Jotkut täällä ovat naureskellen suhtautuneet siihen epäilykseen, että uskaltaisivatko LV:t tulla ensi juhannuksena Lahteen, jos he tietäisivät että heidän luottamuksestaan äänestetään. Taustalla lienee usko heidän sankarilliseen rohkeuteen. Todellinen rohkeus punnitaan kahdenkeskisissä keskusteluissa. Uskaltaisivatko LV:t tai separatistisaarnaajat kohdata meikäläisenkaltaisen ilman "hoviväkeä"?
Paavali tahtoi ottaa selvää pöyhkeiden voimasta, ei sanoista:
"Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa." 1 Kor. 4:19-20.
Minä tiedän, että suurimman osan separatistien rohkeus pettäisi keskustelussa kahden kesken. Miksi? Koska se perustuu joukkovoimaan ja ihmisluottamukseen. Kun uskon perusta taustatuki puuttuu, loppuu usko ja rohkeus.
Rohkeus pettää
15
926
Vastaukset
- PyhätHäväistyy
Kyllä minä suostun kanssasi keskustelemaan kahden kesken.
- Minähaluansinut
Ja minä Sinun joka et minua tunne?
- PyhätHäväistyy
Missä tavataan?
- äänitakapenkistä
Eikös OM sanonut jotenkin näin, että jos saarnan jälkeen joku tulee kyselemään jotakin, niin silloin jo on jotain vastahankaisuutta.
OM:n kanssa kuitenkin voi jotenkin keskustella, mutta yritäppä keskustella GP:n kanssa, vastaus on: ei ole 12 apostolin oppi. Tämä oli nimittäin vastaus norjalaisille kyselijöille.- jollei-se-toimi
Silloin pitää vaihtee setiä ja antaa tehtävä joillekkin toisille...!
- kysynpä.sinulta
jollei-se-toimi kirjoitti:
Silloin pitää vaihtee setiä ja antaa tehtävä joillekkin toisille...!
JOs saarnan jälkeen ei viitsi keskustella, mikä se semmoinen pappi on?
- Semmoistatänään
No en minäkään jaksaisi keskustella ihmisten kanssa, joiden ainoa tavoite on vetää matto jalkojeni alta. Kyllä olen kuullut, että G on oikeasti oikein lupsakka ja hauska mies kun tutustuu. Kyllä hänen kanssaan pystyy keskustelemaan myös syvällisempiä jos haluaa. Menkää vaikkapa hänelle kylään joskus arkena. Kyllä vanhimmilla on varmasti se ongelma Suomessa, että sitä porukkaa on siinä ympärillä kuin pipoa. Kaikilla on niin kamalasti asiaa. Myös se on varmasti ongelma, kun on myös niitä hännystelijöitä, jotka kiehnäävät ympärillä.
- äänitakapenkistä
Semmoistatänään kirjoitti:
No en minäkään jaksaisi keskustella ihmisten kanssa, joiden ainoa tavoite on vetää matto jalkojeni alta. Kyllä olen kuullut, että G on oikeasti oikein lupsakka ja hauska mies kun tutustuu. Kyllä hänen kanssaan pystyy keskustelemaan myös syvällisempiä jos haluaa. Menkää vaikkapa hänelle kylään joskus arkena. Kyllä vanhimmilla on varmasti se ongelma Suomessa, että sitä porukkaa on siinä ympärillä kuin pipoa. Kaikilla on niin kamalasti asiaa. Myös se on varmasti ongelma, kun on myös niitä hännystelijöitä, jotka kiehnäävät ympärillä.
G on oikein lupsakka, kun ajatukset ovat yhteneväiset, mutta yritäppä esittää jostakin asiasta eriävää mielipidettä, varsinkin jos se perustuu Raamattuun. Menee kaffe väärään kurkkuun.
- Separatisti
äänitakapenkistä kirjoitti:
G on oikein lupsakka, kun ajatukset ovat yhteneväiset, mutta yritäppä esittää jostakin asiasta eriävää mielipidettä, varsinkin jos se perustuu Raamattuun. Menee kaffe väärään kurkkuun.
Oottekohan ihan parhaat kristityt sanomaan noin....??????
Terveisin: PyhätHäväistyy, KaidanTienKulkija ja Separatisti
- profetia.pihon.sivulta
Nimimerkin "HM" 13.3.2016 saama sanoma
Nostakaa rukousmuuri vihollista vastaan. Kysykää neuvoa Minulta, kuka on vihollisenne.
Älkää luottako omiin ajatuksiinne, sillä te luulette tietävänne, kuka on
vihollisenne, mutta te ette tiedä. Minä tiedän.
Hän on käyskennellyt Minun laitumellani ja ollut Minun seurassani ja läsnäolossani. Minä tunnen hänet ja hänen ajatuksensa.
Hän on paha ja hän yrittää kaataa teidät, mutta turvatkaa Minuun ja Minun
Nimeeni, niin Minä nostan teidät. Minä kuljetan teidät sinne, minne
tahdon, ja te tulette tekemään sitä, mitä Minä tahdon.
Olkaa uskolliset Minulle ja vain Minulle. Ihmiset vaeltavat korvasyyhyssä. - niintekisin
inä kysysin kuka sinut on valtuuttanut paimentamaan minua toisessa päässä valtakuntaa?
laittaisin pari sataa toiseen kouraan ja junavuorot toiseen ja sanoisin että alappas mennä paimentamaan omia lampaitasi siellä missä asustat!- iktys
Mitähän pitäisi sanoa niitä paimenista, jotka tulevat paimentamaan toisesta valtakunnasta? Kuka on valtuuttanut heidät paimentamaan ilman Jumalan sanaa, tai vielä pahemmin, Jumalan sanaa vastaa.
Keskusteluoikeus on kaikilla kristityillä, he saavat arvioida ja ojentaa saarnaajia jos siihen on tarvetta. Tai keskustella keskenään Jumalan sanasta. Ettemme me kristityt olisi palaamassa konventikkeliplakaatin ajatuksiin, niin että kiellämme vapaan Jumalan sanan. - Eipalatasinne
iktys kirjoitti:
Mitähän pitäisi sanoa niitä paimenista, jotka tulevat paimentamaan toisesta valtakunnasta? Kuka on valtuuttanut heidät paimentamaan ilman Jumalan sanaa, tai vielä pahemmin, Jumalan sanaa vastaa.
Keskusteluoikeus on kaikilla kristityillä, he saavat arvioida ja ojentaa saarnaajia jos siihen on tarvetta. Tai keskustella keskenään Jumalan sanasta. Ettemme me kristityt olisi palaamassa konventikkeliplakaatin ajatuksiin, niin että kiellämme vapaan Jumalan sanan.Tai, että kiellämme vapaan sakramenttien nauttimisen ja jakamisen
- iktys
Eipalatasinne kirjoitti:
Tai, että kiellämme vapaan sakramenttien nauttimisen ja jakamisen
Kristityn vapaus on vapautta lähimäisiinsä päin. Jos Kristuksen rakkautta on, vapaus miettii, miten hän voisin menetellä niin, että olisi rakentamassa tuota toista, mahdollisesti heikkoa tai kärsivää.
Kristitty on lihaa ja verta, ja niin muodoin hengellinen vapaus koskee omaatuntoa, ei lihaa ja verta. Kristittyjen vapaus eikä pelastus ei ole kiinni oikeudesta jakaa sakramentteja. Ei todellakaan. Joka sellaista opettaa, on harhaopettaja.
- kiinnostaasuuretlinjat
kun lutterinne aikanaan puhdisti uskoaan, silloin paljon todellisia uskovia poltettiin rovioilla tai hukutettiin ellei karkotettu sitä ennen.
kumpi silloin oli se heikko kärsivä lähimmäinen, sekö joka paloi halkopinossa vaiko se joka sytytti sen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455120Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1161618Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151429Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481339- 131163
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41030Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59805Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783