Mikä skoda kannattas ostaa 35 tonnilla?

Skodadasauto

Mietin tässä skodan ostoa mutta kysynkin nyt teiltä minkä ostaisit 35 tonnilla? Max 50 tonnia ajettu eli mitään loppuunajettuja en halua elämääni.

45

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinkassitten

      Ei sinun kannata ostaa mitään Skodaa, koska sinulla ei ole sitä vaadittua rahaa edes halvemman auton ostoon! Eikä sinunlaisillesi sitä velkaakaan anneta!

    • Meidän 390th ajettu Octaviakaan ei osoita mitään "loppuunajetun" merkkejä! Edellyttää tietysti, että on aivoja pitää huollot ohjeen mukaisesti ajantasalla.

      • totuuden.mies

        ...eli on aivoja kiikuttaa se korjaamoon aina kun on aihetta


      • kuinkassitten
        totuuden.mies kirjoitti:

        ...eli on aivoja kiikuttaa se korjaamoon aina kun on aihetta

        Mutta minun ei ole tarvinnut kaikkien autojen vaatimia huoltoja enempää "kiikuttaa se korjaamoon ", vaikka kuinka kuvittelisit päiväunia! Öilitkin ja suotimet olen itse vaihtanut noin 25-30Th km välein. Siis sen sadantuhannen km:n jälkeen.
        Vaikeahan se tietysti on jonkun trollin hyväksyä Skodaa hyväksi autoksi.


      • skodan.ihmeellisyyksiä

        Th? Tera-tunti? Öilit ja suotimet?


      • totuuden.mies kirjoitti:

        ...eli on aivoja kiikuttaa se korjaamoon aina kun on aihetta

        Olet aivoton "totuuden.mies", tai uskot ettei muut osaa mitään, kun et sinä itsekkään osaa!


    • hölpönpölpön

      Aloittaja ei siis halua uutta Skodaa, koska saa olla max 50 tkm ajettu. Käytetyt autot ovat yksilöitä. Ei niitä voi tilata konfiguraattorilla mielensä mukaan. Käy kattoo netistä, mitä saa!

      Ostat kuitenkin AMG Mersun... :D

    • Eihaluauskoa

      Kai tää on huuhaata, onhan?

      • kuinkassitten

        On se huuhaata persaukisen ostaa mersuja !!!! Tai muitakaan kulkuneuvoja!


      • Pee_Aa
        kuinkassitten kirjoitti:

        On se huuhaata persaukisen ostaa mersuja !!!! Tai muitakaan kulkuneuvoja!

        Ei välttämättä niinkään huuhaata. Minäkin ostin männävuonna käteisellä uuden Mersun – ja olen ollut siitä lähtien persaukinen!

        Jos olisin valinnut 35 tonnin Skodan, saattaisi minulla olla pankissa yhä parikymmentä tonnia rahaa – mutta hittojakos minä rahalla?


      • kulutusyhteiskunta
        Pee_Aa kirjoitti:

        Ei välttämättä niinkään huuhaata. Minäkin ostin männävuonna käteisellä uuden Mersun – ja olen ollut siitä lähtien persaukinen!

        Jos olisin valinnut 35 tonnin Skodan, saattaisi minulla olla pankissa yhä parikymmentä tonnia rahaa – mutta hittojakos minä rahalla?

        Näi o. Kunnan vuokratalojen parkkipaikoille Mersut kuuluu. Kaikki rahat autoon ja vuokraan ok.


      • Pee_Aa
        kulutusyhteiskunta kirjoitti:

        Näi o. Kunnan vuokratalojen parkkipaikoille Mersut kuuluu. Kaikki rahat autoon ja vuokraan ok.

        Kunnan vuokratalojen – mitä ne ovat? Kyllä minä asuntolainani maksoin pois jo 15 vuotta sitten. Eläkettä tulee sen verran, että yhtiövastikkeista selviää.

        Ja tosiaan: mitä hittoja minä rahalla teen, kun en kerran osaa sitä käyttää? Tekisin viimevuotiset kaupat vaikka uudestaankin. PeeAana on helppo ja kevyt olla.


    • Autonosaelämää

      Ei täältä mitään mukaan saa..40v niin hyvällä tuurilla elät vielä n.30vuotta mutta saattaa olla että lähtee jo 50-60 välillä. Mitä sitä siis jauhamaan sijoituksista? Ainoa mihin kannattaa sijoittaa on ikuinen elämä eli Jeesus on rahkaisu siihen asiaan. Autot on kivoja ja minä tungen käytännössä kaiken niihin...se on semmonen harrastus josta pidän:)

    • Nyt on mittarissa 430 th km eikä vielä ole pettänyt kuin ikkunannostin ja kuskin oven lukko. Ne korjattiin ihan itse. Jarruosat tuli kanssa vaihdettua, kun ovat sitä kuluvaa osaa kaikissa autoissa.
      Ai niin, meni ABS:n anturi takapyörästä ja tarvikeliikkeen anturi meni pihassa paikalleen omin voimin. Kyllä minä kuitenkin vielä sijoittelen koska rahaa kuluu muuhunkin kuin autoihin.
      Eikä 60 :senä kymmenen vuotta sitten kangerrellut pahemmatkaan työt. 2014 aloin rakentamaan uutta taloa ja viime vuonna kesämökkiä metsänraivuutöiden ohella. Ei riitä rahat huonoihin uusiin autoihin. (Niitä kun ei uutena itse huolleta)

    • ÄläJaksaTuota

      Älä viitsi viisastella. Kukaan ei osta käytettyä Skodaa 35 tonnilla.
      Sillä saa jo ihan hyviäkin käytettyjä.

      • SoTired

        Älä viitsi viisastella. Ehdotat kuitenkin... niin mitä? 200 tkm ajettua isoa Mersua "kaikilla herkuilla"?


    • Itellä45TonninAuto

      "Mikä skoda kannattas ostaa 35 tonnilla?"

      Ei todellakaan mikään.

      • yhdistelmä

        "Itellä 45 tonnin auto" Auton tyhjäpaino on noin 20 tonnia. Mitäs olet laittanut lastiksi?


    • Paras skoda on ostamatta jätetty skoda.

      • awinkawink

        Gool puhuu asiaa, paras sokota on se joka ei ole näköpiirissä ollenkaan.


      • AwAw_Awink

        Sokota on parhaimmillaan pois ihmisten ilmoilta, ja paras se on paalattuna!


    • harmi-häpeä-skoda

      Tuttavallani oli skoda ja 35tkm kun vaihdelaatikko hajosi. Osittainen takuu ja silti tuhansia joutuivat maksamaan itse lisäksi.

    • automobilisti

      Aivan ehdottomasti Škoda 422 (vm1930). Tuossa hintaluokassasi et kovin kummoisessa kunnossa olevaa saa, mutta entisöinti tuottaa satojen prosenttien tuotot. Muutoinhan autonosto ei ole järin kannattavaa.

    • kyykkyläisten_skootat

      Sun kannattaa mieluummin maksaa 5 tonnia siitä, ettet ikinä joudu skodahelvettiin. Itse tekisin niin, jos se olisi vaihtoehto

    • Jereeeh

      Ei tuu muuta mieleen kun se iso möhkäle Kodiaq vissiin, turha muovinen möhkäle kaduilla joka on vaan muiden tiellä kun ei mihinkään kiihdy motarin kaistallakaan.

    • pikku.John

      Älä osta Skodaa. Osta kolmen tonnin Korolla. Sehän on Suomen ostetuin käytetty auto. Sellaisen köyhäkin pystyy laittamaan.

    • Praktiikki

      Skoda Praktik kiinnostaisi kovasti! Käytännöllisyys kohdillaan.

    • awinkawink

      Muistat sitten että 1.5 litraa tuhannelle kilometrille on kohtuullista öljynkulutusta sokotalle. Ensitöikseen kannatta hommata 15l tonkka öljyä konttiin niin saa sitten normaalilla 10 000km öljynvaihtovälillä lisätä sen verran. Ehdottomasti mukaan kannattaa valita dsg vaihteisto jonka saat vaihtaa aina 50 000km välein, ainakin rempattava on sillä välillä. Pakettiin vielä päästöhuijaus versio ehdottomasti ja kurjan harmaa väri, mikä sopii tähän autoon kun nyrkki silmään.

    • Wvylivoimaa

      No uusi octavia. Kunnon ajettavuus, pieni kulutus, hyvät tilat, hyvät varusteet, hyvä ajoergonomia, meluttomuus ym ym. Itse ajanut nykyoctavialla n. 130 tkm. Vain pari poltinta hajonnut ja lasinpyyhkimet vaihdettu. Renkaita pitänyt uusia. Huollot normaalisti, lisäksi väliöljynvaihdot tehty. Ei syö öljyä, vaikka joku tojotatrollipelle niin kohta yrittää väittää. Tulee olemaan seuraavakin auto skoda.

      • awinkawink

        Mukavan kuuloisen unen olet nähnyt kyllä, ihmiselle joka on skodillakin joskus omistanut on päivän selvää että puolet tarinasta on luikuria. Totta tästä on se että polttimia ja lasinpyyhkimiä on varmasti vaihdettu, samaten myös öljyä on saanut lisätä öljynvaihtovälille vähintään 5 litraa. Renkaita on joutunut uusimaan useammin, alusta on sen verran väljä että heiluttaa autoa jolloin renkaat ottavat sen sitten vastaan ja kuluvat nopeammin ja epätasaisesti. Myös se on totta että vaikka koet vastoinkäymisiä niin sinussa on luja usko siihen että seuraava sokota tulee olemaan parempi, eittämättä se sitä on mutta ei hyvä kuitenkaan. Alku lööperin hyvästä ajettavuudesta ja pienestä kulutuksesta tietää jokainen aikuinen ihminen valheeksi, avarat sisätilat varsinkin tavaratila on tehty itämaiseen autoon sopivaksi, jos työmiehen tarvitsee paalia ja seipäitä siinä kuljetella.


    • DrFrank

      Ehdottomasti sellainen jossa kuiva DSG ja mallimerkinnän perässä TSI

    • Koeistuja

      35 000€, jos Skodia meinaat niin neuvo on tämä.
      Tuolla rahalla saa muutaman vuoden ikäisiä Faapioita ja Rabbitteja. Kannattaa ostaa ainakin kymmenen niin jää vielä rahaa korjauksiin, öljyyn ynnä muihin.
      Luulisi edes muutaman kestävän jonkin aikaa.

    • Niinhän siinä kävi, että lähes 450000 km mittarissa ja poika liukasteli kaiteen päälle mahan Octaviasta auki. Muuten olisi ajeltu lisää vuosikausia todella edullisilla km-kustannuksilla. Lässyttää voi mitä kukin tykkää, mutta seuraavakin on Skoda.

      • Anonyymi

        Huh ja hoh näitä skola-"miehiä" (eli marjanpoimijoita). Skoda on ajokelvoton jo ennen markkinoiden lyhyimmän takuun loppumista, joten lopeta noiden satujen suoltaminen palstalle.


      • Anonyymi

        Oliko tuo dieseli?


    • Anonyymi

      Ei kannata.

    • Anonyymi

      Varmista että kone on litrainen ja automaatti eli ns skoda-kääkkäauto!

      • Anonyymi

        "Anonyymi
        Tänään 03:02"

        Moni normaali nukkuu tuohon aikaan ;)


      • Anonyymi

        Hohohohooo, maitopurkki tissi-kone!


    • Anonyymi

      Octaviaa näkyvät ostelleen. Oli taas eniten myyty auto Suomessa v. 2019.

      • Anonyymi

        Maksettu mainos. Ei koskaan osteta omaksi ja paalataan halppisliisinkin jälkeen.

        Edelleen puuttuvat kauppakirjat niistä "myydyistä" Skodista. Ei ole näytetty ensimmäistäkään, mutta jatkuvasti hoetaan tuota mantraa "eniten myydystä Skodasta".


    • Anonyymi

      Kuka maksaa 35000€ Sokotasta?
      Sillä rahalla kyllä saa jo kunnon auton.

      • Anonyymi

        Skoda Octavia RS lähtee hyvin liikennevaloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda Octavia RS lähtee hyvin liikennevaloista.

        Skodalla jäät aina, varsinkin naurettavalla Räsällä katselet aina valoja valoissa, kun pärinäboxi röpöttää kabiinissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodalla jäät aina, varsinkin naurettavalla Räsällä katselet aina valoja valoissa, kun pärinäboxi röpöttää kabiinissa...

        Sporttinen länsiauto jää valoissa kuin tikku paskaan.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe