Moikka!
Eli mun pitää saada 29.4 9-luokan kirjallisuuskansio valmiiks. Mun pitää kirjoittaa siis katkelma Punaisesta viivasta ja se menee näin:
"Kyllähän se pännämiehelle passoaa punaviivoja veljellä vaikka joka raamin nurkkaan, vaan erittäin se on semmosilla, jotka alavariinsa ovat vain mehtäkirvestä ja sontalapiota koprissaan heilutelleet. Ei taija liitupännä monen ukon känsissä putoamatta pysyä ja arvannevatko nuo akatkaan puumerkkinsä piirustaa, kun ikänsä kaiken ovat lehmän nännejä kopeloineet..." Eli tää pitäs kirjottaa nykykielelle ja tää on katkelma Ilmari Kiannon romaanista. Auttakaa!
mites tän kirjottas nykysuomeks?
autakaa
3
132
Vastaukset
- autakee
ei helvetin liminkalaiset saatana. Apua kaivattas tälläkin taholla
- hyvätehtävä
Kyllähän kynämiesten on helppo kirjoittaa punaisia viivoja vaikka jokaiseen paperiin, mutta toista se on niiden, jotka ovat vain metsäkirvestä ja lantalapiota heiluttaneet. Ei taida liitukynä monen miehen kädessä pysyä putoamatta ja ryhtyvätköhän nuo naisetkaan puumerkkiään piirtämään, kun aina ovat vain lehmän nännejä tottuneet käsittelemaan.
- autakaa
Voi vitsi. Kiitti kauheesti! Sä pelastit mut! XD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774542Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112543- 1751725
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2601592- 1241460
- 1221347
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91277Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721269- 761242
- 35996