Kaksi kovaa pääainetta mutta kumpi kannattaisi valita? Onko rahoitus parempi palkaltaan ja uramahdollisuuksiltaan?
Rahoitus vai laskentatoimi KTM?
4
503
Vastaukset
- Maailmaanähnyt
Se, kumpi kiinnostaa enemmän.
Jos lähdet lukemaan kumpaakaan alaa niin, että kiinnostus on pyöreä 0, saattaa töiden raskaus tulla nopeasti vastaan. Etenkin rahoitusalalla. - tääkijonähty
Palkka ja uramahdollisuudet tuskin ketään motivoivat kovin pitkään. Ne johtavat vain nopeaan loppuun palamiseen. Siksi kannattaa valita se mikä oikeasti itsessään kiinnostaa. Palkka ja ura tulevat sitten kaupan päälle.
- Totuudentorviz
Suht vanha lanka mutta vastaan nyt kuitenkin.
Helppo vastaus tähän on, että kumpi sinua enemmän kiinnostaa. On vihoviimeinen teko kuunnella muiden lässytyksiä ja lähteä opiskelemaan jotain niiden perusteella, vain koska se on "kova pääaine", vaikka se ei todellisuudessa oikeasti kiinnostaisi sinua pätkääkään. Tarkastele kiinnostuksen kohteitasi ja vahvuuksiasi ja valitse niiden mukaan äläkä kuuntele liikaa mitä muut sanovat. Itse tajusin tämän kantapään kautta ja en voisi olla onnellisempi. Kaikki pääaineet ovat hyviä, kunhan panostat opintoihin, olet aktiivinen ja opettelet jotain konkreettisia taitoja sivuun. Esim. kielitaito (muukin kuin englanti) on kovaa valuuttaa työmarkkinoilla. - EiAinakaanRahoituksenKTM
Kuten aikaisemmin on sanottu, ei ulkoiset motivaatiotekijät kuten palkka, aina kanna parhaimpiin lopputuloksiin. Toisaalta jos on tyypiltänsä "pyrkyri" – enkä nyt tarkoita, että asia olisi paha – saattaa rahoitus olla juttusi.
Rahoituksen työtehtävät ovat pääsääntöisesti parhaiten palkattuja, mutta monesti sinulla on suurempi tulosvastuu. Lisäksi rahoituksen työpaikoista on todella kova kilpailu. Lähes jokaisessa työhakemuksessa valmistumisen jälkeen vilisee viittaus, että sinulla on oltava erittäin hyvät arvosanat. Ts, jos et ole valmis panostamaan yli 4 k.a, ei kannata vaivautua, koska matkasta tulee hyvin kivinen.
Rahoitusta opiskellut tienaa keskimäärin 10% enemmän kuin muut kauppatieteilijät. Ero on vielä suurempi jos vertaa rahoitus vs johtaminen/markkinointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835979
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj473995- 1313993
- 693733
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72527Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332249- 272234
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4471838