Onko tällaista asetta vai onko se ase jota ei alettu valmistaa ennen sotaa sodan aikana tai sodan jälkeen ja jos sellainen malli oli voisiko joku kertoa sellaisesta jotain fakta tietoa kun en sellaista löydä
27-30 kivääri
11
200
Vastaukset
- outoon1
kaliperi, outo? kerro aseen paino valaisis jonkun verran...
- mikähän
Mitähän mahdat tarkoittaa. Kenties kiväärin mallimerkintää? Kyseessä voisi olla mosinin m/91 jokin suomalainen versio. m27 ja siitä tehty koemalli m27-30. Jos nyt tarkoitit mallimerkintää
- outoon1
jospa, ei olis sepän tekemä, ootko varma, että tehdastekoinen? mulla oli hanallinen, kivääri maasepän tekemä, haulikosta tehty hanallinen, kal. muistaaksenin 6.13-65, näitä kalipereja, ei oo ainakkan suomessa, nykysin. Myin sen pois, tehty varmaan -50 luvul.
- humuluslupulus
Voisi olla jalkaväenkivääri m27 vanhempi "rakenteeltaan vahvistamaton malli" jota tehtiin jonnekin 1930 asti. Vastaava suojeluskuntamalli olisi m28-30. Kuva aseesta esiin niin siitä voi päätellä paljon enemmän.
- Outokivääri
Aseen malli on kaverini mukaan 27-30 mosin nagan kun siinä on takatähtäin samanlainen m91 kanssa.Kiinnostuin vain siksi kun en löytänyt aseesta tietoa ja ajattelin mallin olevan kaverin vitsi.Jos kyseessä on todellinen malli niin onko neuvoja mistä löytyy enemmän tietoa.
- eiuusavuton
Osaisitkohan ihan itse käyttää googlea? http://mosinnagant.net/
Tai käydä kirjastossa: Suomalaiset sotilasaseet - Outokivääri
Kävin katsomassa myös tämän sivuston ja en löytänyt sieltäkään mitään tietoa tästä aseesta.
- outokyselijä
Outokivääri kirjoitti:
Kävin katsomassa myös tämän sivuston ja en löytänyt sieltäkään mitään tietoa tästä aseesta.
Et sä nyt osaa itse etsiä yhtään, vaan odotat muiden tekevän työn. Lisäksi et ymmärrä edes kertoa mitä merkintöjä aseesta löytyy.
- mossini
Laita kuvia esim aijaa.com ja linkitä tänne...
- Outokivääri
Ei minulla sellaista ole minä vain kysyin onko tätä asetta olemassa enkä voi siksi laittaa kuvaa.Ase on vastausten mukaan olemassa vaikka sellaista ei kukaan netistä löytänyt kuten en minäkään.Kuva tai enemmän juttua ei olisi ollut hyvä löytää mutta olen tyytyväinen jo näihin vastauksiinkin kiitokset vain.
- essonveijjo7
Noita kaverin höpinöitä ei kannata todesta ottaa jos ei ole esittää vehkeestä edes kuvia. Esson baarin juttuja taas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783