Morjesta!
Onkohan mitkä mahdollisuudet tavata tätä kyseistä lintua Pohjois-Karjalan korkeuksilla?
Tänään autolla ajaessani edestä käveli haikaran näköinen lintu, n. 60-70cm korkea kaula suoraksi ojennettuna.
Pään yläosa musta, sulkien värityksestä tuli mieleen koppelo. Käveli kaikessa rauhassa auton edestä tiheään kaislikkoon, ja jäi kyyryyn kaisillikkoon. Tie mitä ajoin on kahden matalan lammen/järven välissä ja molemmilla puolilla tiheää kaislikkoa sekä näiden välissä menee matalapuro.
Siitä olen varma, että jokin haikaralintu on kyseessä.
Kännykällä yritin ottaa kuvan, muttei siitä mitään tullut. Nyt myöhemmin kävin kameran kanssa paikalla, mutta samaa lintua ei näkynyt. Kyseisellä paikalla on kuitenkin tiheää kaislikkoa n. 3-4km matkalla, joten en lähtenyt kiertämään sen enempää.
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/linnut/kaulushaikara
Samanlainen lintu, kuin tämä tässä.
Kaulushaikara?
Sunnuntaibongaaja
1
152
Vastaukset
- kuulopuheita
Parikkalan korkeudella ainakin, reilu viikko sitten kuulin äänen, kaveria en nähnyt. Ääni on kuin pulloon puhaltaisi. Tosi ontto ja ensin ihmettelee, että mikä ääni?? Hienoa, kun sattui tuollainen sinulle näköpiiriin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223