Minkä vakuutusyhtiön mikä vakuutuspaketti on paras yli 5–10 vuotta vanhalle elektroniikalle? Minulla on useita yli 5–10 vuotiaita arvokkaita audio- ja elektroniikkalaitteita, joille tarvitsisin vakuutuksen. Mutta olen löytänyt ainoastaan vakuutuksia 9–20 % ikävähennyksellä, joka tarkoittaa sitä, että jo ilman omavastuutakin yli 5–10-vuotiaita laitteita ei korvata vakuutuksesta millään tavalla.
Yli 5 %/v ikävähennyksen kanssa vakuutusta minun ei kannata laitteille ottaa.
Laitevakuutus ilman ikävähennyksiä
3
202
Vastaukset
- kewadq
Katsele arvotavaravakuutuksia, ja neuvottele vakuutusyhtiön kanssa sopiva diili.
- Quad-II
Ylläoleva on ainoa ja oikea ohje.
Itselläni on viimeisen päälle saneerattuja vintage putkivahvistimia (McIntosh ja Quad). Rungoilla on ikää yli 40 vuotta, kotivakuutusehtojen mukaan ne ovat romua. Sain omaan kotivakuutukseeni lisäehdon. Nämä vahvistimet luetellaan erikseen vakuutuskirjassa ("yksittäiset arvoesineet"), niillä on oma vakuutusarvonsa, eivätkä normaalit ikävähennykset koske niitä - totta kai niillä on myös oma vakuutusmaksunsa. On sitten jokaisen oma asia miettiä, onko riski/maksu-suhde järkevä. Minä poistin nämä vehkeet vakuutuksestani pari vuotta sitten...
Yhtiö on IF, jonka kotariin nämä "arvoesineet" liitettiin. Tämä oli oikein selventävä vastaus, kiitos paljon! Pistin jo kolmeen vakuutusyhtiöön sähköisesti kyselyä. Sähköisesti kestää näemmä kaikilla hyvin pitkään vastailla edes yksinkertaisiin kysymyksiin. Mutta hyvä tietää että tällainen on teoriassa mahdollista, selvitän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 25010861
- 1276923
- 955593
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa334898- 404144
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303699- 613464
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323402Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru212861- 582650