"Nyt kysymme, mitä sinä haluaisit tietää homekouluista ja koulujen sisäilmaongelmista.
Etsimme vastaukset mielenkiintoisimpiin ja yleisöä eniten askarruttaviin kysymyksiin. Vastaukset julkaistaan ensi viikon alussa.
Kysymyksiä voit jättää tämän jutun alle torstaihin 12. toukokuuta kello 18 asti."
http://yle.fi/uutiset/kysy__me_etsimme_vastaukset_mita_sina_tahdot_tietaa_homekouluista/8870057?ref=leiki-uu
Yle etsii kysymyksiä koulujen homeongelmista
2
74
Vastaukset
- TänäänA-studiooli
Myöhästyin, mutta haluaisin tietää kuka on vastuussa homekouluista. A- studiossa professori reijula sanoi kuntien olevan homekouluistaan vastuussa.
Ministeri Tiilikainen oli kertonut korjausten olevan niin rahaavieviä ettei valtio voi rahoittaa vaan kuntien on itse korjaukset maksettava.
Veronmaksaja toteaa, että minä maksan nämä homekoulut. Minä olen vastuussa koska olen valinnut vaaleissa kunnanvaltuutetut.
Ovatko valtuutetut olleet luottamukseni arvoisia rakennuttaessaan homekoulut?
Ruuan ja lääkkeen valmistaja vastaa tuotteen aiheuttaessa sairautta.
Vastaako rakennusliike rakennuksen aiheuttaessa sairautta? Tai parantaako tuotettaan?
Tuotteessa on yleensä valmistajan nimi - niin ylpeä on valmistaja tuotteestaan.
Onko rakennuksissa tuoteseloste ja valmistajan nimi näkyvillä?
Viallisista tuotteista saa asiakas hyvityksen, jopa uuden virheettömän tuotteen.
Toimittaako rakennusliike homeettoman koulun? - Arato
Tässä eilinen A- studio http://areena.yle.fi/1-3062134?autoplay=true
Kehitys on kehittynyt rakentamisessa. Aletaan jo olla takaisin 1940- luvulla.
65- vuotinen harharetki on tullut todella kalliiksi ja vienyt kymmenien tuhansien terveyden. Sadat tuhannet altistuvat vieläkin vuosittain.
Mitä 1940- luvulla? Siirrettävä parakkikoulu. Sen pystyttivät oppilaiden vanhemmat omakätisesti, minäkin tulevana oppilaana, olin työssä mukana - halvaksi tuli ja hyvä tuli. Parakki tolppien päässä maasta erillään.
Lämmitys puu-uunilla, valaistus valopetrolilla Petromax- lamppua käyttäen. Episkoopin käyttöön tarvittin sähköä ja se saatiin ensin polkupyörän dynamosta. Myöhemmin sähköstä luovuttiin kokonaan ja episkoopin tarvitsema valo otettiin Petromaxista.
Puolet oppilaista olivat samaan aikaan koulun ainoassa luokkahuoneessa. Syksyllä ensimmäiset puolitoista kk koulussa olivat ensimmäisen, toisen ja kolmannen luokan oppilaat. Neljäs, viides ja kuudes luokka aloittivat vasta tämän puolitoista kk myöhässä.
Sama lyhennys toistui keväällä. Neljäs, viides ja kuudes luokka lopettivat puolitoista kk aikaisemmin ja siitä 1., 2., ja 3. luokka jatkoivat puolitoista kuukautta.
Koulussa oli vain yksi opettaja.
Oli vielä jatkokoulu, seitsemäs luokka, kestoaika neljä viikkoa. Jatkokoulu käytiin eri paikkakunnalla, jossa ankarien kurinpidolliste alkupelottelujen jälkeen mentiin läheisen talousrakennuksen vintille täyttämään patjapussit rukiin oljilla.
Iltaisin asuntolassa oli nälkä. Ruuan hamstraaminen illaksi ruokalasta oli kielletty, mutta kyllä näkkileipää patjan alle jemmattiin ja hyvin se maistui ihan sellaisenaan.
Koulutus on kehittynyt, koulurakennukset huonontuneet. Vastuulliset piilossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72083Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32693- 42661
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627