Koitan tuoda tietoja (CSV) ulkoisesta järjestelmästä joka käyttää pistettä erottimena exceliin. Excelini kuitenkin muuttaa osan tiedoista päivämääriksi ja vaikka vaihdan solujen muotoilun luvuksi, se ei enää vastaa alkuperäistä lukua.
Vastaukset 7
- e.rotin
Laita tekstin tuomisen lisäasetuksista desimaalierottimeksi piste. Nappula lisäasetuksiin tulee esiin tuonnin "kolmannessa vaiheessa" (3/3).
- T-Rexcel
Edelleenkin viturallaan vaikka vaihtaa desimaalierottimen.. Tieodsto on saksalaista alkuperää - onkohan jotain maakohtaisia eroja..? Mistä voisin kokeillaa vaihtaa maa-asetuksia?
- e.rotin
Tekstitiedostohan ei ota kantaa maahan muuta kuin korkeintaan ehkä merkistön puolesta.
Tuothan varmasti tekstitiedoston, etkä avaa sitä?
Jossain Excelin versiossa muuten bugitti teksti-sarakkeisiin -toiminto. Muutokset eivät tulleet välttämättä voimaan ennen kuin käynnisti Excelin uudelleen.
- 1519
Muuta muotoilu tekstiksi ennen kuin lisäät sisältöä sieltä CSV:stä. Muuta sen jälkeen pisteet lukuja sisältävissä soluissa pilkuiksi.
- Näinikkäästi_ikkäänkuin
Vaihda ohjauspaneelista pvm:n muoto vaikka pp/kk/vvvv, tuo csv ja muuta pvm takaisin suomalaiseksi.
Järkevämpää on asentaa Libreoffice ja ladata tiedosto sillä ja sitten tallentaa XLSX:nä - ainakin, jos pitää useamminkin tehdä tuota. Excelin koodaajat ovat olleet kännissä, kun ovat toteuttaneet tuon. CSV on koneen luettava formaatti ja siksi kansallisilla asetuksilla ei pitäisi olla mitään väliä.
- yxxxxx
a. 234. 2,4.ks
a. 235. 2,4.ks
a. 234. 2,4.ks
Yo tiedosto Exeliin: Data from text valitse tiedosto, delimeter ->other .
Ja data on sarakkeissa
A, B, C, D
a 234 2,4 ks
a 235 2,4 ks
a 234 2,4 ks
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6141600Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl485739Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12711- 45652
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30556- 32523
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494