Seatin takuu 5vuotta

8plus4

Onko konsernin muiden merkkien takuu saman pituinen?
Jos ei, niin miksei?

38

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuuskirjoittaja

      Skoda tehdään jäteosista joten sille eivät ainakaan uskalla antaa pitkiä takuia. Sen kahden vuoden kanssakin saa vääntää

    • miksiOletNoinTyhmä

      Täältäkö saat vastauksen eri merkkien takuiden pituuden syistä?

      • 19plus19

        Niin, kysymyshän ja kysyjähän ei ole koskaan tyhmä.
        Vastaaja ja vastaus sen sijaan useinkin. Ja nimenomaan täällä. Sinäkin vahvistat tätä kirjoituksellasi....


    • markkinahäiriö

      Seatilla on kampanja kesäkuun loppuun saakka. Sen jälkeen ostettuihin autoihin tulee taas normaali kahden vuoden takuu. Kannattaa lukea huolella.

      • katsellaanmitenhoitavat

        Jatkuu tuon jälkeenkin, kuten muissa maissa. Ateca -uutuuden tullessa sisään takuu muuttuu vähäksi aikaa 3 tai 4 vuoden takuuksi, koska Atecan vetrovoimaan myynnissä luotetaan vahvasti.

        Saksassa ja Ruotsissa Atecan alkaen hinnat ovat 19,900e 115hv 1,0 200Nm koneella.
        4 drive 150hv bensa DSG:n hinta on Saksassa n.26500e, saa nähdä miten Suomi-hinnoittelun käy. Mm.Ibiza FR ST:n kohdalla Saksan ja Suomen hinnoittelu on lähellä toisiaan, toivottavasti myös Atecan muutkin kuin alkaen hinta...


      • 6plus10

        Voi olla, mutta jos nyt on ostamassa autoa, niin tuo takuu on 5 vuotta. Heinäkuussa saman auton takuu on sitten taas 2 vuotta.
        Ja muut vw-konsernin merkit saa tänäkin aikana vain 2 vuoden takuulla.


      • cupra_macho

        ei laatuauto tartte ku 2 wee takuun


      • tsipahuusmaksaavwtskoda
        cupra_macho kirjoitti:

        ei laatuauto tartte ku 2 wee takuun

        VW LAatua ei ole tavattu vuosikausiin.

        Köyhemmät kuluttajat niitä pitkiä takuita tarvii jotta talous pysyy tasapainossa.


      • Niin_tai_sitten
        cupra_macho kirjoitti:

        ei laatuauto tartte ku 2 wee takuun

        Toisaalta laatuautoon voi huoletta antaa pitkän takuunkin. Siitähän ei ole riskiä myyjälle/valmistajalle.


      • kalliitaPitkäTakuut
        Niin_tai_sitten kirjoitti:

        Toisaalta laatuautoon voi huoletta antaa pitkän takuunkin. Siitähän ei ole riskiä myyjälle/valmistajalle.

        Arvaa kuka sen takuun loppupeleissä maksaa? Oikeassa elämässä takuuta tarvitaa todella harvoin nykyautoissa ja yleiset tuotevastuut tulee käyttöön jos tapahtuu jotain takuun jälkeen ennen aikaisesti.


      • Niin_tai_sitten
        kalliitaPitkäTakuut kirjoitti:

        Arvaa kuka sen takuun loppupeleissä maksaa? Oikeassa elämässä takuuta tarvitaa todella harvoin nykyautoissa ja yleiset tuotevastuut tulee käyttöön jos tapahtuu jotain takuun jälkeen ennen aikaisesti.

        Arvaapa kuka sen tuotevastuunkin loppupeleissä maksaa?
        Niinpä.

        Kysyä voikin sitten miksi ylipäänsä takuita on autoissa ja muissa tavaroissa. Kuitenkin jokainen autovalmistaja jostain syystä niitä myöntää. Toiset pitkiä ja toiset lyhyitä ja joku syyhän myönnetyn takuun pituuseroihin on. Mikähän se voisi olla?


      • Napakkanopeajahiljainen

        Heinäkuukin on 5vuotta/100tkm takuulla.


      • Katsotaanmitenhoitavat
        katsellaanmitenhoitavat kirjoitti:

        Jatkuu tuon jälkeenkin, kuten muissa maissa. Ateca -uutuuden tullessa sisään takuu muuttuu vähäksi aikaa 3 tai 4 vuoden takuuksi, koska Atecan vetrovoimaan myynnissä luotetaan vahvasti.

        Saksassa ja Ruotsissa Atecan alkaen hinnat ovat 19,900e 115hv 1,0 200Nm koneella.
        4 drive 150hv bensa DSG:n hinta on Saksassa n.26500e, saa nähdä miten Suomi-hinnoittelun käy. Mm.Ibiza FR ST:n kohdalla Saksan ja Suomen hinnoittelu on lähellä toisiaan, toivottavasti myös Atecan muutkin kuin alkaen hinta...

        5 vuoden takuu jatkuu koko mallistossa,kun kävikin mm. niin,että munasivat Atecan alkaen hinnoittelun ja autokauppa floppasi kaiken kaikkiaan,joten nyt tarvitaan houkuttimia.


    • ihanaaTyhmyyttäIlmassa

      Muut konsernin merkit myyvät hyvin ja siksi niitä ei tarvitse myydä "myynnin edistämistakuulla". Näin yksinkertaista se on kun asiat ymmärtää.

      • kakkosmerkkiä

        Seat on aina kakkosasemassa. Myynti ja huolto harvassa, ja laitettu johonkin nuhjuiseen parakkiin jossa jobbarityyliset takatukat niitä koettaa kaupata. Volkkarilla ja Audilla parhaat myymälät ja Skoda kakkosena. Ei ihme ettei kansa osta Seatia.


      • 10plus10
        kakkosmerkkiä kirjoitti:

        Seat on aina kakkosasemassa. Myynti ja huolto harvassa, ja laitettu johonkin nuhjuiseen parakkiin jossa jobbarityyliset takatukat niitä koettaa kaupata. Volkkarilla ja Audilla parhaat myymälät ja Skoda kakkosena. Ei ihme ettei kansa osta Seatia.

        Seat on Skodan tavoin konsernin kakkosmerkki eli samalla perustekniikalla kuin ykkösmerkit Audi ja VW:kin. Skoda on puhtaasti volyymimerkki Suomessa ja sellaiseksi se on tarkoitettukin. Hyvin siinä on onnistuttukin.
        Sekin on totta, että Seat on keskittynyt lähinnä suurimpiin kaupunkeihin toisin kuin Skoda, joka on levinnyt koko maahan. Niin syrjäkylää Suomessa ei taida olla etteikö sieltä Skodan huoltoa ja myyntiä löydy, jos ylipäänsä autoja kaupataan. Näin tietysti pitääkin olla, kun kyseessä on kaikille suunnattu jokamiesmalli.

        Muu tarinointisi sitten olikin vain tyypillistä trollia. Joten jätän sen omaan arvoonsa eikä se ole kommentin arvoista.

        Seathan myy suppeasta myyntiverkostosta huolimatta oikein hyvin. Yhtä paljon kuin Mazda, Rellu, Mitsu, Citikka, Subaru jne. Melkoisen kaukana kuitenkin volyymimalleista. Seat näkyy kuitenkin katukuvassa lähinnä suuremmissa kaupungeissa, joten mielikuva vähäisestä myynnistä voi siellä pikkupaikkakunnilla ja syrjäkylillä syntyä.


      • Kaikkisamassaeiskoda
        kakkosmerkkiä kirjoitti:

        Seat on aina kakkosasemassa. Myynti ja huolto harvassa, ja laitettu johonkin nuhjuiseen parakkiin jossa jobbarityyliset takatukat niitä koettaa kaupata. Volkkarilla ja Audilla parhaat myymälät ja Skoda kakkosena. Ei ihme ettei kansa osta Seatia.

        Ai,kuten Länsi auto. Otapa asioista selvää landespede


    • CGM

      Seatin kamppaniatakuu on 5v/100tkm, itsellä kilometriraja tulisi täyteen 3 vuodessa.

    • Jormma

      Se on sellainen juttu että siitin takuulla laukeaa ennenaikaisesti. Ei kestä viittä vuotta!

      • 10plus10

        Höpsis. Mulla on toinen nelivetoinen Seat4 170 hv:n tdi-moottorilla (se kuuluisa kusetusmoottori) ja nyt tulee taas kohta 5 vuotta täyteen. Kilometrejä noin 130 tuhatta eikä yhtään ongelmaa vielä ole ollut. Huollot 30.000 km:n välein on hoidettu ajoisaa ja muutenkin pidetty kuten autoa hyvin pidetään.
        Vaihtoon on menossa kohtapuoleen ja vaihtunee uuteen Atecaan kunhan se tulee myyntiin.

        Muuten 'siitin' on jatkuvasti ollut toiseksi paras VW-konsernin autoista, Audin jälkeen, AutoBildin vuosittaisissa suurissa laatututkimuksissa ainakin viimeisen kymmenen vuoden aikana. Skoda on ollut kolmas ja VW neljäs. Kerran Skoda oli Seatin edellä, mutta Seat on ainakin kerran ollut konsernin ykkönen. Siis konsernin sisäisen järjestyksen osalta.
        Vastaavia tuloksia löytyy myös saksalaisissa katsastuksen vikatilastoissa. Seat on jatkuvasti edellä Skodaa ja VW:tä vähävikaisuudessa. Tilanne ei poikkea tästä juurikaan suomalaisissakaan vikatilastoissa.

        Että juttu on tosiasiassa tällainen....


      • 6xSEATja44muutamerkkiäol

        Tämän todellisen laadun tiedämme me,joilla on ollut jo useita SEATautoja muiden merkkien ohessa.


    • Hlghhjgggkiibj

      150000km saa vähän tinkimällä.

    • Seatti

      Mistä liikkeestä sait tingittyä 150000 kilometrin takuun?

      • kiatakuuvoittaavwskoda

        Saisko pelkän takuun.
        Eihän vw tuote ole auto.kulkuneuvo se on niinkuin lada ennen.


    • Pahaltanäyttää

      Aloittajakin on täysin tietämätön kuluttajansuojasta ja tuotevastuusta. Kannattaa perehtyä.

      Oli takuuta tai ei niin tuotevastuulaki on se mikä lopulta määrittää mitä korvataan. Usein vain on niin että sitä pitää vaatia, se ei tule kuin manulle illallinen. Tämä on ikävää, pitää usein vaatia oikeuksiaan ja vastassa suuri yritys, maahantuoja ja valmistaja.

      Lue myös pienellä präntätty teksti tai muualle osoitettu linkki takuusta. Niissä muutoin on porsaanreikiä joten turha hihkua pitkästä takuusta. Toki se takuu on tiskillä helpompi sanoa kuin tuotevastuu ja kuluttajansuojaviranomainen.

      Esimerkkinä 10-12 vuoden ruostumattomuustakuu. Takuu ei kata mekaanista rasistusta eli jos ajat tiellä missä on hiekkaa, kuraa ja vettä niin hei vaan takuu. Etsippä tie missä mekaanista rasitusta ei synny..

      • Pahaltanäyttää

        Niin, eikä tämä takuuasia koske mitään tiettyä merkkiä vaan kaikkia merkkejä.

        Vw groupin autot tehdään pääosin samoista osista. Nappulat, näytöt, penkit rakenteeltaan jne. Toki eroja löytyy mutta pieniä kuten sisustan kankaissa ja muoveissa sekä äänieristyksessä pieniä eroja.

        Käytännössä konsernin autojen välillä ei juuri ole eroja kun katsoo ajetut kilometrit. Lisäksi pitää huomioida merkinsisäiset automallit, niissäkin on eroja. Yleensä uusi automalli omaa enemmän vikoja jotka korjataan vuosien aikana kun viat ilmenevät. Aina voi valita vanhan automallin mikä on jo viilattu viattomaksi mutta sittenpä ajat vahalla mallilla mikä ei aina ole kivaa. Pilkunviilausta.

        Itse ajan autolla joka minua miellyttää koska kaikki suurimmat automerkit ovat vioiltaan ja luotettavuudeltaan lähes samaa luokkaa ja loput tuurista kiinni sen maanantai auton kohdalla.

        Auton viat ovat pieniä siihen verrattuna että joku on päästään niin vialla että haukkuu jotakin toista, jonkun muun valitsemaa automerkkiä.


    • manjaanamauri
    • punikkija7kääpiötä

      Ennen kuin hihkuu jonkin merkin paremmasta takuusta, pitäisi selvittää mitä takuu, huollot ja mahdollinen huolenpitosopimus tulevat maksamaan arvioituna käyttöaikana. Takuusta ei ole välttämättä iloa mikäli auto on viaton mutta huolto maksaa maltaita. Autokaupoilla on tapana ottaa kulut takaisin tavalla tai toisella.

      Yleisestä nuputuksesta huolimatta totuus on valtamerkkien kohdalla se ettei eri automerkkien vikaherkkyydessä tai viattomuudessa juurikaan eroa ole.

      Ensin tuli mieleen vw 2 vuoden takuu ja siihen otettu huolenpitosopimus mikä kattaa huollot ja mahdolliset viat ilman lisämaksua. Perus taisi olla 3 vuotta(km?) mutta sitä voi muokata kilometrien ja vuosien osalta jos haluaa. Tapauksissa pitää ottaa huomioon ajetut kilometrit. Itse ajan niin vähän 15 tkm vuosi eli huollot kerran kahdessa vuodessa joten en ottanut huolenpitoa. Jos vikoja tulee takuuajan jälkeen niin sitten maksan ainakin osan korjauksista. Kannattaa myös kysyä takuuajan jälkeen aloitettavan huolenpitosopimuksen mahdollisuutta.

      Asiaa voi puljata monella tavalla ja etsiä itselle paras vaihtoehto eikä tuijottaa pelkkään takuuseen.

      • TakuuEiRatkaise

        Huolenpitosopimuksia, tai millä eri nimillä niitä nut kauputaankin, saa nykyisin varmaankin jokaiseen uuteen autoon. Mahtaako niiden hinnoissakaan juurikaan eroja olla tai sisällöissä. En tiedä, kun en ole vertaillut. En niitä ole koskaan ottanut.

        Viimeksi uutena ostamani vuonna 2012 Seat 4 Freetrack 170 hv:n dieselmoottorilla (se surullisenkuuluisa kusetusmoottori) enkä siihen huolenpitosopimusta ottanut. Huoltoväli 30.000/ 2 vuotta ja huoltohinnat ovat vaihdelleet ekan alle 200€ ja sen jälkeen seuraavat kolme hieman, siis hieman, kalliimpia kun huoltokohteita on tullut lisää.
        Minun tapauksessani ei ainakaan tähän mennessä olisi 5 vuoden, kuten ei myöskään siinä olleen 2vuoden, takuusta ollut mitään hyötyä, kun yhtään vikaa ei ole ollut, mutta kieltämättä takuu antaa mielenrauhaa, jos 'jotain sattuisi'. Autonvalintaani ei takuun pituus kylläkään ole koskaan vaikuttanut.
        Tosin tuotevastuun ja takuun eroa en välttämättä ihan tiedäkään. Ehkä takuuaikana vikojen korjaus sujuu joustavasti ja 'automaattisesti' ilman erikseen tehtäviä vaatimuksia, joita tuotevastuukorjauksiin ilmeisesti joutuu tekemään.

        Se on varmaan niin, kuten toteatkin, että nykyisten uusien autojen vikaherkkyyserot ovat käytännössä ensimmäiset vuodet olemattomat, joten takuista ei juuri mitään hyötyä ole, mutta ehkä jo kolmen-viiden vuoden päästä eroja alkaa olla jonkin verran, mutta silloinkin ainakin säännöllisesti julkistettavien katsastustilastojen mukaan katsastuksissa löydetyt erot liikkuvat vajaasta prosentista muutamaan prosenttiin. Eli käytännön merkitys silloinkin melkoisen vähäinen.
        Kun lähestytään kymmentä vuotta, niin eroja jo on enemmän, mutta silloin ei takuut enää ole voimassa ja tuotevastuutkin ovat jo historiaa.


      • seataudiskodaVWsama
        TakuuEiRatkaise kirjoitti:

        Huolenpitosopimuksia, tai millä eri nimillä niitä nut kauputaankin, saa nykyisin varmaankin jokaiseen uuteen autoon. Mahtaako niiden hinnoissakaan juurikaan eroja olla tai sisällöissä. En tiedä, kun en ole vertaillut. En niitä ole koskaan ottanut.

        Viimeksi uutena ostamani vuonna 2012 Seat 4 Freetrack 170 hv:n dieselmoottorilla (se surullisenkuuluisa kusetusmoottori) enkä siihen huolenpitosopimusta ottanut. Huoltoväli 30.000/ 2 vuotta ja huoltohinnat ovat vaihdelleet ekan alle 200€ ja sen jälkeen seuraavat kolme hieman, siis hieman, kalliimpia kun huoltokohteita on tullut lisää.
        Minun tapauksessani ei ainakaan tähän mennessä olisi 5 vuoden, kuten ei myöskään siinä olleen 2vuoden, takuusta ollut mitään hyötyä, kun yhtään vikaa ei ole ollut, mutta kieltämättä takuu antaa mielenrauhaa, jos 'jotain sattuisi'. Autonvalintaani ei takuun pituus kylläkään ole koskaan vaikuttanut.
        Tosin tuotevastuun ja takuun eroa en välttämättä ihan tiedäkään. Ehkä takuuaikana vikojen korjaus sujuu joustavasti ja 'automaattisesti' ilman erikseen tehtäviä vaatimuksia, joita tuotevastuukorjauksiin ilmeisesti joutuu tekemään.

        Se on varmaan niin, kuten toteatkin, että nykyisten uusien autojen vikaherkkyyserot ovat käytännössä ensimmäiset vuodet olemattomat, joten takuista ei juuri mitään hyötyä ole, mutta ehkä jo kolmen-viiden vuoden päästä eroja alkaa olla jonkin verran, mutta silloinkin ainakin säännöllisesti julkistettavien katsastustilastojen mukaan katsastuksissa löydetyt erot liikkuvat vajaasta prosentista muutamaan prosenttiin. Eli käytännön merkitys silloinkin melkoisen vähäinen.
        Kun lähestytään kymmentä vuotta, niin eroja jo on enemmän, mutta silloin ei takuut enää ole voimassa ja tuotevastuutkin ovat jo historiaa.

        Mietippä mistä mediat kirjoittelee?

        Ettei olis VW konserni ja viat jo liki uusissa autoissa.

        TSI jakoketju,öljynsyönti,dsg esim..

        Miksihän kia ja hyny tiedotusta ei näy missään?Olisko takuulla osuutta asiaan?

        Ja toyota on muuten vain viaton kulkine..


      • TakuuEiRatkaise
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        Mietippä mistä mediat kirjoittelee?

        Ettei olis VW konserni ja viat jo liki uusissa autoissa.

        TSI jakoketju,öljynsyönti,dsg esim..

        Miksihän kia ja hyny tiedotusta ei näy missään?Olisko takuulla osuutta asiaan?

        Ja toyota on muuten vain viaton kulkine..

        Enpä ole huomannut VW-konsernin vioista kovin kummoisia kirjoitettavan medioissa. Toki jotain aina ja varsinkin eniten myydyistä löytyy aina.

        Ja varsinkin Toyota on ollut usein siinä kuin VW-konserninkin autot. Eikös nytkin ole jokin massiivinen takaisinkutsukampanja monista miljoonista, oliko peräti 12 miljoonaa, yksilöistä eikä edellisistäkään miljoonien autojen takaisinkutsuista ole kovin kauaa. Nämä on kyllä pistänyt silmää medioissa. Tuskinpa nämäkään estäisi valitsemasta Toyotaa, jos omat kokemukseni olisivat hyviä.

        Kioista ja hynyistä en ole kuullut mitään, olisiko niissä sitten pitkän takuun ansiosta ettei viat tule niin isosti julkisuuteen kuten vihjaat. En tiedä.

        Niin paitsi tietysti tuosta nolosta VW-konsernin kusetusmoottorijutuista, mutta siinäkäänhän ei kyse ollut mistään teknisestä viasta, vaan veronkierrosta.
        Ja itselläni on lähes parinkkymmenen vuoden kokemus volkkareista ja seateista eikä niissä koskaan ole ollut mitään varsinaisesti mitään ihmeellisiä korjattavia vikoja. Joskun joku ovilukko on reistannut ja sulake palanut, samoin lamppuja palanut. Näistä ei ole ollut minulle suurta ongelmaa.

        Tietysti täällä suomi24:lla melskataan jos mistäkin ja kaivetaan esiin ja varsinkin tehdään valtavia juttuja, jos joku auto joskus menee rikki. Tällaistahan väistämättä silloin tällöin sattuu, kun autoja valmistetaan ja niitä liikkuu miljoonia kappaleita.
        Erityisesti muutama kirjoittaja on näihin kauhujuttuihin vw-konsernin osalta kovin henkilökohtaisella otteella paneutunut. Ei kai silti kukaan näitä kauhukertomuksia nyt vakavasti ota?

        Omat vuosien ja monen auton kokemukseni ovat aivan toisenlaisia ja et kai sentään kuvittele, että uskoisin näitä somen kauhujuttuja enemmän kuin omia todellisia kokemuksiani? En todellakaan ole sitoutunut mihinkään merkkiin, joten huonojen omakohtaisten kokemusten perusteella varmasti vaihdan merkkiä välittömästi. Minulle on täysin yhdentekevää, jos jokin merkki häviää markkinoilta kokonaan. Valinnan varaa on valtavasti. Mutta kun niitä huonoja kokemuksia ei ole ollut näissä omistamissani volkkareissa ja seateissa ainakaan tähän saakka.


    • Cupra.fan

      K-Auton Caara Oy henkilöstö ajaa kilpaa uudella Cupralla jossa tehdastakuu. Auto rekisteröity keväällä 2018.

      https://fi-fi.facebook.com/pg/seatcenterfi/posts/

      Eli tehdastakuun puitteissa voi siis ajo myös kilpaa ja kellottaa varttimailia ja ratakierroksia ja jos auto hajoaa niin takuu korvaa, näin minä tuon tulkitsin.

      Mietippä montako kisaa ehtii ajaa 5 vuoden aikana, noinkohan tekniikka kestäisi mun käytössä edes takuuaikaa, onneks mulla ei ole varaa Cupran nelivetoon, muuten testaisin oitis :)

    • takaisinostoskodaudiVW

      siis takuulla hajoaa 5 vuodessa
      lue pienellä painetut

    • kannattaavalitaseat

      Takuu on todella hyvä kun tiedostaa millaista shaipaa VAG-konserni on suoltanut (mm. TSI ja DSG).

    • espanjalianne

      Älkää kertoko Skodan, Audin ja VW:n ostajille moisesta takuusta.

      • öljypoltinVWskodaudi

        koskas rajaton km takuu moottorille ja vaihteistolle 7 vuoteen saakka kuten hyundailla?


    • Wvylivoimaa

      Tiedätkös mitä nämä korealaisten takuut maksaa omistajalle. Juurikin alan lehdistössä autovertailussa oli juttua huoltojen hinnoista ja eikös vaan korealaisten huollot ole juurikin ne kaikkein kalleimmat ja niitä on myös tiheimmin. Eli asiakas maksaa. Lisäksi näitä yllätyksiä sattuu, kuten tuttavalle, jolta hajosi ceedin moottori vielä takuuaikana ja takuu olikin vain suuria lupauksia. Lisäksi esim tojon omistajien pitäisi saada takuuseen kunnon ajettavuus kulkineisiinsa. Nykyäänhän nämä tojot on suorastaan vaarallisia suomen huonoilla teillä.

      • tmkertoiVWskodaöljyt

        paneppas tietoa siitä kia pettävästä takuusta

        toki vw konsernin autonkin voi ostaa jos hyundai takuu ilman km rajaa 7 vuotta

        hullukaan koneremontteja ja dsg vikoja halua isse maksaa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe