tulos ällistyttää
http://www.iltalehti.fi/meikki/2016050821532242_mn.shtml
Isoäiti meikattuna
28
389
Vastaukset
- Ryppyinen-elämä
Miksi kaunis, aito vanhuus pitää sotata kipsi -ja pakkelikerroksien alle, lähes onnistumatta ja pilata koko kuorrutus?
- ent.siivoojaparka
Samat ajatukset.
Miksi tehdä herttaisesta mummelista elähtäneen ilotytön näköinen. - Kuin-hirviö
Juurikin Hollannin ilotaloissa on näköisiään, olen nähnyt dokumentin. Ja terasseilla...
- bessie-
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Samat ajatukset.
Miksi tehdä herttaisesta mummelista elähtäneen ilotytön näköinen.Ai miksi? Eikös tuossa ole kysymys meikkaamisesta meikkaamisen vuoksi?
Ainakin yksi meikki minun mielestäni olisi käynyt tavallisesta 'arkimeikistäkin' melkein sellaisenaan, vain vähän pois ottaen. Ja yksi meikki oli sopiva vaikkapa äitienpäivämeikiksi.
Näkee noita muillakin kuin elähtäneillä ilotytöillä, hieman hillitymmillä ripsillä tosin. Suorastaan ihastuneena olen esim. Monacossa ja Nizzassa katsellut ruskettuneita ja ryppyisiä iäkkäämpiä naisia ja heidän tyyliään olla luopumatta tyylistään.
- KammttaviaKuvia
Nuo runsaat tekoripset ovat yleistyneet kauheasti. Ovat mielestäni todella kammottavan näköiset ihan kenen tahansa kasvoilla ikään katsomatta. - Samoin tuo musta huuliväri. Yök!
Muuten ihan ok meikki. Eipä tuo nainen niin hirveästi nuortunut. Ikäiseltään näyttää meikattuna ja ilman meikkiä. - LuonnollisuusKauniimpaa
aika kamala, pelästyisin jos vastaan tulisi
- siilimuori3
Mahtava taidonnäyte meikkaajalta.
- O-Orvokki
Useimmissa kuvissa on mielestäni kammottavat ripset, huulet ja kynnet. Jossain kuvissa meikki on onnistunut ihan hyvinkin. Mummo osaa myös poseerata, katsokaa esimerkiksi hänen ilmeitään, erityisesti suutaan.
- Meikkionleikki
Juurikin niin. Ehostaahan voi ihan luonnollisestikin. Totta kai "mummo osaa", hänhän on Ameriikan muori, siellä jo pelkkä mentaliteetti on erilainen, lähtökohdat ajattelulle ja asenteille toisenlaiset kuin meillä täällä, panta tuntuu kiristävän monella kommentoijalla ketjun alkupuolella.
Mielenkiintoista miten kasvoja voi muuttaa, aidot kasvot ovat vain alusta, taiteilija maalaa niihin teoksensa. Tuo oli jo huippuunsavietyä jos puhutaan meikkaamisesta. Kuvassa oleva vanhus oli varmaankin "haastava" :-)
Luulenpa ettei monikaan meikkausammattilainen osaa edes meikata vanhaa väkeä, se on vaikeampaa. Nuorista, ei kuitenkaan kaikista, saa helpommin tietynnäköisiä. Oikeaoppinen meikkaus minun ikäiselle on kevyt. Kosmetologit kyllä neuvovat.
"Hän on kiitollinen. Hän rakastaa teitä ja hänellä on teille yksi viesti: "Rumia naisia ei ole olemassakaan, on vain laiskoja", Tea kirjoittaa." (Kolumbiassa, jossa kauneusleikkaukset ovat tavallisia, sanotaan että ei ole olemassa rumia naisia, ainoastaan naisia joiden miehillä ei ole riittävästi rahaa maksamaan kauneudesta.)
Ihan pakko oli vilkaista ja olen samaa mieltä joidenkin edellisten kanssa että ne hämähäkinjalat silmien ympärillä oli vähän liikaa. Sinänänsä, eihän kevyt meikki vanhan mummon kasvoilla ole mikään kauhistus myöskään; ehostetut vanhat kasvot voivat olla hyvinkin kauniit ja esteettisesti miellyttävät.
Onneksi meillepäin ei ole vielä levinnyt tuo trendi. Minäkin, joka olen meikannut koko ikäni, olen lopettanut lähes täysin, ei mitään syytä, koska ei se siitä sanottavasti enää maalilla parane. Kylään tai asioille lähtiessä voi olla että meikkaan vielä kevyesti silmiä ja hipaisen huulikiiltoa. Etenkin jos on pilvinen päivä.
Mutta mummo eka kuvassa oli vissiin meikattu ekaks näyttämään vielä pahemmalta kuin normaalisti verestävine silmineen.Siihen aikaankin, kun minulla oli äiti oikein.
Vaikka nuttu menikin välillä kanssaan nurin.
Eli alle 10V.
Oli äiti rakas ja kultainen, halittavakin.
Kun tuli teini-ikä, se vanha äiti katosi ja tilalle tuli perheen nainen.
Isän puoliso.
Nimekseenkin tuli toisinaan "tuo äite".
-
Nyttemmin, etenkin 60 en enää ymmärrä koko äiti-keskustelua.
Riittäkööt onnittelut ja kiitokset vain sisimmässä.
Niin joo, äitini on jo kuollut.
Säästyin ehkä todella höperöltä naiselta.
Haudallansa käyn, kunnioittaen seison asennossa.
Kuten monet muutkin miehet maallansa.
Se on sivistynyttä käytöstä, sekä elämälle kiitos.
-
Lapseni sallin edelleenkin tulla tyköni.
Mutta selväksi olen tehnyt, etteivät sotke ympyröitäni ennen-kuin en enää
tunnista heitä.
-
Tämä ei ole mitenkään moite, saati iva.
Korkeintaan minulle itselleni.
H.- kesi.vä
No hups, mitkä kynnet ja mitkä ripset. Ehkäpä oopperaan tms. sopisi.
Minä kun tuommoinen meikki päällä polkaisisin vastatuuleen ripsistä muokkautuisi tuulenpesät silmäkuoppiin. Kynnet saattaisivat ropista kuoppaisella soratiella.
Ihan hieno luomumpi taideteos. Jane Fonda nykymainoksessa näyttää muuten ihan ok:lta, mutta se ylähuulen ja nenän välinen kaistale on niin pitkittinyt.- kesi.vä
hunksz kirjoitti:
"kesi.vä"
Noh, onko sinun kommenttisi iva äideille?
Vai muuten-vaan hömöys.
H.Ehkä iva isoäideille, annoin kuitenkin siimaa sen verran, että jos oopperaan, niin tuo meikki sopii.
Hömöys?
- siilimuori3
Ei tuon rouvan tarkoítus ole välttämättä lähteä mihinkään tuo meikki facessa tai ylipäätään koksaan edes meikata. Ymmärsin että se oli lapsenlaps joka halusi käyttää mummia koekaniinina taidenäytteilleen, mikä ihan kiva ajatus. Lisää tuollaisia ).
- siilimuori3
Pitääkinpä tehdä kosmetologi- tai meikitaiteilija-koulutukseen aloite palveltualojen meikkipäivästä.Perustuu tietnekin vapaaehtoisuuteen.
Kaikki kunnia iso-äidille, mutta minun mielestäni olisi parempi että mummu leikkii lapsella.
Siilinkin kommentti melkein oksettaa.
H.- siilimuori3
Ollaanpas sitä ahdasmielisiä.
Minä näkisin niin että tuo oli mummon ja lapsenlapsen yhteinen kiva juttu.
Niinkuin sinä lapsenlapsesi kanssa vaikka tuunaisit ennakkoluulottomasti jonkun rally-auton.
No joo olihan tuo sellaista extreemiä kasvojen muotoilua ja ehostusta meikeillä. Ei siitä paha mieli tule kenellekään, pikemminkin päinvastoin.
Näin muuten jenkkilässä (Floridassa on paljon vanhempaa jengiä) aika irvokkaasti ehostettuja mummeleita. Ja pukeutuneitakin. Ikuista nuoruutta etsiviä, hieman pateettisen oloisia. Meikäläisen silmään. Mutta maassa maan tavalla. Jos he itse tykkäävät että ovat kauniita niin en menisi heille kertomaan omaa mielipidettäni :)) Ne varmaan katsoivat minua takaisin hieman säälivästi mikähän landepaukku toikin on, korpikuusen kannon alta repäisty menninkäinen."Paloma.se.co"
Kaikki kunnia iso-äidille, mutta minun mielestäni olisi parempi että mummu leikkii lapsella.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
H.Mitenniin lapsella?
Tarkoitatko lapsen kanssa?
Onhan se nyt somempaa kun lapsi käyttää mummia luovuutensa ja ammattaitonsa elävänä mainostauluna. Mummi ties vaikka löytää vielä uuden sulhasen.
Jossain lapset leikkii pitämällä pystyynkuolleita vanhuksiaan koristamassa olohuoneen kiikkustuolia ja pukemalla heitä vanhanaikaisiin vaatteisiin. (Vr. Garcia Marquezin kirjan sadan vuodenyksinäisyydestä ja Buendian suvun kuudennen sukupolven kohtalosta....jättimuurahaiset vievät mukanaan vastasyntyneen vauvan ja pikkulapset leikkivät dementotuneen isoäidin elävällä kropalla....)- siilimuori3
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
H.Ostappa oksupussi tai pari varalta.
- bessie-
siilimuori3 kirjoitti:
Ostappa oksupussi tai pari varalta.
Turhaa kuluttamista ja hankalien jätteiden tuottamista kannattaa välttää.
Oletan, että "oksupussi" tarkoittaa pussia johon voi oksentaa?
Kotona voi oksentaa wc-pönttöön. Jos tuntuu ettei ehdi sinne saakka, niin ottaa sitten jonkun astian vierelleen. - siilimuori3
bessie- kirjoitti:
Turhaa kuluttamista ja hankalien jätteiden tuottamista kannattaa välttää.
Oletan, että "oksupussi" tarkoittaa pussia johon voi oksentaa?
Kotona voi oksentaa wc-pönttöön. Jos tuntuu ettei ehdi sinne saakka, niin ottaa sitten jonkun astian vierelleen.Eikös oksu ole biojätettä?
Maksaa se oksuastiakin ja sen puhdistus. Ei hunksi keriä pytylle :).Sillä pyrskähtää heti luettuaan yli.
Noita kuvia kun katselee, niin tulee mieleen, että voi mummo parka kun pakkeliaan putsaa niin on siinä ohut iho koetuksella.
Jännää huomata sekin, että kaiken muun kasvojen ihosta voi teipeillä virutella ja oikaista hiusten rajaan ja muihin kasvojen äärialueille, mutta nenän ja suun väli on ilmeisesti paikka jota ei voida piilottaa, tai ehkä sekin voidaan piilottaa ja
muotoilla huulet uudestaan. Kuvissa ainakin on suurimmat uurteet jääneet juuri tuolle alueelle.
Tuon mummon posket näytti kiiltävän kuin amerikkalaiset jouluomenat.- Muodonmuutos
Pelkillä meikeillä ei saa mummon ryppyisiä poskia noin "siloisiksi" vaan kuvaa on joko photoshopattu tai posket ( kasvot) on ennen meikkausta "turvotettu" joillain naamioilla tai joillakin ihoa turvottavilla hoitotuotteilla. Rypyt siloittuvat jopa saunomisella olen havainnut, mutta muutos on väliaikainen.
Isoäidin muodonmuutos ei poikkea nuoremmille tehdyistä muodonmuutoksiksista taitavan meikkauksen avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk705524Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit6263613SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit842959Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no2922798"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –961840Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6601770Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4871453Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re241421Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti141401Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?
Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .189985