siivoojat ovat hölmöjä

-minä-

Vain tyhmät rupeavat siivoojiksi; huono ja raskas työ, paska palkka ja siihen päälle vielä ihmisten v....lu kaupan päälle. Siivoojat eivät osaa edes vaatia kunnon palkkaa vaan tyytyvät osaansa mukisematta.

17

3012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

      Koeta kuvitella miltä maailma näyttäisi ilman siivoojia. Itse kunnioitan ja arvostan siivoustyötä tekeviä. Niiltä, jotka keljuilevat siivoojille, kysyn:
      "Mik´on tarkoitus tän elon raskaan
      hukkuakko huhhuh paskaan?".

      • Anonyymi

        Siksi mamuja on siivoojina. Eivät osaa muuta hyvä kun osaavat lukea. Hyvin yksinkertaista väkeä kateus on suuri synti näillä vajakeilla. Ovat kovia varastamaan sairaalassa varkaus on tosi yleistä pomot ei välitä kun mamu varastaa. Ruokaa häviää paljon kun mamu on työvuorossa mamuill kyllä varastettu ruoka kelpaa.


    • Rautalanganvääntäjä

      Ehkä on hölmöä olla alalla, jossa työllistyminen on taattu, voi itse vaikuttaa työaikoihinsa ja työhönsä todella paljon, voi tehdä urakalla tai urakkaluontoisesti... Siivous on myös yllättävän vaihtelevaa - perussiivouksesta ylläpitosiivoukseen sekä mahdollisuudet tehdä ohessa mitä erilaisimpia muita tehtäviä; aulapalveluista ruuanlaittoon. Työ ei ole kovin stressaavaa, alalla voi kehittää itseään ja edetä uralla. Siivousala ei kehity huimaa vauhtia, joten voi hyvin olla pois työelämästä putoamatta kelkasta.

      Hyviä puolia löytyisi vaikka kuinka paljon! Huomaa ettei keskustelun avaajalla ole juurikaan siivousalasta kokemusta.

    • tipu

      Tiedätkö miksi siivoojilla huonot työolot ja huono palkka.?Sen vuoksi ettei naisvaltaisella alalla ole ketään kunnollista johtajaa ja toinen syy on se että aina löytyy joku per***e joka tekee sen siivoustyön vaikka eurolla tunti, kokemusta on. Ensin pitäs löytää joku hyvä nokkamies joka alkas ajaan siivoojienkin asioita, sitten pitäs säätää joku alapalkka raja minkä alle ei sais palkat mennä.

      • joo se on kyllä totta, että jos siivoojat menis lakkoon nii aina löytys joku joka tekee niitä hommia vaikka euron tuntipalkalla.no ei sen puoleen,lakkokin on aika epätodennäkönen, koska siinä pitää olla liiton tuki, mutta eihän se sellasta tue. eikä myöskään kykene nostamaan palkkoja. onhan se nähty.ihan turhaan maksetaan liiton maksuja muutenkin paskasta liksasta...niin no tähän tietty joku sanoo että sitten ei olis ketään ajamassa etuja jos liitosta eroaa. no okei, ei ehkä ole, mutta eipä tuo liittoon kuuluminenkaan ole ainakaan mua hyödyttäny millään lailla.joka tilistä ottavat yli 20 euroo, mutta mitään en saa vastineeksi.faija on entinen val:n luottamusmies ja se puolustaa liittoja aina henkeen ja vereen. ei ymmärrä mun kantaani asiaan. se sanoo aina että niitä etuja on vaan osattava käyttää mitä saa. niin mitä etuja? vuokrata jotain liiton mökkiä lapista ja saada muutaman sentin alennusta bensasta teboililla....hohhoijaaaa....
        no ei ehkä kannattas kaataa vihaa kuitenkaan liiton niskaan,ei kai se ole niillekkään helppoa saada meneen jotain palkankorotusehdotusta läpi, mutta en silti jaksa uskoa, että tosissaan niitä edes kiinnostaa. kun kerta siivojat tekee tällä palkalla suurempia valittamatta niin mitä sitä ruveta työnanatjien kanssa turhaan tappelemaan....mä haen kokoajan muuta työtä, mutta ongelma on se, että ei sitä tahdo ilman koulutusta tai suhteita saada. mutta jos sellanen säkä käy niin enpä tule kyllä koskaan enää edes kusemaan entisiin hommiini.tähän loppuun vois lainata yhtä murphyn lakia..

        työntekijän pulma: ( tuo vois olla yhtä hyvin siivoojan pulma )

        se minkä jätät tekemättä on aina tärkeämpää kun se mitä teet


      • tipu
        Shitter kirjoitti:

        joo se on kyllä totta, että jos siivoojat menis lakkoon nii aina löytys joku joka tekee niitä hommia vaikka euron tuntipalkalla.no ei sen puoleen,lakkokin on aika epätodennäkönen, koska siinä pitää olla liiton tuki, mutta eihän se sellasta tue. eikä myöskään kykene nostamaan palkkoja. onhan se nähty.ihan turhaan maksetaan liiton maksuja muutenkin paskasta liksasta...niin no tähän tietty joku sanoo että sitten ei olis ketään ajamassa etuja jos liitosta eroaa. no okei, ei ehkä ole, mutta eipä tuo liittoon kuuluminenkaan ole ainakaan mua hyödyttäny millään lailla.joka tilistä ottavat yli 20 euroo, mutta mitään en saa vastineeksi.faija on entinen val:n luottamusmies ja se puolustaa liittoja aina henkeen ja vereen. ei ymmärrä mun kantaani asiaan. se sanoo aina että niitä etuja on vaan osattava käyttää mitä saa. niin mitä etuja? vuokrata jotain liiton mökkiä lapista ja saada muutaman sentin alennusta bensasta teboililla....hohhoijaaaa....
        no ei ehkä kannattas kaataa vihaa kuitenkaan liiton niskaan,ei kai se ole niillekkään helppoa saada meneen jotain palkankorotusehdotusta läpi, mutta en silti jaksa uskoa, että tosissaan niitä edes kiinnostaa. kun kerta siivojat tekee tällä palkalla suurempia valittamatta niin mitä sitä ruveta työnanatjien kanssa turhaan tappelemaan....mä haen kokoajan muuta työtä, mutta ongelma on se, että ei sitä tahdo ilman koulutusta tai suhteita saada. mutta jos sellanen säkä käy niin enpä tule kyllä koskaan enää edes kusemaan entisiin hommiini.tähän loppuun vois lainata yhtä murphyn lakia..

        työntekijän pulma: ( tuo vois olla yhtä hyvin siivoojan pulma )

        se minkä jätät tekemättä on aina tärkeämpää kun se mitä teet

        Tarkoitin juuri samaa asiaa, jos yrität työmaalla saada vaikka lakkoa aikaiseksi miin aina joku on sitä vastaan ja lähtee töihin. Yhteishenki puuttuu.


      • Anonyymi

        Kyllä mamut on idiootteja kun eivät kelpaa kuin paskaduuniin.


    • Jöördis-täti

      Heitit aika karkean mielipiteen. Valitettavasti se pitää paikkansa.

      Kuka, tai mikä ajaa, tai pitäisi ajaa siivoojien etuja? Oli mikä hyvänsä niin sanon että haista paska!

      Jokainen voi kuvitella, mitä siitä seuraisi jos siivoojat menisi lakkoon. Alkuun vaikka pari viikkoa. Jo päivä ilman siivousta näkyy ja vaikuttaa muiden työskentelyolosuhteisiin ja viihtyvyyteen.

      Oletteko siivoojat koskaan ajatelleet, kuinka painava ja merkittävä teidän sana olisi, jos vain älyäisitte sitä käyttää?

      Kuka tekee töitä naurettavalla 7 eur/h? Ihminenkö? Herätkää pahvit! Jonkinlainen ihmisarvo ja itsekunnioitus, Hohoi!?

      Teidän asiaa ei aja kukaan muu kuin te itse!

      Esitetään asia toisin. Kumpi on tärkeämpi, tai ainakin, kumpaan turvaudutaan kun on epätietoinen tai suorastaan epätoivoinen, isään vai äitiin??
      ..Äiti mitä minä teen??
      Voiko joku sanoa muuta?

      Totuus on, että viime kädessä turvaudutaan äitiin.

      Te. Siivoojat. Olette juuri sitä. Äitejä. Viimeinen sana on teidän. KÄYTTÄKÄÄ SITÄ!

    • siivoojaa ja jotain muuta

      saatan olla tyhmäkin.Pidän suhteellisen viisaana itseäni.teen yhtä työtä,tehnyt jo vuosia suhteellisen hyvällä palkalla ja arvostetussakin työssä,mutta teen vain osa aikasesti kun hain lyhyempää viikkotuntia.Niin ei se ole aina niin viisasta ja rentoa olla tiukille puristettu(pikkupomokaan)hain siivoustyötä...miksi?siksi että oli pieni hankinta tavoite,siksikin että siitä saa hyvän liikunnan ja rahaakin.Huomasin jopa ansaitsevani.Tyhmänä perustin pienen perheyrityksen.Ansio pienehköillä siivousmäärillä on 4000e.Siihen tämä toinen työni.eli tyhmänä ansaitsen noin 6700e,kk.

      • ex-siivooja

        Pienehköllä siivoomisella ei ikinä saa 4000e/kk edes bruttona oli oma firma tai ei. Ja mikähän se sun toinen työ on jos siitäkin tienaa 3700e/kk(Ei takuulla mikään osa-aikainen hanttihomma) ja vielä jää aikaa siivousfirman pyörittämiseen?.
        Tuota et usko kyllä itekkään.


      • ehkä hölmö.ehkä en
        ex-siivooja kirjoitti:

        Pienehköllä siivoomisella ei ikinä saa 4000e/kk edes bruttona oli oma firma tai ei. Ja mikähän se sun toinen työ on jos siitäkin tienaa 3700e/kk(Ei takuulla mikään osa-aikainen hanttihomma) ja vielä jää aikaa siivousfirman pyörittämiseen?.
        Tuota et usko kyllä itekkään.

        noh....miksi en uskoisi?toista ammattia ei tietenkään tarvitse kertoa):mutta kun yrittää ja laskee niin onnistuu tienauskin.olen tosin pääsääntöisesti esim.sunnuntait töissä pitkissä päivissä..joten pelkät sunnuntait tekee palkassani hyvän ansion.


      • ex-siivooja
        ehkä hölmö.ehkä en kirjoitti:

        noh....miksi en uskoisi?toista ammattia ei tietenkään tarvitse kertoa):mutta kun yrittää ja laskee niin onnistuu tienauskin.olen tosin pääsääntöisesti esim.sunnuntait töissä pitkissä päivissä..joten pelkät sunnuntait tekee palkassani hyvän ansion.

        Jos puhut mummonmarkoista niin voin uskoa, mutta en euroissa. Se on mahdoton yhtälö vaikka kuinka yrittäis ja laskisi.


      • ehkä hölmö-ehkä en
        ex-siivooja kirjoitti:

        Jos puhut mummonmarkoista niin voin uskoa, mutta en euroissa. Se on mahdoton yhtälö vaikka kuinka yrittäis ja laskisi.

        mikähän yhtälöstä tekee mahdottoman....


    • Nimetön

      Itse oon ollu siivoojana kun en oo saanut muita töitä. Asun pienellä paikkakunnalla ja olen yo-merkonomi. Lisänä myös Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma. Oman alan töitä en ole tehnyt päivääkään ja tuskinpa tulen tekemäänkään. Yli sata hakemusta on lähetetty tuloksetta.

    • siiv.

      hölmömpää on olla ilman työtä jos pystyy siivoojan työtä tekemään. Oletko "-minä-" ollut siivoojana, en usko että siivous on paljoakaan erilaista kun esim. myyjäntyö. Aika paljon itsestä kiinni miten suhtautuu v.....luun sitä kai on joka paikassa.Itse suhtaudun moiseen olankohautuksella niin kauan kun teen työni hyvin minulla on puhdas omatunto.En voisi kuvitellakkaan olevani kotona kaiket päivät kun ei ole pakko, minua kuitenkin rauhoittaa se pieni tili säännöllisin väliajoin.Iskeeköhän masennus juuri sinunlailla ajatteleviin? Minua masennukset eivät vaivaa kun teen joka päivä SIIVOUSTYÖTÄ.

    • -minä-

      En tarkoittanutkaan että siivoustyössä sinäänsä olisi mitään vikaa vaan työn arvostuksessa ja siinä ettei siitä makseta ainakaan isoissa firmoissa kunnon palkkaa. Ja tiedoksi olen myös itse siivoojana. Ajatuksena olikin saada vähän potkua että oppisimme pitämään puolemme ja vaatimaan kunnon palkkaa raskaasta työstä. No iloista kevättä nyt kuitenkin kaikille siivoojille :)

    • tyhmät

      vaan epätoivoiset.Kuuliaiset sekä erinäisistä syistä pakotetut.
      Tottahan se on, että persereikä ala. Toiset tahkoo rahhoo ja toiset vaan tahkoo tahkoo.

      Tasan ei käy nuo onnen lahjaset, ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe