Kun Ego poistuu

HolyNumber3

Kun Ego poistuu lähes kokonaan käytöstä vaikuttaa se antamaasi vaikutelman muille niin rajusti että lopulta vietetään aikaa hullujenhuoneella, kiitos huoltapitävien läheisten :D

Silloin kun ego on poistunut ei sinulla ole enään tarvetta pitää yllä viettejä taikka haluja .

-Syödään jos on tarjolla
-olethan sukupuoleton perimmiltäsi joten seksielämä vaikeutuu todella.
-rahan merkitys katoaa
Ja monia muita asioita...

Näin tapahtuu kun pääsee todenteolla egosta eroon .

50

1475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HolyNumber3

      Tarkoitus kaikelta vanhalta poistuu .

      Ilman rakkautta tämä olisi helvettiä

    • HolyNumber3

      Silloin vasta egosta eroaminen on todellista kun myöskin elät sitä , etkä vain fantasioi sitä mielesi syövereissä.

      Egosta eroaminen vaatii maallisesta luopumisen, lopulta kehostasi eroamisen joko tietoisesti hallitusti taikka kuten normaalisti on tapana vasten tahtoa . (Jonkun paikan pettäessä)

      Tuntuu näitä fantasioijia olevan liikkeellä...

    • HolyNumber3

      Sitten kun olet egosta vapaa mahdollistaa se täydellisen läsnäolemisen unissa jota öisin näet.

      Ja täydellisen läsnäolemisen hereillä ollessakin.

      Egosta vapaa 100% = Täydellinen valaistuminen

      Tämä vaatii paljon ymmärrystä ympäristöltä sekä läheisiltä (Suomessa liki mahdotonta vallitsevien käsityksien sekä uskomusten takia)

      • HolyNumber3

        Täysin vapaa egosta=täydellinen valaistuminen ja tarkoittaa elämän siirtymistä pois kehosta muille maille . Siksi se on ympäristölle sekä läheisille vaikea asia

        Muille maille=seuraava taso


    • HolyNumber3

      Kun suuri luopuminen tapahtuu et sen jälkeen muista menneestä juurikaan mitään , ehkä joitain hyviä asioita mutta harha pyyhkiytyy todella tehokkaasti pois.
      Olet aina läsnä . Kuin dementikko, et muista asioita vaan tiedät asioita toimiessasi.

      Kuilu kasvaa egomielisten sekä " valaistuneen" välillä .
      Kuilu pienenee kaiken muun välillä.(yhteys vahvistuu)

      • HolyNumber3

        On tilalle tullut uusi luomus , luomus jota ei ymmärretä tässä ajassa , ajassa jossa himot ja ahneus tekee työtään .


    • Täydellisyydessä on kaikki, mistään ei - päästä - eron. Kysymys on ykseydestä. Paremminkin on hyväksytty, muistettu alkuperäisyys, jolloin mitään erillisyyttä ei koettu, jolloin on rakkauden laajentaminen ja yhdessä kokemisen riemu.
      Sanotaan että myös valaistuneet voivat rupatella. Mieli on kääntynyt pois egosta. Kun matkakumppanin kanssa on kitkaa mukana on ego. Vain egossa ollessaan mieli voi kokea kitkaa.
      On siis mielen tila joka on valintakysymys. Olen pelossa ja epävarmuudessa tai rakkaudessa ja luottamuksessa. Virheelliset valinnat olen tehnyt kehossa eläessäni joten valintojen oikaisu, udelleen valinta on myös tehtävä kehossa eläessäni.

      Ihmeiden Oppikurssissa eri tasot on mielessä olevia tasoja, on aivan sama millä "energiatasolla" tai millä "planeetalla" mieli työskentelee. Rakkaus ja anteeksianto on ainut avain, ainoa askel jota opetellaan.

      • HolyNumber3

        Ihmeiden Oppikurssissa eri tasot on mielessä olevia tasoja, on aivan sama millä "energiatasolla" tai millä "planeetalla" mieli työskentelee.

        Eikö mieli tuoda esiin myös kehon kautta?
        Jos ei niin mitä se silloin tarkoittaa?

        On tässä eläviä ja on tässä fantasioijia...


      • HolyNumber3

        Muutos mielessä tekee myös muutoksen fyysisessä käyttäytymisessä.


      • HolyNumber3
        HolyNumber3 kirjoitti:

        Muutos mielessä tekee myös muutoksen fyysisessä käyttäytymisessä.

        Tai sitten on kyse jostain muusta tapahtumasta...fantasiointi kenties.


      • HolyNumber3

        Oletko sinä enkelipallo tehnyt oikaisun elämässäsi?


      • Eikö mieli tuoda esiin myös kehon kautta? Kyllä toki myös mielen kautta. Aina on ensin mieli joskus mieli johtaa fyysiseen toimintaan, kuitenkin mieli toimii aina ensin eikä aina johda fyysiseen toimintaan, kuitenkin se tekee tehtäväänsä koko ajan. Kurssi kehottaa tarkkailemaan ajatuksiaan koska mikään ajatus ei jätä alkulähdettään.
        Kurssi on mielen muutoksen kurssi kuten olet lukenut.

        "Oletko sinä enkelipallo tehnyt oikaisun elämässäsi?"
        -Vain ego mittaa ja luokittelee, rakkaus ei luokittele
        - kurssin mukaan ei tarvitse tehdä mitään, ainut teko on valinta kumpaa ääntä kuuntelen rakkauden vai pelon (itsekkyys ja epävarmuus)


      • HolyNumber3
        enkelipallo kirjoitti:

        Eikö mieli tuoda esiin myös kehon kautta? Kyllä toki myös mielen kautta. Aina on ensin mieli joskus mieli johtaa fyysiseen toimintaan, kuitenkin mieli toimii aina ensin eikä aina johda fyysiseen toimintaan, kuitenkin se tekee tehtäväänsä koko ajan. Kurssi kehottaa tarkkailemaan ajatuksiaan koska mikään ajatus ei jätä alkulähdettään.
        Kurssi on mielen muutoksen kurssi kuten olet lukenut.

        "Oletko sinä enkelipallo tehnyt oikaisun elämässäsi?"
        -Vain ego mittaa ja luokittelee, rakkaus ei luokittele
        - kurssin mukaan ei tarvitse tehdä mitään, ainut teko on valinta kumpaa ääntä kuuntelen rakkauden vai pelon (itsekkyys ja epävarmuus)

        En ole lukenut kurssia ollenkaan vaan olen kokenut kaiken muuttavan " oivalluksen" .

        Eli et ole kokenut minkäänlaista muutosta elämässäsi? Tavoissasi? Joten olet vain antanut itsellesi anteeksi kaiken . Et siis ole kokenut ns. " tuomiota" menneistä mielesi sopukoissa?

        Hyväksyminen on Rakkauttani mutta näen selvästi ihmiset ketkä ovat enemmän tai vähemmän "pahan" kourissa eli egon.
        Joten luokittelen ihmisiä heränneisiin,sokeisiin,orjiin jne ...yhteiskunta pyörittää aika hienosti näitä sokeita orjia oravanpyörässään.

        Olen jopa hiukan surullinen tästä maailman tilanteesta.

        Ketkä turvautuvat sairaaseen yhteiskuntaan tykkäävät yleensä pysyä vaiti tällaisista asioista .


      • HolyNumber3

        Sitten kun elää suoraan sielua ,mieltä ja ruumista niin ollaankin jo ihan muissa sfääreissä:) kuten mielestäni pitäisi elää .


      • HolyNumber3
        enkelipallo kirjoitti:

        Eikö mieli tuoda esiin myös kehon kautta? Kyllä toki myös mielen kautta. Aina on ensin mieli joskus mieli johtaa fyysiseen toimintaan, kuitenkin mieli toimii aina ensin eikä aina johda fyysiseen toimintaan, kuitenkin se tekee tehtäväänsä koko ajan. Kurssi kehottaa tarkkailemaan ajatuksiaan koska mikään ajatus ei jätä alkulähdettään.
        Kurssi on mielen muutoksen kurssi kuten olet lukenut.

        "Oletko sinä enkelipallo tehnyt oikaisun elämässäsi?"
        -Vain ego mittaa ja luokittelee, rakkaus ei luokittele
        - kurssin mukaan ei tarvitse tehdä mitään, ainut teko on valinta kumpaa ääntä kuuntelen rakkauden vai pelon (itsekkyys ja epävarmuus)

        Sinua siis enkelipallo voi kutsua kirjanoppineeksi?


      • Mielenkiintoiset kokemukset sinulla HolyNumber3 näin kuitenkin luokittelen.
        Olen varmaan oppinut jotakin myös kirjoista. Uskon parhaiten oppivani siitä palautteesta eli kokemuksesta jonka saan kohdatessani omia ajatuksiani, aivan kuten sinäkin.
        Kurssin mukaan ei mitään muuta olekaan kuin jokaisen omat ajatukset, siitä mitä on.

        Kun näen ihmisiä "pahan" kourissa tiedän että se on minun ajatukseni siitä henkilöstä ja tilanteesta. Sen ajatuksen saatan muistaessani antaa anteeksi itselleni. Se henkilö ei ole se teko eikä tapahtuma. Silti se henkilö on nykykulttuurin mukaisessa vastuussa tapahtumasta.
        On siis erikseen se mihin reagoin ja se mikä minussa reagoi (Rakkaus vai pelko)
        Kurssi käyttää sanaa sielu kuvaamaan mielessä olevia menneitä kokemuksia, myös tiedostamattomia.
        Pelko tarkoittaa kaikkea mahdollista epävarmuutta - hyytävään kauhuun saakka, sielläkin on paljon tiedostamatonta.
        Mieli on kaikilla yhteinen, yksilöllä on mahdollisuus valita mihin mielensä kohdistaa. (Lähdekenttä David Wilcock kirja esittää mielenkiintoisia ajatuksia "yhteisestä" mielestä) Pelko ja uskomukset hämärtävät mielen työskentelyä. Ihmeet auttavat näkemään tuon "harhan" ohi


      • HolyNumber3
        enkelipallo kirjoitti:

        Mielenkiintoiset kokemukset sinulla HolyNumber3 näin kuitenkin luokittelen.
        Olen varmaan oppinut jotakin myös kirjoista. Uskon parhaiten oppivani siitä palautteesta eli kokemuksesta jonka saan kohdatessani omia ajatuksiani, aivan kuten sinäkin.
        Kurssin mukaan ei mitään muuta olekaan kuin jokaisen omat ajatukset, siitä mitä on.

        Kun näen ihmisiä "pahan" kourissa tiedän että se on minun ajatukseni siitä henkilöstä ja tilanteesta. Sen ajatuksen saatan muistaessani antaa anteeksi itselleni. Se henkilö ei ole se teko eikä tapahtuma. Silti se henkilö on nykykulttuurin mukaisessa vastuussa tapahtumasta.
        On siis erikseen se mihin reagoin ja se mikä minussa reagoi (Rakkaus vai pelko)
        Kurssi käyttää sanaa sielu kuvaamaan mielessä olevia menneitä kokemuksia, myös tiedostamattomia.
        Pelko tarkoittaa kaikkea mahdollista epävarmuutta - hyytävään kauhuun saakka, sielläkin on paljon tiedostamatonta.
        Mieli on kaikilla yhteinen, yksilöllä on mahdollisuus valita mihin mielensä kohdistaa. (Lähdekenttä David Wilcock kirja esittää mielenkiintoisia ajatuksia "yhteisestä" mielestä) Pelko ja uskomukset hämärtävät mielen työskentelyä. Ihmeet auttavat näkemään tuon "harhan" ohi

        Eli siis olet oppinut kääntämään katseesi pois sieltä missä ongelma esiintyy?

        Et siis huomaa tätä massa manipulointia mitä "korkeamman tason" kansalaiset/päättäjät meille alemman tason kansalaisille syöttää ja iskostaa totuutena?

        Jos rakkaudella reagoit niin sinun tulisi huomata tämä vääryys...mutta Taidatkin olla ihminen joka elää harhassaan tyytyväisenä puolisokeana? Ymmärrän ...

        Oletko kokenut/elänyt rakkauden ja pelon äärimuodot?
        Vasta silloin voit sanoa että "näet" totuuden kulissien takaa .
        (Sis. Näkyjä , sulautumista ympäristöön , henkinen kuolema pelosta useampaankin otteeseen jne)
        Epäilen mutta oletko?

        Selkokielellä vastaus , kiitos :)


      • HolyNumber3

        Minä kohdistan mieleni kaikkeen ja koen kaiken olevan yhteydessä minuun.
        Ehkä siksi tämä onkin "hiukan" raskasta välillä.

        En käännä kokemustani tiettyihin "vain hyviin" asioihin , vaan koen kaiken siis ... ääripäästä ääripäähän.


      • HolyNumber3

        Maailman kattava kokemus (oli kaikkeudenkin mutta ei ole pysyvä olotila vielä)

        En siis valitse kokevani vain rakkautta, valitsen kokevani kaiken ja tuoden rakkautta sinne missä sitä ei ole .

        Haluaisinkin tietää jos vain suot sen vastauksen minulle enkelipallo .. mikä on statuksesi yhteiskunnassa kun olet päättänyt tehdä kuten oletkaan päättänyt?


      • HolyNumber3 kirjoitti:

        Maailman kattava kokemus (oli kaikkeudenkin mutta ei ole pysyvä olotila vielä)

        En siis valitse kokevani vain rakkautta, valitsen kokevani kaiken ja tuoden rakkautta sinne missä sitä ei ole .

        Haluaisinkin tietää jos vain suot sen vastauksen minulle enkelipallo .. mikä on statuksesi yhteiskunnassa kun olet päättänyt tehdä kuten oletkaan päättänyt?

        En käännä kokemustani vain hyviin asioihin, mutta se mikä näyttää tapahtuvan (hyvä tai huono) on sillä hetkellä minulle se millaiseksi sen itse määrittelen. Eikä mikään kokemus ole turhaa eikä satumaa vaan joka hetki on mahdollista nähdä rakkauden pyyntönä tai rakkauden osoituksena. On siis vain minun määritelmäni minun kokemuksestani.
        Edelleen kulttuurin säännöt ja lait ovat "eri" asia. Ne ovat äänestys ja sopimus perustaisia. Ei turhia mutta totuus on eri asia..

        Aivan niin kuin kirjoitat: En siis valitse kokevani vain rakkautta, valitsen kokevani kaiken ja tuoden rakkautta sinne missä sitä ei ole. Olemalla rakastava.

        Päättäjät tekevät parhaansa koko ajan jokainen sen mukaan kuinka ovat oppineet ts. kuinka ovat itsensä opettaneet.
        Kurssi antaa luvan nähdä asiat myös monen elämän takautumana, siis jos on tarpeen saa käyttää myös ajatusta että olen kokemassa menneiden elämien takaisia juttuja tässä nyt. Sekin on vapaa valinta. Kuitenkaan mitään ei tapahdu milloinkaan muulloin vaan kaikki on nyt.
        Myös kaiken menneen kokemuksen (karman) saa antaa anteeksi nyt. Eikä sitä voi tehdä milloinkaan muulloin tietenkään.
        Juha Pitkänen kirjassaan Vapaus valita painotti noiden menneiden pelkojen näkemisen ja katsomisen tärkeyttä osana irti päästämisessä.

        "mikä on statuksesi yhteiskunnassa kun olet päättänyt tehdä kuten oletkaan päättänyt?"
        Tähän en osaa sanoa mitään--- eläkeläinen. täytettyäni 55 huomasin että nyt alkaa mittaamattomat mahdollisuudet....... kenties vielä toiset 50v helposti nyt kun on jonkin veran saanut etäisyyttä tuhon murrosikään!! Katsotaan sitten


    • HolyNumber3

      No kuinka käännät vääryyden rakkauden osoitukseksi? Muille tapahtuvan vääryyden...
      ja kuinka otat vastaan vääryyden joka kohdistuu sinuun?

      Kulttuurin ja lain säännöt ovat sairasta "eliitin" massan hallinta muotoa johon niin moni surullista kyllä samaistuu.

      Aivan kuin "normaalilla" ns. Sokealla yksilöllä olisi mukamas valtaa vaikuttaa äänellänsä.
      Ketkä me tavan kansalaiset näemme päättäjinä ei ole totuus päättäjistä jotka oikeasti ovat pyramidin huipulla.
      Kaikki vaaleista sotiin on sovittuja juttuja ...Tämä on sitä että näkee omaa napaansa kauemmaksi asioita .

      Menneen Karman kärsin tuossa taannoin. Ensiksi tuli tämä "suuri" oivallus jonka jälkeen koin kuin kiirastulen (henkinen) jota kesti lähes puoli vuotta ja nyt olen saanut kaadetut seinät takaisin paikoilleen ja koen olevani " herännyt" (uudestisyntyminen ylhäältä,valaistuminen,moksa ja onhan näitä nimityksiä vaikka millä mitalla)
      Koin taivaan , koin helvetin ja armosta minut herätettiin.

      Monesti olenkin ihmisille sanonut että on valitettavaa kun ihmiselle annetaan yhteiskunnan toimesta vasta eläkeiässä mahdollisuus avartaa itseään niin että tuodaan mahdolliseksi "herääminen".
      Yleensä vaan ihmiset masentuvat tuolloin kun tajuavat että koko elämä on tuhlattu ei minkään muun kun ahneuden kasvattamiseksi.

      Onneksi olkoon enkelipallo , olet etuoikeutettu henkinen "lainsuojaton"

    • HolyNumber3

      "Mitä vähemmän olet egosi orja sitä valaistuneempi(läsnä) olet ja sitä enemmän haluat muiden pääsevän ulos tästä sairaasta pelistä olemalla ystävällinen muille,Teitä on monia,sama päämäärä" Kuuluisimpana Jeesus,Buddha ja Jiddu jne.

      • Juuri näin todistaa myös Kurssi onhan se Jeesuksen mielen sanelema


    • Pyydän ettet arvotelisi Kurssia minun mielipiteiden mukaan. Minua saat tutkia minun mielipiteitteni mukaan. Itse asiassa jokainen näkee vain omat ajatuksensa nähdessään kaverin.....tai mitä tahansa
      Minuun ei kohdistu vääryyttä. Kaikki minkä koen on minun kokemukseni siitä mitä on. Joku kaverini kuitenkin voi nähdä minuun kohdistuvia toimia vääryytenä minua kohtaan. Niistä en ole vastuussa. Puolisoni kuoli 30v liikenteessä
      " ilman omaa syytään" maallisen oikeuden näkemyksen mukaisesti katsottuna. Monia kuvauksia olen kokenut ja hyväksynyt kyseisestä tapahtumasta. Missään tapauksessa se ei ollut vääryys minua eikä lapsiani kohtaan. Niin vain piti tapahtua. Minun asiani ei ole tuomita eikä osoittaa "syyllistä"
      Kirjaimellinen lainaus kurssista. "Jumalan Poika ei ole syyllinen". Jumalan poika käsite tarkoittaa ihmistä, yksilöä ja ihmiskuntaa ilman sukupuoli määrittelyä. Jumalan Poika on se pyhyys "Namaste" joka meissä on.

      "ns. Sokealla yksilöllä olisi mukamas valtaa vaikuttaa äänellänsä". Kyllä mutta paremmin voisin ilmaista. Hän vaikuttaa mielensä kautta ja avulla aivan kuten jokainen. Siinä on hänen todellinen vaikuttamisensa.

      Silmien (kehon) toiminta ei vaikuta "hänen phyyteensä" Se kyllä vaikuttaa voimakkaasti minun tai kanssakulkijan ajatuksiin hänestä.

      Keskeneräisyyteni eli uskomusteni vuoksi annan ulkonäön vaikuttaa mieleeni. Samoin sokaistun titteleihin, arvoasetelmiin, omaisuuteen.
      Kurssi pyytää katsomaan mieleen, ei äänestyspäätöksiin eikä omaisuuteen, toki niillä on merkityksensä tässä unessa mutta niitä ei pidä ottaa tosissaan - totuutena.

      • HolyNumber3

        Pitäisi ensiksi lukea kurssi että voisin arvostella sitä :)

        En vain ymmärrä tätä logiikkaa että vääryys käännetään positiiviseksi asiaksi...se kun mielestäni on itsellensä valehtelua ja "tuomion" karttelua joka kuuluu tähän itsensä "puhdistamis" kuvioon...eli heräämiseen.


        "Keskeneräisyyteni eli uskomusteni vuoksi annan ulkonäön vaikuttaa mieleeni. Samoin sokaistun titteleihin, arvoasetelmiin, omaisuuteen."
        Miksi? Etkö halua olla vapaa?

        Itse olen päässyt Yllä mainituista eroon ... Siksi olenkin epäkelpo maailmalle mutta voin todellakin sanoa olevani hereillä:)


      • HolyNumber3

        Väitän enkelipallo että sinulla on vielä paljon "mielensuodattimia" häiritsemässä puhdasta suoraa kokemustasi.


      • HolyNumber3
        HolyNumber3 kirjoitti:

        Väitän enkelipallo että sinulla on vielä paljon "mielensuodattimia" häiritsemässä puhdasta suoraa kokemustasi.

        Onko sinulla aikomus herätä täysin läsnäolevaksi vai ajattelitko jäädä turvallisen matkan päähän siitä?
        Koska ilman henkistä "tuomiota" et tule pääsemään perille...Olet hyvällä mallilla jo tiesi kanssa mutta perille on matkaa...ja siellä odottaa totuus :)


    • vääryys käännetään?

      Kurssi neuvoo antamaan anteeksi. Anteeksiannosta on vielä erillinen kirjanen "Rukouksen laulu."
      Totuudessa jokainen on täydellinen Jumalan kipinä, ajatus Jumalan mielessä. Yksilö antaa mielessä olevat virheelliset ajatukset Pyhän Hengen pois pyyhittäväksi. Pyhä Henki on Jumalan ääni minussa/ihmismielessä. Olemme erkaantuneet uskomukseen että olemme erossa Jumalasta, se on minun /yksilön uni, virhe, erehdys. Jumala antoi sen anteeksi silloin kun se tapahtui. Pojan ero Isästä on näennäinen - uni
      Ihmeiden Oppikurssi on suomeksi netissä. Tekstiosan sivulla 578 on kappaleessa 6 pyyntö Anna maailmankaikkeuden suurelle luojalle Luojalle... anteeksi erillisyytesi harhat...

      Kurssissa ei kielletä UT.n lausetta kun Jeesus ristillä sanoi "Isä anna heille anteeksi koska he eivät tiedä mitä he tekevät." Siinä kukaan ei kieltänyt eikä antanut, vain todettiin "eivät tiedä."
      Tietämättömyys ei ole synti se on virhe joka voidaan antaa pois mielestä PH.n pois pyyhittäväksi. Kurssi käyttää sanontaa - tehdään tekemättömäksi - Juuri tämän varassa minunkin koko olemukseni on. Kirjoittelen täydessä luottamuksessa "omiani" vaikka erittäin hyvin tiedän että on ajattelijoita jotka lukevat kurssia ja lausuisivat näistäkin ajatuksista hyvin erilailla.

      Vääryys on tosiaan positiivista kun se opettaa että on vain erehtynyt mieli joka voidaan oikaista. Nyt on muistettava että puhutaanko MIELESTÄ vai fyysisestä tapahtumasta. Ei fyysinen vahinko miksikään muutu, mieleni voin muuttaa sen tapahtuman suhteen.

      Olen tullut elämään tämän elämän. Se on minun elämäni tarkoitus. Kurssi sanoo "Olemme vain ollaksemme avuksi" Aina kun mittaan ja arvioin tiedän että vain ego mittaa ja arvioi. Taaskin on ero olenko fyysisellä metrimitalla raksalla vai MIELESSÄ vai kaverin ja oman ajatteluni päsmärinä.

      Hiuksen hieno ero Tuomio - Valinta
      Kurssi käyttää ilmaisua olemme tulleet valitsemaan uudelleen. Pienellä viilauksella voisin sanoa että on miltei sama kun Tuomitsen jotkut asiat pois mielestäni :) Tietenkin nämä asiat on ensin nähtävä - katsottava, sinä kuvaat omaa näkyäsi etkä suinkaan ole kokemuksesi kanssa yksin, samalla tavoin, liki samoin sanoin ovat muutamat muutkin kuvanneet

      Kuitenkin neuvotaan välttämään taistelua. Taistelu pitää vastustajan näkyvissä, ei voi taistella ellei katso minne huiskii.

      Olen ainutlaatuinen ja ainoa enkelipalo maailmassa kuten sinäkin omassa persoonassasi. Vain näistä lähtökohdista olen kiitollinen, ilman näitä kokemuksiani en olisi minä. Vain minä tunnistan omat voittoni ja erehdykseni Eikä kukaan näyttele minun rooliani muut kuin minä. Ilman minua / sinua taivas olisi puutteellinen
      Rakasta itseäsi Ihminen


      • HolyNumber3

        Anteeksianto on myös elettävä , se ei pyyhkiydy automaattisesti silloin kun vaan anteeksiantaa kaiken mahdollisen olevinaan mielessään. ..on edessä "tuomio" joka kattaa sielun,mielen ja kehon . Joka puhdistaa ihmisen täysin .

        Jumala antoi anteeksi? Siis anteeksi mitä?
        Sitä asiaa ei ihminen ole kelvollinen määrittelemään kuten nyt on nähtävästi tapahtunut.

        Jokaisen joka halajaa pelastusta on kuljettava Jeesuksen näyttämää tietä...synnitöntä ,ilman itsensä kiinnittämistä materiaan ilman että kiinnittää itseänsä mihinkään lahkoihin/uskomuksiin/sääntöihin .
        Ihminen kasvaa koko elämänsä ajan muiden näkemyksien mukaiseksi ja siitä tulisi irrottautua jotta pääsee Jumalan tuntemukseen.

        Ihmisen kuuluu pelastautuakseen elää ristiinnaulittua elämää jossa "synnit" "paheet" ristiinnaulitaan egosta pois . Jolloin alkuperäinen Jumalan kaltainen voi astua esiin egon pauloista.

        Se että vain antaa kaiken anteeksi ei valitettavasti riitä...se on alku


      • HolyNumber3 kirjoitti:

        Anteeksianto on myös elettävä , se ei pyyhkiydy automaattisesti silloin kun vaan anteeksiantaa kaiken mahdollisen olevinaan mielessään. ..on edessä "tuomio" joka kattaa sielun,mielen ja kehon . Joka puhdistaa ihmisen täysin .

        Jumala antoi anteeksi? Siis anteeksi mitä?
        Sitä asiaa ei ihminen ole kelvollinen määrittelemään kuten nyt on nähtävästi tapahtunut.

        Jokaisen joka halajaa pelastusta on kuljettava Jeesuksen näyttämää tietä...synnitöntä ,ilman itsensä kiinnittämistä materiaan ilman että kiinnittää itseänsä mihinkään lahkoihin/uskomuksiin/sääntöihin .
        Ihminen kasvaa koko elämänsä ajan muiden näkemyksien mukaiseksi ja siitä tulisi irrottautua jotta pääsee Jumalan tuntemukseen.

        Ihmisen kuuluu pelastautuakseen elää ristiinnaulittua elämää jossa "synnit" "paheet" ristiinnaulitaan egosta pois . Jolloin alkuperäinen Jumalan kaltainen voi astua esiin egon pauloista.

        Se että vain antaa kaiken anteeksi ei valitettavasti riitä...se on alku

        Juuri niin jonkun muun mutta ei Ihmeiden Oppikurssi mukaan. Kuten aiemmin kirjoitit polkuja on monia. Kokeilitko sitä linkkiä?


      • HolyNumber3

        Polkuja on monia mutta jokaisessa tulee eteen "huonojen" (syntien)ominaisuuksien karsiminen mielestä sekä tuoda se esiin fyysisesti.

        Onko IOK todellakin Jeesuksen ilmoitus?
        Samoihin aikoihin on tullut muitakin vastaavia teoksia kuten "yhden laki" jne.

        En lukenut vielä , säästän myöhemmäksi:)


      • HolyNumber3
        enkelipallo kirjoitti:

        Juuri niin jonkun muun mutta ei Ihmeiden Oppikurssi mukaan. Kuten aiemmin kirjoitit polkuja on monia. Kokeilitko sitä linkkiä?

        On myös harhaan johtavia polkuja olemassa. Varmoiksi voin itse nimetä Jeesuksen ,Buddhan ja Jiddun näyttämät tiet.


      • HolyNumber3 kirjoitti:

        Polkuja on monia mutta jokaisessa tulee eteen "huonojen" (syntien)ominaisuuksien karsiminen mielestä sekä tuoda se esiin fyysisesti.

        Onko IOK todellakin Jeesuksen ilmoitus?
        Samoihin aikoihin on tullut muitakin vastaavia teoksia kuten "yhden laki" jne.

        En lukenut vielä , säästän myöhemmäksi:)

        IOK todellakin on Jeesuksen ilmoitus ja siksi juuri minulle mielenkiintoinen.

        "Polkuja on monia mutta jokaisessa tulee eteen "huonojen" (syntien)ominaisuuksien karsiminen mielestä sekä tuoda se esiin fyysisesti."
        juuri näin terminologia vaihtelee
        IOK on raamatun käsittein kirjoitettu joihin kristityillä sitoutuu virheellisiä ajattelutapoja.
        Ei tarvi opetella uusia käsiteitä, pois pyyhitään vanhat luomalla niihin uusi, usein päinvastainen sisältö.

        IOK.ei ole tekojen oppikirja se on MIELEN muutoksen ohje. Kun mieli muuttuu muuttuu maailma. Se on se juttu joka minuna viehättää. Eikä se ole aivan yhdellä lauseella opeteltu eikä opittu juuri niiden vanhojen uskomuste vahvuuden vuoksi.


      • HolyNumber3

        Jos mieli kokee muutoksen se näkyy myös käytöksessä. Kuinka tuot itseäsi julki


      • HolyNumber3
        HolyNumber3 kirjoitti:

        Jos mieli kokee muutoksen se näkyy myös käytöksessä. Kuinka tuot itseäsi julki

        Jos käytös ei muutu silloin piilottelet itseäsi eli totuutta


      • HolyNumber3

        Mieli muuttuu, maailma muuttuu joten käytöksen on myös muututtava.

        Jos näin ei olisi niin sehän vasta hullua olisikin.


      • HolyNumber3 kirjoitti:

        Mieli muuttuu, maailma muuttuu joten käytöksen on myös muututtava.

        Jos näin ei olisi niin sehän vasta hullua olisikin.

        Maailma on mielen luomus - ei totuus - Jos näin ei olisi niin sehän vasta hullua olisikin


    • " Ihmisen kuuluu pelastautuakseen elää ristiinnaulittua elämää jossa "synnit" "paheet" ristiinnaulitaan egosta pois . Jolloin alkuperäinen Jumalan kaltainen voi astua esiin egon pauloista.
      Se että vain antaa kaiken anteeksi ei valitettavasti riitä...se on alku. "

      Kurssi kerto "kun olen antanut kaiken anteeksi olen päässyt alkuun...."
      Kurssin mukaan egoa ei tarvitse hoitaa. Ego on itsekkyys ja pelko, riittää kun sen jättää huomiotta. Jos ottaa egon taistelukumppanikseen se on juuri sitä mikä on egon elinehto, egon hengissä pysymisen tae.
      Anteeksianto on egon surma, sen voi sanoa myös sanoilla "annan anteeksi itselleni" UT.n sanoin rakasta itseäsi.
      Moni ei varmaan tiedä että se on KÄSKY -rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken -. Se on minulle täydellisen anteeksiannon käsky, ei kehotus. Sitä minä opettelen elämään ja katsomaan joka hetki.
      Vain rakastamalla pystyn jakamaan rakkautta.

      Minun EI tarvitse antaa kellenkään mitään riittää kun käyttäydyn rakastavasti. Rakastaessani tiedän miten milloinkin pitää toimia. Jopa eläinten kasvattajat opettavat koiriaan ja norsujaan kiittämällä ei piiskaamalla eikä osoittamalla virheisiin vaan palkitsemalla onnistumisista. Voisiko Jumala olla niin tyhmä että hän opettaisi piiskaamalla ja kiduttamalla.
      Kurssin mukaan Jumala on Rakkaus ja vain ja aina ikuinen pysyvä Rakkaus. Sisältää luottamuksen ja ilon. Ollessaan iloinen ihmismieli on kaikkein ohuimman verhon eristämänä Totuudesta. Siis lähinnä totuutta.

      • HolyNumber3

        Haluaisin kysyä sinulta , oletko materiaa vaiko materiaton sielu?
        Missä siis minuutesi sijaitsee?
        Ajallinen vai ajaton?


      • HolyNumber3 kirjoitti:

        Haluaisin kysyä sinulta , oletko materiaa vaiko materiaton sielu?
        Missä siis minuutesi sijaitsee?
        Ajallinen vai ajaton?

        Olen ajatus Jumalan mielessä.
        Voisin verrata omaa lasta. Riippumatta siitä missä oma lapsi on. Aina hän on olemassa... mielessä. Siihen ei tarvita elävää kehoa, toki siinäkin hän on... silloin kun on. Ollessaan näkyvissä, silloinkin hän on mielessä.


      • HolyNumber3

        Eli mielestäsi on yksi Jumala joka omaa lukemattomia mielenlaatuja Kuuluisimpana hyvä ja paha ? Jos me kaikki olemme ajatuksia Jumalasi mielessä näin ollen Jumalasihan on todella sairas kun katsoo maailman touhua? Eikö?

        Itse olen kyllä sitä mieltä että on Hyvä Jumala jonka itse olen kokenut ja paha kumpuaa jostain (liekkö ihmisen erehtyväisyydessä?) tai voihan olla joku pääpahis (joko ajatus taikka fyysinen olomuoto) mikä vaikuttaa ihmiseen niin paljon että ihminen alkaa tekemään päätöksensä kohti tuhoa. Se on luotu ihmiskunnan alussa tai aikaisemmin, tosiaan se voi olla fyysinen tai se voi olla pelkkä pieni ajatus ihmisen päässä joka on saanut hirveät mittasuhteet ja vaikutukset maailmaan...

        On siis Rakastava,Hyvä,Oikeudenmukainen ja maltillinen Jumala jota minä kumarran

        Ja pahaa näkee jokapuolella...sekasin ihmisiä kun eivät oikein tiedä mitä tekisivät, jotkut kyselee elämän tarkoituksen perään (pelastus) . On ärttysiä katkeria vanhuksia. Lapset ihmettelee että mitä hittoa noi aikuiset oikein tekee :D tai sitten valut yhteiskunnan muottikansalaiseksi ja olet sokea elämälle :/
        Näen maailman täynnä sokeita,orjia,ahneita on paljon mutta onneksi lapset ovat vapaita kukin niin pitkään kun vaan voi olla vapaa :) ihmiset on orjuutettu tietämättään sairaan egon valtaan...'heränneitä" tunnen muutamia...jotka ovat siis kokeneet Hyvän Jumalan , oivaltaneet universumin,maailman ja itsensä todellisen luonteen:)

        Ei paljoa tarvitsisi ihmisten ottaa selville asioista kun kaikki vois olla onnellisia ja tyytyväisiä vähään .
        Ymmärtää todellinen itsensä ja vapautua :)
        Mutta miksi ihmiset suorastaan karttelevat Todellista Totuutta Maailmasta? Heitä pelottaa veikkaan ....


      • HolyNumber3

        Voitko enkelipallo syyttää siis kaikesta Jumalaa?

        Voitko enkelipallo kertoa minulle missä minun henkinen paikkani sijaitsee? Minulla on kolme henkistä opettajaa Jeesus,Buddha ja Jiddu Krisnmurti...
        Kristinuskon Jumala,Buddhalaisuuden opetukset sekä Jiddun läsnäolo ....missä minut otetaan vastaan näillä ominaisuuksilla? :D


      • HolyNumber3 kirjoitti:

        Eli mielestäsi on yksi Jumala joka omaa lukemattomia mielenlaatuja Kuuluisimpana hyvä ja paha ? Jos me kaikki olemme ajatuksia Jumalasi mielessä näin ollen Jumalasihan on todella sairas kun katsoo maailman touhua? Eikö?

        Itse olen kyllä sitä mieltä että on Hyvä Jumala jonka itse olen kokenut ja paha kumpuaa jostain (liekkö ihmisen erehtyväisyydessä?) tai voihan olla joku pääpahis (joko ajatus taikka fyysinen olomuoto) mikä vaikuttaa ihmiseen niin paljon että ihminen alkaa tekemään päätöksensä kohti tuhoa. Se on luotu ihmiskunnan alussa tai aikaisemmin, tosiaan se voi olla fyysinen tai se voi olla pelkkä pieni ajatus ihmisen päässä joka on saanut hirveät mittasuhteet ja vaikutukset maailmaan...

        On siis Rakastava,Hyvä,Oikeudenmukainen ja maltillinen Jumala jota minä kumarran

        Ja pahaa näkee jokapuolella...sekasin ihmisiä kun eivät oikein tiedä mitä tekisivät, jotkut kyselee elämän tarkoituksen perään (pelastus) . On ärttysiä katkeria vanhuksia. Lapset ihmettelee että mitä hittoa noi aikuiset oikein tekee :D tai sitten valut yhteiskunnan muottikansalaiseksi ja olet sokea elämälle :/
        Näen maailman täynnä sokeita,orjia,ahneita on paljon mutta onneksi lapset ovat vapaita kukin niin pitkään kun vaan voi olla vapaa :) ihmiset on orjuutettu tietämättään sairaan egon valtaan...'heränneitä" tunnen muutamia...jotka ovat siis kokeneet Hyvän Jumalan , oivaltaneet universumin,maailman ja itsensä todellisen luonteen:)

        Ei paljoa tarvitsisi ihmisten ottaa selville asioista kun kaikki vois olla onnellisia ja tyytyväisiä vähään .
        Ymmärtää todellinen itsensä ja vapautua :)
        Mutta miksi ihmiset suorastaan karttelevat Todellista Totuutta Maailmasta? Heitä pelottaa veikkaan ....

        HolyNumber3
        11.5.2016 11:43 kirjoitat mm.
        "Eli mielestäsi on yksi Jumala joka omaa lukemattomia mielenlaatuja Kuuluisimpana hyvä ja paha ? Jos me kaikki olemme ajatuksia Jumalasi mielessä näin ollen Jumalasihan on todella sairas kun katsoo maailman touhua? Eikö"

        ja ep vastaa: tosiaankin sanoessani että olen ajatus Jumalan mielessä voidaan käsittää myös niin kuin olet käsittänyt. Että Jumalalla on miljoonia eri ajatuksia eli ihmisiä mielessään.
        Minun tarkoitukseni on ilmaista että Jumala näkee oman ajatuksensa. Ei ihmistä kehona vaan rakastavana ajatuksena. Se rakastava ajatus on ikuinen ja SAMA jokaisen "ihmisen" kohdalla. Eli Jumala on Rakkaus ja ainoastaan rakkaus ikuisesti. Jumala ei rakastaa ketään erityisesti vaan jokaista yhtenä täydellisenä. Jos on täydellinen niin silloinhan kukaan ei voi olla muuta kuin täydellinen eli samanlainen. Silloin ei puhuta kehosta vaan ajatuksesta, mielessä. Varmasti jokainen on kokenut ajatuksen joka on LIIKUTTANUT kirjaimellisesti kehoa. Mitään ei tapahdu ennen kuin on ajatus mielessä.

        Vastakohtien kautta on kenties helpompi ilmentää: Siis ihmiskunta on totaalisesti varma että ellemme varustaudu sotaan tulee joku toinen joka tappaa ja vallitse, alistaa minut, minun kotini ja omaisuuteni.
        Niin kauan kuin ihmisistä on muistitietoa tämä on ehdoton ja moninkertaisesti todistettu totuus ja sillä on varmistettu että on pysyvä jatkuva tappaminen ja sotatila kautta maailman. Eikö ole?
        Jeesus opetti rakkautta joka aloitetaan: Annan itselleni anteeksi virheelliset uskomukseni ja ajatukseni itsestäni ja sinusta ja jokaisesta. Eikä se ole jotain passiivista hymistelyä vaan totinen päätös hyväksyä käsky Rakasta itseäsi.
        Olen ajatus Jumalan mielessä, ei ole syyllisyyttä.
        Onko missään todella kokeiltu tätä tosissaan? Tappaminen kyllä toteutuu joka hetki vaikka luulisi tiedetyn että aatetta, ideaa, ei voi poistaa ihmisiä tappamalla. Siksikin kurssi sanoo maailmaa mielisairaaksi. Tapetaan vaikka tuloksen tiedetään lisäävän tappamishalua. Eikö siis lopultakin olisi aika kokeilla tappamisen syyttämisen ja syyllistämisen vastakohtaa, sekä lopetetaan pelkääminen.


      • HolyNumber3

        Itseltä tuo muistitieto on kadonnut täysin , siksi koenkin maailman nykyään niin kovin erilaisena kuin ennen :)
        On vaan "vapautunut" ...voipi olla että otan kurssin alle joskus, kuulostaa suht.koht järkevältä jos pikkasen karsii ylenpalttista maailman rakastamista:)


      • Se itse jota kurssi opettaa rakastamaan on pyhyys minussa/sinussa. Ykseys. Todellakin maailma muuttuu kun muutan käsitykseni maailmasta.


    • Totuudessa_luotu

      Kovasti täällä kirjoitellaan että jotain vaadittaisiin että voi poistua egosta. Mikä tai kuka voisi olla se joka "vaatii"? Se on edelleen ego. Vain ego voi olla vaatimassa jotain. Totuus ei koskaan vaadi mitää sillä Totuudella ei ole tarpeita. Totuus ei myöskään hyökkää niinkuin ego tekee. Ego on aina vaatimassa meiltä sitä ja tätä. Entä mikä se ego sitten on? Ego on Jumalaeron symboli, kuvitteellinen ja kuitenkin niin toden tuntuinen koska olemme sen itse tehneet. Sitä ei ole luotu. Uskomalla sen todellisuuteen olemme tehneet siitä itsellemme todellisen. Totuudelle egoa ei ole edes olemassa koska Totuus on täydellinen. Täydellisyyteen ei myöskään voi päästä. Jos ei jo ole täydellinen ei sitä voi koskaan olla, sillä täydellisyyteen ei voi lisätä mitään eikä siitä voi ottaa mitään pois.

      • HolyNumber3

        Jumala voi armosta sinut vapauttaa sekä "kiirastuli" vaiheessa Jumala vaatii sinua puhdistautumaan synneistäsi eli egon harhalta.

        Kun olet puhdistautunut egosta eli siitä mitä sinulle on opetettu alusta asti olemalla muiden "opettajien" näkemyksien kaltainen jää tilalle puhdas tietoisuus (olet läsnä, kristustietoisuus,valaistuminen, uudestisyntynyt ylhäältä jne)

        On siis mahdollista aloittaa alusta ja paljon viisaampana koska kyseinen "kiirastulivaihe" polttaa sinusta vanhat uskomukset pois ja tilalle jää Totuus=valaistuminen.

        Jumala eli universumin luonne muuttaa sinut jälleen sopivaksi yhteyteen johon nykyihminen ei sovi paisuneen egonsa ja rakentamansa maailman kanssa.

        Materialistinen maailma on paha kuten materialistinen egokin .

        Meidät on luotu tänne yhteyteen Jumalan kanssa eli perimmäisen olemuksemme ilman egoa (syntiä).

        Tämä uudesti aloittaminen on kovin vaikeaa varsinkin Suomessa jossa tätä ilmiötä "herääminen" ei tunneta laisinkaan...Tällaiset ihmiset haluavat eristäytyä muusta maailmasta koska tietävät perimmäisen Totuuden (minä=materiaton) he ovat oivaltaneet universumin=Jumalan,maailman sekä itsensä todellisen luonteen.
        Yksilö ns. Valaistuu pois yhteiskunnasta ja sen vaatimuksista jotka ovat egon kehittelemää.

        Sanotaanko että kun et ole maailmalta/ihmisiltä mitään vailla olet valaistunut ja löytänyt egottoman itsesi eli Jumalaisen itsesi:)


      • HolyNumber3

        Rakkautta on tietysti mahtava saada osakseen ihmisiltä mutta Jumalan rakkaus on tärkeääkin tärkeämpää:)


    • Iok

      Jossakin vaiheessa sielu ymmärtää, että dualismia ei ole. Että dualismi itsessään on harhaa. Jotta voit kokea mitä on rakkaus, sinun täytyy kokea mitä on ei-rakkaus. Se on ainoa "syy" dualismiin. Toisten ihmisten tuomitseminen on yksi harhoista, sillä todellisuudessa ei ole kuin yksi. Joten tuomitsemalla muut, tuomitset ainoastaan itsesi. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi." Toiset ihmiset heijastavat meille itsemme. Me olemme yhtä. Siksi kun näkee kärsimystä ja vääryyttä, vastauksena on rakkaus ja anteeksianto. Sillä pelko lisää kärsimystä ja vääryyttä. Pelko, erillisyys, kärsimys, tuomitseminen tulevat egosta, harhasta..Rakkaus ja anteeksianto tuovat totuuden ja kuvaavat todellista olemustamme. Jokainen ihminen ja olento on puhdas rakkaus - riippumatta siitä, mihin ihminen mielessään samaistuu tai mitä hän luo. Sillä sitä mitä todella olemme, ei mikään voi vahingoittaa tai uhata. Samaistumalla egoon, elämme erillisyydessä ja pelossa, ja ego luulee, että häntä voi vahingoittaa. Samaistumalla "pyhään henkeen" "korkeampaan itseen" löydämme totuuden, joka on ykseys, rauha, rakkaus, anteeksianto ja ymmärrys, että olemme yhden ja saman ilmentymä. Katso lähimmäistäsi rakkaudella, sillä hänen kasvonsa ovat Jumalan kasvot, kuten myös sinun kasvosi ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe