Asun vanhassa kivitalossa. Tyyliin kuuluu puhelinpistoke seillä sun täällä. Eli pääte on se 3-piikkinen pistoke ja siitä kaapeli, joka sopii koneeseen.
Nyt tilasin pidemmän kaapelin, jonka molemmissa päissä on samanlainen pistoke, kuin tietokoneessa.
Mitä teen? Pätkäisenkö kaapeli poikki ja yritän kytkeä sen uudestaan siihen puhelinpistokkeeseen?
Vai onko muita mahdollisuuksia.
Kaapeli seinästä tietokoneeseen
3
3015
Vastaukset 3
- nmfsnmasnman
Tässä esimerkki asennuksesta:
https://esco.elisa.fi/rest/esco/blob/asiakastuki/Saunalahti_Laajakaista_kytkentaopas_ADSL.pdf?_ga=1.164245175.904860975.1461917575
Tarvitset ADSL modeemin ja siihen kuuluvat kaapelit.
Kaapelimodeemi/liittymä ei puhelinpistokkeeseen käy.- kalle22
Tarvitset ADSL modeemin jonka laitat ENSIMMÄISEEN PUHELINPISTOKKKEESEEN. Jos ett tiedä kokeile, yleensä lähinnä ovea. Painat siihen ADSL modeemin siihen sitten ostamasi kaapelin ja toisen tietokonesees. Tietysti sinulla on joku laajakaistan toimittaja.
- tilaaliittymäensin
kalle22 kirjoitti:
Tarvitset ADSL modeemin jonka laitat ENSIMMÄISEEN PUHELINPISTOKKKEESEEN. Jos ett tiedä kokeile, yleensä lähinnä ovea. Painat siihen ADSL modeemin siihen sitten ostamasi kaapelin ja toisen tietokonesees. Tietysti sinulla on joku laajakaistan toimittaja.
Varmaan pitäisi tilata se liittymä ensin ennenkuin sieltä pistokkeesta on mitään tulossa. Ja se voi nykyään olla myös VDSL liittymä jos DSLAM on lähellä tai jopa kellarissa eli taloon vedetty kuitu (jos taloyhtiöstä kyse).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3551075- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37686- 41578
- 48571
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459