Mopokortti alottelijalle?

Tietämätön1

Morjesta! 15v tuli mittariin tossa jokin aika sitten ja oon aatellu jospa tuon mopokortin ajaisin. Mulla ei oo siis minkäänlaista kokemusta mopoista että lähden ihan nollasta. Kannattaako ennen mopokoulun aloittamista harjoitella mopolla ajamista esim. jollain hiekkakuopalla tms.? Esimerkiksi nuo vaihteet ja kytkin mietityttää. Kuinka kauan mopokoulu n. suurin piirtein kestää ja miten nuo oppitunnit on toteutettu yleensä?

6

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni_pippeli

      mopokoulussa on skoottereita ainaki yleensä ja pikkulapsiki tietää miten niillä ajetaan

    • isopippeli68

      Moi! Täällä noita pieni pippelisiä pullaposkia aina liikkuu näin keväällä.

      Nosiis siellä mopokoulussa käyt 6h teoriaa ja 3h ajoa josta 1h on kentällä käsittelyä ja 2h liikenteessä. Teorian voi paikasta riipuen suorittaa vaikka yhdessä lauantaissa putkeen tai sitten 2tunnin pätkissä about muutamassa viikossa, se on iha ajokoulusta riippuen. Teoriatunneil käydään kyl noita vaihde ja kytkin juttuja, älä huoli.
      Ajotunneille mennessä ei tarvii olla kokemusta tietenkään kun oppimaan sinne ollaan tultu, mutta onhan se helpompaa jos osaa edes jotain jo pohjalle. Jos sul on mahdollisuus ajella suljetulla alueella ennen tunteja niin hyvä.
      Mopokoulun kesto vaihtelee ihan yksilön kuin ajokoulun puolesta. Jotkut suorittaa muutamassa viikossa jotkut käy teorian monta kuukautta ennen kuin edes täyttää 15vuotta ja pääsee ajotunneille (max. 6kk ennen syntymäpäivää).

      Luulempa että olet jo mopokouluun ennättänyt, mutta kerta nyt vasta tajusin katsoa päivämäärän niin en viitsi pyyhkiäkään:DDDD

    • Jepjeeppp

      Hienoa että vaivauduit vastaamaan sillä tämä selvensi paljon. Itseasiassa 15v pamahti täyteen jo maaliskuussa mutta silloin ei mopoilut oikeen kiinnostaneet. Nyt kesällä mieli on muuttunut ja olen kortin ajatellut ajaa lähiaikoina.

    • möpömiäs

      Mulla ois 8.8 mopokoulu ja mää oon jo yli vuoden ajellu suljetulla alueella. Osaan käsitellä jo vitun hyvin joten kannattaa ajaa jollaki amiksen parkkialueella pyyä vaikka iskääsi viemää sut ajelee niinku minä. Mikä mopo sulla muute on mulla on Baotian Rebel -08

      • Isoomulukku

        arvatenkin ihan olemattoman pieni pippeli?! kyllä se VOI vielä kasvaa, vaikka epä- todennäköistä onkin.


      • toinenkiinalaiskuski
        Isoomulukku kirjoitti:

        arvatenkin ihan olemattoman pieni pippeli?! kyllä se VOI vielä kasvaa, vaikka epä- todennäköistä onkin.

        NO MIKÄ VITTU SULLA ON SAATANA MEITÄ KÖYHIÄ KIINALAIS KUSKEJA VASTAAN VITUN VITTU!!!!! EI VOI MITTÄÄ ETTEI OO KAIKILLA VARAA OSTAA VITTU PAKASTA VEETTYÄ SUPER EXTRA MOPOA PERKELE!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe