Ei mitään jäljellä...

Sanja

Tulevaisuus.Kaikki haaveet.Unelmat.
Kaikki meni tänään alta.Kuulin etten voi mitenkään lähteä opiskelemaan haluamaani lukioon,koska minulla ei yksinkertaisesti ole minkäänlaisia tuloja,joilla maksaa asunto yms.
Vanhempien tulot ovat niin hyvät,etten saa tukia,mutta toisaalta vanhempani eivät PYSTY maksamaan opiskelujani.Vaikka itse menisinkin töihin,en luultavasti voisi kustantaa kaikkea itse.
Olen siis aivan hukassa.Masentuneena.
Kotipaikkakuntani lukio ei houkuttele.Ei sitten yhtään.Tämä alle 3000 asukkaan kylä on kuollut aikoja sitten ja nuorelle ihmiselle ei täältä vapaa-ajan vietteitä irtoa.

Antakaa kommenttia,neuvokaa....

5

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö78

Oletko kuinka vanha? Valtion opintolaina on sitä varten, että saat maksettua opiskelusta osan....mutta loput on tehtävä työllä ja / tai vanhempien avustuksella....Niin se vain on!

• Sanja

Sehän siinä just onkin kun täytän viikon päästä 16..eli..Käsittääkseni en voi opintolainaa vielä ottaa.Enkä kyllä haluaisikaan..(mutta kukapa haluaisi!)
        Kai se on vaan kärsittävä.

• tyttö78
        Sanja kirjoitti:

Sehän siinä just onkin kun täytän viikon päästä 16..eli..Käsittääkseni en voi opintolainaa vielä ottaa.Enkä kyllä haluaisikaan..(mutta kukapa haluaisi!)
        Kai se on vaan kärsittävä.

Niin, oot liian nuori vielä saadaksesi opintolainaa....
        Kukapa sitä todella haluaisi ottaa, ei kukaan!
        Itelläni lainaa on nyt vähän vajaa 50 tuhatta. Oli pakko ottaa laina, että pääsen opiskelemaan....vanhemmillani ei ole koskaan ollut rahaa kustantaa opiskelujani millään lailla, joten muutakaan vaihtoehtoa ei ole ollut!

Sinulla on vielä aikaa, olet niin nuori vielä! Toisaalta onko järkeä ottaa opintolainaa lukiota varten, kun jatkat opiskeluja kuitenkin sen jälkeen ja silloin opistolainan ottaminen on miltei välttämätöntä!!

• Opiskelija

Jos jaksat voit tietysti yrittää nopeammin lukion läpi, mutta ei sillä ole niin suurta merkitystä loppuelämällesi kuin luulet.
      SE tärkein tulee parin vuoden päästä kun pitää valita korkeakoulu/yliopisto paikkaa, sitten valtio kyllä tukee muuttoasi muuaalle :)

• Fazer vs Mizer

Ylivieskaan raudaskylän lukioon...
        HALPA...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe