Moikka. Olen 22-vuotias nainen ja mulla on diagnosoitu ataksia. Masennusdiagnoosikin löytyy.
Noin viiden vuoden ajan mulla on ollu sellanen outo vaiva. Kun hengästyn, vasen korva menee lukkoon (vähän kuin lentokoneen noustessa tai laskiessa). Kuulo alenee siitä korvasta samalla ja tuntuu painetta, oma hengitys kuuluu sata-kertaisesti ja silloin huimaa enemmön kuin normaalisti. Tätä ei esiinny muuloin kuin lenkkeilemässä olessa. se loppuu samantien kun syke palautuu lähes normaaliksi. JA tämä ei ole tinnitusta,siinähän on jotain ininää ja tulee kai LEVOSSA.
Mitähän ihmettä tämä voisi olla? Voiko liittyä ahdistukseen/paniikkiin? Olen lukenut jotain sisäkorvaan kertyvästä vedestä, mitä...?? Toivottavasti joku voisi kertos ajatuksensa tästä.
Korvassa painetta
5
144
Vastaukset
- VähänPäästäItselläkin
Eiköhän nenäkäytävä ole vain tukossa. Tapahtuu varsinkin nuhan ja flunssan yhteydessä. Sormilla sieraimet kiinni ja puhallus (e kuitenkaan älyttömän voimakkaasti.
Joka tapauksella mahdollisilla masennuksilla ei ole MITÄÄN tekemistä asiassa.- diaknoosi-ehkä
olisko... ataksiian liityvä oire....!! jos myös lääkitystä on päällä??? niiläkin vaikutus kuuloon...!!
- korvaleikattu
tai sitten sisä korva perästä..??
Testasin tota puhaltamisjuttua, ei auttanut. Eihän mulla voi olla vuodesta toiseen joka päivä flunssa? Ei oo lääkitystä.
- korva-leikkaus
pyydä lähetettä terveyskeskusesta? kuulo pkl../ tai yksityselle?? niin eiköhän siellä asia selviä...!? tarvii kunnon dignoosin! täällä vain "arvailuja"!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446