vaan jäi viimeiseksi.
Pitäisikö Inchcapeläisten ryhtyä voitelemaan toimittajia niin kuin muiden merkkien maahantuojat?
Ässä ei pärjännyt Tuulilasin testissä
40
9884
Vastaukset
- kehtaa ajaa
testissä viimeiseksi jääneellä Jaguaarilla. Minä ainakin myisin heti pois!
- ei olisi
varaa edes ostaa Jaguaria niin kuinka voisit myydä sen pois ?
- Sovereign
Ihan vain tiedoksesi että poiketen kaikista muista automerkeistä, Jaguaria ei osteta naapureiden takia vaan itsensä takia! Joten kommnettisi ovat enemmän tai vähemmän yhdentekeviä.
Sitä on se Suvereniteetti! - Pena/Honda
Nuo testit on huvittavia. Ostaako joku todellakin Jaguaarin jonkin testin pohjalta, ei varmasti. Ko.autolla ajavat tekevät varmaan hyvin henkilökohtaisen päätöksen ja siihen ei kuulu jonkin Tuulilasi lehden lukeminen.Jaguaar on yläpuolella muiden ja sen omistajat myös, joten se kateellisten jorinoista.
- nyt vaan kehdataan sanoa ää...
ei olisi kirjoitti:
varaa edes ostaa Jaguaria niin kuinka voisit myydä sen pois ?
Vanhemmat jaggethan ovat suorastaan ilmaisia kun ei kukaan kehtaa niitä olla koko ajan rassaamassa paitsi huomionkipeät rasvakourat jotka luulevat että se viiden tonnin jakke on kolmen vuoden tuseerauksen ja kärpelöinnin jälkeen jotenkin hienompi kuin se paska minkä kaikki kuitenkin tietävät sen olevan, eli vanha viiden tonnin romukasa.
Mutta sehän ei jakularistia haittaa, kun pellillä hyppäävä kissa tekee hänestä ejakularistin kunhan ensin saa veivattua foordin pulttaaman häkäpönttönsä käyntiin! - kommentti
nyt vaan kehdataan sanoa ää... kirjoitti:
Vanhemmat jaggethan ovat suorastaan ilmaisia kun ei kukaan kehtaa niitä olla koko ajan rassaamassa paitsi huomionkipeät rasvakourat jotka luulevat että se viiden tonnin jakke on kolmen vuoden tuseerauksen ja kärpelöinnin jälkeen jotenkin hienompi kuin se paska minkä kaikki kuitenkin tietävät sen olevan, eli vanha viiden tonnin romukasa.
Mutta sehän ei jakularistia haittaa, kun pellillä hyppäävä kissa tekee hänestä ejakularistin kunhan ensin saa veivattua foordin pulttaaman häkäpönttönsä käyntiin!Jokseenkin kateellinen kirjoittaja! heh :-)
- HEE
nyt vaan kehdataan sanoa ää... kirjoitti:
Vanhemmat jaggethan ovat suorastaan ilmaisia kun ei kukaan kehtaa niitä olla koko ajan rassaamassa paitsi huomionkipeät rasvakourat jotka luulevat että se viiden tonnin jakke on kolmen vuoden tuseerauksen ja kärpelöinnin jälkeen jotenkin hienompi kuin se paska minkä kaikki kuitenkin tietävät sen olevan, eli vanha viiden tonnin romukasa.
Mutta sehän ei jakularistia haittaa, kun pellillä hyppäävä kissa tekee hänestä ejakularistin kunhan ensin saa veivattua foordin pulttaaman häkäpönttönsä käyntiin!Ai sä olet kirjoittanut tännekkin?
Mut mun mielestä toi sun aikaisempi juttu tuolla edellisessä aiheessa oli paremmin kirjoitettu! Tässä on jotenkin liikaa tollasta teinityttömäistä angstia... Ei se kuule sellanen oikein kuulu tänne. - ostais jaguaria
ei olisi kirjoitti:
varaa edes ostaa Jaguaria niin kuinka voisit myydä sen pois ?
kun samat nappulat ja tilpehöörit saa puolta halvemmalla kun ostaa mondeon. Se on niinku jakella ajelis...pelti on vaan taivutettu eri muotoon!
- farkku
ostais jaguaria kirjoitti:
kun samat nappulat ja tilpehöörit saa puolta halvemmalla kun ostaa mondeon. Se on niinku jakella ajelis...pelti on vaan taivutettu eri muotoon!
Katsopa uudestaan niitä hintoja. Jos otetaan se halvin Jaguar X-type ja verrataan sitä samalla koneella varustettuun Mondeoon niin Jagge onkin halvempi!
- mika
farkku kirjoitti:
Katsopa uudestaan niitä hintoja. Jos otetaan se halvin Jaguar X-type ja verrataan sitä samalla koneella varustettuun Mondeoon niin Jagge onkin halvempi!
Jaguar X-type 2.0d Classic 39000 euroa,
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Trend Sedan 36160 euroa - mika
ostais jaguaria kirjoitti:
kun samat nappulat ja tilpehöörit saa puolta halvemmalla kun ostaa mondeon. Se on niinku jakella ajelis...pelti on vaan taivutettu eri muotoon!
Jos olet todella ajanut molempia autoja, varmaankin olet huomannut, että eroa Jaguarin ja Mondeon välillä on. Valitettavasti Mondeo ei sen jälkeen tunnu paljon miltään , pelkältä bulkilta.
- farkku
mika kirjoitti:
Jaguar X-type 2.0d Classic 39000 euroa,
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Trend Sedan 36160 euroanäyttää olevan. Mielestäni jossain vaiheessa Jaguaari oli halvempi kuin Mondeo, mutta se on näköjään muuttunut. Eikä se ero nytkään suuri ole jos otetaan Fordista Ghia-versio, mikä olisi kai kohtuullisempi vertailukohta.
- Mika
farkku kirjoitti:
näyttää olevan. Mielestäni jossain vaiheessa Jaguaari oli halvempi kuin Mondeo, mutta se on näköjään muuttunut. Eikä se ero nytkään suuri ole jos otetaan Fordista Ghia-versio, mikä olisi kai kohtuullisempi vertailukohta.
trend vastaa classiciä ja ghia executiveä varusteiltaan pääpiirteittäin
- niin huomaat
ostais jaguaria kirjoitti:
kun samat nappulat ja tilpehöörit saa puolta halvemmalla kun ostaa mondeon. Se on niinku jakella ajelis...pelti on vaan taivutettu eri muotoon!
Taas joku Mondeo-asiantuntija ilmestyy Jaguar-keskusteluun... Tutki asiaa ja perehdy aiheeseen, pyydä koeajoon molemmat ja vertaa hyvä mies!Aja kovaa vaikka mutkaista matkaa ja kurvaa lopuksi bulevardille.
Tunnusta faktat: kukaan ei haavele muovialumiini-Mondeostasi,eikä se kiinnosta tasan tarkkaan ketään, mutta nahkalta ja jalopuulta tuoksuvalla ja hiljaisena lipuvalla jagella ihastelijoita riittää auton sisällä ja ulkona :)
- onjo
eiköhän ne ole voidelleet kun mazda voitti neljännen tuulilasin testin
- Jagge
Anteeks vaan mutta testi oli Tekniikan maailmassa..
- s-typee
Mikä oli testi pähkinän kuoressa ns.
- Jagge
s-typee kirjoitti:
Mikä oli testi pähkinän kuoressa ns.
Eli uusimmassa TM:ssä oli testissä ylemmän hintaluokan sedanit, bemari, mersu, audi, chrysler ja jaguar. S-typestä oli mukana 2,5 litran versio, muista merkeistä vastaavan tehoiset mallit.. Aika hauskaa luettavaa oli, jaggesta kaivettiin esille kaikki vähänkin negatiiviset asiat. Testissä sijoittui viimeiseksi. Bemari voitti ja audi oli kakkonen. Sit mersu ja chrysler. Eivät toimittjat ilmeisesti TM:ssä ole vielä oppineet, että jaguar on nykyään aivan eri auto kun joskus 80-luvulla.. Ei tulisi mieleenkään sijoittaa noin paljon rahaa autoon, joita tulee kadulla vastaan alvariinsa saatika sitten taksitolpilla.
- MrBitter
Jagge kirjoitti:
Eli uusimmassa TM:ssä oli testissä ylemmän hintaluokan sedanit, bemari, mersu, audi, chrysler ja jaguar. S-typestä oli mukana 2,5 litran versio, muista merkeistä vastaavan tehoiset mallit.. Aika hauskaa luettavaa oli, jaggesta kaivettiin esille kaikki vähänkin negatiiviset asiat. Testissä sijoittui viimeiseksi. Bemari voitti ja audi oli kakkonen. Sit mersu ja chrysler. Eivät toimittjat ilmeisesti TM:ssä ole vielä oppineet, että jaguar on nykyään aivan eri auto kun joskus 80-luvulla.. Ei tulisi mieleenkään sijoittaa noin paljon rahaa autoon, joita tulee kadulla vastaan alvariinsa saatika sitten taksitolpilla.
Asian vierestä: eilen oli nelosen koeajo.tv-ohjelmassa "kaksintaistelussa" S-type 3.0 V6 Executive ja Chrysler 300jotain, S-type veti pidemmän korren. Ja onhan se miljuuna kertaa tyylikkäämpi, vaikka itseä enemmän miellyttävät kyllä XJ-Jagget kuin nämä typet.
TM:n testissä oli kyllä mielestäni Jaggen osalta tosi nuiva suhtautuminen, siitä löydettiin ihan eri tavalla haukuttavaa kuin muista (siis ehkä aiheesta, mutta tuntui kyllä ennakkoluuloiselta...) - S-Type 3.0
MrBitter kirjoitti:
Asian vierestä: eilen oli nelosen koeajo.tv-ohjelmassa "kaksintaistelussa" S-type 3.0 V6 Executive ja Chrysler 300jotain, S-type veti pidemmän korren. Ja onhan se miljuuna kertaa tyylikkäämpi, vaikka itseä enemmän miellyttävät kyllä XJ-Jagget kuin nämä typet.
TM:n testissä oli kyllä mielestäni Jaggen osalta tosi nuiva suhtautuminen, siitä löydettiin ihan eri tavalla haukuttavaa kuin muista (siis ehkä aiheesta, mutta tuntui kyllä ennakkoluuloiselta...)...hemmetti. Ohjelmatiedoissa luki että X-Type ja 300C, joten jätin katsomatta. Ihmettelinkin vähän että eikö S-Type olisi lähempi vastustaja 300C:lle, mutta joka tapauksessa katsomatta jäi.
- Totuuden Torvi
Jagge kirjoitti:
Eli uusimmassa TM:ssä oli testissä ylemmän hintaluokan sedanit, bemari, mersu, audi, chrysler ja jaguar. S-typestä oli mukana 2,5 litran versio, muista merkeistä vastaavan tehoiset mallit.. Aika hauskaa luettavaa oli, jaggesta kaivettiin esille kaikki vähänkin negatiiviset asiat. Testissä sijoittui viimeiseksi. Bemari voitti ja audi oli kakkonen. Sit mersu ja chrysler. Eivät toimittjat ilmeisesti TM:ssä ole vielä oppineet, että jaguar on nykyään aivan eri auto kun joskus 80-luvulla.. Ei tulisi mieleenkään sijoittaa noin paljon rahaa autoon, joita tulee kadulla vastaan alvariinsa saatika sitten taksitolpilla.
Kyllä menee autoon samastuminen vähän liian pitkälle jos kokee sen nöyryyttävänä että omaa automerkkiä tulisi vastaan taksitolpalla.
Varmasti Jaggekin olisi tolpalla jos se soveltuisi taksiksi, eli olisi luotettava ja tarpeeksi tilava asiakkaille. Ei ikävä kyllä ole kumpaakaan.
Taksikuljettaja arvostaa vähän eri asioita kuin harrastajamekaanikko. Taksimerkin luotettavuushan on tällaiselle henkilölle pelkkää miinusta, se kun tarkoittaa ettei pääse autoa joka hetki rassaamaan koska tarvetta ei ole.
Autotesteissä pyritään arvioimaan autoja ilman henkilökohtaisia mieltymyksiä eli tekniseltä näkökannalta. Jos joku sitten haluaa ripustaa egonsa ja elämänsä merkin varaan se on sitten sen sortin juttu mitä pitää puida psykiatrilla, ei autotestissä. - Totuuden torvi
MrBitter kirjoitti:
Asian vierestä: eilen oli nelosen koeajo.tv-ohjelmassa "kaksintaistelussa" S-type 3.0 V6 Executive ja Chrysler 300jotain, S-type veti pidemmän korren. Ja onhan se miljuuna kertaa tyylikkäämpi, vaikka itseä enemmän miellyttävät kyllä XJ-Jagget kuin nämä typet.
TM:n testissä oli kyllä mielestäni Jaggen osalta tosi nuiva suhtautuminen, siitä löydettiin ihan eri tavalla haukuttavaa kuin muista (siis ehkä aiheesta, mutta tuntui kyllä ennakkoluuloiselta...)Jep. Nuo TM:n "vertailutestit" on lähinnä naurettavaa luettavaa nykyisin. Kavereilla tuntuu olevan omat suosikkimerkit joita kehutaan täysin estoitta ja tietyt merkit joista kaivamalla kaivetaan moitittavaa moitittavan perään. Esim. nykyisin VW groupin tuotteet laitetaan vertailumenestyjiksi keinolla millä hyvänsä. Jagge ilmeisesti kuuluu merkkeihin joita "ei tueta". Noita testejähän kirjoittelee vain pari kaveria ja kattomalla kaverin nimen ja sitten sen mitä merkkiä testaa voi jo varmuudella sanoa millä sävyllä testi on kirjoitettu. Ala-arvoista toimintaa lehdeltä jonka pitäisi muka olla puolueeton. Itse en edes katso TM:n testejä mikäli olen autoa vaihtamassa, Tuulilasikin on paljon parempi. Vielä parempi kun ettii netistä eri testejä ja vertailee niitä.
- PQLRGB
Totuuden Torvi kirjoitti:
Kyllä menee autoon samastuminen vähän liian pitkälle jos kokee sen nöyryyttävänä että omaa automerkkiä tulisi vastaan taksitolpalla.
Varmasti Jaggekin olisi tolpalla jos se soveltuisi taksiksi, eli olisi luotettava ja tarpeeksi tilava asiakkaille. Ei ikävä kyllä ole kumpaakaan.
Taksikuljettaja arvostaa vähän eri asioita kuin harrastajamekaanikko. Taksimerkin luotettavuushan on tällaiselle henkilölle pelkkää miinusta, se kun tarkoittaa ettei pääse autoa joka hetki rassaamaan koska tarvetta ei ole.
Autotesteissä pyritään arvioimaan autoja ilman henkilökohtaisia mieltymyksiä eli tekniseltä näkökannalta. Jos joku sitten haluaa ripustaa egonsa ja elämänsä merkin varaan se on sitten sen sortin juttu mitä pitää puida psykiatrilla, ei autotestissä.Tuon laatutiedon voisi kyllä päivittää ajan tasalle. Jaguarin siirryttyä Fordin omistukseen on myös laatu parantunut.
Ihan tiedoksi:
Arvostettu J.D. Power and Associates –tutkimuslaitos on julkaissut vuoden 2004 uusien autojen laatua mittaavan tutkimuksensa Yhdysvalloissa. Eurooppalaisista autonvalmistajista korkeimmalle sijoittui Jaguar, sijaluvulla kolme. Parhaan merkin tittelin vei Lexus ja toiseksi tuli Cadillac. Seuraavaksi parhaiten menestyneet eurooppalaiset löytyvät sijaluvuilta 10 (Mercedes), 11 (Audi), 12 (BMW) ja 14 (Volvo).
Jaguar on vuodesta 1994 lähtien jatkuvasti parantanut sijoitustaan, ollen neljänä vuotena peräkkäin kymmenen parhaan merkin joukossa. Nyt tuloksena oli europpalaisten merkkien ykköstila. - HEE
Totuuden Torvi kirjoitti:
Kyllä menee autoon samastuminen vähän liian pitkälle jos kokee sen nöyryyttävänä että omaa automerkkiä tulisi vastaan taksitolpalla.
Varmasti Jaggekin olisi tolpalla jos se soveltuisi taksiksi, eli olisi luotettava ja tarpeeksi tilava asiakkaille. Ei ikävä kyllä ole kumpaakaan.
Taksikuljettaja arvostaa vähän eri asioita kuin harrastajamekaanikko. Taksimerkin luotettavuushan on tällaiselle henkilölle pelkkää miinusta, se kun tarkoittaa ettei pääse autoa joka hetki rassaamaan koska tarvetta ei ole.
Autotesteissä pyritään arvioimaan autoja ilman henkilökohtaisia mieltymyksiä eli tekniseltä näkökannalta. Jos joku sitten haluaa ripustaa egonsa ja elämänsä merkin varaan se on sitten sen sortin juttu mitä pitää puida psykiatrilla, ei autotestissä.Jos taksikuskit arvostavat teknistä luotettavuutta, niin miksi Mersua sitten näkee niin paljon taksina?
Nuo tekniset artikkelit voi jakaa kahteen eri kastiin: Arvostelut (josta tämäkin keskustelu lähti) ja Tutkimukset. Ensimmäinen on lähinnä journalismia ja jälkimmäinen tapahtuu tiettyjen sääntöjen mukaan. - Mika
Totuuden Torvi kirjoitti:
Kyllä menee autoon samastuminen vähän liian pitkälle jos kokee sen nöyryyttävänä että omaa automerkkiä tulisi vastaan taksitolpalla.
Varmasti Jaggekin olisi tolpalla jos se soveltuisi taksiksi, eli olisi luotettava ja tarpeeksi tilava asiakkaille. Ei ikävä kyllä ole kumpaakaan.
Taksikuljettaja arvostaa vähän eri asioita kuin harrastajamekaanikko. Taksimerkin luotettavuushan on tällaiselle henkilölle pelkkää miinusta, se kun tarkoittaa ettei pääse autoa joka hetki rassaamaan koska tarvetta ei ole.
Autotesteissä pyritään arvioimaan autoja ilman henkilökohtaisia mieltymyksiä eli tekniseltä näkökannalta. Jos joku sitten haluaa ripustaa egonsa ja elämänsä merkin varaan se on sitten sen sortin juttu mitä pitää puida psykiatrilla, ei autotestissä.Kaveri muistelee vanhoja aikoja selvästi....uudet X-typet ja S-typet ovat markkinoiden parhaan 3 vuoden takuun road assistance piirissä, joten itse ei tarvitse trasselia. X-typen sisätilat eivät sovellu taksikäyttöön, se on totta.
Mitä taas tulee siihen miksi valita Jagge, niin toiset eivät vaan tykkää bulkista, eivät tykkää syödä ruokatunnilla nakkisoppaa pääruokana,
käyttää Yves Rocherin hajuvesiä, eivätkä myöskään jutella asiantuntijoina esiintyvien asiasta kuitenkin tietämättömien kanssa. - MrBitter
Totuuden torvi kirjoitti:
Jep. Nuo TM:n "vertailutestit" on lähinnä naurettavaa luettavaa nykyisin. Kavereilla tuntuu olevan omat suosikkimerkit joita kehutaan täysin estoitta ja tietyt merkit joista kaivamalla kaivetaan moitittavaa moitittavan perään. Esim. nykyisin VW groupin tuotteet laitetaan vertailumenestyjiksi keinolla millä hyvänsä. Jagge ilmeisesti kuuluu merkkeihin joita "ei tueta". Noita testejähän kirjoittelee vain pari kaveria ja kattomalla kaverin nimen ja sitten sen mitä merkkiä testaa voi jo varmuudella sanoa millä sävyllä testi on kirjoitettu. Ala-arvoista toimintaa lehdeltä jonka pitäisi muka olla puolueeton. Itse en edes katso TM:n testejä mikäli olen autoa vaihtamassa, Tuulilasikin on paljon parempi. Vielä parempi kun ettii netistä eri testejä ja vertailee niitä.
Ehkä noissa testeissä suurin ongelma on se, että absoluuttista totuutta ei ole oikein olemassa missään jutuissa, ja tämä koskee autoja ehkä enemmänkin kuin muita asioita. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Ja käyttötarkoituksia on monia.
Jos perheessä ei ole koripalloilijoita, ei pääntilan niukkuus paljon haittaa, näin vaikka yhtenä esimerkkinä (S-typen pääntilan puutteeseen kiinnitettiin paljon huomiota). Toinen taas kaipaa sisustukselta muita asioita kuin toinen, jollekin taas sopii erilainen penkki kuin toiselle. Ja näitä asioita on kerta kaikkiaan loputtomiin...
Auton, tai melkein minkään, hankkiminen jonkin testin perusteella on aika riskaabelia - tai no, jos haluaa perustaa omat mielipiteensä aina vain toisten mielipiteisiin ja pisteyttää maailman sitten vaikka TM:n testien mukaan, niin mikäpä siinä. - Jagge
Totuuden Torvi kirjoitti:
Kyllä menee autoon samastuminen vähän liian pitkälle jos kokee sen nöyryyttävänä että omaa automerkkiä tulisi vastaan taksitolpalla.
Varmasti Jaggekin olisi tolpalla jos se soveltuisi taksiksi, eli olisi luotettava ja tarpeeksi tilava asiakkaille. Ei ikävä kyllä ole kumpaakaan.
Taksikuljettaja arvostaa vähän eri asioita kuin harrastajamekaanikko. Taksimerkin luotettavuushan on tällaiselle henkilölle pelkkää miinusta, se kun tarkoittaa ettei pääse autoa joka hetki rassaamaan koska tarvetta ei ole.
Autotesteissä pyritään arvioimaan autoja ilman henkilökohtaisia mieltymyksiä eli tekniseltä näkökannalta. Jos joku sitten haluaa ripustaa egonsa ja elämänsä merkin varaan se on sitten sen sortin juttu mitä pitää puida psykiatrilla, ei autotestissä.Ehkä suurin syy miksi S-typeä ei ole näkynyt taksitolpilla on sen sisätilan- ja tavaratilan muoto. Etupenkillä hyvin tilaa mutta takana vähemmän. Tavaratilaan vaikea saada mahtumaan miljoonat matkalaukut kun porukka menossa esimerkiksi lentokentälle.. Autoa ei ole yksinkertaisesti suunniteltu roudariautoksi. Tilaa on karsittu muotoilun kustannuksella. Nyt tosin S-type voisi olla taksina kun on saatu dieselkonekin pellin alle.. Kestävyydestä sen verran, että ei ole neljän vuoden aikana ollut mitään ylimääräistä normaalien huoltojen lisäksi.
Yksi merkittävä syy miksi ei tullt saksalaista on tämä takuu ja muotoilu ajo-ominaisuuksia ja hintaa unohtamatta. Aiankin minun silmään muotoilu sopii vallan mainiosti. - ja muita satuja
Mika kirjoitti:
Kaveri muistelee vanhoja aikoja selvästi....uudet X-typet ja S-typet ovat markkinoiden parhaan 3 vuoden takuun road assistance piirissä, joten itse ei tarvitse trasselia. X-typen sisätilat eivät sovellu taksikäyttöön, se on totta.
Mitä taas tulee siihen miksi valita Jagge, niin toiset eivät vaan tykkää bulkista, eivät tykkää syödä ruokatunnilla nakkisoppaa pääruokana,
käyttää Yves Rocherin hajuvesiä, eivätkä myöskään jutella asiantuntijoina esiintyvien asiasta kuitenkin tietämättömien kanssa.Jos sulla on tarve nähdä itsesi parempana kuin muut niin kyllä se jotain kertoo, mutta ei autostasi.
Tehtaalta ne Jaggetkin tulevat ja maksavat saman mitä muut saman hintaluokan autot, eli mitä jos jätetään pois turhanpäiväinen elvistely, ei taideta Jaggen ostajaltakaan edellyttää aatelistaustaa ja jos rahoillaan haluaa kehua niin siinäkin muilta merkeiltä löytyy korkeammalle yltäviä vaihtoehtoja, mikä myös tekniseen paremmuuteenkin heijastuu.
Ihan rehellinen makuvalinta ilman turhia pallille nostoja tai palleille potkuja, sitä kunnioitan minäkin. Ettei niin kuin stereotypia yleistyisi, että Jaggen ostajalle on annettava luovutuskirjan yhteydessä psykiatrin lahjakortti. - S-Type 3.0
Jagge kirjoitti:
Ehkä suurin syy miksi S-typeä ei ole näkynyt taksitolpilla on sen sisätilan- ja tavaratilan muoto. Etupenkillä hyvin tilaa mutta takana vähemmän. Tavaratilaan vaikea saada mahtumaan miljoonat matkalaukut kun porukka menossa esimerkiksi lentokentälle.. Autoa ei ole yksinkertaisesti suunniteltu roudariautoksi. Tilaa on karsittu muotoilun kustannuksella. Nyt tosin S-type voisi olla taksina kun on saatu dieselkonekin pellin alle.. Kestävyydestä sen verran, että ei ole neljän vuoden aikana ollut mitään ylimääräistä normaalien huoltojen lisäksi.
Yksi merkittävä syy miksi ei tullt saksalaista on tämä takuu ja muotoilu ajo-ominaisuuksia ja hintaa unohtamatta. Aiankin minun silmään muotoilu sopii vallan mainiosti.Aivan. Samaa mieltä takatiloista, kieltämättä aika niukat. Melkein voisi sanoa, että kahden hengen auto. Mutta mikäs sitä kuskina ollessa. :-)
- qwertyuiqwer
ja muita satuja kirjoitti:
Jos sulla on tarve nähdä itsesi parempana kuin muut niin kyllä se jotain kertoo, mutta ei autostasi.
Tehtaalta ne Jaggetkin tulevat ja maksavat saman mitä muut saman hintaluokan autot, eli mitä jos jätetään pois turhanpäiväinen elvistely, ei taideta Jaggen ostajaltakaan edellyttää aatelistaustaa ja jos rahoillaan haluaa kehua niin siinäkin muilta merkeiltä löytyy korkeammalle yltäviä vaihtoehtoja, mikä myös tekniseen paremmuuteenkin heijastuu.
Ihan rehellinen makuvalinta ilman turhia pallille nostoja tai palleille potkuja, sitä kunnioitan minäkin. Ettei niin kuin stereotypia yleistyisi, että Jaggen ostajalle on annettava luovutuskirjan yhteydessä psykiatrin lahjakortti.Mitä ihmettä sä täällä oikein vouhkaat?
Ihme lässyttämistä...
Jollei kelpaa niin mee pois! - ässä-tyyppi
S-Type 3.0 kirjoitti:
Aivan. Samaa mieltä takatiloista, kieltämättä aika niukat. Melkein voisi sanoa, että kahden hengen auto. Mutta mikäs sitä kuskina ollessa. :-)
Tuon vertailun järjestys kun käännetään nurinpäin, saadan se järjestys missä itse autoni valitsisin. Ehkä tosin Bemarin ottaisin ennen Audia. 300C on kiinnostava auto, mutta sen valtavat takatilat ovat syy, miksi sitä en itselleni haluaisi. Meidän automme takaistuimella on ehkä alle 10 kertaa 2 vuoden aikana joku istunut, joten mielestäni on kivempi, että itseni (ajajan) takana ei ole montaa kuutiota tyhjää tilaa... tästähän tulisi fiilis kuin ajaisi pakettiautoa!
Tavaratilankin 400 litraa riittää meille täysin. Ja kun tällä tavoin Jaggeen on saatu silmää hivelevät linjat, niin mikä ettei.
Lähinnä (tavara)tilanpuute ja pitkään dieselin puuttuminen valikoimasta ovat pitäneet Jagget poissa taksitolpilta, mutta eipä siellä juuri näy Bemariakaan, eikä oikeastaan Audiakaan.
Muuten tuo 2.5 litrainen on kyllä mielestäni alimittainen kone S-typeen. Ennenhän tarjolla olikin vain 4- ja 3-litraiset. Nyt on haluttu saada ns. hinnat alkaen malli, ja mukaan otettiin auton luonteeseen sopimaton moottori. - Ekku
Jagge kirjoitti:
Ehkä suurin syy miksi S-typeä ei ole näkynyt taksitolpilla on sen sisätilan- ja tavaratilan muoto. Etupenkillä hyvin tilaa mutta takana vähemmän. Tavaratilaan vaikea saada mahtumaan miljoonat matkalaukut kun porukka menossa esimerkiksi lentokentälle.. Autoa ei ole yksinkertaisesti suunniteltu roudariautoksi. Tilaa on karsittu muotoilun kustannuksella. Nyt tosin S-type voisi olla taksina kun on saatu dieselkonekin pellin alle.. Kestävyydestä sen verran, että ei ole neljän vuoden aikana ollut mitään ylimääräistä normaalien huoltojen lisäksi.
Yksi merkittävä syy miksi ei tullt saksalaista on tämä takuu ja muotoilu ajo-ominaisuuksia ja hintaa unohtamatta. Aiankin minun silmään muotoilu sopii vallan mainiosti.Eipä tule S-typeä näkymään taksitolpilla, koska tilat ovat aivan liian pienet taksikäyttöön aivan kuten C-sarjan mersussakin.
Nykyinen E-korinenkin alkaa olla liian pini tiloiltaan, mutta Jaggeen ei näytä taakse mahtuvan mitenkään.
Meinasin käydä koeajamassa, mutta pelkä vilkaisu sisätiloihin kertoi jo että ei kannata. - toveri
Totuuden torvi kirjoitti:
Jep. Nuo TM:n "vertailutestit" on lähinnä naurettavaa luettavaa nykyisin. Kavereilla tuntuu olevan omat suosikkimerkit joita kehutaan täysin estoitta ja tietyt merkit joista kaivamalla kaivetaan moitittavaa moitittavan perään. Esim. nykyisin VW groupin tuotteet laitetaan vertailumenestyjiksi keinolla millä hyvänsä. Jagge ilmeisesti kuuluu merkkeihin joita "ei tueta". Noita testejähän kirjoittelee vain pari kaveria ja kattomalla kaverin nimen ja sitten sen mitä merkkiä testaa voi jo varmuudella sanoa millä sävyllä testi on kirjoitettu. Ala-arvoista toimintaa lehdeltä jonka pitäisi muka olla puolueeton. Itse en edes katso TM:n testejä mikäli olen autoa vaihtamassa, Tuulilasikin on paljon parempi. Vielä parempi kun ettii netistä eri testejä ja vertailee niitä.
Jepjep. Näin puhuu petetty Jagen omistaja. Nyyhnyyh. Kyllähän se harmittaa kun auton jäleenmyyntiarvo romahtaa alle 5 vuodessa...
Kannattaa tosiaan tutustua kilpailevien lehtien vertailuihin (AutoMotor&Sport, AutoBild etc.) ja huomata että Jagge pärjää niissä yhtä hyvin(!) kuin kotimaisissa...
Miksei vaan voi rehellisesti myöntää että aidot sakemannit (Audi,BMW,M-B) tekee TÄLLÄHETKELLÄ huomattavasti parempia autoja kuin Ford (lue Jaguar)?? Jaggea ei tueta koska se laahaa ajettavuudeltaan valovuoden perässä em. merkkejä! Tyyli on tosin kohdallaan, pidän muotoilusta. - HEE
toveri kirjoitti:
Jepjep. Näin puhuu petetty Jagen omistaja. Nyyhnyyh. Kyllähän se harmittaa kun auton jäleenmyyntiarvo romahtaa alle 5 vuodessa...
Kannattaa tosiaan tutustua kilpailevien lehtien vertailuihin (AutoMotor&Sport, AutoBild etc.) ja huomata että Jagge pärjää niissä yhtä hyvin(!) kuin kotimaisissa...
Miksei vaan voi rehellisesti myöntää että aidot sakemannit (Audi,BMW,M-B) tekee TÄLLÄHETKELLÄ huomattavasti parempia autoja kuin Ford (lue Jaguar)?? Jaggea ei tueta koska se laahaa ajettavuudeltaan valovuoden perässä em. merkkejä! Tyyli on tosin kohdallaan, pidän muotoilusta.Syy on yksinkertaisesti siinä että nuo sinun mainitsemasi "viralliset tahot" esittävät vain mielipiteitä asioista, kuten autoista - eivät faktaa.
Ja mitä ajettavuuteen tulee, niin eräs BMW omistaja tuossa joku aika sitten kirjoitti että hänen mielestään BMW on enemmän "Ajajan auto kuin Jaguar". Hän vertaili 90 -luvun alun 700 sarjalaista ja xj40:stä. Tuo ns. ajajan auto jos mikä on kiinni vain ajajan päästä ja tunteesta. Jonkun mielestä on auto on hyvä ajaa kun siinä on jäykkä ja tärisevä alusta. Toiselle se on myrkkyä. Makuasioita nämä hyvin pitkälle ovat...
En ymmärrä ihan tarkkaan mitä tarkoitat lauseella että "BMW, mersu, Audi tekee tällä hetkellä parempia autoja...", etenkään kun koko maailma tuntuu olevan sinun mileipidettäsi vastaan ;D Kannattaa lukea vähän muutakin tietolähdettä kuin jotain suurin autotehtaiden "sponsoroimia" autotestejä saksalaisista lehdistä! ;)
Vaikka toisaalta - mitäs mä tässä valitan. Pääasia että minä tiedän totuuden - eikö? - Mika
toveri kirjoitti:
Jepjep. Näin puhuu petetty Jagen omistaja. Nyyhnyyh. Kyllähän se harmittaa kun auton jäleenmyyntiarvo romahtaa alle 5 vuodessa...
Kannattaa tosiaan tutustua kilpailevien lehtien vertailuihin (AutoMotor&Sport, AutoBild etc.) ja huomata että Jagge pärjää niissä yhtä hyvin(!) kuin kotimaisissa...
Miksei vaan voi rehellisesti myöntää että aidot sakemannit (Audi,BMW,M-B) tekee TÄLLÄHETKELLÄ huomattavasti parempia autoja kuin Ford (lue Jaguar)?? Jaggea ei tueta koska se laahaa ajettavuudeltaan valovuoden perässä em. merkkejä! Tyyli on tosin kohdallaan, pidän muotoilusta.No joo, katsoin tuossa nyt ajettavuuden osalta TM:n testiä lehdestä 1/2004.
Testissä Jaguar X-type, BMW 320, MB c-sarja, Volvo S60 ja Audi A4.
Ajo-ominaisuuksista:
Jaguarin suuntavakavuus keskitasoa, jousitusmukavuus niin 1 hengen kuin täydelläkin kuormalla ryhmän paras.
En sitten muita testejä ruvennut hakemaan, kun kerran ulkomailla pärjää samoin kuin kotimaassa. - hngh
HEE kirjoitti:
Syy on yksinkertaisesti siinä että nuo sinun mainitsemasi "viralliset tahot" esittävät vain mielipiteitä asioista, kuten autoista - eivät faktaa.
Ja mitä ajettavuuteen tulee, niin eräs BMW omistaja tuossa joku aika sitten kirjoitti että hänen mielestään BMW on enemmän "Ajajan auto kuin Jaguar". Hän vertaili 90 -luvun alun 700 sarjalaista ja xj40:stä. Tuo ns. ajajan auto jos mikä on kiinni vain ajajan päästä ja tunteesta. Jonkun mielestä on auto on hyvä ajaa kun siinä on jäykkä ja tärisevä alusta. Toiselle se on myrkkyä. Makuasioita nämä hyvin pitkälle ovat...
En ymmärrä ihan tarkkaan mitä tarkoitat lauseella että "BMW, mersu, Audi tekee tällä hetkellä parempia autoja...", etenkään kun koko maailma tuntuu olevan sinun mileipidettäsi vastaan ;D Kannattaa lukea vähän muutakin tietolähdettä kuin jotain suurin autotehtaiden "sponsoroimia" autotestejä saksalaisista lehdistä! ;)
Vaikka toisaalta - mitäs mä tässä valitan. Pääasia että minä tiedän totuuden - eikö?En voinut olla huomaamatta:) Menee vähän off topic, mutta mainittakoon silti, että se oli allekirjoittanut, joka mainitsi BMW:n olevan enemmän ajajan auto. Sitähän se on - siis minun mielestäni - kovine ja jäykkien alustoineen. Tämän ei ollut tarkoitus olla mitenkään muita syrjivä kommentti, ennemminkin myöntymys sille, että jopa edustusluokassa Baijerilaiset rakensivat ainakin aikoinaan kulkineen vielä niin, että siitä oli kuskin näkökulmasta edustuksellisuus aika kaukana. Tarkoitukseni ei ollut mainostaa Bemaria eityisen hyvänä ajettavana ja vastaavasti Jaguaria jotenkin kehnona. Itse asiassa olisin itse ostanut XJ40:n nimenomaan hiljaisuuden ja mukavan ajotuntuman takia, mutta sillä hetkellä markkinoilla olevat ensiluokkaiset kohteet olivat kortilla.
Olet kyllä oikeassa mainitessasi, että makuasioita nämä ovat, erittäinkin pitkälle...;) Jotkut kun joutuvat tyytymään kulkineisiin, joiden ohjastukseen joutuu paneutumaan hitusen enemmän. Eihän se Bemukaan kehno ole, mutta kyllä olisin kaivannut tuon luokan kulkuneuvosta enemmän aristokraattisuutta. Ja kun hanuri ei kestä uudempaa, niin tuossa ikä- ja hintaluokassa valinnavara oli vähissä. W126 Mersu oli liian vanhahtava ja kuten mainittua, XJ:n valioyksilöt loistivat poissaolollaan. 4-litraisten hinta karkasi ko ajankohtana lapasesta:/
Mieluummin ajaisin kyllä Jagella kuin yhdelläkään Saksalaisella. Tämä lause tulee alle puolen tusinan XJ:n koeajon ja useamman Bemarin sekä 1 Mersun sekä 1 Audin omistuksen jälkeen. Tällä tavoin minä siis paneudun autolehtien ja muiden median edustajien tekemiin testeihin ja vertailuihin. Kyllä se jokaisen oma takapuoli kertoo, mistä pitää ja mistä ei. Aika turhauttavaa tällaista kenenkään jauhaa 'keskustelu'- eli siis parjauspalstoilla, mutta ehkä sillä tavoin säilyttää yöunensa:)
Katkerana vaan ei kateellisena, tulevaisuudessa XJ:n omistaja...
-sivustaseuraaja- - HEE
hngh kirjoitti:
En voinut olla huomaamatta:) Menee vähän off topic, mutta mainittakoon silti, että se oli allekirjoittanut, joka mainitsi BMW:n olevan enemmän ajajan auto. Sitähän se on - siis minun mielestäni - kovine ja jäykkien alustoineen. Tämän ei ollut tarkoitus olla mitenkään muita syrjivä kommentti, ennemminkin myöntymys sille, että jopa edustusluokassa Baijerilaiset rakensivat ainakin aikoinaan kulkineen vielä niin, että siitä oli kuskin näkökulmasta edustuksellisuus aika kaukana. Tarkoitukseni ei ollut mainostaa Bemaria eityisen hyvänä ajettavana ja vastaavasti Jaguaria jotenkin kehnona. Itse asiassa olisin itse ostanut XJ40:n nimenomaan hiljaisuuden ja mukavan ajotuntuman takia, mutta sillä hetkellä markkinoilla olevat ensiluokkaiset kohteet olivat kortilla.
Olet kyllä oikeassa mainitessasi, että makuasioita nämä ovat, erittäinkin pitkälle...;) Jotkut kun joutuvat tyytymään kulkineisiin, joiden ohjastukseen joutuu paneutumaan hitusen enemmän. Eihän se Bemukaan kehno ole, mutta kyllä olisin kaivannut tuon luokan kulkuneuvosta enemmän aristokraattisuutta. Ja kun hanuri ei kestä uudempaa, niin tuossa ikä- ja hintaluokassa valinnavara oli vähissä. W126 Mersu oli liian vanhahtava ja kuten mainittua, XJ:n valioyksilöt loistivat poissaolollaan. 4-litraisten hinta karkasi ko ajankohtana lapasesta:/
Mieluummin ajaisin kyllä Jagella kuin yhdelläkään Saksalaisella. Tämä lause tulee alle puolen tusinan XJ:n koeajon ja useamman Bemarin sekä 1 Mersun sekä 1 Audin omistuksen jälkeen. Tällä tavoin minä siis paneudun autolehtien ja muiden median edustajien tekemiin testeihin ja vertailuihin. Kyllä se jokaisen oma takapuoli kertoo, mistä pitää ja mistä ei. Aika turhauttavaa tällaista kenenkään jauhaa 'keskustelu'- eli siis parjauspalstoilla, mutta ehkä sillä tavoin säilyttää yöunensa:)
Katkerana vaan ei kateellisena, tulevaisuudessa XJ:n omistaja...
-sivustaseuraaja-No moi moi!
Näkeehän sinua täälläkin! ;)
Joo - mä olin varmaan ymmärtänyt sen jutun silloin vähän väärin - hyvä että oikaisit!Ymmärsin tosiaan niin että pidit tuosta kovemmasta alustasta. Olen itse ajanut ennen Jaggea vuosia Citroënillä, joten mä olen aika perso tuolle ajopehmeydelle ;) - jopa kaarrekäyttäytymisen kustannuksella. ;)
Makuasioista puheenollen, olen aina sanonut että vain makuasioista voidaan kiistellä, koska kaikki muuhan on faktaa! -eikö ;) - hngh
HEE kirjoitti:
No moi moi!
Näkeehän sinua täälläkin! ;)
Joo - mä olin varmaan ymmärtänyt sen jutun silloin vähän väärin - hyvä että oikaisit!Ymmärsin tosiaan niin että pidit tuosta kovemmasta alustasta. Olen itse ajanut ennen Jaggea vuosia Citroënillä, joten mä olen aika perso tuolle ajopehmeydelle ;) - jopa kaarrekäyttäytymisen kustannuksella. ;)
Makuasioista puheenollen, olen aina sanonut että vain makuasioista voidaan kiistellä, koska kaikki muuhan on faktaa! -eikö ;)Tätäkin palstaa tullut melko aktiivisesti seurattua, joskin kommentit olen jättänyt pääsääntöisesti jättämättä. Ja nikki on milloin mikäkin, kun en jassa rekkautua. Ehkä joku päivä, mene ja tiedä:)
Hyvä vain, että tuli nyt sekin käsitys oikaistua:)
Kiistely makuaisoista on hieno laji - se vain pitää osata lopettaa ajoissa;) Mutta tosi on, että faktoista on turha peistä vääntää;)
Back to surfing...
-sivustaseuraaja- - jaguaari X-TYPE
HEE kirjoitti:
Jos taksikuskit arvostavat teknistä luotettavuutta, niin miksi Mersua sitten näkee niin paljon taksina?
Nuo tekniset artikkelit voi jakaa kahteen eri kastiin: Arvostelut (josta tämäkin keskustelu lähti) ja Tutkimukset. Ensimmäinen on lähinnä journalismia ja jälkimmäinen tapahtuu tiettyjen sääntöjen mukaan.Lähes kaikkia merkkejä kutsutaan vikojen takia korjaamolle.Silleen ne nyky autojen luotettavuus!
- hoopee
..tosin asiaakin, kuin myös fiksuja, siellä täällä.
Taas nämä makukysymykset ovat häiritsemässä aivan liikaa asiallista keskustelua.
Koittakaa nyt moistaa. Yks tykkää yhdestä, toinen toisesta. Mikä on yhdelle hyvä onkin toiselle paja. Paljon turhaa höpinää. Ei rakentavaa ollenkaan. Miks pitää olla, kuin pikku poikia? Jos oottekin - ymmärrän.
Fiksut pärjää aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851