Moi kaikille!

Minä...

Hei, kaikille!
Toivottavasti viestini ei vie teiltä liikaa aikaa, mutta toivoisin hartaasti, että kokeneet, ja vähän vähemmänkin kokeneet akvaarion omistavat hoitajat voisivat auttaa minua. Olen vasta 13-vuotias, mutta haaveenani on ollut koko ikäni, että minusta tulisi eläinlääkäri (toivoisin, ettei eläinlääkäri haavettani kuitenkaan käsiteltäisiin tässä keskustelussa). Voisin tietenkin lukea kirjoistakin näitä tietoja, mutta mielestäni on kehittävämpää kysyä kokemuksia yms. Olkaa hyvät, ja kirjoittakaa minulle, mitä vaikeuksia Teille on tullut akvaarion ja akvaarion kalojen suhteen ja miten olette ne vaikeudet ratkaisseet? Mikä on ollut kalojenne yleisin sairaus ja millä sen hoiditte (kyse ei lääkkeistä)? Minkänlaisia ovat erilaiset kalat luonteeltaan? Mitä pitää tehdä, kun poikasia syntyy? yms.yms.yms. Tiedän suurimman osan vastauksista ainakin osittain, mutta haluaisin kuulla Teidän kokemuksenne. En aijo pilkata ketään, ja kaikki saavat kertoa tarinansa pelkäämättä, että haukkuisin heitä. Olen täällä kuuntelijana. Kirjoitan tänne vielä riviin tärkeimmät kysymykset, mutta kertokaa toki jotain muutakin akvaariostanne ja ongelmistanne ja miten olette ne ongelmanne ratkaisseet, tai mikä on jäänyt vaivaamaan. Yritän auttaa, jos apuani kaivataan!

1)Minkänlaista on ollut hoitaa akvaariota ja minkänlaisia ongelmia on sattunut eteesi (Miten olet ne ratkaissut?)?

2) Mikä on yleisin kalatauti akvaariossasi ja mikä on ilmestynyt harvoin? Miltä se sairaus näytti ja miten hoidit sen?

3) Mitä kaloja on akvaariossa? Onko niillä keskenään joskus riitaa ja miten se ilmenee? Miten olet ratkaissut kalojen riidan?

4) Mitä kaloja suosittelet aloittelijalle ja miksi?

5) Minkänlaisia ihmeitä on sattunut akvaariossasi (esim. poikasten syntymä tai kerro esim. jos sinulla on ollut pieni akvaario, jossa kaikki kalat kuitenkin viihtyivät täydellisesti ja MIKSI?)?

6) Onko poikasia syntynyt? Miten hoidit niitä? Oliko se hankalaa?

Kiitos paljon, että jaksoitte lukea, toivoisin, että vastaisitte myös! :D Keksikää toki lisää kysymyksiä ja vastatkaa niihin. Kiitoksia paljon huomiosta ja kiitos mahtavista vastauksista jo etukäteen!!! :D
T: Minä...

1

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sä oot Hölmö.

Lue näitä juttuja täällä suomi24:ssä.. Löydät vaikka kuinka paljon juttua..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      201
      4221
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      57
      2994
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      89
      1608
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1296
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      12
      1264
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      8
      1066
    7. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1057
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      47
      1013
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      234
      1002
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      49
      956
    Aihe