Minkä vakuutusyhtiön mikä vakuutuspaketti on paras yli 5–10 vuotta vanhalle elektroniikalle? Minulla on useita yli 5–10 vuotiaita arvokkaita audio- ja elektroniikkalaitteita, joille tarvitsisin vakuutuksen. Mutta olen löytänyt ainoastaan vakuutuksia 9–20 % ikävähennyksellä, joka tarkoittaa sitä, että jo ilman omavastuutakin yli 5–10-vuotiaita laitteita ei korvata vakuutuksesta millään tavalla.
Yli 5 %/v ikävähennyksen kanssa vakuutusta minun ei kannata laitteille ottaa.
Laitevakuutus ilman ikävähennyksiä
3
192
Vastaukset
- kewadq
Katsele arvotavaravakuutuksia, ja neuvottele vakuutusyhtiön kanssa sopiva diili.
- Quad-II
Ylläoleva on ainoa ja oikea ohje.
Itselläni on viimeisen päälle saneerattuja vintage putkivahvistimia (McIntosh ja Quad). Rungoilla on ikää yli 40 vuotta, kotivakuutusehtojen mukaan ne ovat romua. Sain omaan kotivakuutukseeni lisäehdon. Nämä vahvistimet luetellaan erikseen vakuutuskirjassa ("yksittäiset arvoesineet"), niillä on oma vakuutusarvonsa, eivätkä normaalit ikävähennykset koske niitä - totta kai niillä on myös oma vakuutusmaksunsa. On sitten jokaisen oma asia miettiä, onko riski/maksu-suhde järkevä. Minä poistin nämä vehkeet vakuutuksestani pari vuotta sitten...
Yhtiö on IF, jonka kotariin nämä "arvoesineet" liitettiin. Tämä oli oikein selventävä vastaus, kiitos paljon! Pistin jo kolmeen vakuutusyhtiöön sähköisesti kyselyä. Sähköisesti kestää näemmä kaikilla hyvin pitkään vastailla edes yksinkertaisiin kysymyksiin. Mutta hyvä tietää että tällainen on teoriassa mahdollista, selvitän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891911
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4061908- 991826
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3801785Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht591418Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀511394Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆2981222Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971096Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak511040vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli1731035