Bmw 330i

S6

Miten 330i on vertailuissa ja testeissä
pärjännyt? Syksyllä olisi tarkoitus auto vaihtaa
ja tämä on yksi todellinen vaihtoehto.

http://www.carkeys.co.uk/roadtest/RT000119.htm

Arveluttaa vain tämä kritiikki auton ajo-
ominaisuuksista vaikka ilmeisesti moottori on
luokkansa ylivoimaisesti paras?

17

2197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen

      Omistan juuri tällä moottorilla varustetun 330
      Ci:n, hankin sen helmikuun lopulla. Auto on aivan
      mahtava, aivan jotain muuta kuin edellinen
      vikaherkkä Alfa 156 2,5 V6. Moottori on aivan
      mahtava, kierrosherkkä ja tasainen käynniltään
      kuin sähkömoottori! Koko auto henkii sellaista
      viimeistelyä mihin ei yllä kovin moni valmistaja
      maailmassa. Pidän, ja suosittelen kaikille
      maksukykyä tai työsuhde-etuvaltaa omaaville, ja
      yksilöllistä valitaa haluaville nimenomaan 2-
      ovisena coupena!

      • S6

        Kuulostaa todella hyvältä. Coupe on nätti kuin
        karkki ja muutamat lehdet ovat ihmetelleet miten
        kukaan on valmis maksamaan M3:sesta kun 330i omaa
        jo aika upean suorituskyvyn. Mitä lisävarusteita
        otit autoosi ja paljonko tuli lopulta hintaa?


      • TEAM DX
        S6 kirjoitti:

        Kuulostaa todella hyvältä. Coupe on nätti kuin
        karkki ja muutamat lehdet ovat ihmetelleet miten
        kukaan on valmis maksamaan M3:sesta kun 330i omaa
        jo aika upean suorituskyvyn. Mitä lisävarusteita
        otit autoosi ja paljonko tuli lopulta hintaa?

        testasin just kaverin kuukaus sitten ostettua ja
        nyt "valmistunutta" corollaa. siihen on laitettu
        vähän alustaa.. uretaanii ja sellasta. mottiin on
        laitettu turbo. sillä jättää minkä tahansa
        vehkeen oli rata suora tai mutkanen. istuu tiessä
        ku paska junttilan tuvan seinässä. ja laadustahan
        tojota tunnetaan. että sen puoleen on se paljon
        parempi. ja kuiteski rakennettunakin aika halpa.
        kun ois vaan itelläkin varaa sellaseen. dx alko
        just tuntua vähän mopolta vaikka hyvä sekin on.
        on siihenkin vähän nokkaa laitettu.


      • Kiitos!
        TEAM DX kirjoitti:

        testasin just kaverin kuukaus sitten ostettua ja
        nyt "valmistunutta" corollaa. siihen on laitettu
        vähän alustaa.. uretaanii ja sellasta. mottiin on
        laitettu turbo. sillä jättää minkä tahansa
        vehkeen oli rata suora tai mutkanen. istuu tiessä
        ku paska junttilan tuvan seinässä. ja laadustahan
        tojota tunnetaan. että sen puoleen on se paljon
        parempi. ja kuiteski rakennettunakin aika halpa.
        kun ois vaan itelläkin varaa sellaseen. dx alko
        just tuntua vähän mopolta vaikka hyvä sekin on.
        on siihenkin vähän nokkaa laitettu.

        Corolla kaveri KETÄ KIINNOSTAA NOI TOYOTA JUTUT
        TÄÄLLÄ!! Please kerää romut ja lähde tattarisuolle.


      • hups
        Kiitos! kirjoitti:

        Corolla kaveri KETÄ KIINNOSTAA NOI TOYOTA JUTUT
        TÄÄLLÄ!! Please kerää romut ja lähde tattarisuolle.

        yleensä täällä saa tärkeisiin kysymyksiin
        asiallisia vastauksia. mutta kyllä joukkoon
        mahtuu kaikenlaisia urpoja.
        jos mulla olisi rahaa kyllä se m3 olisi parempi
        kuin 330i, se on tietysti makuasia, tuskin m3 on
        parempi käyttöauto, mutta jos rahaa löytyy
        molempiin niin tuskin 2auton osto on mahdotonta?


    • Ominaisuus

      3-sarjahan on uraherkkä, eikä kovin suuntavakaa...
      Noista ominaisuuksista johtuen ohjaus
      korjausliikkeitä joutuu tekeen jatkuvasti ja
      ratista kannattaa pitää kiinni ja pikkulilliohjaus
      ei toimi...
      Tuon olen huomannut omasta Touringista ja nämä
      testit kertovat samaa, kuten muuten viimeisin
      Tuulilasikin... Ilmeisesti ominaisuus on
      tahallisesti tehty, se on sitä ajamisen iloa...
      Kumpi sitten parempi, mutta kun mm. perheen 2-auto
      406 mennee suoraan eteenpäin ja ratista voi pitää
      kevyesti kiinni...Niin pitkälle matkalle tulee jo
      mietittyä autovalintaa?

      • c 200 K

        Kävin viikonloppuna ajamassa kahteenkin kertaan
        330i touringia. suuntavakavuus ei ole ihan
        parhaita ja urat tuntuvat johtuukohan leveistä
        renkaista. moottori ja suorituskyky ovat upeita,
        tosin kone herää vasta korkeilla kierroksilla.


      • Touring olis mukava
        c 200 K kirjoitti:

        Kävin viikonloppuna ajamassa kahteenkin kertaan
        330i touringia. suuntavakavuus ei ole ihan
        parhaita ja urat tuntuvat johtuukohan leveistä
        renkaista. moottori ja suorituskyky ovat upeita,
        tosin kone herää vasta korkeilla kierroksilla.

        Mielenkiintoista luettavaa. Kun 328i markkinoille
        muutama vuosi sitten, kävin sen koeajamassa.
        Mielipiteeni uraherkkyydestä oli aivan sama kuin
        teidän toteama. Myyjä sitä ei vain tahtonut
        uskoa. Vuoteen -97 asti käytössäni olleessa 325i
        Touringissa jossa oli rengaskoko 205, ei vetänyt
        ollenkaan urissa. Jotain siis on tapahtunut, eikä
        hyvään suuntaan. Hieno oli auto muuten.


    • 964 C2

      330i on namu ja melko ylivoimainen luokassaan
      mutta osittainhan tämä on mielipide kuitenkin.
      Mutta jos oikeaa autoa halajaa (=takavetoinen) ja
      suorituskykyä niin valinta on aikasen
      yksiselitteinen. Tosin aika menijä jo 325i:kin
      on. :)
      Jos taas aletaan menemään M3:seen vertaamaan (600
      000mk) niin pienellä lisäinvestoinnilla (~250
      000mk :)) saa Porsche 911 (996) Carrera 2:sen ja
      se on sitten Porsche, aivan eri luokassa painii
      jo siis.
      Jos rahaa olisi niin perkeleesti niin Porsche
      Turbo (tai vielä parempaa GT2) alle ja
      "talvimenopeliksi" M3. Kutosen ääntä kun on
      vaikea voittaa (tämä jo riittää
      valintakriteeriksi jos rahaa on kuin roskaa).
      Vaikka M5:ssa onkin enemmän tehoa ja erinomainen
      auto niin siinä on V8 ja se ei ole ihan niin
      Bemari kuin Bemari voisi olla. Historian
      painolastia ehkäpä omassa mielessäni mutta
      kuitenkin...

      Mutta takaisin kysymykseesi, itse suosittelisin
      sitä 330:sta. Tosin en tiedä mitkä olivat
      vertailukohteet mutta kuvittelin niiden olevan
      jotakin Volvo T5 yms..? (Joo ja Volvo
      fanaatikoille, on se Volvokin hyvä auto mutta
      miksi se EI ole takavetoinen?)

      • S6

        Joissain autovertailuissa (esim.www.WhatCar.com)
        ovat sanoneet, että kuka meistä(vähemmän
        varakkaista) oikeastaan M3:sta tarvitsee kun
        330i:n ja M3:sen ero ei ole edes niin suuri mitä
        melkein tuplasti kovempi hinta voisi antaa
        ymmärtää.

        Vertailukohteena minulla on erityisesti Audin A4
        3.0 quattro, joka ilmeisesti tarjoaa myös hyvin
        rahalle vastinetta. Minä en pidä Volvoja ja
        Mersuja edes samalla tasolla Audien ja Bemareiden
        kanssa mitä ajettavuuteen tulee. Volvot tarjoavat
        kyllä edullisesti paljon tehoa mutta mielestäni
        autojen ajettavuus (erityisesti tuntuma tien
        pintaan) ei ole mairittelevaa. Mitä mersuihin
        tulee niin nehän ovat Suomessa aika järjetön
        ostos varsinkin, kun säästöohjelmalla on niiden
        laadusta ruettu tietoisesti tinkimään.

        Audi A4 3.0 Quattron ainoa ongelma on se, että en
        ole saanut sitä koeajoon ja Audi myyjillä ei
        tunnu olevan edes hajua milloin koko mallia
        Suomeen saadaan muullekin kuin Karita Tuomolalle.
        Talvella lupailivat sitä minulle kevääksi, mutta
        nyt eivät tunnu tietävän saavatko niitä koeajoon
        edes ensi vuodeksi! Onko teillä asiasta mitään
        tietoa? Kannattaa varmaan ottaa suoraan yhteyttä
        maahantuojaan?


      • Isoturpo
        S6 kirjoitti:

        Joissain autovertailuissa (esim.www.WhatCar.com)
        ovat sanoneet, että kuka meistä(vähemmän
        varakkaista) oikeastaan M3:sta tarvitsee kun
        330i:n ja M3:sen ero ei ole edes niin suuri mitä
        melkein tuplasti kovempi hinta voisi antaa
        ymmärtää.

        Vertailukohteena minulla on erityisesti Audin A4
        3.0 quattro, joka ilmeisesti tarjoaa myös hyvin
        rahalle vastinetta. Minä en pidä Volvoja ja
        Mersuja edes samalla tasolla Audien ja Bemareiden
        kanssa mitä ajettavuuteen tulee. Volvot tarjoavat
        kyllä edullisesti paljon tehoa mutta mielestäni
        autojen ajettavuus (erityisesti tuntuma tien
        pintaan) ei ole mairittelevaa. Mitä mersuihin
        tulee niin nehän ovat Suomessa aika järjetön
        ostos varsinkin, kun säästöohjelmalla on niiden
        laadusta ruettu tietoisesti tinkimään.

        Audi A4 3.0 Quattron ainoa ongelma on se, että en
        ole saanut sitä koeajoon ja Audi myyjillä ei
        tunnu olevan edes hajua milloin koko mallia
        Suomeen saadaan muullekin kuin Karita Tuomolalle.
        Talvella lupailivat sitä minulle kevääksi, mutta
        nyt eivät tunnu tietävän saavatko niitä koeajoon
        edes ensi vuodeksi! Onko teillä asiasta mitään
        tietoa? Kannattaa varmaan ottaa suoraan yhteyttä
        maahantuojaan?

        Mites 530i? Onko väärän tyylinen/kokoinen auto?
        Kannattaa silti kokeilla, jos sittenkin... Ehkä
        vähän mukavuuspainotteinen, mutta paljon
        3-sarjalaisia parempi ajaa.

        Hintaerohan on yllättävän pieni.


      • S6
        Isoturpo kirjoitti:

        Mites 530i? Onko väärän tyylinen/kokoinen auto?
        Kannattaa silti kokeilla, jos sittenkin... Ehkä
        vähän mukavuuspainotteinen, mutta paljon
        3-sarjalaisia parempi ajaa.

        Hintaerohan on yllättävän pieni.

        530i taitaa olla jo joku 55000mk jo kalliimpi ja
        täten hieman liikaa. Haetaan tosiaan myös
        pienempää korimallia, koska maantiellä ajamme
        vain kesän mökkimatkoja.

        Upean näköinen autohan se 5-sarjalainen on
        varsinkin jos siinä on se sport paketti
        (tulikohan nyt oikein toi spoileri sarjan nimi?).
        Auto on myös hieman vanhemman oloinen kuin 3-
        sarjalainen ja seuraaja taitaa tulla jo kahden
        vuoden sisällä? 525i tuntuu olevan todella hyvän
        hintainen mitä vertaa Audin vastaaviin.
        Audillakun ei ole tarjolla A6:sesta kuin 2.4
        malli ja siitä seuraava on jo Biturbo, joka on
        mielestäni liian hintava.

        Onko 5-sarjalainen tosiaan paljon parempi
        ajettava kuin 3-sarjalainen? Autokauppias
        selitti, että moottorivaihtoehdoista 2.5 ja 3.0
        on huikeampi ero kuin voisi tehoista päätellä.
        3.0 taitaa antaa tehoa ja vääntöä paljon
        väljemmällä kierrosalueella?


      • 964 C2
        S6 kirjoitti:

        Joissain autovertailuissa (esim.www.WhatCar.com)
        ovat sanoneet, että kuka meistä(vähemmän
        varakkaista) oikeastaan M3:sta tarvitsee kun
        330i:n ja M3:sen ero ei ole edes niin suuri mitä
        melkein tuplasti kovempi hinta voisi antaa
        ymmärtää.

        Vertailukohteena minulla on erityisesti Audin A4
        3.0 quattro, joka ilmeisesti tarjoaa myös hyvin
        rahalle vastinetta. Minä en pidä Volvoja ja
        Mersuja edes samalla tasolla Audien ja Bemareiden
        kanssa mitä ajettavuuteen tulee. Volvot tarjoavat
        kyllä edullisesti paljon tehoa mutta mielestäni
        autojen ajettavuus (erityisesti tuntuma tien
        pintaan) ei ole mairittelevaa. Mitä mersuihin
        tulee niin nehän ovat Suomessa aika järjetön
        ostos varsinkin, kun säästöohjelmalla on niiden
        laadusta ruettu tietoisesti tinkimään.

        Audi A4 3.0 Quattron ainoa ongelma on se, että en
        ole saanut sitä koeajoon ja Audi myyjillä ei
        tunnu olevan edes hajua milloin koko mallia
        Suomeen saadaan muullekin kuin Karita Tuomolalle.
        Talvella lupailivat sitä minulle kevääksi, mutta
        nyt eivät tunnu tietävän saavatko niitä koeajoon
        edes ensi vuodeksi! Onko teillä asiasta mitään
        tietoa? Kannattaa varmaan ottaa suoraan yhteyttä
        maahantuojaan?

        Kertoilivat Stockmannilta, että pitäisi tulla
        syksyksi. Että semmoista. Voisihan sen nyt jo
        käydä tilaamassa niin saisi heti kun ilmestyy
        (jos Audin välttämättä haluaa ja ilman
        koeajoa)... ;)
        330i Bemu olisi jo tosin nyt tarjolla. Että niin.


      • 964 C2
        Isoturpo kirjoitti:

        Mites 530i? Onko väärän tyylinen/kokoinen auto?
        Kannattaa silti kokeilla, jos sittenkin... Ehkä
        vähän mukavuuspainotteinen, mutta paljon
        3-sarjalaisia parempi ajaa.

        Hintaerohan on yllättävän pieni.

        530i vs. 330i, en menisi sanomaan, että on
        parempi tuo 530i mutta tämän luokan autoissa se
        alkaakin olemaan jo mielipide kysymys. Omasta
        mielestä 330i on paaaljon parempi. Otetaan
        vertailukohteeksi joku hiljaisempi tie ja
        lähdetään ajamaan -> 330i nuolee mutkat hienosti,
        vain hiukan perä sivulle hakien. 530i taasen
        meinaa heittää perseen rinnalle ihan väkisin
        vaikka mitä tekisi ja sitten kun yrittää jarrulla
        leikkiä se alkaakin nyökkimään.
        Moottoritiellä taas 500:lainen on hiljaisemman ja
        edustavamman/mukavamman oloinen mutta se on vähän
        siitä kiinni mitä hakee.

        Jos saat painettua nokasta keulaa alaspäin ->
        iskarit vaihtoon! :)


      • Isoturpo
        S6 kirjoitti:

        530i taitaa olla jo joku 55000mk jo kalliimpi ja
        täten hieman liikaa. Haetaan tosiaan myös
        pienempää korimallia, koska maantiellä ajamme
        vain kesän mökkimatkoja.

        Upean näköinen autohan se 5-sarjalainen on
        varsinkin jos siinä on se sport paketti
        (tulikohan nyt oikein toi spoileri sarjan nimi?).
        Auto on myös hieman vanhemman oloinen kuin 3-
        sarjalainen ja seuraaja taitaa tulla jo kahden
        vuoden sisällä? 525i tuntuu olevan todella hyvän
        hintainen mitä vertaa Audin vastaaviin.
        Audillakun ei ole tarjolla A6:sesta kuin 2.4
        malli ja siitä seuraava on jo Biturbo, joka on
        mielestäni liian hintava.

        Onko 5-sarjalainen tosiaan paljon parempi
        ajettava kuin 3-sarjalainen? Autokauppias
        selitti, että moottorivaihtoehdoista 2.5 ja 3.0
        on huikeampi ero kuin voisi tehoista päätellä.
        3.0 taitaa antaa tehoa ja vääntöä paljon
        väljemmällä kierrosalueella?

        Ihan noin suureksi en hintaeroa muistanut.
        Kyllähän tuo jo jonkin verran on. Muistelin
        30-40kmk.

        Niin kuten täällä jo todettiinkin
        ajo-ominaisuuksien vertailu on vähän makuasia.
        Mutta mielestäni 5-sarjan autosta ei
        ajettavuudessa löydy yhtään heikkoa kohtaa. Samaa
        ei voi sanoa 3-sarjasta. Täytyy myöntää, että
        uusimman 3-sarjan(E46?) kohdalla sporttinen
        kanttailu jäi aika vähiin. Eli saattaa hyvinkin
        olla, että jos pitää todella agressiivisestä
        ajotyylistä, 3-sarja on parempi vaihtoehto. Siis
        ajo-ominaisuuksien suhteen. Tässä luokassa
        kuitenkin mielestäni voi sanoa eroa olevan paljon,
        kun huomioi ohjauksen ja vaeltelutaipumuksen
        3-sarjassa. Vitonen on lisäksi paljon eleettömämpi
        kiihdytyksissä. Esim. 320i saattaa tuntua selvästi
        525i:tä tehokkaammalta.

        Mutta kuten jo aiemmin sanoin, 5-sarja on ehkä
        enempi mukavuuspainotteinen. Ja täytyy huomioida,
        että itse haluan auton olevan riittävän rajun ajon
        kestävyyden lisäksi mahdollisimman mukava. En
        varsinaisesti pidä kovin urheilullisista autoista.

        Jos ei aja hirveästi maanteillä ja hyväksyy
        ylikeveän ohjauksen, kyllä 3-sarjasta paukkua ja
        laatua saa vähemmällä panostuksella.

        Vielä 3 ja 2.5litran koneiden erosta. Myyjä taitaa
        olla aika oikeassa. Tietysti jos katsoo
        suoritusarvoja, kuva on vähän oikeampi. Pienempi
        kone on vähän 'mopo', mutta 325i:tä en ole
        kokeillut, siihen voi ollakin kohtuullinen. Jos
        kysytään kumman ottasin, 330i:n vai 525i:n, kyllä
        valinta olisi ensimmäinen. 525iA - ei ikinä.


      • Isoturpo
        964 C2 kirjoitti:

        530i vs. 330i, en menisi sanomaan, että on
        parempi tuo 530i mutta tämän luokan autoissa se
        alkaakin olemaan jo mielipide kysymys. Omasta
        mielestä 330i on paaaljon parempi. Otetaan
        vertailukohteeksi joku hiljaisempi tie ja
        lähdetään ajamaan -> 330i nuolee mutkat hienosti,
        vain hiukan perä sivulle hakien. 530i taasen
        meinaa heittää perseen rinnalle ihan väkisin
        vaikka mitä tekisi ja sitten kun yrittää jarrulla
        leikkiä se alkaakin nyökkimään.
        Moottoritiellä taas 500:lainen on hiljaisemman ja
        edustavamman/mukavamman oloinen mutta se on vähän
        siitä kiinni mitä hakee.

        Jos saat painettua nokasta keulaa alaspäin ->
        iskarit vaihtoon! :)

        Joo toiveistahan se vähän on kiinni.

        Silti ihan tuollaista en femmasta ole huomannut.
        Tuo vähän pahempi nyökkäys jarrutuksessa on kyllä
        totta, mutta kaasua painaessa homma on mielestäni
        jopa toisinpäin.


      • 964 C2
        Isoturpo kirjoitti:

        Joo toiveistahan se vähän on kiinni.

        Silti ihan tuollaista en femmasta ole huomannut.
        Tuo vähän pahempi nyökkäys jarrutuksessa on kyllä
        totta, mutta kaasua painaessa homma on mielestäni
        jopa toisinpäin.

        se oli hiukan karrikoitu esimerkki ja 3-satasessa
        oli M-package alla (lieneekö vaikutusta asiaan?).
        5-satanen oli "vakio". Mutta juu, meikäläisellä
        se kyllä "vikuroi" paljon enemmän kuin 3-satanen.
        Nähtävästi paino teki tepposiaan taikka jotakin.

        Mutta jos semmoista on ostamassa/saamassa
        työsuhde biiliksi niin itsehän ne kannattaa käydä
        testaamassa mistä pitää. Eikä uskoa välttämättä
        kaikkea absoluuttisena totuutena mitä me täällä
        netissä niistä puhellaan.

        Joskus olisi hieno päästä koeajamaan Aston
        Martin, ihan mielenkiinnosta minkälainen se on.
        Jotkut ulkomailla sitä testaamaan päässeet
        kertoilevat, että on juuri 5-satasen bemarin
        tapainen mutta tehokkaamman oloinen. Itsellä EI
        ole kyllä mitään tietoa väitteen
        todenperäisyydestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      123
      6115
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2150
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1993
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1163
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      70
      1161
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1017
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1007
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      932
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      907
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      775
    Aihe