Olen ollut muutaman vuoden ostamassa ko. venettä. Ihmettelen niiden hintoja, kun vuoden -89 malli alitehoisella volvon 170hp dieselillä (-98) pyydetään vielä melkein 40t euroa. Onko ne muka NIIN hyviä? Onko kokemuksia? Mikä olisi optimi dieselmoottori tuohon? Veneessä on kuitenkin jo polttoainetankin koko 450 litraa, eli painoa tulee pitkälti yli 3 tonnia.
bayliner 2556 hinnat
29
2416
Vastaukset
- köparenintemer
Älä ihmettele, vaan aktiivisuutta ostohommaan ja nyt tarkoitan ihan muuta kanavaa kuin nettivene.
- ihmet
Käy kokeilemassa myynnissä olevat ja tee sitten päätös, ei paljon hyödytä jos joku muu kuin myynnissä oleva olisi muka optimi moottori, JOS ostat ko. veneen.
Ellei moottorissa ole makeavesijäähdytystä sillä EI ole montaa vuotta jäljellä. Saattaa olla että syynä myyntiin on että moottori on loppu (läpiruostunut).
Alitehoisella moottorilla ajaminen on tuskallista ( Marino 23 DL-78 ja OMC 140 hp).
En osaa ottaa kantaa hintoihin mutta tätä venettä en ostaisi MISTÄÄN hinnasta.
terv.clasu- NäitäRiittää
Idiootti !
- Terv.Crisu
Mikähän siinä sitten syynä, että et ostaisi MISTÄÄN hinnasta ? Tietysti tyhmyys on paras ja mahdollinen vaihtoehto, ainakin kommentistasi päätellen.
1998 Volvo 170 hp diesel, ja merivesijäähdytteisenä ?
Vanhan Marinon ja bensa OMC;n asiaan kuuluminen ?
Joskus, useimmiten olisi vaan parempi olla kommentoimatta, kun ei oikein luista. Yep, ensiksi aloittaja toteaa että 170 hp Volvo on alitehoinen johon lisäsin että tiedän koska meidän Marinossa oli alitehoinen moottori. Se ilmenee sillä tavalla että kun vene halutaan plaaniin niin kaikki veneessä olevat ihmiset joutuvat siirtymään veneen keulaan jotta vene plaanaisi. Seuraavan kerran kun vene joudutaan ottamaan plaanista (iso aalto tai kohtaava vene...) niin sama juttu.
Tämä on ärsyttävää.
Toiseksi moottori aloittaa 19 vuotensa, ellei siinä ole makeavesijäähdytystä se on sökö ! Kokemusta on.Tästä syystä meidän vene myytiin meille 1989.
Siis todella "Joskus, useimmiten olisi vaan parempi olla kommentoimatta, kun ei oikein luista."
terv.clasu- Terv.Crisu
lihamylly1 kirjoitti:
Yep, ensiksi aloittaja toteaa että 170 hp Volvo on alitehoinen johon lisäsin että tiedän koska meidän Marinossa oli alitehoinen moottori. Se ilmenee sillä tavalla että kun vene halutaan plaaniin niin kaikki veneessä olevat ihmiset joutuvat siirtymään veneen keulaan jotta vene plaanaisi. Seuraavan kerran kun vene joudutaan ottamaan plaanista (iso aalto tai kohtaava vene...) niin sama juttu.
Tämä on ärsyttävää.
Toiseksi moottori aloittaa 19 vuotensa, ellei siinä ole makeavesijäähdytystä se on sökö ! Kokemusta on.Tästä syystä meidän vene myytiin meille 1989.
Siis todella "Joskus, useimmiten olisi vaan parempi olla kommentoimatta, kun ei oikein luista."
terv.clasuLuetun ymmärtäminen ainakin hakusessa ?
- Terv.Crisu
lihamylly1 kirjoitti:
Yep, ensiksi aloittaja toteaa että 170 hp Volvo on alitehoinen johon lisäsin että tiedän koska meidän Marinossa oli alitehoinen moottori. Se ilmenee sillä tavalla että kun vene halutaan plaaniin niin kaikki veneessä olevat ihmiset joutuvat siirtymään veneen keulaan jotta vene plaanaisi. Seuraavan kerran kun vene joudutaan ottamaan plaanista (iso aalto tai kohtaava vene...) niin sama juttu.
Tämä on ärsyttävää.
Toiseksi moottori aloittaa 19 vuotensa, ellei siinä ole makeavesijäähdytystä se on sökö ! Kokemusta on.Tästä syystä meidän vene myytiin meille 1989.
Siis todella "Joskus, useimmiten olisi vaan parempi olla kommentoimatta, kun ei oikein luista."
terv.clasuIlmeisesti "lihamylly" on hiukan yksinkertaista sorttia ?? Ei taida kaveri paljoakaan veneistä ymmärtää !!
- nuurdikki
lihamylly1 kirjoitti:
Yep, ensiksi aloittaja toteaa että 170 hp Volvo on alitehoinen johon lisäsin että tiedän koska meidän Marinossa oli alitehoinen moottori. Se ilmenee sillä tavalla että kun vene halutaan plaaniin niin kaikki veneessä olevat ihmiset joutuvat siirtymään veneen keulaan jotta vene plaanaisi. Seuraavan kerran kun vene joudutaan ottamaan plaanista (iso aalto tai kohtaava vene...) niin sama juttu.
Tämä on ärsyttävää.
Toiseksi moottori aloittaa 19 vuotensa, ellei siinä ole makeavesijäähdytystä se on sökö ! Kokemusta on.Tästä syystä meidän vene myytiin meille 1989.
Siis todella "Joskus, useimmiten olisi vaan parempi olla kommentoimatta, kun ei oikein luista."
terv.clasuMitenkäs kun minulla oli edellistä edeltäneessä veneessä 40 vuotta vanha merivesijäädytteinen moottori niin oliko sekin sökö ?
Sanoisin että nafti 3 t. painoa tankki täynnä ja varustuksessa.
Kone riittää dieselinä, mutta saisihan se olla suurempikin.
Hinnoittelu taas on aikalailla yksilökohtaista. Tuossa "uudehdeko" dieselmoottori, ja muusta varustuksesta ei tietoa ole. Hinta kuitenkin yläkantissa, joten laitteen pitää olla huippuvarustuksessa ja todella siisti.- Saaritollo
Toi kone on yliluormitettu noin painavassa veneessä. Ei kestä sen pidempään kun bensakone.
Suomesta löytyy paljon painavia liukuvia veneitä joissa on mahdottoman pieni dieseli luokkaa 170-190 hv. Sitten kuski joka ajaa sitä juuri plaanikynnyksellä, tekee mahdottomat aallot ja tuhoaa hiljaa omaa konettaan.
Ja sitten se myydään eteenpäin taloudellisena ihmedieselveneenä. Ja joku parka ostaa siitä itselleen miinan.- ToimiiKyllä
No ei, alkuperäismoottoreina dieseleinä tarjolla. 170 hp ja 180 hp.
- Better_Than_Life
Nykypäivänä tuon kokoiseen veneeseen ei ikipäivinä tarjottaisi noin pientä konetta. Tuohon aikaan ei vain ollut tarjontaa tehokkaista dieseleistä ja sen vuoksi hinnat-alkaen malliksi piti tarjota tuommoisia koneita.
Kyllä tuo vähintäin 200 hp dieselin tarvitsee. - ToimiiKyllä
Better_Than_Life kirjoitti:
Nykypäivänä tuon kokoiseen veneeseen ei ikipäivinä tarjottaisi noin pientä konetta. Tuohon aikaan ei vain ollut tarjontaa tehokkaista dieseleistä ja sen vuoksi hinnat-alkaen malliksi piti tarjota tuommoisia koneita.
Kyllä tuo vähintäin 200 hp dieselin tarvitsee.No ei tarvitse ! Toimii tuolla moottorilla. Suosittelisin hankkimaan omakohtaisia kokemuksia, eikä elämään kuvitelmissa ja luuloissa.
Moottoreita dieseleinä oli saatavana tuolloinkin mm. tuollaisia 200, 220 ja 250 hp;n. Tarvekin on käyttäjästä kiinni. Kapeampi ja pari sataa kiloa kevyempi 265 kulkee kyllä 260hv mpi bensakoneella mielestäni riittävästi, mutta HAUSKEMPAA ajaminen olisi uudella 300hv 6.2 merkkarilla.
Mikset hankkisi venettä vanhalla ruosteen raiskaamalla kaasarikoneella ja tinkaisi hintaa siitä syystä alaspäin, ja sitten eikun moottoriostoksille. Huolettomia maileja uudella tekniikalla.- Moneymanmayby
ToimiiKyllä kirjoitti:
No ei tarvitse ! Toimii tuolla moottorilla. Suosittelisin hankkimaan omakohtaisia kokemuksia, eikä elämään kuvitelmissa ja luuloissa.
Moottoreita dieseleinä oli saatavana tuolloinkin mm. tuollaisia 200, 220 ja 250 hp;n.Kerro jos tiedät kuinka se toimii volvon neljäpyttyisellä koneella tankit täynnä ja 4-5 aikuista juomineen ja muine tavaroineen. Ei kyllä vuona -89 ollut tarjolla uutena noin pientä moottoria,pienin taisi olla 260hv v8.
Veikkaan että volvon 200hp ad41 on jo sekin aika kovilla tuon veneen konehuoneessa.
Hinnat on pakko olla yläkantissa kun tuolla turun suunnalla masimpissa,vai mikä se oli, on jo vuosikaudet ollut ihan siistin näköinen ko.vene remontoidulla kad42:lla (230hv). On tutkat ja muut,mutta on hintaakin yli 40te. Voihan se olla että kannattaisi katse kääntää ruotsin puolelle,jos vaikka siellä olisi hinnoittelussa enemmän järkeä?
Olisihan se kiva kuulla käyttäjien kokemuksia eri d-koneista tuossa beikussa. - ToimiiKyllä
Moneymanmayby kirjoitti:
Kerro jos tiedät kuinka se toimii volvon neljäpyttyisellä koneella tankit täynnä ja 4-5 aikuista juomineen ja muine tavaroineen. Ei kyllä vuona -89 ollut tarjolla uutena noin pientä moottoria,pienin taisi olla 260hv v8.
Veikkaan että volvon 200hp ad41 on jo sekin aika kovilla tuon veneen konehuoneessa.
Hinnat on pakko olla yläkantissa kun tuolla turun suunnalla masimpissa,vai mikä se oli, on jo vuosikaudet ollut ihan siistin näköinen ko.vene remontoidulla kad42:lla (230hv). On tutkat ja muut,mutta on hintaakin yli 40te. Voihan se olla että kannattaisi katse kääntää ruotsin puolelle,jos vaikka siellä olisi hinnoittelussa enemmän järkeä?
Olisihan se kiva kuulla käyttäjien kokemuksia eri d-koneista tuossa beikussa.Tuota venettä ei ole tarkoitettu 4-5 aikuisele juomineen ja muine tavarineen - vene on siihen liian pieni, jotan kulkukaan ei ole sellaiselle rymyporukalle suunniteltua. Mikäli tuollaisella porukalla haluaa ahtautua tuollaiseen veneenseen, on se syytä hankkia suuremmalla koneella.
4 hengen perheveneilyyn toimii tuolla moottorilla hienosti.
Muistaakseni 1992 oli 170 hp. diesel valinnaisena ja 1993 oli 180 hp. diesel valinnaisena.
Riippuu täysin käytöstä ja vaatimuksista.
Ruotsissa tarjonta tuolla vene mellilla vähäistä.
- Luvunhätkyttäjä
Kulkee Volvon Kad 32 koneella, 25-26 solmua, jolloin matkanopeutena voi pitää 20-22 solmua. Jos siis potkuri on oikea ja kone muiltakin osin huollettu ja kunnossa. Eli riittää just just, mutta ei lisätehokaan pahitteeksi olisi.
- Moneymanmaybytaas
No sitten se kad42 konekin on mielestäni alitehoinen. Matkavauhti pitäisi olla lähepänä 25 solmua. Ei kai se perä nouse kunnolla ylös vielä 20 solmussa,ainakaan nykyisellä veneelläni (sea ray 220da).
- HötJuuWapisNau
Mitähän tekemistä on Sea Rayllä ja Baylinerillä keskenään - Amerikkalaisia veneitä, siisnä kaikki yhteneväinen.
- veemän
No ainakin se pohjan muoto.
- Mänvee
veemän kirjoitti:
No ainakin se pohjan muoto.
En tiedä kenelle tuo kommenttisi on, mutta ei ainakaan Sea Rayn ja tuon Baylinesrin pohjanmuodolla ole keskenään tekemistä. Sea Rayssä syvä V ja tuossa Baylinerissa muuttuvakulmainen, perästä suhteellisen matala V.
- Luvunhätkyttäjä
perän V- kulman lisäksi vaikuttaa monta muutakin asiaa. Tämä kyseinen Baylinerin liukuu kyllä hyvässä asennossa 20 solmun vauhdissa.
- eivakuuta
Sea Ray:ten kanssa oli jotain tekemistä sillä yhdellä huijarilla, joka oli jonkun lentoyhtiönkin takana. Oli joku Pekka Rantanen tai vastaava. Ei kovin vakuuttava toimija siis ko venemerkin takana. Kyseinen sälli kuului myyneen myös varastettuja perämoottoreita ja sen sellaista
- McCannister
eivakuuta kirjoitti:
Sea Ray:ten kanssa oli jotain tekemistä sillä yhdellä huijarilla, joka oli jonkun lentoyhtiönkin takana. Oli joku Pekka Rantanen tai vastaava. Ei kovin vakuuttava toimija siis ko venemerkin takana. Kyseinen sälli kuului myyneen myös varastettuja perämoottoreita ja sen sellaista
????
Mihin ja miten tämä liittyy ??
- putputputprööt
http://kipparilehti.fi/jutut/bayliner-2556-command-bridge-89-fnm-200-hv-dsl-05
Meinasin aikanaan dieselöidö oman jenkkiveneen, mutten sitä tehnyt...Siinä vain ei ole kustannustehokkuutta ajatelleen yhtään mitään järkeä... - virhemikävirhe
tuosta http://www.nettivene.com/moottorivene/bayliner/644802
- Luvunhätkyttäjä
Siistinnäköisessä kunnossa, mutta toi kone kyllä arveluttaa ?? 140 hv. ja joku epämääräisesti marinoituko ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006208Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932089
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311437- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031397Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131336Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61276