

Elikkä siis olen 15-vuotias tyttö ja mua on vaivannut jo parin vuoden ajan lievä akne. Mulla on siis toosi paljon mustapäitä, vähän finnejä ja iho on tosi punanen aina paitsi aamuisin. Joten onko kellään mitään tietoo miten saisin hyvän ihon mahdollisimman nopeasti?

9

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aknestakärsivä

No tietenkin kannattaa kokeilla kaiken maailman ihonpuhdistus aineita ja akneen tarkoitettuja rasvoja. Mulla ne ei oo auttanu ollenkaan ja kärsin keskivaikeasta aknesta. Sain ihotautilääkäriltä tetrasykliini kuurin, mutta koska se ei oo auttanu niin siirryn sit kaikista vahvimpiin lääkkeisiin syksyllä eli isotretinoiiniin. Tosiaan jos sullakaan ei auta noi apteekin jutut ja tuntuu että ne ei millään lähde niin kannattaa käydä lääkäriltä kysymässä että mitä kannattais tehdä :)

• elintavatkuntoon

Iho on ihmisen suurin elin. Iho kertoo paljon myös siitä, kuinka hyvin hoidat itseäsi. Ruokavalio ja kaikki elämäntavat näkyvät suoraan ihosi hyvinvoinnista.

Monet kosmetiikkatuotteet on niin täynnä hajusteita ja kemikaaleja, että vain pahentavat oireita.

Joten vältä rasvoja ja pesuaineita.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/akne.htm

• koettuon

Voi helvetti että nämä sitten raivostuttaa. Jos akne tulee, niin suurin syy on kyllä geeneissä ja hormooneissa. Siinä ei paljoa auta mitkään terveellisesti eläminen.

• elintavatkuntoon

Ei ole.

Kyllä elintavat vaikuttaa tosi paljon.

Eikä alkuperäsellä kysyjällä edes ole ns. aknesairautta.

• Kokemustaaknesta

Vaikka akne olisi lievä on se silti sairaus. Elintavoilla ei kyllä ole hirmuista osuutta akneen, enemmän se syy on geeneissä ja hormooneissa. Itse olen sairastanut aknea jo lähes seitsemän vuotta, että minä jos joku tiedän auttaako elintapojen muutos.

• koettuon

Samoin minulla on kyllä kokemusta tästä ihosairaudesta peräti yli 30v !! Kaikki erilaiset elintavat olen testannut ja ei ole mikään auttanut muuta kuin kunnon lääkekuurit.

• Kokemustaaknesta
        koettuon kirjoitti:

Samoin minulla on kyllä kokemusta tästä ihosairaudesta peräti yli 30v !! Kaikki erilaiset elintavat olen testannut ja ei ole mikään auttanut muuta kuin kunnon lääkekuurit.

Tuskin olet edes kokeillut.

A-vitamiinikuuri parantaa aknen.

Sitä käytettiin ennenvanhaan.

• Apuakaipaaava

Minulla taas on paljon finnejä otsassa ja yksi punainen poskessa, se ei ole koholla mutta siinä on punainen läntti ja ihon alla tuntuu jotain paskaa. Käytössä tällä hetkellä La-Rochen rasva ja sebamed syväpuhdistava vaahto. Ei auta... Miten nämä saisi pois mieluiten kotikonstein tai apteekin tuotteilla?

• kokemusmonestakokeilusta

Ei mitenkään. Aika on ainut parantaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1387
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1210
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1137
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      855
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      800
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      688
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      83
      672
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      25
      649
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      646
    Aihe