Aral 0w-40 vai shell 0w-40?

kumpaako

Tarkoitus olisi tilata Saksasta öljyä 20L. Kumpaa kannattaisi ostaa Aral Supertronic 0w-40 vai Shell helix ultra 0w-40? Perustelut, Kiitos!

29

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutj456

      Ei kannata tilata, tiedä mitä sieltä saa kun huijaavat kaiken aikaa.

      • gogogpgrrr

        paskaa kyllä jauhetaan, mutta asiallisia vastauksia ei kukaan osaa antaa.


      • dfg577

        Juurihan tuossa vastaus annettiin. Mitä et vastauksessa ymmärtänyt?


    • 6698yggaskj

      En ihan ymmärrä tuota saksasta tilaamisen kannattavuutta. Eikö nyt öljyä saa ihan täältä Suomestakin markkinahintaan?

      • bnf45

        Turhaa rahan haaskausta.


      • ohaorqhovh

        Alkuperäinen kysymys oli kumpi on parempaa Aral supertonic 0w-40 vai shell helix ultra 0w-40. KUMPI ON PAREMPAA? En kysy kannattaako Saksasta tilata. YMMÄRRÄTTEKÖ? Helix ultraa saa toimituskuluineen 5.37 Litra. se on sitten jokaisen itse päätettävä kannattaako vai ei tilata. Eli 4L maksaa 21.50€ toimitettuna kotiovelle.


      • 765532
        ohaorqhovh kirjoitti:

        Alkuperäinen kysymys oli kumpi on parempaa Aral supertonic 0w-40 vai shell helix ultra 0w-40. KUMPI ON PAREMPAA? En kysy kannattaako Saksasta tilata. YMMÄRRÄTTEKÖ? Helix ultraa saa toimituskuluineen 5.37 Litra. se on sitten jokaisen itse päätettävä kannattaako vai ei tilata. Eli 4L maksaa 21.50€ toimitettuna kotiovelle.

        Alkuperäinen kysymys oli kylläkin "...kumpaa kannattaisi ostaa...".


    • PAO-ja-GTL-erinomaisia

      BP on huonontanut Aral Supertronic 0W-40G öljyä. Ei ole enää VOLLSYNTHESE. Halvennettu, kun lisätty krakattua mineraaliöljyä. Purkin kyljestä on poistettu teksti "VOLLSYNTHESE".

      Shell Helix Ultra 0W-40 on parempaa. Huomaa, että! Älä osta 5W-40 versiota. Se on selvästi huonompaa!

      • Tohtorisivakov

        Tämäkin taattua paopelleä. Esittää kysymyksen ja sitten itse vastailee siihen.
        Jakomielitautisen juttuja!!


      • Luichi
        Tohtorisivakov kirjoitti:

        Tämäkin taattua paopelleä. Esittää kysymyksen ja sitten itse vastailee siihen.
        Jakomielitautisen juttuja!!

        No ymmärrätkös itse öljyistä mitään?


      • Tohtorisivakov
        Luichi kirjoitti:

        No ymmärrätkös itse öljyistä mitään?

        Ihan helevetisti enemmän kuin palstan kestopelle, joka on tiedoillaan amispojan tasolla. Tosin niistäkin löytyy viisaampia yksilöitä.
        Ettei vaan Luichi ole paopelle?


      • luichi
        Tohtorisivakov kirjoitti:

        Ihan helevetisti enemmän kuin palstan kestopelle, joka on tiedoillaan amispojan tasolla. Tosin niistäkin löytyy viisaampia yksilöitä.
        Ettei vaan Luichi ole paopelle?

        Joo, ainakin osaat sanoa tuon sanan "paopelle", sillä ei pitkälle pötkitä öljy asioissa.


      • Tohtorisivakov
        luichi kirjoitti:

        Joo, ainakin osaat sanoa tuon sanan "paopelle", sillä ei pitkälle pötkitä öljy asioissa.

        Joo. Ei pitkälle pötkitä öljyasioissa suomi24 keskusteluissa. Varsinkaan paopellen tietämyksellä. Muuthan tänne ei edes ole enään viitsinyt kirjoittaa. Edes asiallisesti.


    • maaöljyliasta-vapaata
    • kaasu-korvaa-maaöljyä

      Maakaasua rittää ja se on halpaa.

      https://www.youtube.com/watch?v=589y6b6aYk8

      • Tohtorisivakov

        Kaikenmaailman hulluja riittää ja avohuolto on halpaa!!


    • avohuoltoon

      Kaasusta öljyä. Öljy loppuu... Sitten jää kaasu...

    • Gghhhjkllky

      Ei kumpaakaan 0 w on liian ohutta ja se on saatu keinotekoisesti. Öljy ei kestä. Hyvä öljy Shell 5W 40.

      • höpönpöpönpöppööö

        Höpö höpö.

        Moottoriöljyoppi 101:

        Kaikki öljyt ovat kuumana ohuempia kuin kylmämä. 0W-40 -öljy on suunnilleen yhtä paksua moottorin käyntilämpötilassa 100c kuin 5W-40, joten 0W-öljy ei ole liian ohutta.

        Kaikki moottoriöljyt, myös 5W-40 ovat keinotekoisesti parannettu, tämä tunnetaan myöskin lisäaineistuksena. Sen lisäksi, että 5W-40:ssä täytyy käyttää viskositeetti-indeksinparantajalisäaineita, siinä täytyy käyttää myös huomattavasti enemmän jähmepisteparantajalisäaineita kuin 0W-40-öljyssä.

        On pelkkää Essonbaarin legendaa ja amispoikien mutua väittää muuta.


      • Näinonse

        Laittakaa moottoriin Kendall öljyt.Esim.Kendall elite 5w40.Ei kuule mene liruksi kovemmassakaan ajossa.


      • t34tfghjj
        höpönpöpönpöppööö kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Moottoriöljyoppi 101:

        Kaikki öljyt ovat kuumana ohuempia kuin kylmämä. 0W-40 -öljy on suunnilleen yhtä paksua moottorin käyntilämpötilassa 100c kuin 5W-40, joten 0W-öljy ei ole liian ohutta.

        Kaikki moottoriöljyt, myös 5W-40 ovat keinotekoisesti parannettu, tämä tunnetaan myöskin lisäaineistuksena. Sen lisäksi, että 5W-40:ssä täytyy käyttää viskositeetti-indeksinparantajalisäaineita, siinä täytyy käyttää myös huomattavasti enemmän jähmepisteparantajalisäaineita kuin 0W-40-öljyssä.

        On pelkkää Essonbaarin legendaa ja amispoikien mutua väittää muuta.

        Miitä sun "jähmeparantajiasi" on kylläkin 0W öljyssä enemmän kuin 5W:ssä.


      • höpönpöpönpöppöö
        t34tfghjj kirjoitti:

        Miitä sun "jähmeparantajiasi" on kylläkin 0W öljyssä enemmän kuin 5W:ssä.

        Ei ne mitään mun jähmeparantajia ole vaan PPD-lisäaineita eli pour point depressant eli jähmepisteenparantajalisäaineita.

        Onko amis-poika kuullut?

        0W-öljyjen kylmäominaisuus perustuu ohuiden synteettisten perusöljyjen luontaisiin hyviin kylmäomaisuuksiin. Niitä ei tarvitse paljoa parantaa. 5W-öljyt tehdään paksumpiin, huonommat kylmäominaisuudet omaaviin perusöljyihin.


      • 7865ygf
        höpönpöpönpöppöö kirjoitti:

        Ei ne mitään mun jähmeparantajia ole vaan PPD-lisäaineita eli pour point depressant eli jähmepisteenparantajalisäaineita.

        Onko amis-poika kuullut?

        0W-öljyjen kylmäominaisuus perustuu ohuiden synteettisten perusöljyjen luontaisiin hyviin kylmäomaisuuksiin. Niitä ei tarvitse paljoa parantaa. 5W-öljyt tehdään paksumpiin, huonommat kylmäominaisuudet omaaviin perusöljyihin.

        Itsepä niitä moisiksi aineiksi kutsuit.


    • pao-kestää
    • Aakolmonen

      Ei se Shell Helix Ultra 5W 40 mitään kuraa ole. Tuote on Shellin kaava korkeasti viritetyille moottoreille, VAG:n maininta mm. Audi TT-koneille. Ja tässäkin öljyssä Shellin patentoima lisäaine PurePlus, jolla Shell väittää koneen pysyvän pisimpään tehdaspuhtoisena. Ja luokitukset kovaa tasoa. Tällä öljyllä ennen LL-öljyjen tuloa oli VW:n merkintä pitkien vaihtovälien tuotteena. VW:n 1.2 TSI-koneessa pelittänyt hyvin vuoden tai 15 000 km:n vaihtovälillä. Luotan Euroopan suurimman voiteluainevalmistajan öljyyn. Ja muistavat mainita, että Ferrarin suosittelema.

    • GRPIII
      • ota-selvää-asioista

        Aralin supertronic 0w-40 on samaa oljyä jo vuosia... ei ole muuttunut... datasheet on sama. Sähköpostilla myös asia varmistettu.


    • Aral-on-parempaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      125
      9854
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2881
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2675
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2069
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1826
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1515
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1498
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1346
    Aihe