Opettajan ammattitaito

Jämppäläinen

Mitenkä voi olla mahdollista,että maantiedon ja biologian opettaja saa palkan vaikka kaikki on vaan nuorilla itsenäistä opiskelua? Apua kysyttäessä opettaja sanoo, ettei kuulu hänen töihinsä. Muutenkin ihmettelen suuresti tämän kyseisen opettajan motivaatiota toimia nuorten kanssa.

14

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huoltaja

Tätä on mietitty meilläkin. Kysyttäessä ei saa vastauksia ja oppilaita kohtelee alentavasti ja ilkeästikin.

• Rolfi

"Älkäähän nyt, koululla on kaikki ihan hyvin"

• Näytönpaikka

Joo. Muutenkin on hieman opehommat hakusessa. Opettajien omat mukulat eniten esillä näytönpaikassa. Muitten mukulat mietti mitä tekis....

• Pitkäkylästäplikka

Opettajan vaihto!

• huoltaja

Meillä lapset ovat myös puhuneet asiasta... eivät yhtään pidä kysesestä opettajasta

• opettajakirkonläheltä

Olen aivan samaa mieltä teidän kanssanne. Lapsemme kärsii tästä ja valittaa kun ei opi mitään ja saa kokeista huonoja numeroita ja sitten tulee kehotukset asiasta. Ongelmaan pitää tulla muutos..

• Yksäitevaan

Ei osaa opettaa. Vaatii oppilailta sellaisia töitä, joita ei kuitenkaan neuvo. Tietyt nuoret ihan silmätikkuna. Ei väliä, mistä valittaa, kunhan saa laitettua wilmamerkintää. Aina ajattelee nuorista ensimmäisenä negatiivisesti. Missä on kannustus ja positiivisuus Jämijärven keskuskoululta? Ei riitä muutama hyvä ope, kun yleisasenne on negatiivinen.

• kekenut

Tämä ongelma on ollut jo pitkään. Mutta arvostella ei saa koska se kostetaan lapsille! Itselläni kävi niin että kun erehdyin erästä opettajaa vanhemman lapsen kohdalla arvostelemaan, niin nuorempi kärsi kun ei enää mitään mahtanut vanhemmalle kun oli jo ysiltä päässyt. Käsittämättömintä on se, että rehtorin mukaan "kaikki on aina hyvin" vaikka tiedetään ettei ole. Tietysti esimiehen tehtävä on puollustaa alaisiaan mutta joku raja siinäkin pitäisi olla. Kaiken ikävintä tässä on se että lapset kärsivät, ei ole helppoa lähteä ysin jälkeen muualle kouluun kun opetuksen taso on mikä on.

• Exoppilas

Minulla oli vaikea yläaste ja ala-aste. Opettaja ei kannustanut minua ollenkaan. Sain kuulla monesti ilkeitä kommentteja kyseiseltä opettajalta. Se oli todella surullista. Sama juttu jatkuu edelleen...

• Jämppäläinen

On ihan totta,ettei vanhemmat voi asialle mitään. Nuoret kärsivät siitä koulussa, jos yrittää puuttua. Meillä yritän vaan sanoa lapsille, että koittakaa kestää.

• Huoltaja

Jämijärvellä punaiset kortit = opettajan auktoriteetti. Ollessani itse koululainen, opettaja neuvoi ja kannusti. Tarvittaessa komensi ja istuttiin posket punaisina jälki-istunnossa. Asiat hoidettiin koulussa opettajan ja oppilaan kesken. Siten oppi ottamaan itse vastuuta. Nyt tulee punainen kortti tai merkintä wilmaan. Asiat siirretään kotiin vanhemmille. Vaikea on asioista keskustella, kun lapsi ei aina itsekään tiedä ja ymmärrä, miksi merkintä on tullut. Ei auta kuin omaansa rakastaa ja kannustaa jaksamaan, vaikkei kohtelu olekaan oikeudenmukaista!

• Huoltaja

Nykyään kemia on myös itsenäistä opiskelua siitä oli valtakunnallinen koe mutta näitä asioita ei koskaan ole käyty. Saa nähdä minkä lapsesi nyt saa kokeesta kun melkein viikon oli lukenut valtakunnalliseen ja oli tullut koulusta itkien kotiin, sanonut että valtakunnallinen määrää suurimman osan numerosta ja niitä asioita ei koskaan olla käyty.

• Kujanjuoksu

Ei ole todellista. Toivottavasti ei oo enää syksyllä.....

• Jämppäläinen

Juu. Nyt kuulemma väsää uutta oppikirjaa. Pohjautuu itsenäiseen opiskeluun......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      31
      4123
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      46
      2155
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      47
      1345
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      84
      1197
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1138
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1116
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      50
      1061
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      935
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      174
      876
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      57
      845
    Aihe