Osaako joku kertoa, minulla saunalahden/elisan liittymät itselle ja pojalle, sekä luottokauppasopuksia. Nyt kun olen taloudellisesti ylivelkaantunut ja menossa ulosottoon on jäänyt nyt yksi lasku maksamatta ja siirsin eräpäivän kuulaudella, mitä käy jos maksan ainoastaan liittymien maksut? Sulkeutuuko puhelinliittymät myös jos jättää maksamatta luottokaupat?
Kysymys puhelinliittymästä kun ulosotossa
13
2048
Vastaukset
- Tietavainen
Eivät sulkeudu, luottokauppasopimukset menevät normaalisti perintään ja sitten ulosottoon. Puhelinliittymien sopimuksia et ole rikkonut, joten miksi ne sulkeutuisivat?
- Velkainen
Huoh, kiitos paljon! Olo helpottui nyt hiukan! Toki yritän saada maksettua ne mutta pelkään pahoin etten pysty. Koska liittymät ovat olleet vuosia meillä olisi kamalaa niistä nyt luopua!
- wthwthwh
Mulle ei tule koskaan Saunalahdelta tai Elisalta mitään kokemus kertoo ja aina olen ollut oikeassa.
- Velkainen
Miten jos liittymien laskut ja luottokauppalaskut ovat samalla laskulla? Voiko silloin Saunalahti sulkea liittymät?
- Velkainen
Jos siis maksan ainoastaan liittymien yhteenlasketun osan..
- sajcdovdskomkmk
Liittymäsi sulkeutuu automaattisesti. Suljettu liittymä avautuu puolestaan automaattisesti 1-3 vrk sen jälkeen, kun erääntynyt summa on kirjautunut suoritetuksi.
- Debitkotti
Elisa ja Sonera laskuttaa kaikki liittymät yhdellä laskulla ja laitteet erillään. Jos on samaan aikaan Elisa Viihde ja puhelin niin ne laskutetaan erikseen koska niissä on eri palvelun tuottajat vaikkakin sama emoyhtiö.
Mutta jos asiakas alkaa itse vähentää laskun loppusummaa omatoimisesti asiaa sopimattomia, niin ns alisuoritus tekee sen ettei lasku kirjaudu saajalle maksetuksi ja siitä on sitten tulossa omat seuraukset.
Erämaksu ei ole monestakin syystä fiksu tapa hankkia kalliita laitetta ja edulliset laitteet ostetaan aina käteisellä tai ei sitten ollenkaan.
Itse hankin juuri 350e puhelimen Citymarket sonerapisteestä. He eivät kuitenkaan käsittele käteistä, niinpä tein 36kk sopimuksen ja itse sain päättää millä tahdilla maksan laitteen kunhan maksan sen verran kuin se jaettu summa tekee. Maksoin laskun yhdessä erässä, sillä puhelin on turhaa maksaa kolmea vuotta ja hankinta alkaa vain kaduttamaan jos sitä miettii pitkään. - 1712
Jos ne laskuttaa kaikki yhdellä laskulla, niin et sä siitä osaa voi tosta vaan jättää maksamatta - voi käydä niin että kohdistavat sen osamaksuun eikä puhelinlaskuihin. Ota rohkeasti yhteyttä Saunalahden asiakaspalveluun ja selitä tilanne. Et sä ensimmäinen ja viimeinen asiakas ole jolta osamaksut menee ulosottoon.
Moikka!
Tällaisissa tapauksissa kannattaa aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin voidaan tarkistaa mikä on tilanne :) Yhteyden meihin saa esimerkiksi Palstan kautta, kun laittaa yksityisviestiä täältä: elisa.to/viestipalstatiimille
Jenica / Palstatiimi
http://elisa.fi/palstaItsellä ollut jo 2012 lähtien DNA:n prepaid sekä 4G prepaid. Ei tule rästimaksuja saatikka laskuja. Varsin vaivaton kun vertaa perinteisiin kännykkäliittymiin.
- suhteellista
Kalliimpi kylläkin jos käyttää nettä paljon
- xnldslncldnscvlnksdc
Suosittelen Saunalahden latausliittymää, joka on melkein kuin prepaid.
https://kauppa.saunalahti.fi/#!/puheliittymat/latausliittymat DNA super 4g esim 30 vrk rajaton 16€.... kuten sanoin niin ei ainakaan joudu vaikeuksiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1207604- 545708
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa763222Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72763Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101658Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081533Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2601155Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3321146Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321031