tai kyykäärme alueita? Tienpientareella näkyi ainakin yksi lämmittelevän auringon paisteessa, kun olin pikitiellä pyörälenkillä.
Löytyykö paikkakunnalta muita, jotka pelkäävät ja inhoavat näitä otuksia?
Onko Karviassa käärmeitä
12
447
Vastaukset
- Moro123456778
Heippa kuule. Minkä ihmeen takia laitaatte tänne tämmösiä? Torella lapsellista touhua nää. Eiköhän joka helvatan paikas oo käärmeitä, vai oliko tämä joku uusi juttu että KARVIASSA voi nährä käärmehen? Nauran teille !!!!
- vatskitsa
Naura rauhassa vain!!!
Sorry vaan, mutta traktoriralli ja autoilu ovat yhtä lapsellisia aiheita, samoin nämä karvian komein mies, mörskä, pizzeria ym. jutut. Jos ottaa pattiin ei kannata lukea.
- eijokapaikassa
Ilmeisesti niillä on omat paikkansa missä liikkuvat. Synnyinkotini alueella en ole koskaan nähnyt kyy- tai rantakäärmeitä, ei meillä eikä naapureissakaan. Mutta naapurikylässä asuvan tuttuni luona, täytyy oikeasti kesällä katsoa minne jalallaan astuu. Ovat yrittäneet häätää niitä kaikilla mahdollisilla konsteilla pihapiiristään mutta tuloksetta.
- ämmäläinen
Rovaniemeä myöten löytyy joka ainoalta neliökilometriltä kyykäärmeitä, sekä maalta että vedestäkin. Siellä missä niillä on talvehtimispaikkoja, sieltä voi löytyä jopa neliömetriltä kymmeniä käärmeitä yhdessä kasassa. Ei Karviakaan niin köyhä pitäjä ole, etteikö meillä käärmeitä olisi. Suot ovat käärmeen suosimia elinpaikkoja, koska sieltä löytyy niiden ruokaa, sammakoita, hiiriä, myyriä. isoja hyönteisiä ja muita käärmeen herkkuja. Myös kantoja ja muita kyyn lymypaikkoja riittää. Käärmettä on vaikea huomata, koska se ei paljon huutele mennessään ihmistä karkuun omiin lymypaikkoihinsa kuten niihin kantoihin ja puitten juurakoihin.
Maan tärähtely on paras keino karkottaa käärme pihasta. Myös kotimaiset koirarodut ovat ilmiömäisiä kyyn ilmaisimia. Niillä on geeneissä keinot torjua käärmeen iskut, olen monesti nähnyt kuinka koirani haukkuvat erikoisella äänellä ja hyppivät käärmeen edessä etupäätään nostaen ja koko ajan paikkaa vaihtaen niin että kyy ei osaa iskeä koiraan. Joskus tosin koirakin erehtyy, silloin on parasta viedä välittömästi koira eläinlääkäriin. - paniikki_
Viime kesänä kyyt vainosivat koiraamme, joka on juoksuvaijerissa päivisin. En oliko se koiran vesiastia mikä niitä kiehtoi vai mikä. Tömistelyt eivät auttaneet, vaan ne lähtivät tömistelijää kohti agressiivisesti. Lopuksi oli pakko siirtää koira eri paikkaan, jostain kumman syystä kyytkin häipyivät.
- käärmeenvihaaja
Niitä iljetyksiä on joka paikas vaikken ookkaa viä nähny,inhoon sielustani niitä,saisivat kuolla sukupuuttoon mun puolestani
- kyypoika
Mitäpä luulet, kumpiko on tuhonnut enemmän ympäristöä, käärme vai ihminen? Kumpiko laji tuhoaa kaiken tieltään, vie viimeisetkin asuinsijat ja elämän edellytykset kaikilta multa elollisilta ja...tuhoaa lopuksi itsensä.
Minä inhoan sielustani ihmistä, joka joutaa ja myös kuolee sukupuuttoon, itsekkäämpää ja paskempaa olentoa ei löydy todennäköisesti mistään. - kyykäärmeensikiö
kyypoika kirjoitti:
Mitäpä luulet, kumpiko on tuhonnut enemmän ympäristöä, käärme vai ihminen? Kumpiko laji tuhoaa kaiken tieltään, vie viimeisetkin asuinsijat ja elämän edellytykset kaikilta multa elollisilta ja...tuhoaa lopuksi itsensä.
Minä inhoan sielustani ihmistä, joka joutaa ja myös kuolee sukupuuttoon, itsekkäämpää ja paskempaa olentoa ei löydy todennäköisesti mistään.Et sitten taas muistanut ottaa yölääkitystäsi! Kyllä tämä maaninen vaiheesi ei mene ilman reilua lääkitystä ohi. Saa siinä taas kotoväkesi kärsiä.
- tätähänseon
kyypoika kirjoitti:
Minä inhoan sielustani ihmistä, joka joutaa ja myös kuolee sukupuuttoon, itsekkäämpää ja paskempaa olentoa ei löydy todennäköisesti mistään.Niin, oletko kuullut koskaan sanontaa, että..."on ihmisiä joiden sisällä asuu käärme". He myrkyttävät ympäristönsä pahoilla teoillaan ja ilkeyksillään.
- kyypoika
kyykäärmeensikiö kirjoitti:
Et sitten taas muistanut ottaa yölääkitystäsi! Kyllä tämä maaninen vaiheesi ei mene ilman reilua lääkitystä ohi. Saa siinä taas kotoväkesi kärsiä.
Kumpikohan meistä oikeasti tarvitsee lääkitystä...Ottaako lujille tieto siitä, että olen kirjoituksessani oikeassa? Osoita minulle, että jotenkin muuten on ihmiskunnan historia mennyt, mitä tulee kaiken hävitykseen ja täydelliseen tuhoon.
- x-parooni
kyypoika kirjoitti:
Minä inhoan sielustani ihmistä, joka joutaa ja myös kuolee sukupuuttoon, itsekkäämpää ja paskempaa olentoa ei löydy todennäköisesti mistään.hyvin osasit kirjoittaa itsestäsi,olet myöskin ihminen...ehkä?
- kyypoika
x-parooni kirjoitti:
hyvin osasit kirjoittaa itsestäsi,olet myöskin ihminen...ehkä?
Joo, ihmisrotuun kuulun, valitettavasti. Tosin siitä poikkeava yksilö, että en nauti tappamisesta/hävittämisestä, kuten niin valitettavan monet lajikummppanit :(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094206
- 783456
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?763249Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243189Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223072- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452760Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim602678Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852519- 332364