Moi! Nyt tarvisin pikaisesti apua.. Minun 12 vuotias suomenhevolla on ollut syksystä asti ns. Rasitusvamma. Oikeanpuoleiseen takajalkaan on kertynyt nestettä paljon. Hevonen ei onnu eikä näytä muutenkaan että olisi kipeä.. aina välillä kuitenkin pukittelee ja tätä ei tee ilman mitään syytä. Olemme kokeilleet erillaisia kylmäyksiä. Lunta, vettä, kylmäyspatjoja, erilaisia klinimenttiä, mutta mikään ei auta... Aina ratsastuksen jälkeen kylmätään. Harvemmin jalka on kuuma ja vapaapäiviäkin ollaan pidetty, mutta ei ole vaikuttanut millään lailla. Hevonen saa liikuntaa riittävästi ja ruokinta on kunnossa. En ratsasta ns. Kovaa kovalla tiellä.. Auttakaa! Eläinlääkäri pyydetään jos ei nyt täältä löydy apua..:) ja kokeilemme vielä kylmäyslaitetta.. Auttaisko suola? Jos sitä laittaisi jalkaan ja vedellä huuhtelis? Suolahan poistaa nestettä ja olen kuullut, että auttais..
Rasitusvamma
Auttakaajalkaaa
1
186
Vastaukset
Jos on kyse rasitusvammasta, siihen pitäisi auttaa lepo tai todella kevyt liikutus, ja huolellinen kylmäys. Jos ei ole auttanut tähän mennessä, kannattaisi joka tapauksessa kutsua eläinlääkäri sitä katsomaan ja tutkimaan tarkemmin. Pahimmassa tapauksessa jalka ei kestä liikuntaa ollenkaan.
Suolan tehosta en osaa sanoa. Minun tietääkseni se ei auta rasitusvammoihin, mutta jos jollakulla on varmaa tietoa suuntaan tai toiseen, kuulisin siitä mielelläni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433384Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162545Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3672477Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811710- 861385
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69966- 74915
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25742Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4694