Minä olen koivun siitepölylle allerginen. Nyt on pahin kevät koskaan. Hengitys vinkuu ja silmät on punaiset kuin hiilet. Ajattelin käydä huomenna apteekissa. Mitä lääkettä suomi24 keskustelijat suosittelee. Minäkin käytän erään keskustelijan puheeksi ottamaa Nasonexia. Se estää kyllä nenän vuotamisen, mutta ei muita oireita.
Siitepölyallergia.
5
591
Vastaukset
- 1pdkghgy
Olisit aloittanut ajoissa tämän hörppimisen.
http://terveyshymy.fi/artikkelit/allergiat-eivat-kiusaa-enaa - nice2016
kalvopäällysteistä tablettia, nenäsumute(avamys) , silmätipat (lomudal) , jos sulla tuu kova yskä ja hengitys vaikeuksia sit ottaa ventoline diskus lisäksi, onneeksi pian siitepölyn vaikein hetket lähtee pois.
- nnnnw
Kestox 20mg, Montelukast, Dymista, Zaditen ja Ventoline diskus. Lisäksi kostuttavia silmätippoja. Kommentti aloittajalle, ei mikään ihmekään ettei allergiasi pysy aisoissa kun et hoiea sitä. Antihistamiinitabletit olisi pitänyt aloittaa jo ennen oireita ja kun silmäoireistakin kärsit niin tarvitset ehdottomasti silmätippoja. Hengitystä avaavia et saa ilman reseptiä.
- lkhjdfgsd
Minulla oli viime- ja toissavuonna samat ongelmat. Vaihtelin eri antihistamiinien välillä, (Zyrtec ja pari jotan muuta, joiden nimet ei nyt äkkiseltään tule mieleen) koska eivät auttanet kuin noin viikon ja sitten täytyi kokeilla jotan toista. Silmätippoja(en muista enää merkkiä) ja Nasonexiä käytin siinä ohessa.
Minulla on myös ristiallergiaa joihinkin hedelmiin ja vihanneksiin mm. omena, kurkku, banaani ja porkkana.
Vähiten oireita sain kurkusta. Ja nyt noin vuoden ajan, kun ruuan kanssa söin salaattia jossa oli vähän kurkkua mukana, niin nyt koivun siitepölykautena oireet väheni pieneen silmien kutinaan ja lievään hengenahdistukseen ja välillä on vielä nenä vähän tukossa, mutta nyt riittää kun otan yhden Zyrtecin päivittäin. Oireet on pysyneet aika hyvin poissa.
Mutta en osaa sanoa toimiiko tuo omatoiminen siedätyshoito muille joilla on koivun siitepölyn ristiallergiaa. - Anonyymi
Minulle tämä allergiapiina on hyvin tuttua: olen itse koivulle ja pujolle allerginen, ja tänä keväänä oireet ovat olleet erityisen hankalat – jatkuvasti tukossa oleva nenä, kutisevat ja punaiset silmät sekä tunne kuin hengittäisi pillin kautta. Yritin aluksi pärjätä pelkällä Nasonex-suihkeella, mutta se auttoi lähinnä nuhaan, ei silmien punoitukseen tai iho-oireisiin, ja jatkuva epämukavuus alkoi todella väsyttää. Lopulta päätin kokeilla lääkärin etävastaanottoa Mediluxin kautta https://medilux.fi/siitepolyallergia-oireet/ ja siellä sain nopeasti apua: minulle suositeltiin yhdistelmähoitoa, eli antihistamiinitabletteja (sellaisia, jotka eivät väsyttäisi), nenäsuihketta ja silmätippoja – ja tämä toimi paljon paremmin, oireet helpottivat selvästi ja sain vihdoin hengitettyä vapaammin. Voin suositella omasta kokemuksestani, että jos hengityksessä kuuluu vinkumista tai on muita astman kaltaisia oireita, niistä kannattaa mainita lääkärille, mutta muuten tällainen kokonaisvaltainen apu todella helpottaa oloa ja tekee keväästä edes vähän siedettävämmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma72550Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne282430Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv602302Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.762138Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k681824Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941727PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist21719Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel841654- 1321605
- 1051282