Miten 330i on vertailuissa ja testeissä
pärjännyt? Syksyllä olisi tarkoitus auto vaihtaa
ja tämä on yksi todellinen vaihtoehto.
http://www.carkeys.co.uk/roadtest/RT000119.htm
Arveluttaa vain tämä kritiikki auton ajo-
ominaisuuksista vaikka ilmeisesti moottori on
luokkansa ylivoimaisesti paras?
Bmw 330i
17
2197
Vastaukset
- tyytyväinen
Omistan juuri tällä moottorilla varustetun 330
Ci:n, hankin sen helmikuun lopulla. Auto on aivan
mahtava, aivan jotain muuta kuin edellinen
vikaherkkä Alfa 156 2,5 V6. Moottori on aivan
mahtava, kierrosherkkä ja tasainen käynniltään
kuin sähkömoottori! Koko auto henkii sellaista
viimeistelyä mihin ei yllä kovin moni valmistaja
maailmassa. Pidän, ja suosittelen kaikille
maksukykyä tai työsuhde-etuvaltaa omaaville, ja
yksilöllistä valitaa haluaville nimenomaan 2-
ovisena coupena!- S6
Kuulostaa todella hyvältä. Coupe on nätti kuin
karkki ja muutamat lehdet ovat ihmetelleet miten
kukaan on valmis maksamaan M3:sesta kun 330i omaa
jo aika upean suorituskyvyn. Mitä lisävarusteita
otit autoosi ja paljonko tuli lopulta hintaa? - TEAM DX
S6 kirjoitti:
Kuulostaa todella hyvältä. Coupe on nätti kuin
karkki ja muutamat lehdet ovat ihmetelleet miten
kukaan on valmis maksamaan M3:sesta kun 330i omaa
jo aika upean suorituskyvyn. Mitä lisävarusteita
otit autoosi ja paljonko tuli lopulta hintaa?testasin just kaverin kuukaus sitten ostettua ja
nyt "valmistunutta" corollaa. siihen on laitettu
vähän alustaa.. uretaanii ja sellasta. mottiin on
laitettu turbo. sillä jättää minkä tahansa
vehkeen oli rata suora tai mutkanen. istuu tiessä
ku paska junttilan tuvan seinässä. ja laadustahan
tojota tunnetaan. että sen puoleen on se paljon
parempi. ja kuiteski rakennettunakin aika halpa.
kun ois vaan itelläkin varaa sellaseen. dx alko
just tuntua vähän mopolta vaikka hyvä sekin on.
on siihenkin vähän nokkaa laitettu. - Kiitos!
TEAM DX kirjoitti:
testasin just kaverin kuukaus sitten ostettua ja
nyt "valmistunutta" corollaa. siihen on laitettu
vähän alustaa.. uretaanii ja sellasta. mottiin on
laitettu turbo. sillä jättää minkä tahansa
vehkeen oli rata suora tai mutkanen. istuu tiessä
ku paska junttilan tuvan seinässä. ja laadustahan
tojota tunnetaan. että sen puoleen on se paljon
parempi. ja kuiteski rakennettunakin aika halpa.
kun ois vaan itelläkin varaa sellaseen. dx alko
just tuntua vähän mopolta vaikka hyvä sekin on.
on siihenkin vähän nokkaa laitettu.Corolla kaveri KETÄ KIINNOSTAA NOI TOYOTA JUTUT
TÄÄLLÄ!! Please kerää romut ja lähde tattarisuolle. - hups
Kiitos! kirjoitti:
Corolla kaveri KETÄ KIINNOSTAA NOI TOYOTA JUTUT
TÄÄLLÄ!! Please kerää romut ja lähde tattarisuolle.yleensä täällä saa tärkeisiin kysymyksiin
asiallisia vastauksia. mutta kyllä joukkoon
mahtuu kaikenlaisia urpoja.
jos mulla olisi rahaa kyllä se m3 olisi parempi
kuin 330i, se on tietysti makuasia, tuskin m3 on
parempi käyttöauto, mutta jos rahaa löytyy
molempiin niin tuskin 2auton osto on mahdotonta?
- Ominaisuus
3-sarjahan on uraherkkä, eikä kovin suuntavakaa...
Noista ominaisuuksista johtuen ohjaus
korjausliikkeitä joutuu tekeen jatkuvasti ja
ratista kannattaa pitää kiinni ja pikkulilliohjaus
ei toimi...
Tuon olen huomannut omasta Touringista ja nämä
testit kertovat samaa, kuten muuten viimeisin
Tuulilasikin... Ilmeisesti ominaisuus on
tahallisesti tehty, se on sitä ajamisen iloa...
Kumpi sitten parempi, mutta kun mm. perheen 2-auto
406 mennee suoraan eteenpäin ja ratista voi pitää
kevyesti kiinni...Niin pitkälle matkalle tulee jo
mietittyä autovalintaa?- c 200 K
Kävin viikonloppuna ajamassa kahteenkin kertaan
330i touringia. suuntavakavuus ei ole ihan
parhaita ja urat tuntuvat johtuukohan leveistä
renkaista. moottori ja suorituskyky ovat upeita,
tosin kone herää vasta korkeilla kierroksilla. - Touring olis mukava
c 200 K kirjoitti:
Kävin viikonloppuna ajamassa kahteenkin kertaan
330i touringia. suuntavakavuus ei ole ihan
parhaita ja urat tuntuvat johtuukohan leveistä
renkaista. moottori ja suorituskyky ovat upeita,
tosin kone herää vasta korkeilla kierroksilla.Mielenkiintoista luettavaa. Kun 328i markkinoille
muutama vuosi sitten, kävin sen koeajamassa.
Mielipiteeni uraherkkyydestä oli aivan sama kuin
teidän toteama. Myyjä sitä ei vain tahtonut
uskoa. Vuoteen -97 asti käytössäni olleessa 325i
Touringissa jossa oli rengaskoko 205, ei vetänyt
ollenkaan urissa. Jotain siis on tapahtunut, eikä
hyvään suuntaan. Hieno oli auto muuten.
- 964 C2
330i on namu ja melko ylivoimainen luokassaan
mutta osittainhan tämä on mielipide kuitenkin.
Mutta jos oikeaa autoa halajaa (=takavetoinen) ja
suorituskykyä niin valinta on aikasen
yksiselitteinen. Tosin aika menijä jo 325i:kin
on. :)
Jos taas aletaan menemään M3:seen vertaamaan (600
000mk) niin pienellä lisäinvestoinnilla (~250
000mk :)) saa Porsche 911 (996) Carrera 2:sen ja
se on sitten Porsche, aivan eri luokassa painii
jo siis.
Jos rahaa olisi niin perkeleesti niin Porsche
Turbo (tai vielä parempaa GT2) alle ja
"talvimenopeliksi" M3. Kutosen ääntä kun on
vaikea voittaa (tämä jo riittää
valintakriteeriksi jos rahaa on kuin roskaa).
Vaikka M5:ssa onkin enemmän tehoa ja erinomainen
auto niin siinä on V8 ja se ei ole ihan niin
Bemari kuin Bemari voisi olla. Historian
painolastia ehkäpä omassa mielessäni mutta
kuitenkin...
Mutta takaisin kysymykseesi, itse suosittelisin
sitä 330:sta. Tosin en tiedä mitkä olivat
vertailukohteet mutta kuvittelin niiden olevan
jotakin Volvo T5 yms..? (Joo ja Volvo
fanaatikoille, on se Volvokin hyvä auto mutta
miksi se EI ole takavetoinen?)- S6
Joissain autovertailuissa (esim.www.WhatCar.com)
ovat sanoneet, että kuka meistä(vähemmän
varakkaista) oikeastaan M3:sta tarvitsee kun
330i:n ja M3:sen ero ei ole edes niin suuri mitä
melkein tuplasti kovempi hinta voisi antaa
ymmärtää.
Vertailukohteena minulla on erityisesti Audin A4
3.0 quattro, joka ilmeisesti tarjoaa myös hyvin
rahalle vastinetta. Minä en pidä Volvoja ja
Mersuja edes samalla tasolla Audien ja Bemareiden
kanssa mitä ajettavuuteen tulee. Volvot tarjoavat
kyllä edullisesti paljon tehoa mutta mielestäni
autojen ajettavuus (erityisesti tuntuma tien
pintaan) ei ole mairittelevaa. Mitä mersuihin
tulee niin nehän ovat Suomessa aika järjetön
ostos varsinkin, kun säästöohjelmalla on niiden
laadusta ruettu tietoisesti tinkimään.
Audi A4 3.0 Quattron ainoa ongelma on se, että en
ole saanut sitä koeajoon ja Audi myyjillä ei
tunnu olevan edes hajua milloin koko mallia
Suomeen saadaan muullekin kuin Karita Tuomolalle.
Talvella lupailivat sitä minulle kevääksi, mutta
nyt eivät tunnu tietävän saavatko niitä koeajoon
edes ensi vuodeksi! Onko teillä asiasta mitään
tietoa? Kannattaa varmaan ottaa suoraan yhteyttä
maahantuojaan? - Isoturpo
S6 kirjoitti:
Joissain autovertailuissa (esim.www.WhatCar.com)
ovat sanoneet, että kuka meistä(vähemmän
varakkaista) oikeastaan M3:sta tarvitsee kun
330i:n ja M3:sen ero ei ole edes niin suuri mitä
melkein tuplasti kovempi hinta voisi antaa
ymmärtää.
Vertailukohteena minulla on erityisesti Audin A4
3.0 quattro, joka ilmeisesti tarjoaa myös hyvin
rahalle vastinetta. Minä en pidä Volvoja ja
Mersuja edes samalla tasolla Audien ja Bemareiden
kanssa mitä ajettavuuteen tulee. Volvot tarjoavat
kyllä edullisesti paljon tehoa mutta mielestäni
autojen ajettavuus (erityisesti tuntuma tien
pintaan) ei ole mairittelevaa. Mitä mersuihin
tulee niin nehän ovat Suomessa aika järjetön
ostos varsinkin, kun säästöohjelmalla on niiden
laadusta ruettu tietoisesti tinkimään.
Audi A4 3.0 Quattron ainoa ongelma on se, että en
ole saanut sitä koeajoon ja Audi myyjillä ei
tunnu olevan edes hajua milloin koko mallia
Suomeen saadaan muullekin kuin Karita Tuomolalle.
Talvella lupailivat sitä minulle kevääksi, mutta
nyt eivät tunnu tietävän saavatko niitä koeajoon
edes ensi vuodeksi! Onko teillä asiasta mitään
tietoa? Kannattaa varmaan ottaa suoraan yhteyttä
maahantuojaan?Mites 530i? Onko väärän tyylinen/kokoinen auto?
Kannattaa silti kokeilla, jos sittenkin... Ehkä
vähän mukavuuspainotteinen, mutta paljon
3-sarjalaisia parempi ajaa.
Hintaerohan on yllättävän pieni. - S6
Isoturpo kirjoitti:
Mites 530i? Onko väärän tyylinen/kokoinen auto?
Kannattaa silti kokeilla, jos sittenkin... Ehkä
vähän mukavuuspainotteinen, mutta paljon
3-sarjalaisia parempi ajaa.
Hintaerohan on yllättävän pieni.530i taitaa olla jo joku 55000mk jo kalliimpi ja
täten hieman liikaa. Haetaan tosiaan myös
pienempää korimallia, koska maantiellä ajamme
vain kesän mökkimatkoja.
Upean näköinen autohan se 5-sarjalainen on
varsinkin jos siinä on se sport paketti
(tulikohan nyt oikein toi spoileri sarjan nimi?).
Auto on myös hieman vanhemman oloinen kuin 3-
sarjalainen ja seuraaja taitaa tulla jo kahden
vuoden sisällä? 525i tuntuu olevan todella hyvän
hintainen mitä vertaa Audin vastaaviin.
Audillakun ei ole tarjolla A6:sesta kuin 2.4
malli ja siitä seuraava on jo Biturbo, joka on
mielestäni liian hintava.
Onko 5-sarjalainen tosiaan paljon parempi
ajettava kuin 3-sarjalainen? Autokauppias
selitti, että moottorivaihtoehdoista 2.5 ja 3.0
on huikeampi ero kuin voisi tehoista päätellä.
3.0 taitaa antaa tehoa ja vääntöä paljon
väljemmällä kierrosalueella? - 964 C2
S6 kirjoitti:
Joissain autovertailuissa (esim.www.WhatCar.com)
ovat sanoneet, että kuka meistä(vähemmän
varakkaista) oikeastaan M3:sta tarvitsee kun
330i:n ja M3:sen ero ei ole edes niin suuri mitä
melkein tuplasti kovempi hinta voisi antaa
ymmärtää.
Vertailukohteena minulla on erityisesti Audin A4
3.0 quattro, joka ilmeisesti tarjoaa myös hyvin
rahalle vastinetta. Minä en pidä Volvoja ja
Mersuja edes samalla tasolla Audien ja Bemareiden
kanssa mitä ajettavuuteen tulee. Volvot tarjoavat
kyllä edullisesti paljon tehoa mutta mielestäni
autojen ajettavuus (erityisesti tuntuma tien
pintaan) ei ole mairittelevaa. Mitä mersuihin
tulee niin nehän ovat Suomessa aika järjetön
ostos varsinkin, kun säästöohjelmalla on niiden
laadusta ruettu tietoisesti tinkimään.
Audi A4 3.0 Quattron ainoa ongelma on se, että en
ole saanut sitä koeajoon ja Audi myyjillä ei
tunnu olevan edes hajua milloin koko mallia
Suomeen saadaan muullekin kuin Karita Tuomolalle.
Talvella lupailivat sitä minulle kevääksi, mutta
nyt eivät tunnu tietävän saavatko niitä koeajoon
edes ensi vuodeksi! Onko teillä asiasta mitään
tietoa? Kannattaa varmaan ottaa suoraan yhteyttä
maahantuojaan?Kertoilivat Stockmannilta, että pitäisi tulla
syksyksi. Että semmoista. Voisihan sen nyt jo
käydä tilaamassa niin saisi heti kun ilmestyy
(jos Audin välttämättä haluaa ja ilman
koeajoa)... ;)
330i Bemu olisi jo tosin nyt tarjolla. Että niin. - 964 C2
Isoturpo kirjoitti:
Mites 530i? Onko väärän tyylinen/kokoinen auto?
Kannattaa silti kokeilla, jos sittenkin... Ehkä
vähän mukavuuspainotteinen, mutta paljon
3-sarjalaisia parempi ajaa.
Hintaerohan on yllättävän pieni.530i vs. 330i, en menisi sanomaan, että on
parempi tuo 530i mutta tämän luokan autoissa se
alkaakin olemaan jo mielipide kysymys. Omasta
mielestä 330i on paaaljon parempi. Otetaan
vertailukohteeksi joku hiljaisempi tie ja
lähdetään ajamaan -> 330i nuolee mutkat hienosti,
vain hiukan perä sivulle hakien. 530i taasen
meinaa heittää perseen rinnalle ihan väkisin
vaikka mitä tekisi ja sitten kun yrittää jarrulla
leikkiä se alkaakin nyökkimään.
Moottoritiellä taas 500:lainen on hiljaisemman ja
edustavamman/mukavamman oloinen mutta se on vähän
siitä kiinni mitä hakee.
Jos saat painettua nokasta keulaa alaspäin ->
iskarit vaihtoon! :) - Isoturpo
S6 kirjoitti:
530i taitaa olla jo joku 55000mk jo kalliimpi ja
täten hieman liikaa. Haetaan tosiaan myös
pienempää korimallia, koska maantiellä ajamme
vain kesän mökkimatkoja.
Upean näköinen autohan se 5-sarjalainen on
varsinkin jos siinä on se sport paketti
(tulikohan nyt oikein toi spoileri sarjan nimi?).
Auto on myös hieman vanhemman oloinen kuin 3-
sarjalainen ja seuraaja taitaa tulla jo kahden
vuoden sisällä? 525i tuntuu olevan todella hyvän
hintainen mitä vertaa Audin vastaaviin.
Audillakun ei ole tarjolla A6:sesta kuin 2.4
malli ja siitä seuraava on jo Biturbo, joka on
mielestäni liian hintava.
Onko 5-sarjalainen tosiaan paljon parempi
ajettava kuin 3-sarjalainen? Autokauppias
selitti, että moottorivaihtoehdoista 2.5 ja 3.0
on huikeampi ero kuin voisi tehoista päätellä.
3.0 taitaa antaa tehoa ja vääntöä paljon
väljemmällä kierrosalueella?Ihan noin suureksi en hintaeroa muistanut.
Kyllähän tuo jo jonkin verran on. Muistelin
30-40kmk.
Niin kuten täällä jo todettiinkin
ajo-ominaisuuksien vertailu on vähän makuasia.
Mutta mielestäni 5-sarjan autosta ei
ajettavuudessa löydy yhtään heikkoa kohtaa. Samaa
ei voi sanoa 3-sarjasta. Täytyy myöntää, että
uusimman 3-sarjan(E46?) kohdalla sporttinen
kanttailu jäi aika vähiin. Eli saattaa hyvinkin
olla, että jos pitää todella agressiivisestä
ajotyylistä, 3-sarja on parempi vaihtoehto. Siis
ajo-ominaisuuksien suhteen. Tässä luokassa
kuitenkin mielestäni voi sanoa eroa olevan paljon,
kun huomioi ohjauksen ja vaeltelutaipumuksen
3-sarjassa. Vitonen on lisäksi paljon eleettömämpi
kiihdytyksissä. Esim. 320i saattaa tuntua selvästi
525i:tä tehokkaammalta.
Mutta kuten jo aiemmin sanoin, 5-sarja on ehkä
enempi mukavuuspainotteinen. Ja täytyy huomioida,
että itse haluan auton olevan riittävän rajun ajon
kestävyyden lisäksi mahdollisimman mukava. En
varsinaisesti pidä kovin urheilullisista autoista.
Jos ei aja hirveästi maanteillä ja hyväksyy
ylikeveän ohjauksen, kyllä 3-sarjasta paukkua ja
laatua saa vähemmällä panostuksella.
Vielä 3 ja 2.5litran koneiden erosta. Myyjä taitaa
olla aika oikeassa. Tietysti jos katsoo
suoritusarvoja, kuva on vähän oikeampi. Pienempi
kone on vähän 'mopo', mutta 325i:tä en ole
kokeillut, siihen voi ollakin kohtuullinen. Jos
kysytään kumman ottasin, 330i:n vai 525i:n, kyllä
valinta olisi ensimmäinen. 525iA - ei ikinä. - Isoturpo
964 C2 kirjoitti:
530i vs. 330i, en menisi sanomaan, että on
parempi tuo 530i mutta tämän luokan autoissa se
alkaakin olemaan jo mielipide kysymys. Omasta
mielestä 330i on paaaljon parempi. Otetaan
vertailukohteeksi joku hiljaisempi tie ja
lähdetään ajamaan -> 330i nuolee mutkat hienosti,
vain hiukan perä sivulle hakien. 530i taasen
meinaa heittää perseen rinnalle ihan väkisin
vaikka mitä tekisi ja sitten kun yrittää jarrulla
leikkiä se alkaakin nyökkimään.
Moottoritiellä taas 500:lainen on hiljaisemman ja
edustavamman/mukavamman oloinen mutta se on vähän
siitä kiinni mitä hakee.
Jos saat painettua nokasta keulaa alaspäin ->
iskarit vaihtoon! :)Joo toiveistahan se vähän on kiinni.
Silti ihan tuollaista en femmasta ole huomannut.
Tuo vähän pahempi nyökkäys jarrutuksessa on kyllä
totta, mutta kaasua painaessa homma on mielestäni
jopa toisinpäin. - 964 C2
Isoturpo kirjoitti:
Joo toiveistahan se vähän on kiinni.
Silti ihan tuollaista en femmasta ole huomannut.
Tuo vähän pahempi nyökkäys jarrutuksessa on kyllä
totta, mutta kaasua painaessa homma on mielestäni
jopa toisinpäin.se oli hiukan karrikoitu esimerkki ja 3-satasessa
oli M-package alla (lieneekö vaikutusta asiaan?).
5-satanen oli "vakio". Mutta juu, meikäläisellä
se kyllä "vikuroi" paljon enemmän kuin 3-satanen.
Nähtävästi paino teki tepposiaan taikka jotakin.
Mutta jos semmoista on ostamassa/saamassa
työsuhde biiliksi niin itsehän ne kannattaa käydä
testaamassa mistä pitää. Eikä uskoa välttämättä
kaikkea absoluuttisena totuutena mitä me täällä
netissä niistä puhellaan.
Joskus olisi hieno päästä koeajamaan Aston
Martin, ihan mielenkiinnosta minkälainen se on.
Jotkut ulkomailla sitä testaamaan päässeet
kertoilevat, että on juuri 5-satasen bemarin
tapainen mutta tehokkaamman oloinen. Itsellä EI
ole kyllä mitään tietoa väitteen
todenperäisyydestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1236115- 292150
- 1771993
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101163Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.701161- 731017
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241007Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24932Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42907Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12775