NÄYTTELYN UPEIN VENE

JORE

ON EHDOTTOMASTI FORMULA 312 FASTECH.
HIENOA KUN MUSKELIT TAAS PALAAVAT.

39

10377

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piuh

      Kyllä se oli se isoin Targa (en muista numeroa). Sellaisen kun saisi niin pissisin hunajaa.

      • mr zx

        No ei ainakaan tuo kantti kertaa kantti koppi
        eli Targa.
        Ehkäpä tuo Aquador 26dc olisi aika makea.


      • Sama
        mr zx kirjoitti:

        No ei ainakaan tuo kantti kertaa kantti koppi
        eli Targa.
        Ehkäpä tuo Aquador 26dc olisi aika makea.

        Ulkonäkö on ehkä kantti*kantti mutta eihän sitä ajaessa tarvitse ulkoapäin katsella =) Tilat ja riittävät ominaisuudet on minulle tärkeämpää... Lottovoittoa odotellessa on hyvä haaveilla...


    • jusa

      makuja on monia,mutta itse kyllä valitsisin 26 aquadorin dc:n tai vanhan puu tiiskerin...
      pidän kyllä muskeleista ja formula on laatu paatti,mutta kyseinen vene sisältä oli kyllä aika surkee....runko oli tosi siisti....makujahan on monia.

      • sww

        Tämähän ei ole mikään mielipidekysymys.

        Hienoin oli Coronet.

        Ainoastaan sen hinta ei ollut tältä planeetalta. Ei se ny niin hieno ollut että 400 vanhaa tonttua siitä maksais kukaan täyspäinen.


    • NÄIN ON !

      Itse en viitsi edes vaivautua messuille,koska tiedän että siellä ei ole yhtään venettä.Kyseisille muovi kaukaloille saa naureskella ilmaiseksi pitkin kesää muutenkin !!!

      • fiber

        Siellä oli hallillinen vanhoja ja
        uusia puuveneitä... no, olet vain
        tietämätön !


      • YMF !
        fiber kirjoitti:

        Siellä oli hallillinen vanhoja ja
        uusia puuveneitä... no, olet vain
        tietämätön !

        Juhannuskokkoa en huolisi ilmatteeksi edes !!!


      • put
        YMF ! kirjoitti:

        Juhannuskokkoa en huolisi ilmatteeksi edes !!!

        Et taida tietää puuveneistä mitäääään.


      • Odottava
        put kirjoitti:

        Et taida tietää puuveneistä mitäääään.

        Ratsasin sunnuntaina hallit pintapuolisesti ja
        eräässä puljussa oli sellainen jännä pienoismalli.
        Loppupelissä melko uskomaton tapaus moinen vehje,
        sillä käsityönä tehdyksi veneeksi edullinen ja tosi
        pihi polttoaineen suhteen. Taisi olla samalla
        osastolla kuin missä oli ne "TV-shop" -puodit
        hiomakivineen ja ihmeporineen. Moisia ekoveneitä
        muskeleiden sijaan ehdottomasti.


    • Pete

      vene on kohtalaisen makea, mutta veneen tilannut asiakas on aika 100% urpo, kun on laittanut veneen luonteen vastaisesti pikkulohkot. Vakionahan pienimmät moottorit kyseisessä veneessä on MX 6,2:t ja tuossa veneessä on 350 MAGit eli pikkulohkot, pienemmät kuin pienimmällään saa. Testeissä, joita veneestä olen lukenut, mainitaan juuri siitä, että moottorit pitäisi kulutuksen kannalta olla riittävän suuret eli ehkä esim. 496 MAGit. Se, joka on halunnut noin pienet moottorit, ei tajua, että a) vene ui väärässä asennossa, b) venettä vaikea myydä eteenpäin, koska tuon mallisen veneen ostajat haluavat isolohkoa. No ei se minua haittaa. Jos haluaa urpoilla niin olkaapa hyvät. Jokainen saa ostaa mitä tahtoo, mutta lähellekään upein vene tuollainen yhdistelmä ei ole, vaikka Formula hyvä vene onkin.

      Mielestäni näyttelyn upein vene on Aquariva 33.

    • tietäjä

      Siis kaikkihan tietävät että Oikeissa veneissä pitää olla iso keppi ja että vain makuasiosta voidaan kiistellä! Tämä EI kuitenkaan ole makuasia vaan fakta.
      Yksi oli ylivoimaisesti ylitse muiden:
      NAJAD 400
      Lottovoitto enää puuttuu.

    • SEAMAN

      Omalle kukkarolle sopivista se olisi Sea Ray 225
      tai Crown Line 230.

    • 3runkoa

      olipa tuo Joson todella mieleeni. Lämmitti monirunkovenemiehenkin mieltä. Vihdoinkin uusia tuulia matkavenerintamalla.
      Taitaapa kyllä josonit jäädä päiväuniasteelle, taisi olla millin vene.

      • PL

        Mielipiteitä on monia. Tilojensa puolesta Joson oli todella vaatimaton. Luulisinpa että purjehdusominaisuuksiltaan ei pärjää esim. Dehler 36:lle ja hintakin oli vähintään samaa luokkaa jos ei kalliimpi. Taitaa jäädä Josonit myymättä.


      • Kuuno
        PL kirjoitti:

        Mielipiteitä on monia. Tilojensa puolesta Joson oli todella vaatimaton. Luulisinpa että purjehdusominaisuuksiltaan ei pärjää esim. Dehler 36:lle ja hintakin oli vähintään samaa luokkaa jos ei kalliimpi. Taitaa jäädä Josonit myymättä.

        Takaosan tilojen hyötykäyttöä ei olla mielestäni kovin hyvin mietitty. Hinnaltaankin melko kallis ottaen huomioon kohtuullisen pelkistetyn sisustan. Muuten vaikutti kyllä ihan mukavalta ja nopeanoloiselta perheveneeltä, jolla ei varmasti jää jalkoihin. Dehler 36:een verrattuna uskoisin Josonin olevan kevyempänä ja raaserinrunkoisena jonkin verran nopeampi etenkin avotuulilla.

        Oikaisevaa momenttiakin löytyy mukavasti ja messuilla olevasta yksilöstä poiketen veneeseen voi varmasti tilata hieman pidemmänkin kepin ja silti kantaa purjeet kohtuullisesti. Tämä viimeinen nyt tosin on spekulointia, joka perustuu veneen suunnittelijan puheisiin. Myös kölistä saa syvemmän version.

        Oli kyllä Dehler 36:ssakin aika roimasti hintaa. Venelehden tiedoista poiketen maahantuoja oli lisännyt "jonkin" verran kEuroja.


    • masa

      Sea Ray:n meinaan ostaa, mutta kylläkin yhden pykälän pienemmän eli 365. Pelasi muuten näytteilleasettajankin palvelu hienosti! Päinvastoin kuin Princess:n myyjät, joista yksi leikki solmiolla, toinen poltti tupakkaa osastolla ja pojat leikkivät keskenään. Samaan aikaan oli melkoinen jono osastolle?

      • o

        Rinsessan osastolla katsoivat pahasti kun olin sinne menossa. Ei ollut minulla pukua päällä... Palvelu oli kyllä sellaista että vaikka rahaa olisi niin prinsessat jäisi "kaupan hyllylle"


      • style

        oli muuten tyylikäs se yrjön vihreä matto Sea Rayn osastolla. Todellakin. Sellaista alehallin ohutta materiaalia. Hyvä, etteivät kaikki pääse Princessin osastolla. Rikkovat vielä riehunnallaan paikat. Vaikka sinänsähän Princess ei veneenä ole kaksinen, mutta osasto ihan kiva.


      • rumarinsessa
        style kirjoitti:

        oli muuten tyylikäs se yrjön vihreä matto Sea Rayn osastolla. Todellakin. Sellaista alehallin ohutta materiaalia. Hyvä, etteivät kaikki pääse Princessin osastolla. Rikkovat vielä riehunnallaan paikat. Vaikka sinänsähän Princess ei veneenä ole kaksinen, mutta osasto ihan kiva.

        Jos vertaa Sea rayta ja Princessiä niin ei
        tiedä veneistä mitään.
        Vai onko joko kuullut esim 17 jalkaisesta
        Princessistä.
        Toinen on massatuote ja toinen tarkoitettu niille joilla on massi kunnossa.


      • style
        rumarinsessa kirjoitti:

        Jos vertaa Sea rayta ja Princessiä niin ei
        tiedä veneistä mitään.
        Vai onko joko kuullut esim 17 jalkaisesta
        Princessistä.
        Toinen on massatuote ja toinen tarkoitettu niille joilla on massi kunnossa.

        täytyy muistaa, että Princess on isojen veneiden halpatuote (toisin kuin esim. Sunseeker tai Ferretti). Eli jos ei ole varaa laatutuotteisiin tai hakee muuten edullisempaa vaihtoehtoa niin hankkii Princessin. Jossain 40-jalkaisissa hintaero korkeampilaatuisiin ja rungoltaan paremman mallisempiin veneisiin halpis merkeillä Princess ja Fairline on noin puolisen miljoonaa vanhaa rahaa, isommissa tietysti enemmän. Niin ja flaikkaripuolella eroa tulee myös siitä, että kovin monet kilpailevat merkit eivät tee niin pieniä flaikkareita kuin Princess. Eli jos massit on kunnossa, ei osta Princessiä, vaan esim. Sunseekerin, Cruisersin, Rivan, Ferrettin, Pershingin, Baian, Apreamaren, Storebron tai vastaavan (veneet hieman eri tyyppisiä, joten eivät keskenään merkit vertailukelpoisia, mutta kaikilla isoja, viimeisen päälle tehtyjä veneitä). Siis ero on viimeistelyssä, rungossa ja sitä kautta ajo-ominaisuuksissa...

        Tämän vuoksi Monacossa ja Mallorcalla Sunseeker-myynti vetää niin hyvin. Samoin jossain Ft.Lauderdalen jahtiklubeilla tai Miamin edustalla olevien saarien laitureissa yleensä hieman laadukkaampia veneitä. Jos laatujahdeista on kiinnostunut, kannattaa käydä Düsseldorfin näyttelyssä hallissa 6. Siellä mahtava Sunseekerin osasto shampanjabaareineen ja satajalkaisine jahteineen, samoin Ferretti-groupilla ja paikallisella saksalaisella Elegancella on todella upeat osastot, tarjoilut ja jahdit.

        Mutta toisaalta kaikilla ei ole rahaa ostaa laatua, joten saahan Princessin ostaessa todella ison veneen todella halvalla. Sen takia kaikki fyrkan pihtaajatkin niihin päätyvät.

        Ja vaikka Sea Ray on massavalmistaja niin voi sitä silti ihan hyvin verrata Princessiin. Onhan Princess jahdeista massaa. Hintaluokaltaan ovat aika samaa ja joku Sea Ray 580 on jo ihan asia peli. Ei parasta, mitä markkinoilta saa, mutta en usko, että V-sarjan Princesseillä sen enempää jakoa ole.


      • AnaB
        style kirjoitti:

        täytyy muistaa, että Princess on isojen veneiden halpatuote (toisin kuin esim. Sunseeker tai Ferretti). Eli jos ei ole varaa laatutuotteisiin tai hakee muuten edullisempaa vaihtoehtoa niin hankkii Princessin. Jossain 40-jalkaisissa hintaero korkeampilaatuisiin ja rungoltaan paremman mallisempiin veneisiin halpis merkeillä Princess ja Fairline on noin puolisen miljoonaa vanhaa rahaa, isommissa tietysti enemmän. Niin ja flaikkaripuolella eroa tulee myös siitä, että kovin monet kilpailevat merkit eivät tee niin pieniä flaikkareita kuin Princess. Eli jos massit on kunnossa, ei osta Princessiä, vaan esim. Sunseekerin, Cruisersin, Rivan, Ferrettin, Pershingin, Baian, Apreamaren, Storebron tai vastaavan (veneet hieman eri tyyppisiä, joten eivät keskenään merkit vertailukelpoisia, mutta kaikilla isoja, viimeisen päälle tehtyjä veneitä). Siis ero on viimeistelyssä, rungossa ja sitä kautta ajo-ominaisuuksissa...

        Tämän vuoksi Monacossa ja Mallorcalla Sunseeker-myynti vetää niin hyvin. Samoin jossain Ft.Lauderdalen jahtiklubeilla tai Miamin edustalla olevien saarien laitureissa yleensä hieman laadukkaampia veneitä. Jos laatujahdeista on kiinnostunut, kannattaa käydä Düsseldorfin näyttelyssä hallissa 6. Siellä mahtava Sunseekerin osasto shampanjabaareineen ja satajalkaisine jahteineen, samoin Ferretti-groupilla ja paikallisella saksalaisella Elegancella on todella upeat osastot, tarjoilut ja jahdit.

        Mutta toisaalta kaikilla ei ole rahaa ostaa laatua, joten saahan Princessin ostaessa todella ison veneen todella halvalla. Sen takia kaikki fyrkan pihtaajatkin niihin päätyvät.

        Ja vaikka Sea Ray on massavalmistaja niin voi sitä silti ihan hyvin verrata Princessiin. Onhan Princess jahdeista massaa. Hintaluokaltaan ovat aika samaa ja joku Sea Ray 580 on jo ihan asia peli. Ei parasta, mitä markkinoilta saa, mutta en usko, että V-sarjan Princesseillä sen enempää jakoa ole.

        Teemullahan rahaa on, mutta ostaa vanhoja Princess-veneitä. Ensin 440 mallin 3. tai 4. omistaja ja nyt sitten 560:n ainakin 3. omistaja. Hän hakee isoja, vanhoja, halpoja veneitä.
        Joten ei voi yleistää tuota rahapuolta. Toiset ovat säästäväisiä ja näin ollen hankinnoissaan pihejä.


      • Sepi
        AnaB kirjoitti:

        Teemullahan rahaa on, mutta ostaa vanhoja Princess-veneitä. Ensin 440 mallin 3. tai 4. omistaja ja nyt sitten 560:n ainakin 3. omistaja. Hän hakee isoja, vanhoja, halpoja veneitä.
        Joten ei voi yleistää tuota rahapuolta. Toiset ovat säästäväisiä ja näin ollen hankinnoissaan pihejä.

        Ei kai se sitä tarkoita että jos rahaa on niin ne pitäisi sijoittaa veneeseen? Teemu ei tietääkseni kauheasti suomessa oleskele joten kyllä 440 on aika iso sijoitus siihen nähden. Sinänsä viisaasti tehty. Verrataanpa vaikka Rytsölään, joka ensin elää kuin kroisos ja sitten irtaimisto myyntiin...


      • AnaB
        Sepi kirjoitti:

        Ei kai se sitä tarkoita että jos rahaa on niin ne pitäisi sijoittaa veneeseen? Teemu ei tietääkseni kauheasti suomessa oleskele joten kyllä 440 on aika iso sijoitus siihen nähden. Sinänsä viisaasti tehty. Verrataanpa vaikka Rytsölään, joka ensin elää kuin kroisos ja sitten irtaimisto myyntiin...

        Onhan Teemu koko kesän Suomessa, joten juuri sen veneilykauden, joka muillakin yleensä aikaa veneillä. Aika pihtari se on. Mielestäni joku 440 ja nyt tämä 560, joka käytettynä max 500 000 e, on tosi vähän suhteessa tuloihin, varallisuuteen ja Suomessa vietettyyn aikaan. Varsinkin, kun kunnollinen matkavene on lähes ikuinen. Voisi siis olettaa, että hankkii kerralla laatua kuten esim. Sari Baldauf.
        Rytsölästä taas voisi todeta, että veneen suhteen osti samaa kakkaa kuin Teemu, hieman uudempaa vain.


      • Sepi
        AnaB kirjoitti:

        Onhan Teemu koko kesän Suomessa, joten juuri sen veneilykauden, joka muillakin yleensä aikaa veneillä. Aika pihtari se on. Mielestäni joku 440 ja nyt tämä 560, joka käytettynä max 500 000 e, on tosi vähän suhteessa tuloihin, varallisuuteen ja Suomessa vietettyyn aikaan. Varsinkin, kun kunnollinen matkavene on lähes ikuinen. Voisi siis olettaa, että hankkii kerralla laatua kuten esim. Sari Baldauf.
        Rytsölästä taas voisi todeta, että veneen suhteen osti samaa kakkaa kuin Teemu, hieman uudempaa vain.

        Jäi ehkä pointtini hieman epäselväksi. Laitetaan perjantai väsymyksen piikkiin =) Laatu kysymyksestä olen saamaa mieltä kanssasi. Taitaa olla vaan näillä rahamiehillä olla laatu toissijainen asia. Prinsessalla on hyvä status, sitä niillä varmaan haetaankin, ei kestävyyttä. Veneet tuntuu menevän vaihtoon muutaman vuoden välein. Teemuhan ei tietääkseni veneellä kauhen pitkiä retkiä heitä, monesti olen 440:sen nähnyt merisatamassa "juhlapaikkana". Vene täynnä porukkaa jurrissa ja musiikki täysillä. Tästä on käsitykseni mukaan veneily ja merihenkisyys kaukana. Ehkä olen vaan kateellinen =) Itse liikun tuulivoimalla, mutta mielestäni on aivan sama mikä vene on alla kunhan vaan merelle pääsee. Teemun piheydestä en sanoisi mitään. Kova summa se on toikin paattiin pistää. Siihen päälle vielä ylläpito kustannukset jotka ei ole aivan pienet. En usko että Teemu sitä keväällä/syksyllä huoltaa... Asiasta toiseen, mikä on mielestäsi parasta mitä tolla rahalla saa? Kun en näistä moottori vekottimista tossa hintaluokassa mitään oikeastaan tiedä...
        No ei tästä pointtini yhtään selvennyt, ehkä sitä ei loppupeleissä edes ollut =) Laitetaan lauantai väsymyksen piikkiin.


      • style
        Sepi kirjoitti:

        Jäi ehkä pointtini hieman epäselväksi. Laitetaan perjantai väsymyksen piikkiin =) Laatu kysymyksestä olen saamaa mieltä kanssasi. Taitaa olla vaan näillä rahamiehillä olla laatu toissijainen asia. Prinsessalla on hyvä status, sitä niillä varmaan haetaankin, ei kestävyyttä. Veneet tuntuu menevän vaihtoon muutaman vuoden välein. Teemuhan ei tietääkseni veneellä kauhen pitkiä retkiä heitä, monesti olen 440:sen nähnyt merisatamassa "juhlapaikkana". Vene täynnä porukkaa jurrissa ja musiikki täysillä. Tästä on käsitykseni mukaan veneily ja merihenkisyys kaukana. Ehkä olen vaan kateellinen =) Itse liikun tuulivoimalla, mutta mielestäni on aivan sama mikä vene on alla kunhan vaan merelle pääsee. Teemun piheydestä en sanoisi mitään. Kova summa se on toikin paattiin pistää. Siihen päälle vielä ylläpito kustannukset jotka ei ole aivan pienet. En usko että Teemu sitä keväällä/syksyllä huoltaa... Asiasta toiseen, mikä on mielestäsi parasta mitä tolla rahalla saa? Kun en näistä moottori vekottimista tossa hintaluokassa mitään oikeastaan tiedä...
        No ei tästä pointtini yhtään selvennyt, ehkä sitä ei loppupeleissä edes ollut =) Laitetaan lauantai väsymyksen piikkiin.

        Jos minäkin saan kommentoida tuota laatujuttua niin hmm. Jos Teemun nykyinen 560 (johon vaihtoi 440:n) oli käytettynä ehkä 3 miljoonaa niin on vaikea sanoa "tuossa hintaluokassa", koska en tiedä, mitä käytettynä on saatavilla, joten puhutaan uusista. Koska Princess on halpa, puhutaan ihan eri hintaluokasta, jos haetaan samaa koko luokkaa. Itse preferoisin rungoltaan korkealaatuisia veneitä, joissa hyvät ajo-ominaisuudet sekä hyvät sisätilaratkaisut. Minulla on muutama suosikkimerkki... Itse pidän enemmän express mallisista veneistä kuin flybridgesta, mutta jos annan nyt suosikkeja molemmista. Siis suosikkimerkeistäni molempia:

        Express:
        Sunseeker 50 Camarque
        Sunseeker 56 Predator
        Cruisers Yachts 5370 Express
        Pershing 54

        Flybridge:
        Ferretti 53
        Cruisers Yachts 5000 Sedan Sport
        Sunseeker Manhattan 56
        Hatteras Yachts 6300 Motor Yacht (muita suurempi, mutta loistava silti)

        Siis kaikki varmasti ihan eri hintaluokassa kuin Princess. En hintoja edes lainkaan tiedä, mutta loistoveneitä kaikki.

        Jos pienempää ja halvempaa hakee kuin edellä mainitut niin silloin vinkkini ovat:
        Pershing 37, 43 tai 45
        Cobalt 360 Performance Cruiser
        Tai jokin pienempi cruisersin express -malli kuten 36, 38 tai 42 tai
        Sunseeker Superhawk 34 tai 40
        jos todella tykkivenettä hakee niin silloin
        Donzi 45 olisi mainio tai Sunseeker XS2000.
        Onhan hyviä paljon muitakin, muttei millään kaikkia jaksa muistella. Loistavia venemerkkejä on kyllä paljon...


      • matkaaja
        style kirjoitti:

        Jos minäkin saan kommentoida tuota laatujuttua niin hmm. Jos Teemun nykyinen 560 (johon vaihtoi 440:n) oli käytettynä ehkä 3 miljoonaa niin on vaikea sanoa "tuossa hintaluokassa", koska en tiedä, mitä käytettynä on saatavilla, joten puhutaan uusista. Koska Princess on halpa, puhutaan ihan eri hintaluokasta, jos haetaan samaa koko luokkaa. Itse preferoisin rungoltaan korkealaatuisia veneitä, joissa hyvät ajo-ominaisuudet sekä hyvät sisätilaratkaisut. Minulla on muutama suosikkimerkki... Itse pidän enemmän express mallisista veneistä kuin flybridgesta, mutta jos annan nyt suosikkeja molemmista. Siis suosikkimerkeistäni molempia:

        Express:
        Sunseeker 50 Camarque
        Sunseeker 56 Predator
        Cruisers Yachts 5370 Express
        Pershing 54

        Flybridge:
        Ferretti 53
        Cruisers Yachts 5000 Sedan Sport
        Sunseeker Manhattan 56
        Hatteras Yachts 6300 Motor Yacht (muita suurempi, mutta loistava silti)

        Siis kaikki varmasti ihan eri hintaluokassa kuin Princess. En hintoja edes lainkaan tiedä, mutta loistoveneitä kaikki.

        Jos pienempää ja halvempaa hakee kuin edellä mainitut niin silloin vinkkini ovat:
        Pershing 37, 43 tai 45
        Cobalt 360 Performance Cruiser
        Tai jokin pienempi cruisersin express -malli kuten 36, 38 tai 42 tai
        Sunseeker Superhawk 34 tai 40
        jos todella tykkivenettä hakee niin silloin
        Donzi 45 olisi mainio tai Sunseeker XS2000.
        Onhan hyviä paljon muitakin, muttei millään kaikkia jaksa muistella. Loistavia venemerkkejä on kyllä paljon...

        Tiesitkö, että XS2000 on lähinnä kisavene, jossa Sunseekerin rooli on lähinnä sponsorointi. Brandin alla myytävät venee valmistetaan aivan muualla. Lisäksi Princessit myydään jenkeissä Hatteras-merkkisinä.


      • ei pidä paikkansa
        matkaaja kirjoitti:

        Tiesitkö, että XS2000 on lähinnä kisavene, jossa Sunseekerin rooli on lähinnä sponsorointi. Brandin alla myytävät venee valmistetaan aivan muualla. Lisäksi Princessit myydään jenkeissä Hatteras-merkkisinä.

        ei pidä paikkansa. Hatteras on amerikkalainen kalavene/jahtivalmistaja.
        Princessin mm. V-mallit myydään jenkeissä Viking-merkkisinä.


      • ei pidä paikkansa
        matkaaja kirjoitti:

        Tiesitkö, että XS2000 on lähinnä kisavene, jossa Sunseekerin rooli on lähinnä sponsorointi. Brandin alla myytävät venee valmistetaan aivan muualla. Lisäksi Princessit myydään jenkeissä Hatteras-merkkisinä.

        mm. sen vuoksi Hatterasta myydään esim. Englannissa ja muissa Euroopan maissa, kun taas Vikingiä ei.
        Siis kyse on wikingsportcruiserseista eli www.vikingsportcruisers.com, jotka ovat Princessejä.
        Sitä vastoin www.vikingyachts.com löytyvät viking-jahdit ovat amerikkalaisia kalaveneitä. Tekivät siis joint venturen laajentaakseen mallistoaan.
        Ja koska Princess ei merkkinä tunnettu Jenkeissä, se oli sopiva kumppani.


      • ei pidä paikkansa
        matkaaja kirjoitti:

        Tiesitkö, että XS2000 on lähinnä kisavene, jossa Sunseekerin rooli on lähinnä sponsorointi. Brandin alla myytävät venee valmistetaan aivan muualla. Lisäksi Princessit myydään jenkeissä Hatteras-merkkisinä.

        lisäksi vikingsportcruisersit on suunniteltu nimenomaan USA:han.
        Varustelu, viimeistely jne. poikkeavat selvästi Princessistä.
        Ajokokemuksia minulla ei niistä ole, joten en osaa sanoa, ovatko yhtä heikkoja ajettavia kuin Princessit.
        Voi olla, että amerikkaa varten tehty parempia veneitä, koska siellä ihmiset ostavata kalliimpia veneitä,
        eivätkä pihtaa jumalattomasti. Sitä paitsi, jos ovat yhtä huonoja kuin Princessit,
        niin Vikingin hyvä brändi kokee negatiivisiä vaikutuksia pidemmän päälle-


      • Oil Helmet
        ei pidä paikkansa kirjoitti:

        lisäksi vikingsportcruisersit on suunniteltu nimenomaan USA:han.
        Varustelu, viimeistely jne. poikkeavat selvästi Princessistä.
        Ajokokemuksia minulla ei niistä ole, joten en osaa sanoa, ovatko yhtä heikkoja ajettavia kuin Princessit.
        Voi olla, että amerikkaa varten tehty parempia veneitä, koska siellä ihmiset ostavata kalliimpia veneitä,
        eivätkä pihtaa jumalattomasti. Sitä paitsi, jos ovat yhtä huonoja kuin Princessit,
        niin Vikingin hyvä brändi kokee negatiivisiä vaikutuksia pidemmän päälle-

        Tosta tulikin mieleen että onko palstan lukijoista kellään kokemusta "rinsessa" paateista? Olisi kiva päästä joskus koeajolle, mutta ei taida kaveripiirissä kellään sellaista olla...


      • style
        Oil Helmet kirjoitti:

        Tosta tulikin mieleen että onko palstan lukijoista kellään kokemusta "rinsessa" paateista? Olisi kiva päästä joskus koeajolle, mutta ei taida kaveripiirissä kellään sellaista olla...

        olen ollut kyydissä V-sarjan veneessä, mutta ohjannut itse vain hetkittäin.
        Silmiin pistävää on huono asento, jossa vene menee liukuunnousussa. Sen huomaa parhaiten itse asiassa rannalta seuratessa.
        Ihmettelen hieman, miksi sen merkkisellä veneellä koeajolle tahdot, koska parempiakin on.
        Harmi vain, että todelliset helmet noista isoista ajo-ominaisuuksiltaan maksavat sitten jo vähintään 1,5 euromiltsiä, joten ei vart.otettavia ihan vielä.
        Kiva niitä on silti koeajaa. Siis itse saan kicksejä ihan toisten kuin Princess-merkkisten veneiden ajamisesta.


      • Princess
        Sepi kirjoitti:

        Jäi ehkä pointtini hieman epäselväksi. Laitetaan perjantai väsymyksen piikkiin =) Laatu kysymyksestä olen saamaa mieltä kanssasi. Taitaa olla vaan näillä rahamiehillä olla laatu toissijainen asia. Prinsessalla on hyvä status, sitä niillä varmaan haetaankin, ei kestävyyttä. Veneet tuntuu menevän vaihtoon muutaman vuoden välein. Teemuhan ei tietääkseni veneellä kauhen pitkiä retkiä heitä, monesti olen 440:sen nähnyt merisatamassa "juhlapaikkana". Vene täynnä porukkaa jurrissa ja musiikki täysillä. Tästä on käsitykseni mukaan veneily ja merihenkisyys kaukana. Ehkä olen vaan kateellinen =) Itse liikun tuulivoimalla, mutta mielestäni on aivan sama mikä vene on alla kunhan vaan merelle pääsee. Teemun piheydestä en sanoisi mitään. Kova summa se on toikin paattiin pistää. Siihen päälle vielä ylläpito kustannukset jotka ei ole aivan pienet. En usko että Teemu sitä keväällä/syksyllä huoltaa... Asiasta toiseen, mikä on mielestäsi parasta mitä tolla rahalla saa? Kun en näistä moottori vekottimista tossa hintaluokassa mitään oikeastaan tiedä...
        No ei tästä pointtini yhtään selvennyt, ehkä sitä ei loppupeleissä edes ollut =) Laitetaan lauantai väsymyksen piikkiin.

        Ei se Selänteen veneen käyttö kovin suurta ole...viime kesänä juteltiin M:haminassa ja kertoi ajaneensa suoraan Maarianhaminaan ja olevansa siellä viikon jonka jälkeen suoraan takaisin (Helsinkiin?)Niin jos veneellä on käyttöä kesässä vain muutama viikko, on yli miljoonan vene turhan kallis tavalliselle tallaajaalle, mutta kyllä Teemun palkalla yksi vene aina ostetaan, vaikkei käyttöä olisikaan.


    • Joo

      Siis 345 fly oli selkeästi venenäyttelyn paras vene! Ulkoisesti näyttää upeelta. Sisälläkin kaikki kunnossa. Paras Vene!

      • PekkaSade

        Tristanhan on spartalaisuudessaan kuin intin kulkineet. Halvalla tehty, halvalla myydään.
        Sopii varmasti varkautelaisille. Ei meille.
        Taitaa olla näössä vikaa, jos ulkoolta näyttää upeelta, jos vertaa vaik Rivaan.


      • Montööri
        PekkaSade kirjoitti:

        Tristanhan on spartalaisuudessaan kuin intin kulkineet. Halvalla tehty, halvalla myydään.
        Sopii varmasti varkautelaisille. Ei meille.
        Taitaa olla näössä vikaa, jos ulkoolta näyttää upeelta, jos vertaa vaik Rivaan.

        Kiva kun jollain on rahaa niin,että voi sanoa 185000 euron venettä halvaksi.Itse olen kyllä sitä mieltä,että Tristan on varsin hyvin ja vankasti tehty vene,vaikka tällä palstalla on ennenkin asiaa jostain kumman syystä epäilty.


    • TJ

      Ja vielä kerran EI!

      Näyttelyn upein vene oli kiistatta puuveneosastolla ollut mahonkinen Tiiskeri 940. Taitaa olla vieläkin veistämön vanhan isännän hallinnassa. Itselleen se ainakin sen teki, ja jälki on sen mukaista!

      • Viikinki

        Viikinkivene tietenkin.
        Sillähän pääsee amerikkaan asti.(ainakin historiankirjat näin väittävät).
        Siinä jää jenkit kakkoseksi.

        Ps. Tiiskeri ihan ok, mutta minkä takia se omistaja sitten rutkuttaa, että se on niin kallis tehdä?
        (Tv:ssä oli veneestä pieni pläjäys).


    • Anonyymi
      UUSI

      Nosto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3447
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2096
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1490
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1121
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      39
      974
    Aihe