KOKOTERÄSKORI
02_histoire_innovation_carrosserietoutacier20-luvun alussa auton korit koostuivat puukehikosta, joka oli kiinnitetty alustalle ja peitetty pelleillä. André Citroën korvasi menetelmän kokonaan teräksestä valmistetulla korilla vuonna 1923 suorittamansa Yhdysvaltain-matkan jälkeen. Siellä hän oli nähnyt uuden menetelmän käytössä Buddilla.
Kokoteräskoriksi ristitty rakenne toi mukanaan useita etuja. Vankka ja jäykkä kori oli turvallisempi mutta myös mukavampi. Se oli ensimmäisenä B10-mallissa lokakuussa 1924 ja yleistyi kaksi vuotta myöhemmin upouuden B14:n myötä. Vuonna 1934, kun markkinoille tuotiin etuvetoinen Traction Avant, kokoteräskoria pidettiin vielä ennakkoluulottomana ratkaisuna. Se yleistyi autoissa vasta 50-luvulla.
Citroen- innovaatioita
Xsanttu
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869