Yksinäinen, perheetön 30+ nainen

singalone

30 vuotias nainen täällä kirjoittelee. Onpa tyhjä olo, kun katselee facessa tuttavien kuvia ihanasta äitinepäivästä ja lapsista. Perhe-elämästä. Olen ympäristöni kummajainen, joka ei ole löytänyt puolisoa eikä perhettäkään ole siis siunaantunut.

Muuta kuin oma lapsuudenperhe. Vanhempani tapaan, mutta ei aikuista ihmistä ole tarkoitettu elämään elämäänsä vanhempien kanssa.

Oma perhe on niin kaukainen asia, kun ei ole koskaan ollut lähelläkään sen toteutumista. Välillä tuntuu, että monet toivovat että pysynkin yksin ja ikään kuin vahingoniloisesti irvailevat asiasta. Sinäkö se vanhapiika et sitten ota löytääksesi ketään jne.

Ystäviä ei ole lähistöllä. Tuttavat ovat kiinni omassa perhe-elämässään. En kehtaa enää edes kysellä mihinkään ihmisiä, tanssimaan, shoppailemaan tm. kun kukaan ei koskaan lähde. Töissä udellaan, että mitä sinä sitten oikeastaan niin kuin elämässäsi teet, mitä sinä teet noin vappuna, kun ei ole perhettäkään ja tai muuta.

Kunpa joskus ihmiset ajattelisivat omaa napaansa pidemmälle. Se yksinäinen nainen lähtisi mielellään joskus istumaan iltaan - vaikka niiden parillisten joukkoon. Vuiódet vierii ja alan hyväksyä, että elän elämäni näin. Välillä oman elämän ylläpito tuntuu työltä, ja huvia ei ole. Käyn tanssiharjoituksissa, harrastan ompelemista, kuljen museoissa, mökkeilen - yksin. Ja monesti jään vaan kotiin, koska kaiken tekeminen yksin on väsyttävää.

47

3235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanikäinen.mies

      Saako kysyä, että missä päin asut?

    • n24nnn

      Voisin olla ystäväsi

    • liian_kiltti_mies

      30v mies Turusta, koskaan en ole treffeillä ollut vielä. Oma perhe on mun unelma jonka haluan joskus toteutuvan. Mutta kiltit miehet ketkä ei juo eikä polta ei kelpaa kellekkään Suomessa. Pitää olla alkoholisti ja naistenhakkaaja et saa seuraa, sekaisin on maailma mennyt.

      • Toinen_kiltti_mies

        Täällä myös yksi 30-v. mies, joka ei ole koskaan treffeillä ollut eikä siis seurustellut. Olen liian kiltti, en käytä alkoholia, en polta. Työssäkäyvä ja ihan normaali mies. Ei vaan ketään kiinnosta.


      • rohkeastinyt

        Jotenkin tuntuu, että katsotte väärään suuntaan. Ei niiden alkoholistien kanssa kulje kun ne naisista huonoimmat, jotka kyllä kulkevat peppu suunnilleen paljaana.
        Älkää niitä katsoko!
        Suomi on täynnä kunnollisia naisia. Katsokaa semmosia.
        Kysykää lähteekö kahville vaikka tms.


      • Vesimies84

        Äläs nyt, mä tykkään Turusta, paljon, tai Suomen mittakaavassa tarpeeksi historiallisia nähtävyyksiä mulle, Helsingissä ei ole kuin Suomenlinna, tylsää ettei ole enempää Helsingissä,
        kun Turussa taasen on Turun linna, tuomiokirkko, Aboa Vetus ja Luostarinmäen käsityöläismuseo.

        Jos kunnon historiallisia nähtävyyksiä
        kaipaa pitää mennä Roomaan, Ateenaan taikka Kreikan saarille taikka Jerusalemiin, viime elokuussa tuli nähtyä Kosin saarella antiikin ajan Asklepionin sairaalan raunioita. Roomassa, Ateenassa ja Jerusalemissa en ole tähän
        ikään (35v.) käynyt ikinä.

        Helsingin kulttuuritarjonta aika niukkaa, vaikka jaksaahan niitä Ateneumin suomalaista maalaustaidetta 1750-
        1910-luvulta töllistellä vuosittain.

        Onhan se niin vähän että kiltit ihmiset jää yksin kotiin tv:tä tuijottelemaan, netissä
        pyörimään, peukaloita pyörittelemään ja yksin aterioitaan syömään, jotkut tarttuu viinapulloon ja luulee löytävänsä siitä lohtua vaikka känni ja krapulahan liiallisesta juopottelusta tulee vain. Yksinäisyydessä ei ole mitään hohtoa, vaikka miten tuotaisiin esille yksinolon hyviä puolia. Pentti Linkolan kaltaisille sekä munkeille ja nunnille yksinolo on taas tietoinen valinta. Kaikki kun eivät valitse riemusta kiljahdellen yksinoloa, sivustaseuraajan roolia, kun pariutuneilla ihmisillä on niin maan kivaa että, seksi luistaa ja arki on kuin silkkiä vaan pariutuneilla, niillä joilla se on, ei kaikilla pariutuneilla kuitenkaan, on niitäkin pariutuneita jotka ovat umpikujassa ja leipiintyneet arjessaan eivätkä tiedä mikä ratkaisuksi, arki kun ei ole aina niin helppoa hallita vaikka kuinka olisi osaava taidoiltaan ja hallitsisi arjen tehtävät.

        Kyllä tällaista heteroa kuin minäkin, aika ajoin panettaa luonnollisestikkin, mutta ei ole naisia tyrkyllä lähistöllä sillä hetkellä, ikävä kyllä. Liian moni nainen on torjunut minut, tai sitten en osaa tehdä kunnollisia repliikkejä naisille. Mainonta ja markkinointi ei ole mun vahvimpia alueita, ei ole ihan Giacomo Casanovan ja Hugh Hefnerin taidot hallussa, tai Hefner keräsi naisia ympärilleen Playboy-lehden tuoman maineen mukana 64 vuoden ajan.

        Eikä kyllä kokoomuslainen hegemonia paljoa kiinnosta, ei sovi mun muottiin bisnesmaailma johonka mainonta ja markkinointi kuuluu luonnollisesti osana bisneksiä. Tehdään tulosta että rahaa alkaa sataa ovista ja ikkunoista. Ihmissuhteissa pyrin pitämään rahamarkkinat poissa kuvioista, näen mieluusti ihmissuhteet buddhalais-juutalais-kristillisestä näkökulmasta, vaikka hengelliset asiat eivät nykysukupolvea niinkään kiinnosta.
        Buddhalaisuudessa kiinnostaa juurikin
        itsensä kehittäminen ja mielenrauhan tavoittelu joka voisi tehdä monelle stressaantuneelle ja aistiärsykkeisiin ärsyyntyneille nykyihmiselle hyvää mielenterveydelle.

        En ole ammatiltani yrittäjä, tulonlähteeni
        on sairaseläke, kun on synnynnäinen sydänvika ja aspergerin oireyhtymä. Sydänvika ei ole tähän ikään (35v.) oirehtinut kun 4-vuotiaana vuonna
        1988 kävin sydänleikkauksen läpi Lastenklinikalla Helsingissä. Asperger
        vaikuttaa mulla ainakin matemaattiseen ajatteluun, rahan käyttö hankalaa kun en tunnista etenkään suuria summia sekä asperger vaikuttaa mulla sosiaalisiin suhteisiin, suhteiden luominen kaikkein hankalinta, suhteiden ylläpitokin vähän kangertelee, mutta tietämyksessäni on miten ihmissuhteissa tulee olla ja käyttäytyä, järjessäni ja tajussani ei ole mitään vikaa.


      • kymmeniätuhansia

        Tähän jonon jatkoksi 28v ei koskaan treffeillä ollut mies treeltä. Mitä enempi ikää tulee sitä hankalammaksi koko ajatus tulee. On ahdistusta ja paniikkikohtauksia, mutta luonteeltani olen kiltti. Sinkkuna ja treffittömänä myös pysytään koska meitä kolmekymppisiä sinkkumiehiä on suomessa jonoksi asti.


    • On niin osuvaa tekstiä, nytkin istun ihmettelemässä tätä hetkeä ja olisi mukavampi jakaa se jonkun kanssa. Olen ollut suhteissa mutta nyt pitkään yksin. En osaa hakea ystäviä saati lähestyä tositarkoituksella. Välillä tuntuu todella surulliselta kun huomaa ajan kuluneen ja tuntuu hukkaan heitetyltä elämältä. Tänään siivosin ja vaihtelin huonekalujen paikkaa, se oli mukavaa kunnes kaikki oli paikoillaan ja istuin ihmettelemään uutta ilmettä asunnossani, ja silloin yksinäisyys kuiskasi korvaani muistuttaen olemassaolostaan. Olisi kiva löytää joku jonka kanssa jakaa arkisimmatkin asiat ja tuntea kuuluvansa jonkun elämään. En juo joten en löydä edes vahingossa humalassa ketään. Kaikille yksinäisille halaus ja sympatiaa.

    • N_81

      sama fiilis. elämä on todella tyhjää ja merkityksetöntä. samat rutiinit päivästä toiseen. joskus käyn konserteissa, leffassa tms. ja joskus siellä vaan riipaisee sydänalaa olla yksin. muilla on seuraa, muilla on joku jonka kanssa viettää aikaa. mä yksin koen kulttuurielämyksen ja lähden kotiin yksin, miettiessäni tapahtumaa. ei ole ketään kenelle kertoa kokemastaan. en juo, en polta, enkä eksy baareihin muutenkaan. koiraharrastuksessa on tietty ihmisiä, mutta kenenkään kanssa en ole sen kummemmin ystävystynyt. tuntuu että kaikilla on jo omat sidosryhmät muodostuneet, ja mulle ei ole tilaa tai tarvetta yhtään missään.

      tätäkö tän elämän piti olla? onko jossain joku muukin joka tuntee yksinäisyyden tukahduttavan tunteen? joskus vaan tuntuu ettei henki kulje, tuntuu että ne vähätkin sosiaaliset taidot ja kyvyt kuihtuu ja on ihan outolintu. koen itseni turhaksi, elämäni turhaksi. mitä mä teen niin väärin kun en onnistu ihmissuhteissa? en osaa luoda enkä ylläpitää niitä. näin on ollut lapsesta asti, joten kai mussa on jotain vikaa.

    • Yks.mies.vaa

      "Hyväksikäytetty nuori nainen sai traumojensa takia eutanasian Hollannissa"
      ..
      Eutanasia myös yksinäisille, ei jää kukaan meitä kaipaamaan.

    • psykopatia-suomi

      Voit lohduttautua sillä että kun tuttaviesi lapset alkavat lähteä kotoa he päätyvät johonkin psykopaattivuokrayritysten asuinkelvottomiin keskitysleireihin missä menettävät terveytensä. itselläsi ei ole tuota kärsimysnäytelmää seurattavana.

    • No täällä on kokematon ikisinkku kans ja josko lähettäs vaikka tuota poikuutta hoitamaan ensialkuun, voin lähtee myöskin keikoille kaveriks sitten. Mulle riittäis ihan ystävyys jossa myöskin seksiä. Eipä teidän tartte aina yksin olla mikäli seura kelpaa.

    • Juoksunainen

      Täällä kirjoittelee nelikymppinen nainen, jolla on sama tilanne kuin aloittajalla. Kumppania ei ole vuosien varrella löytynyt,toiveistani huolimatta. Itse olen jo vuosia sitten hyväksynyt sen, että lapsia minulle ei koskaan tule, eikä se asia minua vaivaa. Mutta kumppanin kaipuu ei väisty. En vain löydä sellaista miestä, joka hyväksyisi minut sellaisena kuin olen.

      Pitkään lievitin yksinäisyyttäni alkoholilla. Nousuhumala sai olon tuntumaan hilpeältä, ja kuppiloista löytyi juttuseuraa, joskin valitettavasti (?) olen itsekin niin "nirso", ettei rapajuoppojen seura minua pidemmän päälle ilahduta. Lopetin kuitenkin alkon käytön pari vuotta sitten kokonaan, kun rupesi tuntumaan, että olen itsekin kovaa vauhtia liukumassa alkoholismiin.

      Olen siitä onnekkaassa asemassa, että työpaikallani on paljon aktiivisia ihmisiä, jotka välillä järjestävät illanistujaisia ym., ja niihin tilaisuuksiin olen minäkin tervetullut. Useinmiten vietän kuitenkin iltani yksin. Liikuntaa harrastan paljon, ja se tuo mielihyvää. Käyn teatterissa ja joskus konserteissa. Luen paljon. Äitiäni tapaan melko usein.

      Viime kesänä osallistuin puolimaratonille. Sydäntäni oikein riipaisi, kun näin miten monilla muilla juoksijoilla oli reitin varrella perhettä ja ystäviä kannustamassa, ja miten nämä onnekkaat juoksijat saivat siitä lisätsemppiä. Minua ei tullut kannustamaan kukaan, ja juoksun jälkeenkin menin yksin syömään. Toki olin iloinen ja ylpeä suorituksestani, mutta iloa latisti se, ettei ollut ketään, jonka kanssa olisin voinut yhdessä sitä juhlistaa.

      Tsemppiä vaan alkuperäiselle kirjoittajalle, ja kaikille muillekin yksinäisille!

    • yksivain1234

      Itselläkin samantyyppinen tilanne, olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa mutta lapsia ei ole tullut. Niiden aikana lähes kaikki kaverit ovat menneet omille teilleen ja nyt sinkkuna miettii että musta ikinä sitä isää, josta on joskus tullut haaveiltua :)

      Mitään treffijuttuja ei ole tullut kokeiltua kun aina lähtenyt jutut ns. luonnostaan.. Kyllä mä aina kyselen kavereita minne milloinkin, mutta heidän lapset sun muut asiat on johtanut siihen ettei kellään ole enää aikaan lähteä mihinkään esim. iltaa viettämään...

      Ainoo vaihtoehto on tutustua uusiin ihmisiin, itselläni se on auttanut, vaikken siinä kovin hyvä olekaan :)

    • Niitti333

      Mitä vittua vikisette?
      Se on omasta tahdosta kiinni. Maailma on täynnä pariutumishaluisia äijiä täynnä. Sen kun pariudutte. Hankkikaa niitä lapsia. Jos käy pahasti, että äijä osoittautuukin vääräksi valinnaksi, niin mitä sitten, maailma on täynnä niitä yh-äitejäkin jotka ovat lähteneet pakoon lyövää äijää.
      Totuus on se, että sosiaalinen paine määrittää niin miesten kuin naisten elämää. Jos jonkun elämä ei mene niinkuin kaava edellyttää, niin huomauttelijoita riittää. No kuinka huomauttelijoitten suu tukitaan? Sanotaan että pidä sä suus kiinni, minä itse tiedän kuinka elämääni elän.
      Jos itse ei pidä elämästään huolta, toiset pitää. Jos itse ei määritä elämäänsä, toiset määrittää. Jokaisen on pidettävä reviirinsä tunkeilijoilta rauhassa. Jos oma reviirisi on kuin tunkio jota jokainen sika saa tulla kärsällään tonkimaan, niin siinähän sitten kärsit. Älä tule tänne vikisemään!

      • surusydämen

        Onpa ristiriitaisat tekstiä, kun ensin käsket ottamaan kenet tahansa kumppaniksi ja tekemään lapsen vaikka väkivaltaisen miehen kanssa, mutta sitten kirjoitat näin: "Jos oma reviirisi on kuin tunkio jota jokainen sika saa tulla kärsällään tonkimaan, niin siinähän sitten kärsit. Älä tule tänne vikisemään!"

        Eli pilaanko naisena elämäni olemalla jonkun väkivaltaisen linnakundin kanssa ja sitten kun eroan mustelmilla, hakattuna, on se oma vikani kun päästin elämääni sian tonkimaan??

        Ujo, epävarma tai/ja huonon itsetunnon omaava nainen ei löydä kumppania eikä ystäviä. Ja tilanne vain pahenee vuosi vuodelta, kun ne entisetkin tuttavat viettävät kaiken aikansa perheidensä kesken ja muiden perheellisten kanssa. Sinkkunaista ei huolita porukkaan mukaan. Jos ei ole työpaikkaa, ei ole mtn sosiaalista verkostoa.

        Itse en ainkaaan ota väkivaltaista alkoholiongelmaista miestä, vaan olen mieluummin yksin. Yksinäisyys ja sen mukanaan tuoma masennus on tehnyt minusta surullisen ja kyynisen, eikä ole muuta iloa elämässä kuin syöminen. Lihavaa naista ei kukaan mies halua. Ja kun ene kelvannut normaalipainoisena epävarmana, heikkoitsetuntoisena, miksi näkisin vaivaa laihduttaakseni. En jaksa käydä enää missään. 15-20 vuotta tullut käytyä yksin kaikissa museoissa, keikoilla, matkoilla. Ei huvita enää, kun ei voi jakaa kokemuksia.

        Viimeksi lähdin itkien baarista bändikeikalta kesken kotiin, kun viereeni tuli istumaan pariskunta joka pussaili ja silitteli toisiaan tauotta koko ajan. Muualla ei ollut istumapaikkaa, joten olisin jotunut seisomaan loppuillan.


      • yksinäinenharakka

        Voi luoja, mikä elämänasenne tuolla Niitti333 kirjoittajalla paistaa viestistään. Tuo ihminen ei tiedä taatusti mitään normaalista elämästä, parempi kuin olisi jättänyt kokonaan kommenttinsa kirjoittamatta. " Senkus pariudutte", juu sillaihan niitä ihmissuhteita hoidetaan ja lapsia maailmaan hankitaan, että ihan tuosta vaan pariudutaan kenen tahansa kanssa. Hohhoijaa..


    • juustopaaro

      Joo. Näin on. Kaikki ei vaan jaksa jatkuvia pettymyksiä ihmissuhteissa. On ihmisiä jotka lentää kukasta kukkaan eikä siinä mitään ja sitten meitä jotka nuolee haavoja kauemman, taas uutta pettymystä, uutta pettymystä ja siinä ei enää jaksa masentumatta.

    • Mies_50_Hki

      Vähissä tuntuvat ne oikeaa suhdetta haluavat naiset. Juoppoja ja toisen matkaan katoavia kyllä riittää.

    • Ei tunnu kyllä että naisen tarvitsisi olla yksin, koska kiinnostuneita miehiä riittää aina, kuten tässäkin ketjussa näkyy. Itsekin voisin tavata sua jos haluaisit.

      • rerwerwerew

        Aina jos nainen tekee ketjun niin miehet haluaisivat tavata mutta jos mies tekee ketjun niin hiljaista on.
        Miksi vain toisella sukupuolella on arvoa?


      • surusydämen

        Haluaistko tavata myös minut - ylipainoisen naisen? Ai et, no älä sitten väitä että miehiä riittää minullekin, koska se on valetta.


      • rerwerwerew kirjoitti:

        Aina jos nainen tekee ketjun niin miehet haluaisivat tavata mutta jos mies tekee ketjun niin hiljaista on.
        Miksi vain toisella sukupuolella on arvoa?

        No ei se siitä johdu että naisilla olisi enemmän arvoa. Miehen ja naisen elämä on vain luonnollisesti erilainen, eikä siinä ole mitään ihmeellistä että miehet ei yleensä saa vastauksia naisilta, koska naiset kuitenkin saavat miehiä niin helposti, niin ei heillä usein ole syytä vastata. Se voi olla vähän kurjaa, mutta se on miehen elämää, ja se on mikä tekee miehistä miehiä.


    • omaatilaa

      Minä täällä.Olen aina elänyt parisuhteessa,ja nyt,kun täytin pyöreitä,mulla on kauhee tarve saada omaa tilaa,kaikki toisessa ärsyttää!Lapsiakin on,sen exän kanssa,toinen asuu yhä kanssamme,toinen on lentänyt jo pesästä.Meillä ei ole mitään yhteistä,muuta kuin huutokauppakeisari,ja joku muu ohjelam katotaan yhdessä.Mies on peliriippuvainen,ja läheisriippuvainen aikuinen mies lapsen hahmosssa.On jotenkin henkisestä kehitykseltyään jäänyt pikkulapsen tasolle,syö makeaa paljon ja hyvittää sillä asioita.Nukutaankin eri huoneissa,riidellään paljon,missään ei käydä yhdessä.Kiukuttelee mulle tuon tuostakin.Mies on pitkäaiaikaistyötön,makaa päivät pitkät sohvalla ja katsoo tvtä,aamulla ei tahdo herätä,ja on kiukkuinen.Sitten majoittuu vessaan pitkäksi ajaksi!Että minella on liian ruusuiset unelmat ja kuvitelmat parisuhteesta,ei ole helppoa tämäkään...

      • Junttijöötiä

        Jos Huutokauppakeisaria katsotte, voittekin vetää itsenne hirteen.


    • singalone

      Kiitos kaikille vastanneille. Kävi niin, että kohtasin ison vastoinkäymisen enkä kuukausiin voinut vastailla tähän. Tilanteeni on kyllä sama yksinäisyyden suhteen. Etenkin N_81 viestisi perusteella koet aika samanlaisia tunteita. Ja monet muutkin.

      Tuohon kommenttiin, että naiset eivät oikeasti voisi kokea yksinäisyyttä, koska aina saa seksiseuraa miehistä. Niin ... kaikki naiset ei halua pelkkää seksiseuraa. Ja kaveruus miehen kanssa, joka toivoo sinusta vaan seksiseuraa ei vaan toimi. Se on koettu. Olen muutamia yksinäisiä miehiä tapaillut kaverina - ja ne on päättyneet miehen puolelta ilkeisiin kommentteihin, koska mies turhautuu, kun kaveruussuhde ei muutukaan seksisuhteeksi. Tähän varmaan joku vastaa, että parisuhteeseen tai seksisuhteeseen pitäisi yksinäisen ottaa kenet tahansa , ei kyllä se tunteita vaatii kuitenkin,

      Voihan sitä aina lähteä yksinäisten tapaamisiin tm. jos asuu isolla paikkakunnalla tai jos voi matkustaa kauemmas. Se yksinäisyys on minulle yksinäistä arkea pienellä paikkakunnalla. Töiden vuoksi ei niin vaan lähdetä. Kavereita olen hakenut ja kysellyt, mutta niitä ei vaan löydy.

      Ei meidän yksinäisten kannata ajatella, että meissä olisi vikaa Se vaan ajaa enemmän eristyksiin. Kun kyse on vaan tuurista monen kohdalla. Tuuri voi joskus sattua kai kohdallekin?

      • Dgjkfdhjlö

        Olet oikeassa....... uskon, että usein tässä elämässä on joillakin ns tuuria ja toisilla ei... "tasan ei käy onnen lahjat"... helppoa se on huudella, että menkää ja pariutukaa ja omapa on vika ne.... ei se niin mene. Uskon kuitenkin siihen, että joskus löytää sen kivan kaverin, joka on myös etsinyt ystävää ja ehkä enemmän... mutta tunteilla on aina suurin merkitys, että se jatkuu ja kestää. Ravintoloista ei kannata hakea, koska ihmissuhteet ovat siellä niin vääristyneitä... ennemminkin tanssipaikoilta, missä alkoholilla ei ole suurta roolia. Teattereissa ei myöskään tapaa ketään. Nyt syksyllä alkavat kansanopiston erilaiset kurssit ehkä sieltä löytyisi seuraa, rohkeasti mukaan te kaikki yksinäiset.


      • Loner1

        Niin kyllähän sitä seksiäkin ihminen kaipaa, useimmat ainakin. On kuitenkin niin ihmisen perusvietti kuin vain voi olla. Mutta eihän se nyt ainoa asia ole kuitenkaan tässä maailmassa.
        Itsellä on ystävän tarve ollut päällä jo aika kauankin. Siis ihan rehellisen ja aidon ystävän tarve, pinnallisista, toisesta hyötymisen takia ihmisten kanssa tekemisissä olevista otuksista en välitä. Koska en itse ole sellainen.
        Voisin olla naisenkin kanssa ystävä, ei seksi nyt mulle ainakaan ole automaattinen asia, eikä se syy olla ystävä vastakkaisen sukupuolen kanssa.
        Ja tosiaan ystävyyden otan ystävyytenä, enkä minään mahdollisena panotouhuna, mihin tuon ystävyyden täytyisi johtaa ennemmin tai myöhemmin.
        Toki olisihan parisuhdekin mulle tervetullut asia, vaikka en sillä nyt ole aikoihin päätäni vaivannut. Ja parisuhteeseenhan seksi nyt mielestäni kuuluu..
        Ei nyt tietenkään tarvitse olla koko aika olla ketarat taivasta kohden nylkyttämässä, mutta kuitenkin. Ei sitä nyt kokonaan ilmankaan voi olla, vaikka suhde olisi muuten kuinka hyvä ja toimiva tahansa muilta osin.
        Tiedä sitten, mitä kautta suhde olisi mahdollista saada, kun en pyöri baareissa tms perinteisissä paikoissa, mistä nyt saattaisi olla jotain saumaa löytääkin seuraa itselle. Vielä kun yhden yön jutut ei mua kiinnosta, ja sellaisiksi käsittääkseni ainakin nuo baarituttavuudet yleensä tuppaavat jäämään.
        En odota sinänsä naiselta mitään ihmeempiä, henkilökemiat kun natsaa, niin se on jo iso juttu. Tietysti täytyyhän sitä ihmisillä olla edes jotain yhteistä keskenään, ei niistä suhteista muuten oikein tule mitään toimivaa. On se sitten parisuhde tai ystävyys. Vähän sekavasti ehkä selitetty, mutta kaipa tuosta jo sen pointin ainakin suurinpiirtein tajuaa..(?)
        Se, mikä mua ihmetyttää, kun olen kirjoittanut muutamaan ketjuun kokemuksiani ja tunteitani, niin muutama osallistuja on kyllä kirjoittanut haluavansa tutustua muhun ja ovat pyytäneet mailiosoitetta. 2-3 naispuolista ovat olleet ja ihan ystävyyspalstalta. Olen tietysti laittanut osoitteeni ketjuun, muta eipä ole mitään yhteydenottoa sitten kuulunutkaan..:( Tiedä, mistä kiikastaa. Ja olen kuitenkin rehellisesti kertonut itsestäni, juurikin esim tuon, ettei mua huvita olla humalassa. Mikä tuntuisi olevan kuitenkin aika monelle posittivisesti iso juttu kaveri-/ystävyyssuhteessa.
        Mutta no, oli miten tahansa tai onko sitten olematta, ikävältähän tuollainen tuntuu sen muun perusikävyyden lisäksi. Kun kyllähän sitä aina tuollaisessa tilanteessa odottaakin jo ainakin jossain määrin, että yhteydenottoja tulee, kun kerta kysytäänkin oikein, että haluaisitko tutustua/voitaisko me tutustua?


    • yksinäinen-mies

      Mennäänkö naimisiin? Tehdään kuten ensitreffit alttarilla ohjelmassa. Sovitaan missä nähdään, tuodaan kaksi todistajaa paikalle, pappi ja mennään naimisiin,

      • singalone

        Kiva ajatus, mutta ei kahta ihmistä voin vaan voi laittaa yhteen. Tai voi, mutta harvoille se sopii :D Mutta ratkaisu yksinäisyyteen se on ainakin hetkeksi.


    • Mimni

      Mitäs jos perustetetsan facebookiin frendiryhmä. Siihen pääsee vaan sitten sähköpostin kautta ja omalla nimellä ja kuvalla. Eikä sen nimi ole mikään yksinäisyen ryhmä vssn ihan joku muu joka viittaa uuteen suuntasn elämässä ja ystävyydsuhteissa. Moukkia ei ryhmään pääse.?

      Miltä kuulostaa?

      Frendien tapahtumakerho tai joku sellanen... et voi nähdä porukalla ja keksiä jotain kivaa yhdessä.

      • lksjfljsflfjsljsfljf

        Hyvä ajatus tuo ylläoleva....luulenpa, että facesta löytyy ryhmiä mm. jotain sellaisia, että kaveri kaikille tms., siellä on paljon ryhmiä, joihin kannattaa tutusta ja myös siellä oleviin ihmisiin. Monet ryhmät ovat suljettuja ja sitä parempi ilmapiiri niissä on, kun ei kuka tahansa pääse lukemaan, ainoastaan ryhmän jäsenet.


    • yksinäinen-mies

      Ensitreffit alttarilla vaan

    • Yksin88

      Vanha keskustelu mutta silti vastaan. Koska muaki vituttaa yksinäisyys. Olen kolmekymppinen nainen. Ja vaikka mulla on lapsi oon aina halunnu oikeen perheen. Tai tällee ku on sinkkuna nii niitä kavereita edes kenen kanssa käydä jossain. Tosiasia on vaan se että monilla on perheet tai töiden perässä muuttanu muualle. Lapsi kun on puolet ajastaan isällään olen yksin. Olen kaunis ja mukava. Treffeille välillä netin kautta pyydetään mutta ne miehet ei kiinnosta. Ylikolmekymppiset sinkkuna olevat miehet kun tuntuu olevan joko helvetin rumia tai saatanan tyhmiä. Itelläki ku ikää sen verran että elämään mahtunu jos jonki näköstä urpoa nii aika vähissä on sellaset kenen kanssa edes kiinnostas lähteä enään treffeille. Seksiseuraa kyllä löytäs mut pelkkä seksi ku ei nappaa. Haluis ihan oikeen parisuhteen ja perheen sekä kavereita mut pikkuhiljaa alkanu tyytyä ajatukseen että tässä tää nyt oli. Ei oo muutamaan vuoteen enää kukaa kaveri kyselly mihkään ja ite ku kysyy nii perheelliset on kiireisiä eikä usein edes vastaa tai aina on jotain et ei pääse. Joten liityn tänne viallisten seuraan :D viikonloppusin tällään itteni ja istun yksin kotona kattoen netflixiä.

      • Sehän oma häpeäsi sitten jos et ymmärrä, että lapsi laskee sun parisuhde markkina-arvoa huomattavasti ja tulevaisuudessa kun neljäkymppiä lähestyy niin saat vielä ikälisänkin siihen etkä kelpaa enää edes niille keskitason miehille..
        Täydellistä miestä sun on turha etsiä enää tuolla iällä ja lapsellisena ihmisenä.


      • Seonniin

        Musta hänen tekstistä kyllä erottui luonnevika, haukkuu täällä muita yksinäisiä vialliseksi, rumiksi, tyhmiksi jne...

        Ei pahalla, mutta mitäköhän se mies saisi kuulla kun sinut ottaisi, taidan ymmärtää miksi olet sinkku.

        Mikään ei ole kamalampaa kun ihminen joka kuvittelee olevansa muita parempi..


    • Yksin88

      Niin ja.. perheellisille seura kelpaa silloin kun olen lapsen kanssa. Muuten ei kysellä mihinkään. Oikee unelma sinkkuelämää. Neki hetket ku joku johonki pyytää niin vietetään lastenkanssa ja voitte vaa arvata lähestyykö silloin kukaa mies kun on lapsen kanssa.

    • EnLähde

      Miehet hakee naisesta vaan köökkipiikaa ja panopuuta. Jotakuta joka sanoo mitä nyt pitää tehdä ja mitä huomenna.

    • Minämyös

      Mistäpäin olet? Olen samassa tilanteessa kanssasi..

    • Jari_40v

      Onhan monesti aika yksinäistä jos alkaa oikein miettimään. Yksinäinen olen ollut kouluajoilta saakka, toiset meni mummoloihin jouluksi ja usein muutenkin. Mulla ei ollut isovanhempia, eikä sisaruksia ollenkaan. Joulusta en erityisemmin pidä, pitäis syödä kovasti (muutama ylimääräinen kilo) ja istua pitkässä pöydässä ihmisten keskellä. (tämähän on lehtien ja telkkarin antama kuva joulusta) Vanhemmat on pois, kokata ei viitti jouluna senkään vuoksi.

      Kesällä taas ei viitti paljon torilla oleskella. Jos siellä jonkun tutun näkee puheenaihe on sisaruksilla käynti kesän mittaan tai vähintäänkin Tallinnan risteilyllä käynti. Aika puusta pudonneen omenan olo, jos kuulumisista tulee juttua aina pitää pyöritellä parhain päin. Mut näillä mennään, se historia on toisilla karumpi.

      Kunhan ladut kerkiävät ajaa niin hiihtämässä on kiva käydä, siellä harvoin pitää tehdä tiliä elämäntilanteestaan.

      Kevätaurinkoa kaikille!

    • Hämmästyttävää että joillekin yksinäisyys on kuin kirous ja itse kyllä nautiskelen tästä vanhasta mummonmökistä keskellä metsää yk

      • Sinäni.
        Hyvä puhelinkin kun näin hyppii :')
        Mutta aika vilkas elämä tuolla parisuhdepuolella, kerran naimisissa ja 4 kertaa kihloissa , 3 lasta.
        Ikää 33 niin kelpaahan tässä jo hiukan eläkepäiviä vietelläkin:)


      • Zsopede

        No en mä tsiltsisiin uskoisz, et tosz yksinäisz tulisz. Kaamee määr kakaroit ympäril hei!


    • panzer59

      Ymmärrä kuinka paljon maailmankaikkeus on tehnyt työtä jotta sinäkin olet mahdollistunut. Kun sen olet laskenut niin tiedät olevasi universumin paras sinä! stalingrad hans...

    • Minun on tosi haastavaa uskoa, että naiset ovat vastentahtoisesti yksinäisiä.

      Laskeskelin juuri, että olen tuolla treffi puolella ottanut yhteyttä puolenvuoden sisään vajaaseen 30 naiseen. Noista naisista vain 5 on suostunut vastaamaan yhteyden ottooni ja vain 1 on suostunut lähtemään kanssani treffeille.

      Minulla on myös kirjeenvaihto ilmoitus, jossa etsin: kumppania, ystävää tai vain kirjoittelu kaveria naisista. Vuoden sisään sieltä on ottanut yhteyttä noin 10 naista, 2 kanssa olen käynyt treffeillä ja ainoastaan 1 noista 10 jatkaa kirjoittelua kanssani tänäkin päivänä. Loput 7 ovat kadonneet muutaman viestin jälkeen, enkä minä kirjoittele mitään asiaan kuulumatonta, minkä seurauksena olisi syytä lopettaa yhteyden pito.

      Joten missä ihmeessä te naiset, jotka oikeasti haluaisitte löytää sen kumppanin taikka ystävän, oikein piileksitte? Teidän kanssasisarenne vakuuttavat minulle kovaa kyytiä, ettei teitä ole edes olemassa, koska heillä kerran on varaa sivuuttaa mahdollinen kumppani / ystävä tarjokas noinkin huolettomasti.
      Kyllä sitä tuollaisessa "pakki aallokossa" omakin itseluottamus kokee kolhuja, joten ei teidänkään tarvitse olla varustettuna parhaalla mahdollisella itseluottamuksella. Antakaahan kuulua itsestänne, muuallakin kuin täällä palstalla, ennen kuin vilkkaammat kanssasisarenne vakuuttavat minulle, että vastentahtoisesti yksinoleva nainen on vain taruolento.

    • voihanelämänkulku

      Oho tää ketju kertoo paljon ihmisistä!
      Mutta seurustelukumppanin löytäminen voi olla hyvin haastavaa
      Jos ei oo hyvä vitsiniekka tai normaalipainoinen nainen niin miehet pitää jonkinmoisena irtoleikkikaluna vaan jollei satu sitten olemaan rikas. Niin kaipa se tuuriakin kaipaa että löytää oikealla hetkellä jonkun sopivan. Kerrankin olin laahannut baareja aika paljon läpi ihan normaalipainoisena kylläkin alussa ja myöhemmin sitten jo hieman ylipainoisena. En normaalipainoisenakaan saanut ketään minusta kiinnostunutta lähestymään muuten kuin asialla että heti piti saada nopeaa seksiä. Jos antoi niin ei kelvannut sen takia että antoi ja jos ei antanut niin sitten mies siirtyi muiden luokse kunnes joku antautuvaisempi löytyi. En sitten saanut kuin yhden muutamien vuosien seurustelusuhteen jonka aikana mies petti hyvin monen kanssa ja onneksi lopultakin jätti. Joka minusta tuntui niiden pettämisten takia vaan hyvältä että jätti. Että siihen se puolivuosisataa sitten nopeasti tiivistettynä. En tiedä vaikka kaipaa kin parisuhdetta niin en tiedä pärjäisinkö enää kun ei jaksa kuunnella miehen löpinöitä jostain nuorista naisista tai muuta skeidaa. Hyvä kun muilla on lapset ja mukavat äijät olemassa mutta turha mua on kenenkään syyllistää että olisin itse valinnut esim yksinäisyyden!. Olen etsinyt ja yrittänyt kauan löytää ja joskus käynyt treffeillä esim. mutta en tiedä sitten ehkäpä kaikkia ei olekaan tehty parisuhteeseen. Ihmisiä ainakin maapallolla on jo liikaakin että miksi tekisi lapsia tänne pakosta esim vain sen takia että se oikeastaan kuuluisi niin mennä että lapsi tulisi tai muun yhteiskunnan pakkopullaa vuoksi. Ei kukaan ole minulle mukavaa, luotettavaa ja ystävällistä äijää tuonut niin ei mullakaan ole mitään velvollisuutta silloin yhteiskuntaa kohtaan. Että tasoissa tässä ollaan ja olen ihan ylpeällä mielellä sen suhteen että elän ja olen enkä ole kiusaajieni kimppuun käynyt.

    • odotin_minäkin

      Olen hyvätapainen ihan ok näköinen mies, ja vaikka kuljen ilman sormusta ei kukaan ole pyytänyt minua peruskoulun jälkeen seuraksi minnekään tai edes vihjannut että seura kiinnostaisi. Yksin saa siis olla ihan rauhassa, mutta jos tekee aloitteen paranee mahdollisuudet huomattavasti. Aloitteen tekijän pitää varautua siihen etteivät "kaikki asiakkaat osta".

      Face on kiiltokuvaa. Jos sinne ylipäätään laitetaan mitään, niin ne ovat yleensä onnistumisia, iloisia asioita joista haluaa kertoa. Ei sitä että puolet avioliitoista päätyy eroon.

      Kavereita tulee ja menee, eli jokin ryhmältä näyttävä porukka voi koostua puolitutuista ihmisistä. Esimerkiksi työkaverit joidenka kanssa on viettänyt kuukausikaupalla aikaa vain katoavat kun työpaikka vaihtuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe