Lievä bulimiako..?

*limeliini*

Alan epäillä itselläni bulimiaa, koska saan hirveitä syömis- ja ahmimiskohtauksia aina yksin ollessani ja varsinkin aina kun joku asia on huonosti!

Olen normaalipainon rajoissa, mutta vielä vuosi sitten olin alipainoinen, nyt lihonnut siitä jotain 10 kiloa...! Ylimääräistä vyötäröltäni, ainakin omasta mielestäni, löytyy... vaikka muut sanovat toista (ehkä vain etten tekisi mitään!)

Haluaisin laihtua takaisin aikaisempaan painooni, mutta en todellakaan pysty siihen, syöminen vaan lohudttaa aina niin kurja oloa... :(

Ja mitä enemmän syön, vaikka laihtua haluaisinkin, siitä syömisestä tulee huono omatunto, että olen jo syönyt, syön vielä lisää...! En pysty enää itselleni mitään..

En oksentele ruokaani ulos, vaikka ehkä sitä haluaisinkin...! Muutaman kerran olen sen väkisin tehnyt...

Joten pyydän kaikilta apua, ketkä asiasta tietävät ja eniten omia kokemuksia...? Mitä tämä on, jotain alkavaa bulimiaa...? Mitä pitäisi tehdä, ehkä lääkärille...?

Kiitos jo etukäteen kaikille vastaaville! :)

6

1563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blair

Ei ehkä vielä bulimiaa, mutta kehittymässä siihen suuntaan selvästi. Yritä lopettaa nyt, hyvissä ajoin, se on paljon helpompaa. Sitä paitsi säästyt vakavilta terveyshaitoilta (mm. sydänongelmilta ja hampaiden mätääntymiseltä..)
      Jos et itse pysty lopettamaan, mene lääkäriin.

• pisara

Heipä hei.
      Luin viestiäsi,ja se olisi voinut tulla melkein omasta suustani.Tiedän miltä sinusta tuntuu,usko pois.Ainoa ero ehkä on,että minä oksentelen aina kun sorrun ahmimaan.Soitin tästä ongelmastani,jos sitä siksi voi sanoa,kerran jonnekin ilmaispuhelimeen,ja sen jälkeen juttelin ystäväni kanssa ja sain kuin sainkin ongelmani kuriin vähäksi aikaa - kunnes se alkoi taas.
      Myös taustasi kuulostavat hyvin samoilta kuin omani,koska olen itsekin lihonut juuri 10 kiloa viime keväästä,jolloin olin normaalipainon alarajalla.Olisi hienoa,jos voisit jutella asiasta enemmänkin,koska tässä tämä on hieman vaikeaa :)

• limeliini

Olisi erittäin hienoa saada jutella asiasta enemmän kanssasi! :) Mun osoitteeni on: [email protected], joten mailaile ihmeessä! :)

• sugarbeibe

tarinas ei vois olla enempää sama kuin omani!!

Alkavaa bulimiaa, BED... sitä paskaa se on. Mä olen kokenut tuon, ja jälkeenpäin sen vasta kunnolla tajuaa, että oli sairas, syömishäiriöinen. Sun ois viisainta hakea apua, kouluterkkari on yks vaihtoehto, tai pystytkö puhumaan vanhemmilles? Mut kato että sut otetaan vakavasti ja saat lääkärin apua. Yksin ei oo hyvä olla asian kanssa, mut tässä pari neuvoa, toivon sulle kaikkea hyvää.

Mun ongelma pari vuotta sitten oli pohjattoman huono olo. Masennus, viha, yksinäisyys, ihan hirveä angsti ...=) siitä lähti kaikki mun ongelmat, ja jos sulla on samoin niin sun päällimmäinen ongelmasi ei ole ollenkaan syöminen tai lihominen vaan se, miten sä saisit itsestäsi onnellisemman. Sen jälkeen kaikki käy melkein itsestään, tai ainakin helpommin.

Toisin sanoen, jos sä sorrut ahmimiskohtauksiin, ne vain pahentaa oloa tiedän, ja se johtaa kierteeseen. Anna ne itelles anteeks! Joka hiton ylimääränen kalori jonka syöt, ei niillä väliä. Mä kävin joskus jossain nuorten kriisipaikassa juttelemassa mun BED:stä, ja mä sain siellä kaikkein parhaan neuvon. Se muija siellä kehotti ihan pokkana mua syömään suruuni, jos se helpottaa mun oloa. Se sanoi, että tärkeintä on, että mä olisin onnellisempi, vaikka sitten suklaata syömällä. =) Älytön neuvo, mut jotenkin se helpotti oloa ja opetti mulle tärkeimmän: lakkasin stressaamasta ahmimista ja ahdistumasta jos sorruin siihen.

ÄLÄ yritä nyt laihduttaa, tämä on huono hetki siihen!

• *limeliini

Kiitos neuvosta ja rohkaisuista! Olisi kivaa saada mailikavereita, joten kiinnostaa mailata niin pistä tulemaan... Mun osoite on: [email protected]

• Anonyymi

Mulla oli sama vielä ihan vähän aika sitten ja tällä hetkellä oon siinå pisteessä että oon ehkä pari kertaa väkisin oksentanu mutta nyt tulee välillä ihan väkisin pieni oksennus jokasesta ruosta mun parhaalla kaverilla on bulimia kehittynyt jo vakavaksi ja häntä masentaa seurauksena myös joka päivä että hänellä on kylmä hän tärisee ja itkee koulussa, mua pelottaa että se kehittyy samanlaiseksi mulla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe