Soolantra-voide kokemuksia?

TapRus

Hei,
Millaisia kokemuksia Soolantra-voiteen käytöstä?

43

23239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RuusuRitu

      Olisin myös kiinnostunut kuulemaan miten on auttanut.
      Minä olen laittanut nyt neljänä iltana sitä. Kärsin siis ruusufinnistä. Näppyjä minulle tulee vain nenään. Alkuunsa tämä Soolantra ainakin lisää kasvojen punoitusta minulla. Mutta uusia näppyjä ei ole tullut.

      • Anonyymi

        Kyllä se jonkin verran auttaa. Ärsyttävintä kun näpyt tuli nenänpäähän. Mutta näpyt hävinneet täysin kun lopetin kaikki maitotuotteet. Ei mitään juustojakaan eikä pizzaa tai muutakaan muutakaan jossa vois olla jotain maitoperäistä. Tavallisen maidon tilalle kauramaito.


    • Misseysmenetetty

      Olen käyttänyt rasvaa nyt viikon. Alussa tuntui että pomput/näpyt tasoittui lähes heti, mutta päivän aikana niitä voi tulla lisää. Olisinkin kysynyt oireileeko teillä ruusufinni niin että tänään on näppyä ja yön aikana ne painuu pois ja taas päivän aikana voi tulla uudelleen?
      Rasva itsessään ei ole muuten aiheuttanut oireita, toiveikas että oireet helpottaisi. Nyt 7 kk ajan kärsinyt ajoittaista pienistä näpyistä ja hennosta punoituksesta.

      • Olen kohta kolme viikkoa käyttänyt Soolantraa. Misseysmenetetty kysyit näpyistä, minulle ei tule noin näppyjä kun kuvailit. Niin kuin tuossa eka kommentissa kirjoitin niin alkuunsa rasva aiheutti sen, että iho punoitti, kihelmöi ja mietinkin jo, että lopetan sen käytön. Mutta se menikin pian ohi. Nyt ei ole näppyjä tullut. Olen puolitoista vuotta kärsinyt tästä. Toivotaan että tästä on meille apua. T. ruusuritu


    • TapRus

      Olen käyttänyt voidetta nyt 9 vkon ajan ja näpyt ja paukamat ovat vähentyneet selvästi. Voiteen laitoin jälkeen kasvoja kuumottaa ja kutittaa, mutta oireet häviävät melko pian. Punoitusta haluaisin edelleen vähemmäksi. Kallis voide, joten saisi luvan toimia :)

    • Hupi79

      Olen käyttänyt voidetta 4 viikkoa ja näppyjen tulo on loppunut lähes kokonaan. Syön kyllä samalla myös Tetralysalia, kun tulehdus ihossa oli todella paha.

      • RuusuFinninen

        "Olen käyttänyt voidetta 4 viikkoa ja näppyjen tulo on loppunut lähes kokonaan. Syön kyllä samalla myös Tetralysalia, kun tulehdus ihossa oli todella paha."

        Aloititko Soolantran ja Tetralysalin käytön samaan aikaan vai toisen ensin? Eli tiedätkö kumpi näistä auttaa?


      • Hupi79
        RuusuFinninen kirjoitti:

        "Olen käyttänyt voidetta 4 viikkoa ja näppyjen tulo on loppunut lähes kokonaan. Syön kyllä samalla myös Tetralysalia, kun tulehdus ihossa oli todella paha."

        Aloititko Soolantran ja Tetralysalin käytön samaan aikaan vai toisen ensin? Eli tiedätkö kumpi näistä auttaa?

        Molemmat aloitin yhtäaikaa. Tetralysal-kuuri loppui ja näpyt palasivat.😕 Soolantraa olen käyttänyt 12vko. Eli todennäköisesti sillä ei ole apua minulle. Aloitin uuden ab-kuurin. Seuraavana joudun ehkä aloittamaan Roaccutanin. Mietin kun keväällä aloitin minipillerit, voisko ne nyt pahentaa ruusufinniä?


      • Pöppi

        Itse mietin myös, kun keväällä aloitin minipillerit (Zarelle) ja kuukauden päästä siitä puhkesi ruusufinni, johtuisiko pillereistä? Koko naama punotti ja oli ihan järkyttävän näköinen syksyyn saakka. Nyt vähän rauhoittunut ja sain tänään haettua Soolantra - valmisteen. Tetralysal kuureja syönyt kohta kymmenisen vuotta puolen vuoden kuureissa, eikä siitä juuri vaikutusta ole ollut. Tälläkin hetkellä siis 2x päivässä 300mg Lymecycline Actavisia. Roaccuttania ehdoteltu monesti, mutta siihen en ole koskaan lähtenyt - syy siihen, koska taustalla masennus muut lisäsairaudet. Soolantran lisäksi hain TAAS minipillerit (Cerazette) ja nyt toivonkin, ettei tämä ruusufinni pahenisi taas kun on nyt jo niin rauhoittunut tilanne. Nenänpielessä muutama pieni näppy, otsassa myös. Ei häiritte kun käyttänyt Vichyn Dermablend -meikkivoidetta. :)


    • RuusuFinninen

      Aloitan Soolantra kokeilun tänään.

      Olen kokeillut Skinorenia (ei tehoa juurikaan), Rosazolia (tehosi vähän, mutta iho palasi ennalleen kokeilun aikana, ei sitten riittänyt kuukauden koekäytön jälkeen enää mielenkiintoa jatkaa), Tetrasykliinejä (nämä auttoivat kyllä, mutta estivät toisen lääkkeeni toiminnan valitettavasti ja siksi mieluiten löytäisin toisen tavan hoitaa ihoani), Cicaplastia (tämä rauhoittaa ihoa kyllä ja jonkin verran vähentää näppyjä, mutta ei vie kaikkea pois) ja Eucerin punoitusta vähentävää ruusufinneille tarkoitettua voidetta. Lisäksi luontaistuotekaupasta ostettua öljyä ja aloe vera- geeliä. Nuo jälkimmäiset kyllä rauhoittavat punotusta, mutta näpyt eivät lähde.

      Summa summarum, toistaiseksi auttanut oikeasti vain tetrasykliinit mutta yhteisvaikutusten pelossa en haluaisi uusia kuuria. Cicaplast on päivittäisessä käytössä ja se on halpaa ja kohtuullisen hyvää.

    • VMKN

      Kävin Laser Tilkassa laserhoidossa couperosani vuoksi, mutta kasvojeni iho meni käsittelystä täysin pilalle. Yritin monta kuukautta etsiä keinoa, jolla kipeän kuumotuksen ja punoituksen olisi saanut kuriin kunnes vihdoin löysin soolantran pelastuksekseni ja minulla onkin voiteesta ainoastaan hyviä kokemuksia. Tietysti katkenneet verisuonet, jotka lisääntyivät huomattavasti laserkäsittelystä eivät tietenkään millään rasvalla katoa, mutta soolantran avulla katosi pahin punoitus, kuumotus ja pienet epäpuhtaudet. Suosittelen siis ehdottomasti ainakin kokeilemaan!

    • Misseysmenetetty

      Nyt käyttänyt rasvaa 5 viikkoa. Iho kestää rasvan hyvin, ei tuntemuksia laiton jälkeen. Pomput ihossa tasoittunut/poistunut sekä ihon kirjavuus poissa. Ainut mikä "oireilee" on nenä, siinä lähes joka toinen päivä herättyäni punainen pieni näppy, joskus kaksi.
      Kokeillut jättää yhden kerran rasvan illalla laittamatta, seuraavana päivänä iltaa kohti tuntui kuin iho alkaisi röpelöityä heti uudelleen.
      Muistaako joku teistä kehoitettiinko rasvan käyttöä vähentämään kun näpyt häipynyt? Siis esim käyttämään vain silloin tällöin. En yhtään muista :/

      Minulla ei ihossa ole missään vaiheessa ollut kuumotusta, siksi kysynkin onko joillakin teistä ongelmana nenän kylmyys ja siksi punertava väri? Mulla enemmän ongelmana juuri se. Olen ymmärtänyt että ruusufinnissä pitäisi olla kuumotusta.
      Minä olen koko 7 kk ajan ollut sitä mieltä että en kärsi ruusufinnistä kun oireillut niin ihmeellisesti koko kasvoilla, eikä tyypillisesti nenä, posket, leuka alueella. Mutta nyt pientä punaista näppyä ollut ainoastaan nenässä ja nenänpielissä.... Eli nyt kai hermoilemalla olen ruusufinnin saanut. Ainut oire mitä ajoittain on ollut on ollut kutina kasvoissa. Onko teillä muilla? Välttämättä ei ole näppyä, mutta silti kutinaa.

      • Misseysmenetetty

        Ai niin ja soolantran kanssa lääkäri kirjoitti lääkkeen suun kautta, nimeä en muista, annostus oli joku 20 tai 40 mg vuorokaudessa. Tätä lääkettä en aloittanut. Antibiootti sekin kai oli. Ilmeisesti uusi markkinoilla. En halua syödä antibioottia koska niistä jos ei kuitenkaan parantavaa vaikutusta ole. Söin vuoden vaihteessa 7 viikkoa tetralysalia mutta ihoni vain paheni antibiootista. Iho ja allergiasairaalassa lääkäri tuolloin sanoi että ei vaikuta tyypilliseltä ruusufinniltä. Silloin diagnoosi jäi auki.ja jätin kaikki lääkevoiteet ym. Hiljalleen iho kevään aikana tuli paremmaksi.
        Nyt kesällä kuumana päivänä kävin juoksemassa, olin dermalogican rasvalla rasvannut kasvoni noin tunti kaksi aikaisemmin ja juostessa ihoa alkoi kuumottaa. Kai rasva ja hiki jotenkin reagoi ja siitä ihoon tuli punaisia kuin palovammoja ja sitä menin ihotautilääkärille näyttämään. Silloin taas ihotautilääkäri sanoi ruusufinniksi. Välillä mietin että tarjoaako ne kaikki ensimmäisenä ruusufinnidiagnoosia :/


    • Jasswe

      Olen käyttänyt soolantraa kohta 4kk:tta. Loistava aina! Poskipäistä ruusu hävittnyt 95%:sti. Otsaan tulee silloin tällöin mutta ei niin kuin ennen. Aineen vaikutus alkoi n. 2vkoa säännöllisen käytön jälkeen. Suosittelen👍 Muistaako joku kuinka kauan lääkettä kannattaa käyttää? Sitten kun näpyt häviävät??

      • Fanciulla

        Hei!
        Nopeasti Soolantran käyttöohjeen luettuani muistaisin, että max käyttöaika on 4 kk. Tarkista asia. Ja ota selvää, kuinka pitkä väli on pidettävä, ennen kuin voi jatkaa sen käyttöä. Lääkkeiden käytön kanssa pitää aina olla varovainen.


    • näpytön2017

      Minä kans kävin noutaan vuosi sitten soolantra reseptin ja käytin sitä muistaakseni kuukauden ajan. tänä aikana iho alko näyttää pahemmalta kuin ikinä ennen jota pelästyin ja lopetin käytön.. sittemmin luin muiden kokemuksia niin ilmeisesti sillno oli meneillään puhdistusvaihe kun ihon bakteerit (demodex) kuolivat ja pintaan tullessaan tulehduttivat ihoa. Soolantra oli tällön vielä niin uusi etten asiasta tyhmänä ottanut selvää. No voide meni vanhaksi ja kävin tänään hakemassa uuden ja aloitan sen käytön pelkäämättä noita break-out jaksoja, koska ne kuuluu parantumisvaiheisiin. Kokemuksien mukaan selvää paranemista näkyy vasta 3-4kk voiteen käytön jälkeenm joskus jopa aiemminkin. Soolantra kostuttaa muuten ihoa hyvin eikä muita rasvoja tarvitse. Korkeat odotukset ja uskon että tämä toimii! :)

    • 51nainen

      Voiteesta ei mitään hyötyä. Kauhea polte ja nipistely koko kasvoissa. Ei tähän ole lääkettä. Mihinkään ei ketaa mennä, mitään ei voi tehdä, mitään ei voi syödä eikä juoda. Elämä ohi ... lopullisesti

      • Soolantra

        Voide polttelee ja pistelee aluksi ja ekojen öiden aikana ihoni tuntui hiekkapaperilta, vaikka oli kosteusvoidetta päällä mutta sitten iho rauhoittui ja voide ei tunne sinänsä miltään. Välillä saattaa pistää ihoon yöllä mutta ilmeisesti johtuu talipunkkien kuolemisesta. Kärsivällisyyttä tarvitaan. Tätä voidetta pitäisi käyttää 12 viikkoa.


    • Soolantra

      Moi,

      haluan tänne jakaa kokemukseni voiteesta. Sain noin kuukausi sitten lääkäriltä Soolantra-reseptin ruusufinnin hoitoon. Viikko 5 menossa ja tämän voiteen kanssa pitää olla tosi kärsivällinen. Kannattaa siis lukea myös Soolantrasta tietoa netistä erityisesti täältä löytyy paljon kommentteja Soolantrasta https://rosacea-support.org/soolantra-user-reviews
      Itsellä on keskivaikea ruusufinni ja lääkärille mennessäni iho oli punainen ja näppylöitä oli leuassa, poskissa ja otsassa pari. Lähtökohtaisesti en halunnut suun kautta otettavia tetracycline-antibiootteja vaan halusin ensin kokeilla voiteita. Ensimmäisten viikkojen aikana Soolantra tuntui tehoavan hyvin, rauhoitti ihon ja näppylät alkoi paranemaan mutta sitten viikko 3-4 iho taas räjähti ja iho oli entistä punaisempi ja näppylöitä tuntui olevan enemmän. Olin jo hakemassa tetracycline-reseptiä apteekista mutta onneksi kävin googlaamassa kokemuksia voiteesta ja päätin jatkaa pelkällä voiteella. Nyt viikko 5 ja vihdoin isoimmat näppylät poskissa alkavat pienentymään ja punoitusta vähemmän. Viikolla 6 saattaa kuulemma taas iho räjähtää mutta voidetta käytetään joka tapauksessa 12 viikkoa, joten kärsivällisyyttä tarvitaan todella. Suosittelen kokeilemaan ja kerron kokemukseni kun 12 viikkoa on täynnä. Tsemppiä, todella viheliäinen ihojuttuhan tämä on mutta valoa tunnelin päässä näkyy. :)

    • Hepsu59

      Minulla Soolantra-voide on auttanut. Ei enää kirvele ja iho hyvässä kunnossa. Iho alkoi parantua jo 2 viikon kuluttua. Minulle tämä voide sopi hyvin.

    • Rumakuru

      Soolantra auttanut minulla hyvin. Käytin 4 kk ja kävin lääkärillä kysymässä, voinko vielä jatkaa. Lääkäri sanoi, että pitäisi pitää taukoa. Nyt kuitenkin parin viikon tauon jälkeen on alkanut taas tulla näppyjä. Miten olette toimineet? Kuinka pitkään olette pitäneet taukoa? Olin niin tyytyväinen , kun sain ihoni aika hyvään kuntoon. Soolantra on aika kallista, mutta jos se auttaa, olen valmis uhraamaan euroja siihen. Ruokavalioni on myös gluteeniton ja laktoositon. Kauraa käytän. Tosin kaurapuuroni teen esim. gluteenittomasta kaurasta. Olen myös erittäin huonomahainen; ärtyvän suolen oireyhtymä ja refluksi vaivana. Antibiotteja en voi edes ajatella. Olen käyttänyt Rosazolia ja Isotretinoin-kuurinkin yritin syödä, mutta maha ei kestänyt. Soolantra on ainoa, joka on auttanut!! Sitä vaan olen tässä miettinyt, että kuinka pitkään sitä uskaltaa käyttää. Mulle ei ole tullut siitä minkäänlaisia haittavaikutuksia. Lisäksi olen puhdistanut ihoni joka ilta Rosaliac-puhdistusaineella. Sitä saa apteekista. On teissä käyttäjissä ketään, joka olisi käyttänyt voidetta pitkään? Lääkäriltä en saanut mitään tarkempaa tietoa kuin että pitäisi pitää välillä taukoa. Netistä lääkärikin käyttöohjeen katsoi!! Se, että naama punoittaa ja on näppyjä, on meille naisille vaan niin kiusallista. Tosin itselle se varmaan on pahin juttu, eivät toiset ihmiset niitä edes aina huomaa. Jos ei nyt naama ole ihan kauheassa kunnossa. Mulla on ollut tää ruusufinni varmaan 10 vuotta. Ensi alkuun en sitä itse osannut ajatella ruusufinniksi. Kävin sitten ihotautilääkärillä ja sieltä se varmistui. Luulin ensi alkuun, että olin allerginen ruoka-aineille. Mutta hei, kokemuksia käytön pituudesta! Niitä kaipaisin!

    • Ihoongelmainen

      Onkahan nää vastaukset oikiasti totta? Kyseinen voide ei ole auttanut yhtään .Onko nää lääkefirman trolleja jotka kirjoittaa?

    • jifjeoifjeof

      Samaa miettinyt kun "ihonongelmainen". Voiteesta ei itselle mitään apua..

    • Anonyymi

      Mulla on todellakin auttanut. Mulla alkoi helpottamaan jo parin viikon käytön jälkeen ja sain ihon hyvään kuntoon noin neljässä kuukaudessa. Nyt käytän voidetta heti kun huomaan ruusun ensi merkit, eli käytän voidetta ehkä n. 2vka, sit n. 3vka ilman, näin oon saanut ihon pysymään ok kuntoisena, eli ei oo tarvinnut hävetä.

    • Anonyymi

      Olen 61 v ja kärsinyt pari vuotta ruusufinnistä. Kokeiltu antibiootit, Protopic ym. Mikään niistä ei auttanut. Kutina, näppyily, kuumotus ja polttelu oli jokapäiväistä. Luin netistä Soolantrasta, pyysin lääkäriltä reseptin ja olen nyt käyttänyt voidetta 4 viikkoa. Iho on täysin parantunut. Kaikki rosoisuus ja punotus on poissa. Ihan mahtavaa!

    • Anonyymi

      Sain ihotautilääkäriltä epävarman diagnoosin joulukuussa, oireet sopivat ruusufinniin mutta pahasti oireilevan ihon seassa oli myös paljon mustapäitä, joten ei ollu aivan varma onko kyseessä akne vai ruusufinni. Aloitin soolantran joulukuussa ja sain ohjeeksi aloittaa epiduon, jos ivermektiinillä ei ole vaikutusta. Soolantra on parantanut ihon täysin. Kärsin ennen todella pahasti punaisenpurppuraksi lehahtavasta ihosta lisäksi ja sekin on poistunut, vaikka lääkäri oli sitä mieltä ettei voide siihen auta kuin vähän. Suosittelen ainakin kokeilemaan voidetta vaikka onkin kallis.

    • Anonyymi

      Milloin pitäisi näkyä parannusta ihossa jos voide auttaa? Olen käyttänyt nyt pari viikkoa ja itse en näe parannusta ihossa laisinkaan. Sellainen havainto kylläkin että ennenkun ollut iho aivan rutikuiva niin Soolantra on ikäänkuin tehnyt kasvoille ”kosteuttavan kalvon”.. iho ei ole enää niin kuiva.

      • Anonyymi

        Itselläni paranivat näppylät huulten ympäriltä nopeasti, ehkä jopa viikossa, mutta nenässä alkoi näkyä paranemista noin kuukauden käytön jälkeen. Sitä ennen nenän iho oli hetkellisesti jopa pahempi kuin aluksi. Nyt olen käyttänyt Soolantraa kaksi kuukautta. Iho on koko ajan rauhoittunut enemmän ja näppylöiden jäljet haalistuvat. Kolme kuukautta pitää käyttää, sanoi lääkäri.

        Tunnistan tuon rasvan kosteuttavan vaikutuksen myös. Iho muuttuu pehmeämmäksi ja työntää kaikki epäpuhtaudet ulos, ennen kuin paranee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni paranivat näppylät huulten ympäriltä nopeasti, ehkä jopa viikossa, mutta nenässä alkoi näkyä paranemista noin kuukauden käytön jälkeen. Sitä ennen nenän iho oli hetkellisesti jopa pahempi kuin aluksi. Nyt olen käyttänyt Soolantraa kaksi kuukautta. Iho on koko ajan rauhoittunut enemmän ja näppylöiden jäljet haalistuvat. Kolme kuukautta pitää käyttää, sanoi lääkäri.

        Tunnistan tuon rasvan kosteuttavan vaikutuksen myös. Iho muuttuu pehmeämmäksi ja työntää kaikki epäpuhtaudet ulos, ennen kuin paranee.

        Mulla diagnosoitiin ruusufinni vuoden alussa.
        Oli punoitusta,kutinaa ja kirvelyä.Työstressi ja etelänmatka tammikuussa pahensi oireita.
        Tuli pientä rakkulamaista näppylää silmien alapuolelle,nenään ja leukaan.Poskiin ei.Silmät virisivät kovasti.Sain Soolantran ja Tetralysal-kuurin.Ensin iho paheni,mutta 2 viikkoa ja iho erinomainen.Mutta Tetralysal teki suun limakalvot kipeiksi ja suu turposi.Vaihdettiin Doximed 50 mg /vrk.Käytin 3 kk näitä.Iho paras ikinä.4 kk olin lääkkeittä.Syyskuussa oireilu alkoi ja söin antibiootteja 3 kk ja Soolantra uusittiin.Mulla riittää se tuubi 6 kk,eikä minulle ole sanottu,ettei saa käyttää pitkään.Käytän siis n.6kk.Aion käyttää sen tuubin loppuun nytkin.Iho tuntuu niin hyvältä ja sileältä.Meikkiä käytän nykyään hyvin harvoin,kun lomautettuna ollut jo 8 kk.Olen varma,että stressi tämän laukaisi.Siis tänä vuonna antibiootteja syönyt 6 kk ja Soolantraa joka päivä.Kasvot pesen ainoastaan vedellä,kun ei ole tuota meikkiä tarvinnut.Ennen käytin päivittäin.Toivottavasti saan olla oireeton.Oli ihan järkyttävä katsoa aamulla peiliin ja häivyttä jälkiä peiteainella tunnin ennen töihin lähtöä.Lulen ettei Soolantran käyttö ole vahingollista pitkäaikaiskäytössäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla diagnosoitiin ruusufinni vuoden alussa.
        Oli punoitusta,kutinaa ja kirvelyä.Työstressi ja etelänmatka tammikuussa pahensi oireita.
        Tuli pientä rakkulamaista näppylää silmien alapuolelle,nenään ja leukaan.Poskiin ei.Silmät virisivät kovasti.Sain Soolantran ja Tetralysal-kuurin.Ensin iho paheni,mutta 2 viikkoa ja iho erinomainen.Mutta Tetralysal teki suun limakalvot kipeiksi ja suu turposi.Vaihdettiin Doximed 50 mg /vrk.Käytin 3 kk näitä.Iho paras ikinä.4 kk olin lääkkeittä.Syyskuussa oireilu alkoi ja söin antibiootteja 3 kk ja Soolantra uusittiin.Mulla riittää se tuubi 6 kk,eikä minulle ole sanottu,ettei saa käyttää pitkään.Käytän siis n.6kk.Aion käyttää sen tuubin loppuun nytkin.Iho tuntuu niin hyvältä ja sileältä.Meikkiä käytän nykyään hyvin harvoin,kun lomautettuna ollut jo 8 kk.Olen varma,että stressi tämän laukaisi.Siis tänä vuonna antibiootteja syönyt 6 kk ja Soolantraa joka päivä.Kasvot pesen ainoastaan vedellä,kun ei ole tuota meikkiä tarvinnut.Ennen käytin päivittäin.Toivottavasti saan olla oireeton.Oli ihan järkyttävä katsoa aamulla peiliin ja häivyttä jälkiä peiteainella tunnin ennen töihin lähtöä.Lulen ettei Soolantran käyttö ole vahingollista pitkäaikaiskäytössäkään.

        Mulle määräsi ihotautilääkäri Soolantraa käytettäväksi aluksi ainakin 3kk kuurin päivittäin ja sen jälkeen kaksi kertaa viikossa ylläpitohoitoon. Jos taas pahenee, niin voi sitten vetää tuommoisen kuurin ja jatkaa ylläpitoannoksella. Ymmärsin niin, ettei jatkuvasta käytöstä ole haittaa ainakaan ylläpitoannoksella ja pitäisi kai jossain vaiheessa laskea annostus siihen ylläpitoannokseen. En tiedä kuinka kauan on sitten maksimiaika jokapäiväisessä käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle määräsi ihotautilääkäri Soolantraa käytettäväksi aluksi ainakin 3kk kuurin päivittäin ja sen jälkeen kaksi kertaa viikossa ylläpitohoitoon. Jos taas pahenee, niin voi sitten vetää tuommoisen kuurin ja jatkaa ylläpitoannoksella. Ymmärsin niin, ettei jatkuvasta käytöstä ole haittaa ainakaan ylläpitoannoksella ja pitäisi kai jossain vaiheessa laskea annostus siihen ylläpitoannokseen. En tiedä kuinka kauan on sitten maksimiaika jokapäiväisessä käytössä.

        Olen kärsinyt ruusufinnistä useamman vuoden ja nyt kaksi viikkoa sitten aloitin Soolantra kuurin. Ensimmäisen viikon aikana näppylöitä tuli pintaan paljon, mutta nyt ovat rauhoittuneet ja iho näyttää tosi hyvältä. Ajattelin, että käytän vielä kolmannen viikon ja sen jälkeen alan vähentämään käyttökertoja joka toiseen päivään ja pikku hiljaa kokonaan pois. Katotaan kui muijan käy, lehastaako naama taas punaiseksi.


    • Anonyymi

      Söin vuosikausia Roaccutania ja välillä oli kuitenkin pakko syödä viedä 60 pv tetrasykliinikuuri. Sitten sain Soolantraa, käytin yhden tuubin ja käytännössä ruusufinni katosi. Tästä on ainakin 5 vuotta. Kerran tuli tässä välillä näppyjä, pyysin uuden Soolantra-kuurin ja näpyt hävisivät. Se ei vaikuta heti, alussa näyttäisi menevän jopa huonompaan suuntaan mutta pitää vaan jatkaa, se vaikuttaa vasta pitkään käytettynä.

    • Anonyymi

      Onko kukaan käyttänyt pitkään ja jatkuvasti soolantra?

    • Anonyymi

      Älyttömän hyvää tököttiä. Yksi tuubi käytetty loppuun ja finnejä ei tule enää käytännössä ollenkaan ja punoituskin on vähentynyt merkittävästi! Meinasi jo usko loppua, että tähän mikään auttaisi. 😳👍

    • Anonyymi

      Olen nyt aloittanut Soolantran käytön muutama päivä sitten. Lääkäri määräsi myös yhteiskäyttöön 1,5kk tetrasykliini ab-kuurin.
      Mietin että riitääköhän elinaika palauttamaan suoliston normaalin bakteeriflooran, koska normi lyhyet ab-kuuritkin tuhoavat ne hyvät bakteerit, ja siitä toipuminen kestää pitkään.
      Moniko on saanut avun pelkästään käyttämällä voiteita kuten soolantra?
      Ikäiseni serkku kehuu rozex nimistä voidetta. Itsellä ei siitä kokemusta.
      Ruusufinni puhkesi itselläni pari vuotta sitten välittömästi sen jälkeen, kun selkäkipuihin tramal kipulääkkeen annostus nostettiin maksimiin.

      • Anonyymi

        Ota käyttöön maitohabbobakkteeri ei tietenkään yhtä aikaa


    • Anonyymi

      Aloitin juuri Soolantran, aiemmin hyviä tuloksia reseptivapaalla Rosazolilla. Oireileeko muilla kaulan alue, joskus näppylöityy korvienkin alta/takaa ja niskasta? Näppylät myös usein ilmestyvät symmetrisesti kasvojen molemmille puolille?

      • Anonyymi

        Minulla on välillä näppyjä korvienkin takana, aivan hiusrajassa. Ei tosin ole mitenkään punaisia mutta koholla olevia ja voi kutista. Aloitin soolantran käytön kasvoille n. Viikko sitten. Olen käyttänyt vuosia sitten voidetta jonkin aikaa. Nyt voide nostaa koko kasvoille pientä näppyä, kuin urtikariaa ja kutisee, eikä nämäkään ole niin punaisia . En tiedä onko allergiaa vai onko tää nyt sitä että voi pahentaa alussa oireita.


    • Anonyymi

      Ruusufinni on talipunkkien aiheuttama tauti minulle tehosi soolaranta ja sain myös terityl antibiootin oli keskivaikea tilanne. Nyt on jo hyvä olen käyttänyt kuukauden löysin hyvän lääkärin aikaisempi antoi vain dactacorttia vaikka oli erikoislääkäri. Tyynyliinat tulee vaihtaa usein ja hatut huomioida elää 2 viikkoa näissä.Liikkuu yöllä enimmäkseen. Hoitojen jälkeen aion käyttää 2 kertaa viikossa jatkossa soolarantaa. Kampaamossa on tutkittu ja löysivät punkkeja.

    • Anonyymi

      Olen kärsinyt vuosia ruusufinnistä, joka puhkesi epilleireiden vaihdon myötä. Olen viisikymppinen eikä vielä vaihdevuosia, pillerit vaihdettiin vähempihormoonisiin tms.

      Mitään iho-ongelmia ei ole ennen ollut, joten" hieman" tämä pännii. Epäilen että kyllä hormooneilla on tämän taudin kanssa jotakin tekemistä. Esim kierron mukaan tauti pahenee.

      Rozasolia olen käyttänyt vuosia ja ihan tyytyväinen olen ollut siihen. Ehkä se sopii parhaiten, minulla ainakin, yksittäisten isompien pattien hoitoon.

      Nyt kokeilen Soolantraa leukaan, jossa enemmän näppyjä ja ryyhkää, eli koko leuka punoittaa ja isoa ihonalaista "finniä" näyttää myös olevan tuloillaan sinne. Muutaman päivän olen kokeillut, en osaa vielä sanoa juuta enkä jaata. Ehkä aivan ekoina päivinä poltteli laiton jälkeen hetken, nyt ei ole enää ollut polttelua.

      Kerron kyllä Soolantrakokemuksistani heti kun tiedän auttaako vai ei. Tämä on minusta hyvä vertaistukiketju, jokainen meistä on varmaan kokeillut kaikkia pesuaineita ja rasvoja, kiva kuulla mitkä joillakin toimineet ja joillakin taas ei.

      • Anonyymi

        Kokeilin Soolantraa reilun kuukauden, laitoin aina iltaisin. Olen erittäin tyytyväinen tulokseen. Ohjeet reseptissä oli että 4 kuukautta saa käyttää, mutta itselläni tuskin tarvetta neljän kuukauden ajalle, tilanne todella paljon parempi. Lisäksi koen saaneeni apua nestemäisessä teepuusaippuasta, mutta en osaa sanoa onko näppytilanteeni milloin aknea vai ruusufinniä, mutta ehdottomasti jatkan näin.


    • Anonyymi

      Minä sain tällä viikolla Soolantraa ja Oricyclin 500mg ihotautilääkäriltä. Ohjeiden mukaan molemmat saa lopettaa heti, kun tehoaa ja jättää kaappiin varuiksi, jos/kun puhkeaa uudestaan. Edellisestä kukinnasta on aikaa jo 15 vuotta, eli toivoa on.

      Nyt neljäntenä päivänä nenän ja suun ympärystä on aivan hirveän näköinen, onneksi töihin ei tarvi mennä vielä viikkoon!

      Olen laittanut voidetta vain kukkivalle iholle. Jostain tekstistä sain sen kuvan, että koko kasvojen iho pitäisi käsitellä?

    • Anonyymi

      Mulla oli märkiviä ruusufinninäppylöitä posket, leuka ja otsa täynnä. Soolantran vaikutuksen huomasin jo ihan muutamassa päivässä. Samalla käytin La Roche Posay rosaliac -kosteusvoidetta, aluksi monta kertaa päivässä kun iho oli niin kuiva. Viikossa näppylät olivat aikalailla hävinneet. Nyt kuukauden jälkeen iho on ihan sileä ja punoitustakin jäljellä vain vähän. Punoitusta ollut aiemmin käytännössä koko ajan ja lieviä näppyläoireita silloin tällöin, niin aivan mahtavaa kun nyt on niin hyvä ja normaalin värinen iho!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3414
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3210
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2822
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2072
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1835
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      140
      1460
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1260
    Aihe