Opettajan ammattitaito

Jämppäläinen

Mitenkä voi olla mahdollista,että maantiedon ja biologian opettaja saa palkan vaikka kaikki on vaan nuorilla itsenäistä opiskelua? Apua kysyttäessä opettaja sanoo, ettei kuulu hänen töihinsä. Muutenkin ihmettelen suuresti tämän kyseisen opettajan motivaatiota toimia nuorten kanssa.

14

1845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huoltaja

Tätä on mietitty meilläkin. Kysyttäessä ei saa vastauksia ja oppilaita kohtelee alentavasti ja ilkeästikin.

• Rolfi

"Älkäähän nyt, koululla on kaikki ihan hyvin"

• Näytönpaikka

Joo. Muutenkin on hieman opehommat hakusessa. Opettajien omat mukulat eniten esillä näytönpaikassa. Muitten mukulat mietti mitä tekis....

• Pitkäkylästäplikka

Opettajan vaihto!

• huoltaja

Meillä lapset ovat myös puhuneet asiasta... eivät yhtään pidä kysesestä opettajasta

• opettajakirkonläheltä

Olen aivan samaa mieltä teidän kanssanne. Lapsemme kärsii tästä ja valittaa kun ei opi mitään ja saa kokeista huonoja numeroita ja sitten tulee kehotukset asiasta. Ongelmaan pitää tulla muutos..

• Yksäitevaan

Ei osaa opettaa. Vaatii oppilailta sellaisia töitä, joita ei kuitenkaan neuvo. Tietyt nuoret ihan silmätikkuna. Ei väliä, mistä valittaa, kunhan saa laitettua wilmamerkintää. Aina ajattelee nuorista ensimmäisenä negatiivisesti. Missä on kannustus ja positiivisuus Jämijärven keskuskoululta? Ei riitä muutama hyvä ope, kun yleisasenne on negatiivinen.

• kekenut

Tämä ongelma on ollut jo pitkään. Mutta arvostella ei saa koska se kostetaan lapsille! Itselläni kävi niin että kun erehdyin erästä opettajaa vanhemman lapsen kohdalla arvostelemaan, niin nuorempi kärsi kun ei enää mitään mahtanut vanhemmalle kun oli jo ysiltä päässyt. Käsittämättömintä on se, että rehtorin mukaan "kaikki on aina hyvin" vaikka tiedetään ettei ole. Tietysti esimiehen tehtävä on puollustaa alaisiaan mutta joku raja siinäkin pitäisi olla. Kaiken ikävintä tässä on se että lapset kärsivät, ei ole helppoa lähteä ysin jälkeen muualle kouluun kun opetuksen taso on mikä on.

• Exoppilas

Minulla oli vaikea yläaste ja ala-aste. Opettaja ei kannustanut minua ollenkaan. Sain kuulla monesti ilkeitä kommentteja kyseiseltä opettajalta. Se oli todella surullista. Sama juttu jatkuu edelleen...

• Jämppäläinen

On ihan totta,ettei vanhemmat voi asialle mitään. Nuoret kärsivät siitä koulussa, jos yrittää puuttua. Meillä yritän vaan sanoa lapsille, että koittakaa kestää.

• Huoltaja

Jämijärvellä punaiset kortit = opettajan auktoriteetti. Ollessani itse koululainen, opettaja neuvoi ja kannusti. Tarvittaessa komensi ja istuttiin posket punaisina jälki-istunnossa. Asiat hoidettiin koulussa opettajan ja oppilaan kesken. Siten oppi ottamaan itse vastuuta. Nyt tulee punainen kortti tai merkintä wilmaan. Asiat siirretään kotiin vanhemmille. Vaikea on asioista keskustella, kun lapsi ei aina itsekään tiedä ja ymmärrä, miksi merkintä on tullut. Ei auta kuin omaansa rakastaa ja kannustaa jaksamaan, vaikkei kohtelu olekaan oikeudenmukaista!

• Huoltaja

Nykyään kemia on myös itsenäistä opiskelua siitä oli valtakunnallinen koe mutta näitä asioita ei koskaan ole käyty. Saa nähdä minkä lapsesi nyt saa kokeesta kun melkein viikon oli lukenut valtakunnalliseen ja oli tullut koulusta itkien kotiin, sanonut että valtakunnallinen määrää suurimman osan numerosta ja niitä asioita ei koskaan olla käyty.

• Kujanjuoksu

Ei ole todellista. Toivottavasti ei oo enää syksyllä.....

• Jämppäläinen

Juu. Nyt kuulemma väsää uutta oppikirjaa. Pohjautuu itsenäiseen opiskeluun......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      131
      4507
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3092
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2574
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2151
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      259
      1723
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1649
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1567
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1466
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1460
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1211
    Aihe