vuorovaikustusten kirjo

ylihilseen

Miten asperger suhtautuu ja tulkitsee manipulointia? Olettaisin että assi joutuu helpommin kohteeksi, sillä he tuskin itse ovat kovin manipuloivia, jos ollenkaan. Mutta että huomaako assi muiden manipulointiyritykset tai kärsiikö niistä?

Ja voihan olla niinkin. että joissakin vuorovaikutustilanteissa toinen osapuoli alkaa käyttäytyä manipuloivasti kun hakee kontaktipintaa, eikä löydä vastaavuutta syystä tai toisesta, jolloin olettaa syntyneen vajeen johtuvan pelkästään toisen aspergirydestä.

6

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • horisentässävaan

Ihmiset ovat yksilöitä. Harva on ihmissuhteessa aspergenin kanssa vaan yleensä toinen osapuoli/molemmat ovat ihmisiä erilaisuuksineen. Oma minä ja yksilöllisyys, tietoisuus ja vastuu teoistaan ovat liian rankkoja silloin kun toinen muuttuu lapseksi/aspergeniksi ja vaikenee, mitätöi, hiljee, pakenee omaan päänsisäiseen maailmaansa. Syynsä kaikkeen.

• Muuten
      • ystävä_387

Oikeaa infoa saa autisminkirjosta Aspergerinfon ylläpitäjältä. Hän on kokemuskouluttaja. Itsekin Asperger. Älykäs sekä viisas ihminen.

• homohabilis

Se että on homosapiens ei merkitse että olisi Asperger. Aspergeriksi ei tee mielikuvitusystävä. Monipersoonallisuuskaan ei Aspergeriksi tee. Koska oikeaa infoa saa autismikirjosta vain Aspergerinfon ylläpitäjältä ystäväänkään ei voi luottaa!

• manipuloitu

Kyllä olen joutunut manipuloiduksi erittäin mittavasti ja ymmärtänyt sen vasta 40 vuotiaana. Ilmeisesti älyni sosiaalisten pelien osalta kehittyi vasta tässä iässä, vaikka muuten älyni ihan hyvä ollut aikoinaan.

Olen vakuuttunut, että minulla on psykopaatti läheinen, hän yrittää juksata minua, että hän on vain nentti ja että minusta hän vaikuttaa hieman oudolle, koska olen aspergeri ja hän nentti. En usko, niin supermanipuloiva hän on.
      Tunnen hänet hyvin, paremmin kuin kukaan muu, mutta ainahan voi selitellä, että vain luulen nenttiä psykopaatiksi, koska olen Aspergeri. Ilmankos hän on niin innostunut Aspergeriudestani.

• NK-kirjuri

Riippuupa tuo mihin kirjon kirjoihin on teidän sukunne kirjoitettu. Voit yhtä hyvin olla mikä paatti on lokiin merkattu. ja mikä on saattanut olla merkkaamassa. Aikoinaan papit antoivat diagnoosit koko suvulle. Sattoi olla nero tai hullu - tapauksesta riippuen. Laivoissa kirjauksen teki puosu ja hullujen huoneessa ylihoitaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      168
      6144
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1714
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1260
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      904
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      844
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      827
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      779
    9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      729
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      219
      714
    Aihe