Siitepölyallergia.

Allergiapiina

Minä olen koivun siitepölylle allerginen. Nyt on pahin kevät koskaan. Hengitys vinkuu ja silmät on punaiset kuin hiilet. Ajattelin käydä huomenna apteekissa. Mitä lääkettä suomi24 keskustelijat suosittelee. Minäkin käytän erään keskustelijan puheeksi ottamaa Nasonexia. Se estää kyllä nenän vuotamisen, mutta ei muita oireita.

4

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1pdkghgy
    • nice2016

      kalvopäällysteistä tablettia, nenäsumute(avamys) , silmätipat (lomudal) , jos sulla tuu kova yskä ja hengitys vaikeuksia sit ottaa ventoline diskus lisäksi, onneeksi pian siitepölyn vaikein hetket lähtee pois.

    • nnnnw

      Kestox 20mg, Montelukast, Dymista, Zaditen ja Ventoline diskus. Lisäksi kostuttavia silmätippoja. Kommentti aloittajalle, ei mikään ihmekään ettei allergiasi pysy aisoissa kun et hoiea sitä. Antihistamiinitabletit olisi pitänyt aloittaa jo ennen oireita ja kun silmäoireistakin kärsit niin tarvitset ehdottomasti silmätippoja. Hengitystä avaavia et saa ilman reseptiä.

    • lkhjdfgsd

      Minulla oli viime- ja toissavuonna samat ongelmat. Vaihtelin eri antihistamiinien välillä, (Zyrtec ja pari jotan muuta, joiden nimet ei nyt äkkiseltään tule mieleen) koska eivät auttanet kuin noin viikon ja sitten täytyi kokeilla jotan toista. Silmätippoja(en muista enää merkkiä) ja Nasonexiä käytin siinä ohessa.
      Minulla on myös ristiallergiaa joihinkin hedelmiin ja vihanneksiin mm. omena, kurkku, banaani ja porkkana.
      Vähiten oireita sain kurkusta. Ja nyt noin vuoden ajan, kun ruuan kanssa söin salaattia jossa oli vähän kurkkua mukana, niin nyt koivun siitepölykautena oireet väheni pieneen silmien kutinaan ja lievään hengenahdistukseen ja välillä on vielä nenä vähän tukossa, mutta nyt riittää kun otan yhden Zyrtecin päivittäin. Oireet on pysyneet aika hyvin poissa.
      Mutta en osaa sanoa toimiiko tuo omatoiminen siedätyshoito muille joilla on koivun siitepölyn ristiallergiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe