Tyylikäs mies ja kirjoitus! Upeasti valitut sanat

Annetturaha_kannettuvesi

Urpo Kangas on 63-vuotias Helsingin yliopiston siviilioikeuden professori, joka tuhlaa mieluiten kirjoihin ja hyvään punaviiniin. Kahdelle tyttärelleen hän on vihjannut, että mammuttiperinnöstä on turha uneksia

Elämä on hyvin eletty, kun et jätä perintöä, sanoo siviilioikeuden professori Urpo Kangas.

SINULLA ON OIKEUS RAHOIHISI.
. . .
Kenelläkään ei ole velvollisuutta jättää perintöä. Ei ole lakia, jonka mukaan ihmisen pitäisi siirtää omaisuutensa seuraavalle sukupolvelle. Siitä huolimatta moni ikääntynyt tinkii hyvinvoinnistaan ja jättää tekonivelensä ostamatta, koska haluaa säästää rahansa aikuisille lapsilleen.
. . .

Minusta elämä on hyvin eletty, jos perunkirjan viimeisellä rivillä on nolla.
. . .
Se on myös fiksuinta verosuunnittelua, sillä silloin kenenkään ei tarvitse maksaa perintöveroa.
Perintövero on sairas systeemi. Suomi on täynnä perintö- ja lahjaverosuunnitteluun erikoistuneita asianajajia, joiden elämäntehtävänä on neuvoa, miten vanhukset pääsisivät eroon omista rahoistaan. Se on käsittämätöntä.
Ei elämää ole tarkoitettu siihen, että ihminen yrittää siirtää omaisuutensa mahdollisimman pienin kustannuksin seuraavalle sukupolvelle. Elettäväksi elämä on tarkoitettu!
Säästöjen avulla vanhus voi tehdä arjestaan nautinnollisempaa: ostaa ikkunanpesun, ehjät silmälasit, uudet lonkat, ruokapalveluja tai kylpyläloman. Itse tienattujen rahojen käytöstä ei pidä potea syyllisyyttä.
. . .
Lue koko kirjoitus:

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ilmiot/suorat_sanat/miksi_jattaisit_omaisuutesi_lapsillesi
http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ilmiot/suorat_sanat/miksi_jattaisit_omaisuutesi_lapsillesi

13

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi-näkökulma

säästäväisyyteen.

• Kun-nuorena-muutimme

mieheni kotikaupunkiin Helsinkiin, meillä oli 3 lasta muttei yhtäkään asuntoa.

Silloin koin kauhuntunteen. Siitä saakka olen säästänyt ja säästänyt,

vieläkin luen katulampun valossa kun muuten Fortum vie rahat.

Siltikin se veloittaa kauheita summia "sähkönsiirrosta" nimellä Caruna.

• Meillä myös mökillä ei käydä 9 kuukauteen talvikautena,
        mutta Carunalta tulee silti koko ajan isot sähkönsiirtolaskut.
        Eikä siellä mitään korjauksia ole tehty linjoissa.

• Mitäkä.mies

Kuin suoraan mun omia ajatuksia ja tekoja lukisi.Vaan kun en ole professori,ei kukaan kauhistele.olen täysin samaa mieltä.

• 89nkj

---Itse tienattujen rahojen käytöstä ei pidä potea syyllisyyttä.---

No kuka niistä nyt syyllisyyttä tuntisi, jos niitä olisi? Tottakai jokainen järkevä ihminen järjestää elämäänsä mukavaa ja hyödyllistä, jos siihen on varaa.

Mutta miten paljon säästät pienestä palkasta? Meitä köyhiähän täällä syyllistetään jatkuvasti, miten olemme riesaksi yhteiskunnalle.

Tuollainen kirjoitus on hyväosaisen ihmisen kirjoitus ja sellaisen joka pistää ihmisen päähän asenteita, joita siellä ei ole. Jotain syyllisyyttä ja vastaavaa. Hirveän sovinnaista ja keskiluokkaista.

• Hyvä juttu, monet nuukailevat liikaa lasten tähden. Minäkin ennen, en enää, totuin antamaan kun hän(tytär) opiskeli. Hän joutui sanomaan minulle, lopeta, lopetin ja vähän hävetti.

• herättäämiettimään

Kuopion Kaupunkilehdessä oli erinomainen kirjoitus ( yhden toimittajan) jossa toimittaja kehottaa eläkeläisiä, että pankaa rahanne haisemaan elinaikananne. Juttu on takuulla herättänyt ajatuksia.

Varakkaat eläkeläiset elävät lähes köyhyysrajalla, koska säästävät perintöjä aikuisille lapsilleen. Onko siinä järkeä ja onko elämän tarkoitus tuo, että pitää kituuttaa jotta jäisi lapsille perintöä?

Jutussa kerrotaan yrittäjäpariskunnasta, jotka ovat ilmoittaneet lapsilleen, että perintöjä on turha odottaa, sillä pariskunta aikoo tuhlata kaiken elonsa aikana.

Joku varmaan tunnistaa itsensä tai tuntee ainakin tuttuja, jotka kituuttavat ja säästävät jokaisen muovipussinkin uusiokäyttöön.

Itsellä on ollut ja on tuttuja , jotka kituuttavat, vaikka olisi varaa "tuhlata itseensä " ja nauttia elämästä, kun vielä kykenee.

https://issuu.com/kuopionkaupunkilehti/docs/klnettiin_20160513

• 00000

Lopulta ei perinnönsaajat Anna mitään arvoa perinnölle eikä sille joka sen on kokoon hankkinut ja antanut, eli turha kituuttaa ja säästellä kaikkee.

• Oma.tupa-oma.lupa

Pahinta on se, että nuorempien ajatus pärjätä tärvääntyy ilmaisen odotukseen!

Oma yritteliäisyys oli sitten mikä ala tahansa on se paras pärjäämisen tae.

Kun käyt koulut hyvin, opiskelet hienosti,

niin saat parhaimman ja kauneimman kodin!

Se on se päämäärä.

Jokainen sukupolvi säästää itse itselleen ja perheelleen kodin.

Oma itsetunto kohoaa siitä, ja onnellisuus lisääntyy.

• nuormieli

Kohtuus kaikessa. Tarkoituksellinen tuhlaaminen ja ajatus siitä et mitään ei saisi jäädä perillille on minulle vieras ajatus, olen itse aikoinaan saanut pienen perinnön ja suon sen mielelläni myös tyttärelleni.
      En tarkoita et pitäisi ns. "kituuttaa" ja aina ja kaikesta säästää, vaan suoda itselleen matkustelua, välillä hemmottelua kylpylälomilla ynm. ihan normaaliin elämään tarvittavaa kulutusta mutta minä todellakin haluan sit aikoinaan päästä hautaan ihan omilla rahoillani ja olisin onnellinen jos jotain jäisi tyttärelleni ja hänen tyttärelleen. Tiedän et ainakin heille jää palanen ihan omaa maata ja punainen mökki maaseudulla jonne on ihana kesällä piipahtaa raittiiseen maalaisilmaan vilvoittavien vetten äärelle.

• Prrrkl

Eix professoritason tyyppi tiedä, että tulevaisuudessa ei perillisille mitään jääkään annettavaksi. Tämä yhteiskunta lakkaa hoitamasta omia velvoitteitaan eikä hoidata vanhuksiaan laitoksissa enää kovin kauaa.

Jokaisen pitää viimeisten vuosiensa asuminen, hoito, huolenpito yms. niihin liittyvä kustantaa ihan itse ja siihen ne tavallisen ihmisen olemattomat säästöt hupenevat eivätkä riitäkään.

Miksi me maksamme veroja? Mihin ne menevät? Hornetteihin ym. kankkulan kaivoihin!

• Ei-hyvältä-näytä

suomalaisten tulevaisuuskaan.

Juuri on oltu 1000 vuotta naapureitten riistettävänä, viimein itsenäisyys takaisin v. 1917 ensiksi 654 vuotta Ruotsin valtaamana oltuamme ja sitten vielä 108 vuotta Venäjän vallassa.

Miksi Paavo Lipponen vei meidät Euroopan RAHATTOMUUS-liittoon, EMU'un?

• Noin-on-

Se tunnustetaan nyt yleisesti jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe