Mitä pitää tehdä, jos on joutunut vuosikausia rankan kiusaamisen uhriksi? Jos ei pääse eroon narsistisen henkilön ja hänen verkostonsa kiusaamisen tuottamista kokemuksista?
Mitä tehdä rankoille kokemuksille?
24
243
Vastaukset
- kysyvä
Tietääkö kukaan asiaan perehtynyttä terapeuttia?
- saakoapua
Onko ehdottaa ketään?
- samankokenut
Jos vaan sisua riittää niin kannattaa yrittää olla huomioimatta mitenkään kiusaamista paitsi jos se kiusaaminen menee siihen että aletaan käydä käsiksi tms.
Tuo huomiotta jättäminen on kaikkein paras vasta-isku, se on psykologista sodankäyntiä, jos sisua on niin odottaa milloin itse pääsee iskemään kuin tarantella.
Itse noudatin tätä ja tunsin lopuksi että olin kirkkaasti voittaja mutta onnekseni työ niissä paikoissa loppui minulta missä minua kiusattiin. Kiusaaminen tavallaan vahvisti minua ja antoi voimaa tehdä työ hyvin ja sehän kiusaajia ärsyttikin joka taas lisäsi kiusaamista.
Olisi kiva jutella sähköpostitse jos vaan saisin yhteystietosi jotenkin? Tänne nyt ei oikein viitsi yhteystietojaan laittaa.- pelkoa
Kiitos kommentista. Se vaan jätti niin pelottavia muistoja, kun tuo keskushenkilö on niin pelottava. Ja manipuloi kaikki uskomaan itseensä, vaikka aiheuttaa järkyttävää kiusaamista ympärillään. Koko kylä pelkää häntä. Eivät puutu hänen aiheuttamiin epäkohtiin, vaikka tietävät viattomien kärsivän.
- samankokenut
Jokos tämä kiusaaminen on loppunut vai vieläkö jatkuu?
- exäolinarsisti
Kannattaa ottaa jalat alle ja juosta ja kovaa...
- Lujaa-Lyövä
Ei tiedä oletko mies vai nainen, mutta pyydä joku riski mies, vaikkapa todella karskinnäköinen kaveri hieman "keskustelemaan" tuon pellen kanssa.
Puhumalla ja taas puhumalla, etsi vertainen, kuunteleva ymmärtävä vertaisesi, täältäkin sellaisen voi löytää.
Ei sinussa mitään syytä ole, että sinua on vuosikausia kiusattu. Syyllisyyttä on turha kantaa. Heitä mielessäsi kaikki syyllisyys kiusaajasi niskaan.
Niin vaikeaa kun se ehkä onkin, niin ajattele että se oli musta lyhyt jakso elämässäsi ja sitä seuraa uusi, parempi uusi, uudet ihmiset ja uudet ajatukset.
Edessä päin on aina parempaa.
Uutta elämää ja ajatuksia toivon elämääsi, ja rohkeutta, sitähän sinusta löytyy.- samankokenut
"lujaa-lyövä"
Ei kuule auta narsistiin tuollaiset keinot, narsisti on erittäin taitava manipuloija ja monet narsistit ovat myös älykkäitä, jos kohdistat väkivaltaa naristiin niin itse siitä joudut aivan varmasti tuomiolle ja narsisti nauraa partaansa ja kuittaa hyvät korvausrahat.
Narsisti saa monet polisitkin uskomaan että asiat on aivan päinvastoin kuin ne todellisuudessa on, osaavat kyllä puhua niin että vaikuttavat syyttömiltä.- samankokenut
...tulipas nyt kirjoitusvirheitä!
- zddff
Kannattaa työntää löylykauha perseeseen
- samankokenut
Tuo "rosaliiin" kirjoitus hyvä, siitä kannattaa ottaa ohjetta elämässä eteenpäin.
Narsistia ei todellakaan auta pelleksi haukkua eikä kovistelemalla eroon pääse, narsistilla keinoja on, valehtelu, manipulointi on narsistin työkalut, ei auta vaikka kuinka itse olet oikeassa niin narsisti kyllä keksii kuinka livahtaa kuin koira veräjästä ja saa näyttämään uhrin syylliseksi itsensäkin tilanteeseen.
Itse olen mies ja törmännyt muutamaan narsistiin ja pyrkyriin mm. työpaikoilla, onpa jopa sabotoitu minun tekemisiäni ja työkoneisiin tehty "vikoja" että tekemäni työ menee pilalle ja näin on saatu näyttämään että olen osaamaton ja onneton tumpelo, onneksi kerran tällaisen sabotaasi-homman hoksaisin ennen kuin enemmän vahinkoa tuotteille tuli, edellisessä vuorossa ollut pyrkyri sabotoi koneen säästöjä yms jolloin työni meni alussa hyvin mutta pikkuhiljaa alkoi sabotaasi purra.
Näin sitä joskus joutuu narsistien ja pyrkyreiden kynsiin kun yrittää tehdä työnsä niin hyvin kun osaa ja vielä viitsii eikä vaan veljeile työnjohdon kanssa ja käy mustamaalaamassa työnjohdolle muiden tekemisiä kuten pyrkyrit työpaikoilla tekee. - narsissiii
Narsistit eivät todellisuudessa ole mitään älykkäitä. Ei ainakaan tuo minun tuntemani. Ei osaa junailla yhtään mitään, muuta kuin olla kiusaksi toisille.
- samankokenut
No joo, osaa ne ainakin "älykkäästi" keksiä kiusaamisen aiheita, ei tietenkään kaikki ole älykkäitä mutta itse tunnen erään narsistin joka on korkeammassa asemassa työ-elämässä ja häntä voi sanoa älykkääksi ja siksi onkin vaarallinen narsisti joka osaa puhua ympäri jopa poliisit, todisteet tietysti kumoaa tällaiset ympäripuhumiset niin kuin sitten lopuksi kävi kun asia meni käräjille saakka, yritti vielä käräjäsalissa selittää viisaasti mutta eipä auttanut enää.
Manipulointiin tarvitaan tietyn sorttista älykkyyttä.
En tiedä mistä se johtuu miksi jotkut ihmiset joutuu kiusatuksi aivan koulun alemmilta luokilta saakka ja sitä voi jatkua yhä niin ammatin opiskelun aikana kuten myös sitten työ-elämässä, kiusaajia riittää.
Ehkä yksi syy kiusaamiseen on se että kiusaaja kokee kiusatun eli uhrinsa oman etenemisen tai pärjäämisen uhkaksi eli kiusaaja näkee että tuo on tai voi olla häntä parempi, näin ainakin kävi minulle eräässä koulussa jossa oli aikuisopiskelijoita, tosin ikäjakauma oli noin 20-34.
Pidin malttini enkä koskaan sanonut kiusaajalleni mitään negatiivista enkä juurikaan reagoinut kiusaamiseen jota tapahtui jopa opettajan läsnä ollessa luokassa. En myöskään heittänyt asiaa leikiksi, otin asian aivan tunteettoman näköisesti mutta aina kiusaamistapahtuman jälkeen välittömästi aloin ottamaan lisää "etäisyyttä" henkilön vaikkakin jouduttiin olemaan tekemisissä ryhmätöiden yms takia.
Kiusaaja tuli välillä kysymään neuvojani koska näki että osaan asiat paremmin, autoin kyllä kaikin tavoin mutta koko ajan mielessäni oli nämä kiusaamistapaukset, 4 vuotta kului niin ja täytyy kyllä todeta että loppujen lopuksi taktiikkani puri ja kiusaaminen laantui loppua kohden ja opiskelun loputtua en kyllä kiitellyt ja kumarrellut vaan todistuksen saatuani kiitin niitä opiskelutovereitani jotka olivat minua kohtaan ns. normaaleja ja sen jälkeen hävisinkin omalle uralleni enkä pitänyt enää yhteyttä kiusaajaan enkä myöskään vastannut yhteydenottoihin joita harvakseltaan kiusaaja teki ehkä positiivisessa mielessä, en katsonut enää aiheelliseksi pitää yhteyttä mitenkään.
Olisin voinut tietysti heti ensimmäisen kiusaustilanteen jälkeen vetää turpiin tai houkutella nurkan taa ja ottaa senkan nenästä mutta siihen en vaan alkanut ja yksi syy oli ainakin se että jos turvaudun väkivaltaan saattaisin menettää aseideni luvat joka on minulle yksi tärkeimmistä harrastuksista. - narsknarsk
Kylläpä pikkuhiljaa siellä käräjilläkin viranomaiset alkavat huomata, kun sama narssu aina ja aina nostaa juttuja, joista itseasiassa on itse vastuussa.
- arskarskarsk
Jotta narskutelkoot vaan niin paljon kun jaksaa. narsk, narsk. Tuskin kenellekään tulee millään muotoa älykäs vaikutelma.
- narskunnaa
Ko mä jotenki tykkään vaan siitä oikeussalin tunnelmasta. Se oin niin hiton jännittävää.
- Nähtyon
Siks ne vetää oikeuteen tekaistuja jutttuja, et saa korvauskia elikkä rahaa!!!
Ja hovinarrit todistamassa peloissaan pakotettuna. - aarem
Hovinarrit saavat pieniä etuisuuksia, kun osallistuvat näiden rikkeisiin.
- uhriksi
Pitää ilmoittaa heti poliisille1
- narskunnaa
Just joo.
- kaskasvaan
Ken lie oletkaan, löysitkä näiltä riveiltä itsesi? Mitenkäs niin? Keskustelua ei ole identifioitu.
- exvaan
Otitko kopin?
- fcibge2f
Kenestäköhän "narssusta" täällä puhutaan? Tuolla edellähän joku kirjoittaa vain omista kokemuksistaan narsistin uhrina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk935672Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit6493718SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit1133062Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no3452901"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –1301930Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6861844Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti171641Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4871463Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re261461Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?
Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .2291131