27-30 kivääri

Outokivääri

Onko tällaista asetta vai onko se ase jota ei alettu valmistaa ennen sotaa sodan aikana tai sodan jälkeen ja jos sellainen malli oli voisiko joku kertoa sellaisesta jotain fakta tietoa kun en sellaista löydä

11

227

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoon1

kaliperi, outo? kerro aseen paino valaisis jonkun verran...

• mikähän

Mitähän mahdat tarkoittaa. Kenties kiväärin mallimerkintää? Kyseessä voisi olla mosinin m/91 jokin suomalainen versio. m27 ja siitä tehty koemalli m27-30. Jos nyt tarkoitit mallimerkintää

• outoon1

jospa, ei olis sepän tekemä, ootko varma, että tehdastekoinen? mulla oli hanallinen, kivääri maasepän tekemä, haulikosta tehty hanallinen, kal. muistaaksenin 6.13-65, näitä kalipereja, ei oo ainakkan suomessa, nykysin. Myin sen pois, tehty varmaan -50 luvul.

• humuluslupulus

Voisi olla jalkaväenkivääri m27 vanhempi "rakenteeltaan vahvistamaton malli" jota tehtiin jonnekin 1930 asti. Vastaava suojeluskuntamalli olisi m28-30. Kuva aseesta esiin niin siitä voi päätellä paljon enemmän.

• Outokivääri

Aseen malli on kaverini mukaan 27-30 mosin nagan kun siinä on takatähtäin samanlainen m91 kanssa.Kiinnostuin vain siksi kun en löytänyt aseesta tietoa ja ajattelin mallin olevan kaverin vitsi.Jos kyseessä on todellinen malli niin onko neuvoja mistä löytyy enemmän tietoa.

• eiuusavuton

Osaisitkohan ihan itse käyttää googlea? http://mosinnagant.net/

Tai käydä kirjastossa: Suomalaiset sotilasaseet

• Outokivääri

Kävin katsomassa myös tämän sivuston ja en löytänyt sieltäkään mitään tietoa tästä aseesta.

• outokyselijä
        Outokivääri kirjoitti:

Kävin katsomassa myös tämän sivuston ja en löytänyt sieltäkään mitään tietoa tästä aseesta.

Et sä nyt osaa itse etsiä yhtään, vaan odotat muiden tekevän työn. Lisäksi et ymmärrä edes kertoa mitä merkintöjä aseesta löytyy.

• mossini

Laita kuvia esim aijaa.com ja linkitä tänne...

• Outokivääri

Ei minulla sellaista ole minä vain kysyin onko tätä asetta olemassa enkä voi siksi laittaa kuvaa.Ase on vastausten mukaan olemassa vaikka sellaista ei kukaan netistä löytänyt kuten en minäkään.Kuva tai enemmän juttua ei olisi ollut hyvä löytää mutta olen tyytyväinen jo näihin vastauksiinkin kiitokset vain.

• essonveijjo7

Noita kaverin höpinöitä ei kannata todesta ottaa jos ei ole esittää vehkeestä edes kuvia. Esson baarin juttuja taas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2508
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      198
      1610
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      112
      1526
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1421
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      61
      1143
    6. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      939
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      72
      936
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45
      817
    9. Millaistakohan

Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      61
      805
    10. Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?

Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats
      Ruoka ja juoma
      30
      771
    Aihe