Minkä ikäisenä saitte vanhemmiltamme luvan jättää kypärän pois. Oon ite kutosella ja en haluis pitää sitä enää. Äiti ja iskä pakottaa joka aamu ja kattoo et mul on se päässä. Aina koulu matkalla pidän sitä pyörän tangossa, mut haluisin jättää sen kokonaan kotiin. En tajuu miks en saa ajaa ilman ku mun isosisko joka on lukiossa saa ajaa ilman kypärää vaikka jos me mennään äidin kanssa jonnekin ja muutenki aina. Hävettää ja hiukset meneee
PYÖRÄILYKYPÄRÄ ON NOLO
45
2661
Vastaukset
- fregrt
No eikös se siinä pyörän sarvessa roikkumassa ole vielä nolompi merkkinä siitä että sinut pakotetaan roudaamaan sitä mukana.
Jos vaan pistäisit päähän niin pääsisit helpommalla.- Asiaselevä
Ok...
- Ärsyttäääää
Ei oo todellakaan yhtä noloo. sillon ei sentään hiukset mene sekasin. en ymmärrä et miks sisko saa ajaa ilman kypärää mut mä en
ei ole yhtään noloo käyttää kypärää. turvallisuussyistä käytän itse kypärää aina pyöräillessäni. mielummin haljennu kypärä ku haljennu pää, jos kaatuu!
- Otatrauhassa
Siskosi on lukiossa, itse et ole päässyt vielä ala-asteelta. Järki käteen hoi! Ja jos jotkut tulee sulle siitä vittuilemaan, voit ylpeänä sanoa että olet senverran arvokas että haluat itseäsi suojella. Pidä vaan se kypärä päässä, ihan oikeasti.
- neliraaja_idiootti
Ei kannata käyttää. Jos tulee pipi niin kukahan siinä häviää. Ainakin yhteiskunta kun joutuu ruokkimaan, kääntelemään sängyssä, vaihtamaan paskaiset vaipat. Ittellä on koko ajan hauskaa ! Kaikki naurattaa.
Parempi tietysti olisi yhteiskunnan kannalta osasto kirkkomaa, paljon halvemmaksi tulisi. nää vitun mummelit ne sit jaksaa ulista että kypärä on hyödyllinen, joo ehkä jos oot niin paska ettet osaa ajaa
- Ärsyttäääää
Mut hävettää ihan sikana pyöräillä äidin ja siskon kanssa johonki kauppaan tai tutuille ku molemmilla on hiukset nätisti eikä kummallakaa kypärää ja sit ite joudun nolona ajamaan niiden vierellä keltanen kypärä päässä:-( en vaan tajuu et miks mulla on aina kaikki niin paljo vaikeempaa ku siskolle. se sai just mun ikäsenä mennä luvalla ilman kypärää pyörällä ja rulliksilla ilman mitään suojia
- Matamimimmih
The.Chosen.One kirjoitti:
nää vitun mummelit ne sit jaksaa ulista että kypärä on hyödyllinen, joo ehkä jos oot niin paska ettet osaa ajaa
Ei se aina itsestä ole kiinni. On olemassa niitä hurjastelijoitakin jotka eivät osaa noudattaa liikennesääntöjä eivätkä välitä muista kulkijoista.
- Jjohannn
Mä en voi edes ymmärtää sellasta, et miks pitäs olla joku tietty ikä jollon ei enää tarvii pyöräilles kypärää tai rullaluistellessa suojia?! Yhtä paljon se kastuminen sattuu olit sitten 11 tai parikymppinen.. Miksei sun äiti ja sisko käytä kypärää?
- Ärsyttäääää
No ne ei sen takia tietysti käytä ku ei ne kehtaa ja sit ne ei pysty laittamaan hiuksia nätisti. Oikeesti auttakaa nyt joku et mitä voin sanoo äidille et saisin ajaa ilman? Eikä mun kavereitakaan enää pakoteta käyttämään. tää on viel niin pieni kaupunki et tääl heti erottuu jos mun ikänen käyttää kypärää
- Aattelepaite
Siis ei millään pahalla, mut sun äiti ja sisko vaikuttaa oikeesti tosi turhamaisilta pissiksiltä. Toi on sullekin ihan selvä merkki, et kun oot tietyn ikänen, niin hiukset ja tyylikkyys on tärkeenpiä asioita ku oma turvallisuus. Mä oikeesti nauran aina sellasille (yleensä nuorille naisille), jotka rullaluistelee tuol ilman suojia ja kypärää jossain mikroshortseissa ja napapaidassa. Älä ole sellanen.
- Youtuber2001
No siis mä sain luvan ajaa ilman sitku menin yläasteelle ajoin kutosen ja vitosen salaa sillee et laitoin kypärän reppuu mut sit yhtenä aamuna ku olin lähös kouluu niih äiti näki et lähin ilma kypärää ja samaniltan puhuttiin iha sikapitkään siitä et joudunko käyttämään vai en ja sit tultii siihe tuloksee et saan ajaa ilman jos ajan varovasti ku ei kukaa mun kavereistkaa enää pitäny
- phily
älä sitten vittu pyöräile saatana, se on hinttejen hommaa jokatapauksessa
- Ajattele
Helppo ratkaisu: 1. Lähde vaan ajamaan ilman kypärää 2. Jatka kypärän pitämistä tangossa (joka muuten näyttää nololta sekin)
- Jiikdx
Vanhempasi ovat oikeassa, koska jos et käytä pyöräilykypärää, niin on aivosi helvetin paskaläjä sen jälkeen kun kaadut pyörällä. Kuuntele vanhempasi ja käytä sitä pyöräilykypärää. Jos et halua että kukaan näkee, niin ota se pois juuri ennen koulupihaa.
- Flbfo
No kyl säki saat sit kohta mennä ilman kypärää jos sun sisko ja äiti menee. Tai siis millon sun sisko sai lopettaa kypärän käytön?? Varmaan sä saat sit samaan aikaan. Itellä se vaan jäi tänä keväänä pois. Eka sain mennä ihan lyhyen matkan kioskille/kauppaan ilman kypärää ja sen jälkeen ei kukaan oo enää vahtinu et käytännössä kypärää vaik ollaan just kanssa perheen kanssa käyty pyöräilemässä, niin oon saanu nyt mennä ilman.
- Lårttå
Lähinnä naurattaa nämä kommentit. Jos vanhempi pakottaa käyttämään kypärää, se on merkki siitä että hän välittää lapsestaan. Se vasta onkin noloa kuljettaa sitä kypärää ohjaustangossa tai satulan ympärillä. Ja kaikki jotka väittävät että osaavat kyllä ajaa pyörällä, niin vaikka osaisit olla kuinka varovainen liikenteessä niin aina on olemassa pieni mahdollisuus, että kulman takaa ilmestyy se Pertti Rämäpää joka ei välitä ohikulkijoista pätkääkään ja menee vaan eteenpäin niin kuin olisi ainut ihminen tässä maailmassa.
- Feeniksin_kyynel
Aah. Voin vaan arvata kuinka paljon sua hävettää silloin , kun kerran auto törmää suhun, saat aivovamman, etkä voi kävellä tai puhua enää. Kypärää ei käytetä sen takia, että se ois hyvän näköistä. Kypärää käytetään samasta syystä kuin turvavyötäkin. Vaikka itse uskoisi, että tulee aina ajamaan kunnolla ja uskoo huomaavansa kaiken, on tässä maailmassa kuitenkin ne kaikki muutkin. Koskaan ei voi tietää milloin joku törmää sun pyörääs, lennät asfaltille kymmenen metrin ilmalennon jälkeen ja elämäs on aikas surkeaa sen jälkeen verrattuna aiempaan.
Järkevä ihminen käyttää kypärää, riippumatta siitä mitä vanhemmat tai toiset ihmiset sanoo. Jokaisen kumminki pitää ottaa omasta elämästään ja tekemisistään vastuu. Musta ei oo kauheen viisasta heittää turvallisuus romukoppaan. Kypärä on kuin kondomi. Kypärä on kuin turvavyöt.
Mutta tietenkin jokainen lopulta päättää mitä tekee. Ihan näin mielenkiinnosta: Australiassa pyöräilykypärä on pakollinen ja sen puuttumisesta sakotetaan aina. Jos jonkun mielestä on ok elää loppuelämänsä änkyttäen ja kykenemättömänä kävelyyn, kunhan hiukset on hyvin, niin enhän mä voi siihen mitään sanoa. Omat on valinnat.- Feeniksin_kyynel
Ainiin. Unohdin vielä vedota tunteisiin oikein kunnolla. Kuvitellaan, että oot seurustelukumppanis kanssa pyöräilemässä kun auto töytäisee kovaa häntä. Hänellä ei ole kypärää, koska haluaa ottaa susta mallia. Lopputulos on se, että hän ei koskaan voi enää puhua sulle, rakastamalleen ihmiselle. Haluutko ottaa tosissaan vastuun muiden ihmisten terveydestä, hyvinvoinnista ja ehkä koko elämästä? Susta ottaa mallia myös kaikki nuoremmat. He näkee, että on coolia olla ilman kypärää. Kun joku heistä joutuu onnettomuuteen, voi hän menettää henkensä tuon esimerkin takia. Puhuin kovilla sanoilla, mutta se johtuu ihan siitä, että tää on kova asia.
- Ärsyttäääää
Siis tiedän kyl et kypärä on tärkeä ja tiedän mitä voi käydä ilman kypärää jos kaatuu. Mut koittakaa ymmärtää miten paljon se hävettää mua varsinki sillon kun ollaan porukalla pyöräilemässä. Kaikki mun kaverit ja muu perhe menee ilman kypäriä ja mulla pitää olla se hemmetin potta päässä.
- Feeniksin_kyynel
Älä pidä sellasta kypärää päässä mitä et oo ite ostanu kaupasta. Osta just sellanen kypärä mistä tykkäät. Mäkin pidän kypärää päässä usein ainoana kun kuljen kavereiden kanssa, mutta ei mun tartte hävetä. Jos mun perheejäsenet ei käyttäis kypärää, niin tuntisin kyllä pelkoa jokainen päivä.
- Ärsyttäääää
No mut en mä kuitenkaa saa mun äitiä ja siskoa laittamaan kypäriä päähän ne ei ikinä kehtais ja sitäpaitsi mun siskolla on sellanen nuttura yleensä et ei se edes pystyis käyttää, niin helpompi olis niillekin vaan antaa munki mennä ilman kypärää. Oon ehkä vähä pinnallinen mut en vaan voi sille mitää et mua hävettää tosi paljo. Sitäpaitsi mun poikkis sai myös luvan mennä ilman kypärää nyt kevääl nii en voi senkää kaa tehä mitää pyöräretkiä:-(
- Feeniksin_kyynel
https://www.nyyti.fi/tietoa/hapea/miten-hapea-syntyy-ja-ilmenee/
Ymmärrän hyvin, että sua hävettää. Varmaan noin 80% kaikista nuorista häpeäis, jos joutuis käyttää. Mut hei älä ny ainakaan ole pyöräilemättä poikkikses kanssa vaan kypärän takia. Se ei oo hyvä, jos joudut luopumaan kivoista jutuista ja yhteisestä ajasta ja tekemisestä sen rakkaimman kanssa. Ei sillä elämän pituudella niin väliä, kunhan vaan elää täysillä. Mieluummin sitten vaikka kuolet aivoverenvuotoon. Olipahan se kumminkin kaiken arvoista. (anteeksi ivailuni mutta ymmärrät varmaan) - Ärsyttäääää
En siis lopeta pyörälenkkejä tietenkään:-) Ja poikkiksen kotiin oon jättäny aika oman kypärän nyt ku ollaan lähetty yhessä. Näyttää hassulta jos sillä ei oo kypärää ja mulla on, ihan niinku mä olisin sen joku säälittävä pikkusisko😭 Mut äiti ja iskä ei anna periks millään...
- Pottapäähänjaajelulle
Sä olet nolo ja tyhmä. Hankkisit aivot, mieti jos kaadut ja lyöt pääsi pahasti niin se on siinä. Ammattilaisetkin ajavat kypärä päässä hekin kaatuvat joskus. On aivan vitun sairasta ajaa ilman kypärää varsinkin, kun ei osaa ajaa pyörää.
- Ärsyttäääää
Siis miten niin mä en muka osaa ajaa pyörällä?:-( Eikä se ajamiseen vaikuta et onks mul kypärä päässä vai ei
- Feeniksin_kyynel
Siis pottapäähänjaajelulle tarkoitti, että et oo ammattipyöräilijä.
- Ärsyttäääää
Feeniksin_kyynel kirjoitti:
Siis pottapäähänjaajelulle tarkoitti, että et oo ammattipyöräilijä.
Ja siis en oo tietenkää mikää ammattipyöräiliä. Ajan kuitenki vaan jopolla hiljaa eikä kellää oo jopon kans kypärää
- pääkypärään
ainakin sellainen vihreä vesimeloonin puolikas, mutta malleja kypärissä löytyy.
- ewrfwer
Vaiha pyöräilykypärä mustavisiiriseen moottoripyöräilykypärään. Silloin Kukaan ei tunnista sua sieltä pleksin takaa ja se suojaa päätä paremmin kuin pyöräilykypärä
- ewrergt
Tai voithan vaihtaa kengurupyörään. Silloin on oikeasti syytä pitää kypärää
- jwrtw4rt
Jos juo tarpeeksi monta kymmentä vuotta viinaksia, niin aivot varmaan syöpyy sen verran että pää kevenee. Silloin myös kehon painopiste saattaa siirtyä vähän alemmas eikä ihminen enää kaaju niin helposti ja pysyy pyöräillessäkin tanakammin pystyssä kuin raskasaivoinen. Voi myös olla että teoriani on aivan haitarista
- Pyöräilykyrpä
Ei se noloa ole, ihan hyödyllinen kaiken varalta, mutta tosiasia on, ettei aikuisten tarvis siitä niin paljoa nipottaa. Kai sä nyt ajaa osaat? :'D (its e en siis käytä kypärää)
Mut c'moon, sä oot n.12 ja siskosi n. 16 ->... on siinä aika selvä ero, joten suosittelen, ettet jaksa ruikuttaa tai vaivata itseäsi asialla vaan kasvat vähän ja mietit sitten haluatko vielä heivata sen kypärän mäkeen.- Ärsyttäääää
Mä en tajua just sitä, et mitä toi mun ja isosiskon ikäero vaikuttaa siihen et se saa mennä luvan kanssa ilman kypärää ja mua vahditaan aina ikkunasta et laitan sen päähän
- e.x
Minne ne hiukset menee jos käyttää pyöräilykypärää?
Käytä ihmeessä, sillä yksi kopsahdus päähän voi olla pahimmassa tapauksessa vammauttava.
Pyöräilykypäriä on monenlaisia.- Ärsyttäääää
Siis hiukset menee sekasin tottakaiXD ja näyttää se nyt paljo paremmalta et hiukset menee tuulessa sillee nätisti ku et on joku naurettava potta päässä
- SCSTRO
Killllllll yourself
- siis.että.on.ongelmat
Aja ittes kaljuksia tai käytä jääkiekkokypärää!
- Pelelelele
Siis mä en ymmärrä et miks et vaan jätä kypärää kotiin😂
- 29593
Itsellä hävettäis se enemmän että pitäis pyörän tangos sitä.. ku se vois olla pääski ku ihmiset ihmettelis
- Anonyymi
En ole vielä saanut lupaa, mulla on vasta 43 on ikää.
- Anonyymi
Ite oon 15v ja vanhemmat etenkin faija pakottaa pitämään kypärää. Aina , kun lähen kouluun niin 100m kotoa laitan kypärän pyörän sarveen. Faija pakottaa siksi että mutsi alko pitää mykkäkouluu , kun faija päästi lähtee ilman. Kun ollaan kalaan menty niin ei oo tarvinut kypärää käyttää , kun mutsi ei ollut valvomassa , mutta faija tottelee mutsia kaikessa ja on ihan tossun alla vaikka ovat jo eronneetkin. Mulla on pikkusisko ja hän juoruaa mutsille aina kaiken jos faija jotain mutsin mielestä sopimatonta tekee tai sanoo. Oikeestaan ainut kerta , kun faija on uskaltanut mulle sanoo , että sitä vituttaa mutsin käytös oli uimahallin saunassa. En usko , että faija ilman syytä on entisen vaimonsa tossun alla vaan uskon , että on jotain mitä mulle ei kerrota. On ne vanhemmat ihmeellisiä!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723