Siitepölyallergia.

Allergiapiina

Minä olen koivun siitepölylle allerginen. Nyt on pahin kevät koskaan. Hengitys vinkuu ja silmät on punaiset kuin hiilet. Ajattelin käydä huomenna apteekissa. Mitä lääkettä suomi24 keskustelijat suosittelee. Minäkin käytän erään keskustelijan puheeksi ottamaa Nasonexia. Se estää kyllä nenän vuotamisen, mutta ei muita oireita.

5

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1pdkghgy
    • nice2016

kalvopäällysteistä tablettia, nenäsumute(avamys) , silmätipat (lomudal) , jos sulla tuu kova yskä ja hengitys vaikeuksia sit ottaa ventoline diskus lisäksi, onneeksi pian siitepölyn vaikein hetket lähtee pois.

• nnnnw

Kestox 20mg, Montelukast, Dymista, Zaditen ja Ventoline diskus. Lisäksi kostuttavia silmätippoja. Kommentti aloittajalle, ei mikään ihmekään ettei allergiasi pysy aisoissa kun et hoiea sitä. Antihistamiinitabletit olisi pitänyt aloittaa jo ennen oireita ja kun silmäoireistakin kärsit niin tarvitset ehdottomasti silmätippoja. Hengitystä avaavia et saa ilman reseptiä.

• lkhjdfgsd

Minulla oli viime- ja toissavuonna samat ongelmat. Vaihtelin eri antihistamiinien välillä, (Zyrtec ja pari jotan muuta, joiden nimet ei nyt äkkiseltään tule mieleen) koska eivät auttanet kuin noin viikon ja sitten täytyi kokeilla jotan toista. Silmätippoja(en muista enää merkkiä) ja Nasonexiä käytin siinä ohessa.
      Minulla on myös ristiallergiaa joihinkin hedelmiin ja vihanneksiin mm. omena, kurkku, banaani ja porkkana.
      Vähiten oireita sain kurkusta. Ja nyt noin vuoden ajan, kun ruuan kanssa söin salaattia jossa oli vähän kurkkua mukana, niin nyt koivun siitepölykautena oireet väheni pieneen silmien kutinaan ja lievään hengenahdistukseen ja välillä on vielä nenä vähän tukossa, mutta nyt riittää kun otan yhden Zyrtecin päivittäin. Oireet on pysyneet aika hyvin poissa.
      Mutta en osaa sanoa toimiiko tuo omatoiminen siedätyshoito muille joilla on koivun siitepölyn ristiallergiaa.

• Anonyymi

Minulle tämä allergiapiina on hyvin tuttua: olen itse koivulle ja pujolle allerginen, ja tänä keväänä oireet ovat olleet erityisen hankalat – jatkuvasti tukossa oleva nenä, kutisevat ja punaiset silmät sekä tunne kuin hengittäisi pillin kautta. Yritin aluksi pärjätä pelkällä Nasonex-suihkeella, mutta se auttoi lähinnä nuhaan, ei silmien punoitukseen tai iho-oireisiin, ja jatkuva epämukavuus alkoi todella väsyttää. Lopulta päätin kokeilla lääkärin etävastaanottoa Mediluxin kautta https://medilux.fi/siitepolyallergia-oireet/ ja siellä sain nopeasti apua: minulle suositeltiin yhdistelmähoitoa, eli antihistamiinitabletteja (sellaisia, jotka eivät väsyttäisi), nenäsuihketta ja silmätippoja – ja tämä toimi paljon paremmin, oireet helpottivat selvästi ja sain vihdoin hengitettyä vapaammin. Voin suositella omasta kokemuksestani, että jos hengityksessä kuuluu vinkumista tai on muita astman kaltaisia oireita, niistä kannattaa mainita lääkärille, mutta muuten tällainen kokonaisvaltainen apu todella helpottaa oloa ja tekee keväästä edes vähän siedettävämmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      26
      11079
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      45
      8492
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      129
      5363
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3684
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3598
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3278
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2559
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      37
      2073
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1806
    Aihe