lastenkoti

-sussa-

okei mul on tälläi paha ongelma... en pysty asumaan kotona... en tuu toimeen täällä..
niin tahtoisin tietää millainen paikka lastenkoti on... näkeekö siel esim entisii kamui ja vastaavaa...

10

3041

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xerox

      Ota yhteyttä lastensuojelun sosiaalityöntekijään. Itse et itseäsi voi sijoittaa. Miten esim. sukulaiset tms. ?
      Lastenkoti ei ole ensimmäinen paikka, mihin nuoren vaikutuksille alttiina olevan kannattaisi mennä. Kavereita ja muitakin voit sieltä käsin tietenkin tavata. Ei se ole mikään vankila tai rangaistuslaitos. Jos Sua ei pahoinpidellä tms. kotona, niin mieti tarkoin, mitä haluat. Oikeasti

    • nimetän 10

      no..mä oon lastenkodissa...tääl on päivän aikana 3 eri hoitajaa..ja vko rahat ym on..tarkat sisääntulo ajat ruoka-aikoihin..no tottakai näkee kamui,ei tälläset mtn vankiloit oo..itelläni on kamui yötä ja päiväl käymäs aika usein ja ite meen omii menojani..mut en tykkää olla tääl..mut kyl toisinaa.sun kanttaa mennä puhuu esim.koulunterveyden hoitajan kans-..mä hommasin ihan ite tänne itteni :) :/,,no mut toivottavasti tää vähän autto kysy lisää jos haluut?? mut joo!! tsemppii sulle,ei lastenkodeis oo ollenkaan niin paha olla ku saattaa tuntuu!!

      • -sussa-

        kelle sä menit puhuu.. mä en voi puhuu ainakaan kuraattorille mistään kun ne asia ei puhu sen tiedos


      • nimetön 10
        -sussa- kirjoitti:

        kelle sä menit puhuu.. mä en voi puhuu ainakaan kuraattorille mistään kun ne asia ei puhu sen tiedos

        mä puhuin mun opettajalle..ja sitten se meni terveyden hoitajalle ja menin lastenkotiin yheks yöks eka koska en suostunu mennä kotiin :/ :)


      • -sussa-
        nimetön 10 kirjoitti:

        mä puhuin mun opettajalle..ja sitten se meni terveyden hoitajalle ja menin lastenkotiin yheks yöks eka koska en suostunu mennä kotiin :/ :)

        no tarttee mietii viel... koska toisaalt mua pelottaa mun tulevaisuus.ö. mut kiitos kaikille jotka vaivautui auttamaan mua...


      • minä
        -sussa- kirjoitti:

        no tarttee mietii viel... koska toisaalt mua pelottaa mun tulevaisuus.ö. mut kiitos kaikille jotka vaivautui auttamaan mua...

        Mä voin sussa kertoa sulle, että itse olen ollut nuorisokodissa kolme vuotta nuoruudestani ja olen ikusesti kiitollinen, että SAIN olla siellä. Mä en tullut toimeen mun äidin kanssa, enkä ois pystynyt elää normaalia elämää kotona. Nuorisokodin työntekijät aina kannusti ja tuki mua, kun mulla oli vaikeaa. Olen muuttanut sieltä pois jo neljä vuotta sitten ja nyt mulla menee erittäin hyvin;opiskelen, käyn töissä, mulla on katto pään päällä ja pidän itseäni ihan normaalina ihmisenä.


    • k.i.s.s.i.m.i.r.r.i

      mä en tuu toimeen äitini enkä isäpuoleni kanssa... niitten molempien mielestä mä oon kaiken pahan alku ja juuri. Meill meni todella huonosti n. 5 kuukautta sitten mutt nyt on asiat paremmin. mä nukun ja syön kotona ( en yleensä viikonloppuisin) ja muuten oon kavereiiteni kanssa. Mä teen kaikki läksyt ja muut asiat kavereiillani. Ja ihme se toimii... tsemppiä sulle...

    • nuariherra..

      kaveri on lastenkodis..tai nuortenkoti se kai on enemmänki. Luultavasti iha ok paikka paitti säännöt o tiukat mut eikai siit ilma sääntöjä mitää tulis.."kotiin"tuloaika arkena klo:9.. v-loppusin se on joku 23 kai.. tai jos menee hyvin nii suurin osa on kyl kotona v-loput.
      jos tulee kännis tai jtn myöhään sovitusta ajasta nii saa arestii ja/tai erkkaa..eristystä. ei oo mikää ihana pleissi se erkkahuone mut ei voi mtn.. kai ne pari ekaa viikkoo ku meet sinne nii tutustut paikkaan ja sääntöihin etkä tapaa kavereita tai muita nuortenkotilaisii...jotenki niin se ainaki tääl menee..eri paikois eri käytäntö.
      kai sä ny entisii kamui näät jos koulus menee hyvin nii pääset samaa kouluu..?
      ja kai ny seki riippuu mite sul menee himas.. oot kumminki joku himo teiniX jolla o murrosikä pahimmas vaihees ja mikää ei kelpaa.. joillai o vähä vakavammat onkelmat et miäti sitä..
      tai si vaa huviks kulutat muide aikaa ja kyselet tollasta..

      • tytto olen ma.......

        Mun poikaystava joka sattuu asumaan ihan eri paikkakunnalla on joutumas lastenkotiin. Ni onko totta ettei sielta saa nahda muita ku sukulaisii. Ja eihan me missaan koulussakaan voida nahda. Ihan hirvee odotus et joutuuks se vai ei. Ma hluisin tietaa enemman niista toimintaperiaatteista.


    • jondeh--

      ENKÄ HALUAIS OLLA! Siellä on mun mielestä ihan kauheaa, mulla ei saa olla itellä puhelinta eikä stereoita ja pääsen joka toinen viikonloppu kotiin ja näen sillon kavereita. Siellä on myös kaks turvahuonetta joihin joskus laitetaan nuoria jos on tehny jotain ilkeetä tai on kännissä tai jotain.. Ne on aika samanlaisia huoneita kuin putka. Niistä ei pääse ite ulos eikä siellä huoneessa oo mitään muuta kuin yks patja lattialla. Nuorisokoti jossa mä oon, on tosi ankara ja mun mielestä myös masentava paikka, koska sieltäpä ei pahemmin pääse vapaasti tulemaan ja menemään.. Kavereille saa soittaa kaks kertaa viikossa 15 minuutin puheluita ja siihenpä se sitten jääkin. Äitiä nään kerran viikossa, koska se käy kattomassa mua siellä ja isä ei viitti siihen vaivautua... Oon joutunu tuohon kauheaan paikkaan, koska oon ryypänny ja liikkunu huonassa seurassa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe