Käytättekö Mazda Silver-huoltoa?

346463463

Eli merkkiliikkeessä saa edullisemman Silver-huollon 150 eurolla. Sisältää öljyt, suodattimen ja kattavat tarkistukset (26 kohtaa). Tarkoitettu etenkin vanhemmille Mazdoille joissa takuu ei ole enää voimassa.

Ostin puolisen vuotta sitten Mazda6 -03 auton, viime huollosta ei ollut tietoa joten vein merkkiliikkeeseen Silver huoltoon. Tuo sisältää aidot Mazda Dexelia 5w-30 öljyt (65e/5l) ja alkuperäsilaatuisen suodattimen (15-20e) ja lopulla 70 eurolla saa pakokaasutestin, jarrutestin, akkutestin, nesteiden kosteus ja pakkaskestävyysmittaukset, lukot öljyttyä ja koritarkastuksen.

Mielestäni edullinen kun huomioi huippuöljyt (5tkm aikana ei kulunut tippaakaa) ja merkkikoulutetun mekaanikon tarkastukset/työt. Eikä itse tarvitse läträtä öljyjen kanssa auton alla, vaikka aiempiin autoihin olen aina itse vaihtanut. Ja samalla voi teettää muita huoltoja, erityisesti hanakalampia kuten vaikka jarrunesteen vaihdon, sekin oli merkkiliikkeessä 60e eli ei paha. Huoltamolla ottavat 40-50e.

http://www.mazda.fi/ostaminen-ja-omistaminen/huolto/huolto-ja-varustetarjoukset/silver-auton-kattava-ja-edullinen-huolto-ohjelma.html

Itse ainakin olen ollut tuohon tyytyväinen ja yllätyin ettei merkkiliikkeessä maksa tuon enempää.

14

3541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skfkljfkldsskld

      Mazdalla oli jo 90-luvulla vanhemmille Mazdoille tarkoitettuja edullisia huoltoja, esim. Senior -huolto josta sai esim. pakokaasutodistuksenkin katsastukseen.
      Eko -huolto taisi olla toinen ja Smile -varaosakuvastoja tuli joskus postissa missä oli hinnat yleisimmille varaosille.
      Mielestäni ihan hyvä jos vanhemmillekin autoille tarjotaan kohtuuhintaisia merkkihuoltoja ja varaosia. Kokemukseni mukaan muissa korjaamoissa ja varaosaliikkeissä ei joskus onnistu hommat millään, esim. kun omistin 323:n niin yhtä venttiilikopan tiivistettä ei onnistuttu muualla löytämään millään oikeanlaista, merkkiliikkeen varaosatiskillä minuutti ja oikea osa oli heti edessä.

    • öljysheikki

      Varmaankin ihan kannattava tarjous. Mikään mun mazdoista ei ole ikinä syönyt öljyä noin puolen miljoonan ajokilometrin ainana. Tämä tietysti kuulostaa erittäin oudolta, jos edellinen auto on ollut esim. VAG konsernin tekoa. Mut näin on.

      • Anonyymi

        Mulla aikoinaan 323 ja nykyää 6 - 04,ei syö öljyä. T. Hannu


    • RMB

      On todella hienoa, että Mazda tarjoaa vanhemmille autoille ko. huoltoja. Muuten huollattaminen jää öljyn suod. vaihdon tasolle. Silver-huollossa on myös se etu, että merkkiosaava henkilökunta tekee tämän todella kattavan huollon.
      Ei pidä unohtaa myöskään, että valtuutettu varaosamyynti tarjoaa vanhoille myös maahantuojan hyväksymiä halpaosia. Esimerkiksi jarrupalat ja iskunvaimentimet eikä tarvitse lähteä tarvikemyyntiin arpomaan oikeaa osaa.

    • Anonyymi

      Mulla mazda 6 -04 ollu 12-v,käytän silver huollossa. Kattovat huoltokohteet ja ilmoittavat jos jtn ongelmaa tulossa. Kerran jarru nesteet ja vapaapyörä vaihdettu. Sanoppa mikä vapaapyörä on..

      • Anonyymi

        Vapaapyörä on laturin, kompuran, vesipumpun ja mitä onkaan hihnan kulkureitille, hihna menee aika monen mutkan kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaapyörä on laturin, kompuran, vesipumpun ja mitä onkaan hihnan kulkureitille, hihna menee aika monen mutkan kautta

        En ole koskaan kuullut minäkään tuollaista kuin vapaapyörä, eikö olisi voineet nimittää sitä vaikka laturin- / ilmastoinnin kompuran- / ohjaustehostimen (mikäli hydraulinen) hihnan ohjainrullaksi, jos se on eri rulla kuin kiristinrulla?


    • Anonyymi

      Osta öljykanisteri 25eur sekatavarakaupasta

      Öljynsuodatin, ilmansuodatin, sisäilmansuodatin nettikaupasta 30eur

      Ja vie johonkin autohuoltoon 50eur riittää katteelliseen työhön, 30min vaihdossa.

      Rauhassa tekee nämä kaikki uudet tulpat alle tuntiin omassa pihassa.

    • Anonyymi

      Paljonko näiden huollot uusissa maksaa? cx-30 tms..

    • Anonyymi

      Eikö kenelläkään ole uutta mazdaa.. 2018-> uudempi tms.. paljonko maksaa merkkihuolto näihin??

      • Anonyymi

        Silver huolto ei varmasti ole tarkoitettu uusille Mazdoille, vaan uudet autot on normaalin määräaikaishuolto-ohjelman puitteissa, kuten muillakin merkeillä.
        Normihuollon hinta vaihtelee sen mukaan miten iso huolto on tehtävä kullakin kilometrimäärällä tai aikaperusteisesti.

        Ja toisaalta, en tiedä haluaisiko ne ottaa Silver huoltoonkaan jotain miljoona km ajettua autoa, joka on viimeksi huollettu 20 vuotta sitten ja joka kohta paskana :D


    • Anonyymi

      isohuolto, pikkuhuolto jne.. mitä ne maksaa mazdaan cx-5. 3,6 tai mihin vaan noista? Hintaluokkaa tässä haen? Itellä uusi C-mersu ja sen huollot on noin 600-700€ vuodessa.. Aiemmin Subaru Forresterissa vuosihuollot merkkarilla oli noin 300-400€
      Mihin hintaluokkaan nuo Mazdan huollot menee noissa uusissa?
      Paljonko on 2.0l G tai X koneen öljytilavuus, vaatiiko jotain erityiskallista nestemäistä kultaa kuten mersussa tarvii jo 1.6l bensakoneeseeen syöttää 7L kerralla pataan ja maksaaa noin 180€ pelkät öljyt?

    • Anonyymi

      Normihintainen matukan huolto lienee n. 250 egen luokkaa. Itse arvostan esim. jarruosien huoltoa koska matukan takajarrut tuppaavat jumimaan ilman säännöllistä putsailua. Eipä ole jarrut jumineet nyk. 5 vuotiaassa c5:ssa.

      • Anonyymi

        No C5 on lähes laatuauto verrattuna 5v vanhaan 6:een, ei voi verrata


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe