P12 nykii

-03 visia

2 vuotta vanhassa 1.6 primerassa ilmeni outo vika. Kun vilkku on päällä oikealle niin auto nykii kun on veto päällä (esim moottoritiellä tai risteyksessä kiihdyttäessä. Tyhjäkäynti ja kevyt kaasu toimivat ok. Samaa ei ilmene vasemmalle vilkuttaessa. Kuivilla keleillä ei vikaa mutta sateella/kostealla vaivaa. Onko kellään muulla ilmennyt vastaavaa?

12

8612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmästynyt

Onpa huvittava vika, nykiikö samaan tahtiin kuin vilkuttaa?

Näköjään vaivannut jo pitkäänkin, kun olet eri keleillä ehtinyt tehdä havaintoja. Mitähän lie merkkikorjaamo sanonut??? Muistathan, että takuu on voimassa.

• -03 visia

Pari viikkoa sitten alkoi, tälläviikolla tuo on toistunut kun kelit vaihtelee melkoisesti. Kone ns hyytyy kun vilkku syttyy. Takuu on tiedossa mutta hankala selittää huollolle asiaa kun saattaa olla että vika ei oo päällä just silläkertaa. Toki se huoltoon lähtee pian!

• vian korjaaja

Kuskilla taitaa nykiä korvien välissä,oli vilkku minne suuntaan tahansa.Luulen näin.

• -03 visia

Sitä en kiellä etteikö päässä viiraisi mutta olen keskustellut autosta, en itsestäni.

• mopoko?

Ei jätä vikakoodia, aiheuttaa voimattomuutta, yms.öröjä. Itselläni 1.8 trave- 7/02,jossa kulutus oli suurta, jä välillä kone ei vetänyt kuin kierroksilla, joskus nykienkin. Anna shokkihoitoa, kaasuta parikertaa rajoittimeen ja voi ruveta toimimaan hetkeksi.

• DatsunNissanPrimera

Täsmälleen sama vika -03 primerassa, joskin reilut 5v myöhemmin. Selviskö korjaus?

• Turbo Rammy

Saattaa olla takavalon maadoitus ongelma,kuulostaa uskomattomalta mutta kyseinen maadoitus ongelma aiheuttaa erillaisia vikoja.Kokeile takavalon liittimen puhdistusta vaikka CRC:llä,minulla samoja ongelmia
      ja häipyivät pois.

• DatsunNissanPrimera

CRC auttoi. Purin takavilkun osiin ja suihkuttelin kaikki liittimet/kontaktit CRC:llä. Nykiminen ja ajoittainen peruutustutkan ja/tai näytön päälle/pois vilkkuminen jarruttaessa hävisi myös kokonaan.

Yksi vika vielä jäi: Tämä tulee samalla tavalla, kun vilkuttaa oikealle, niin varoitusääni kuuluu vilkun tahtiin (samalla tavalla kuin peräkärry olisi kiinni). Kun hehkun poistaa vlikusta oikealta takaa, niin sitten ei enää kuulu. Valojen liittimessä oli reunimmainen pinni (5?) vähän sulanut, johtuen aiemmin ennen korjausta olleesta viasta, jossa vilkku vilkkui todella nopeasti. Liekkö liika lämpökuorma sulattanut vähän tuota liitintä. En tiedä voisiko tuo varoitusääni tulla tuosta liittimen "huonosta" kontaktista? Onko kellään ideoita miten kannattaisi edetä?

• Mirona

CRC:llä Nissan Primeran nykiminen hoidetaan, syynä takavalon liitin

• Anonyymi

Jeps kiitos... Auttoi ainakin minulla Nissan Primera P12 vm.2005

• Anonyymi

Mulla hävis nykiminen kosteilla keleillä maadottamalla vasen takavalo uudestaan. Primera 1.8 wagon vuosimallia 2004.

• Anonyymi

Mulla sama vika primerassa ja nimenomaan oikealla. Kiitos CRC vinkistä, täytyy kokeilla, ois torstaina viimenen päivä katsastaa. Ihmettelin kyllä kans, että voiko toi nykiminen johtua maadoitusviasta takalampuissa, mut näköjään voi jos muillakin samaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe