Kysymys puhelinliittymästä kun ulosotossa

Velkainen

Osaako joku kertoa, minulla saunalahden/elisan liittymät itselle ja pojalle, sekä luottokauppasopuksia. Nyt kun olen taloudellisesti ylivelkaantunut ja menossa ulosottoon on jäänyt nyt yksi lasku maksamatta ja siirsin eräpäivän kuulaudella, mitä käy jos maksan ainoastaan liittymien maksut? Sulkeutuuko puhelinliittymät myös jos jättää maksamatta luottokaupat?

13

2538

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietavainen

Eivät sulkeudu, luottokauppasopimukset menevät normaalisti perintään ja sitten ulosottoon. Puhelinliittymien sopimuksia et ole rikkonut, joten miksi ne sulkeutuisivat?

• Velkainen

Huoh, kiitos paljon! Olo helpottui nyt hiukan! Toki yritän saada maksettua ne mutta pelkään pahoin etten pysty. Koska liittymät ovat olleet vuosia meillä olisi kamalaa niistä nyt luopua!

• wthwthwh

Mulle ei tule koskaan Saunalahdelta tai Elisalta mitään kokemus kertoo ja aina olen ollut oikeassa.

• Velkainen

Miten jos liittymien laskut ja luottokauppalaskut ovat samalla laskulla? Voiko silloin Saunalahti sulkea liittymät?

• Velkainen

Jos siis maksan ainoastaan liittymien yhteenlasketun osan..

• sajcdovdskomkmk

Liittymäsi sulkeutuu automaattisesti. Suljettu liittymä avautuu puolestaan automaattisesti 1-3 vrk sen jälkeen, kun erääntynyt summa on kirjautunut suoritetuksi.

• Debitkotti

Elisa ja Sonera laskuttaa kaikki liittymät yhdellä laskulla ja laitteet erillään. Jos on samaan aikaan Elisa Viihde ja puhelin niin ne laskutetaan erikseen koska niissä on eri palvelun tuottajat vaikkakin sama emoyhtiö.

Mutta jos asiakas alkaa itse vähentää laskun loppusummaa omatoimisesti asiaa sopimattomia, niin ns alisuoritus tekee sen ettei lasku kirjaudu saajalle maksetuksi ja siitä on sitten tulossa omat seuraukset.

Erämaksu ei ole monestakin syystä fiksu tapa hankkia kalliita laitetta ja edulliset laitteet ostetaan aina käteisellä tai ei sitten ollenkaan.

Itse hankin juuri 350e puhelimen Citymarket sonerapisteestä. He eivät kuitenkaan käsittele käteistä, niinpä tein 36kk sopimuksen ja itse sain päättää millä tahdilla maksan laitteen kunhan maksan sen verran kuin se jaettu summa tekee. Maksoin laskun yhdessä erässä, sillä puhelin on turhaa maksaa kolmea vuotta ja hankinta alkaa vain kaduttamaan jos sitä miettii pitkään.

• 1712

Jos ne laskuttaa kaikki yhdellä laskulla, niin et sä siitä osaa voi tosta vaan jättää maksamatta - voi käydä niin että kohdistavat sen osamaksuun eikä puhelinlaskuihin. Ota rohkeasti yhteyttä Saunalahden asiakaspalveluun ja selitä tilanne. Et sä ensimmäinen ja viimeinen asiakas ole jolta osamaksut menee ulosottoon.

• Moikka!

Tällaisissa tapauksissa kannattaa aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin voidaan tarkistaa mikä on tilanne :) Yhteyden meihin saa esimerkiksi Palstan kautta, kun laittaa yksityisviestiä täältä: elisa.to/viestipalstatiimille

Jenica / Palstatiimi
      http://elisa.fi/palsta

• Itsellä ollut jo 2012 lähtien DNA:n prepaid sekä 4G prepaid. Ei tule rästimaksuja saatikka laskuja. Varsin vaivaton kun vertaa perinteisiin kännykkäliittymiin.

• suhteellista

Kalliimpi kylläkin jos käyttää nettä paljon

• xnldslncldnscvlnksdc

• DNA super 4g esim 30 vrk rajaton 16€.... kuten sanoin niin ei ainakaan joudu vaikeuksiin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3515
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3301
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3104
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2919
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2408
    6. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      45
      2344
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2135
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      94
      2034
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1949
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1929
    Aihe