Huoneiston haltuunotto

Kiristystä

Liikehuoneisto on otettu yksipuolisella tuomiolla taloyhtiön haltuun epämääräiseksi ajaksi.Käytännössä reiluksi neljäksi vuodeksi.Nyt vuoden tyhjöänäpidon jälkeen,vuokrattu 3 vuodeksi eteenpäin. Taloyhtiö seisottaa tahallaan huoneistoa toista vuotta tyhjillään hyvällä liikepaikalla. Vuokralaisehdokkaita käy alkuun neuvottelemasaa mutta ei pääse sopimukseen.Talossa asuva juristi ei haltuunottoajasta millään lailla laskuttele huoneiston omistajaa, vaan vie kaikki haltuunottoajan velat vähitellen suoraan raastupaan, jossa pienissä erissä pistellään yksipuolisia tuomioita.Ja jotka sieltä viedään suoraan ulosottomiehelle.Tieto asiasta tulee omistajalle tätä kautta. Ulosotto toimeenpanee välittömästi omaisuuden ulosmittauksen käyntiin.Taloyhtiö ei neuvottele asioista.Liike myydään ilmaiseksi eteenpäin näistä haltuunottoajan veloista.Mainittakoon että haltuunottoajan alussa ennen häätöä kaikki vastikkeet jotka sisältävät suurimalta osalta talossa tehtyjä remonttikuluja ja jotka lankeavat liikehuoneistoille tuplana ja remontit jotka kohdistuvat ainoastaan asuinhuoneistoihin oli maksettu mutta häätöä ei lain mukaan tarvitse siitä huolimatta perua.Tämä on alan ammattilaisten hommia. Mitä tehdä kun mitkään valitukset virkamiehille eivät tehoa.

6

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asukki vaan

Ensinnäkin tarkennuksia: Miksi et ollut oikeudessa puolustamassa näkökantojasi? Mihin katoavat haasteet ja mahdolliset laskut?

Ja näkemyksiä tapaukseesi: Ensinnäkin, kun huoneisto on otettu haltuun asunto-osakeyhtiölle, kuluista vastaa haltuunottaja, ei omaisuutensa "menettänyt" Tyhjänä tai ei, vastikkeen maksaa haltuunottaja eli asunto-osakeyhtiö; jo laissa turvataan häädetyn omaisuus. Yhtiöjärjestyksessä on varmaankin maininta, miten taloon kohdistuvat korjaukset ,remontit jyvitetään, jos kyseistä mainintaa ei ole, joutuvat kaikki "tasapuolisesti" maksumiehiksi.

Turha sinun on kitistä virkamiehille, tai voivotella maahan kaatunutta maitoa. Jos itse et pysty ajamaan asiaasi, palkkaa kunnon lakimies, joka on erikoistunut ko. tapauksiin. Jos niin vahvasti olet sitä mieltä, että sinua on kaltoinkohdeltu ja "tuleva?" lakimiehesi myöskin, anna palla ja vie asia ensin poliisin tutkittavaksi, ja ellei "näyttöä" ole, niin jatka siviilikanteena.

• Kiristystä

Tässä on kohta 2 vuotta taloyhtiö jahdannut meikäläistä.Häädettiin ulosoton kanssa työpaikasta pihalle.Otin pankkilainan ja maksoin rästissäolevat vastikkeet pois.Erään kansanedustajan mukaan häätö olisi pitänyt tuolloin perua.Hänen mukaansa olen oikeutettu korvauksiin siitä että huoneistoa seisotettiin tyhjänä.Olen ollut kirjeitse yhteydessä taloyhtiöön ja asioista on heille huomautettu.Taloyhtiön juristi oli laittanut haastemiehen perääni n. vuosi sitten. En ole ollut tietoinen asiasta ennenkuin ulosottomieheltä tuli postia että on ulosmitattu sitä ja vähän tätä.Juuri näistä haltuunottoajan veloista.Mitään laskuja näistä ei ole koskaan lähetetty.Tarkistin asian isännöitsijältä.Olen poliisille teettänyt koko asioista tutkintapyynnön joka on valmistunut. Poliisi sanoo että on siviilioikeuden asia.Olen antanut asian lääninhallitukselle jossa asia on ollut vuoden päivät eikä edennyt yhtään mihinkään.Ulosotto sanoo että valitukset heistä pitää ohjata sinne.Se, etten ole ollut oikeudessa koska en ole tiennyt sellaista olevankaan.Asiat on nuijittu kansliakäsittelynä ja yksipuolisina tuomioina.Mistä tuomitulle ei kuulu antaa minkäänlaista dokumenttia.Tässä juristi yksin häärää eikä muu taloyhtiö tiedä koko hommasta mitään.Viime keväänä oli yhtiökokouksessa, kokousväkeä valistanut että nyt liikkeenharjoittaja X pistetään henk. kohtaiseen konkurssiin ja viedään koko omaisuus jne.Minulla on ehkä vähän vanhaa lakitietoa mutta tuo 85& sanotaan että hallituksen on viipymättä vuokrattava huoneisto sopivalle vuokralaiselle.Yhtiöllä on oikeus periä vuokrasta maksamatta olevat yhtiövastikkeet (tässä tapauksessa maksettu)ja jotka erääntyvät hallintaanottoaikana. Ylimenevä osa on viivytyksettä tilitettävä osakkeenomistajalle. Olen tästä asiasta aikaisemmin soittanut myös ministeriöön eräälle lainsäädäntöneuvokselle.Hän sanoi että lakiin on jätetty tarkoituksella porsaanreikiä sijoittajille ja muulle eliitille.Tälläinen ihmisjahti vie terveyden, ettei jaksa tapella.Tässä on asialla oikea ryöstöremmi joka saa tästä etua laittamalla kaiken mahdollisen talon piikkiin,jossa olen suurin maksaja.Liikehuoneisto myydään ilmaiseksi seuraavalle putsattavalle tai juristille joka on ennestään pintaalaltaan suurin omistaja.Mitään minun ehdotuksia ym. ei oteta y.kokouksessa käsittelyyn vaikka onkin yli 10% äänistä.

• mielenrauha

Itsesi vuoksi sinun kannattaisi perehtyä tai kysyä lainsäädännöstä, sillä luuleminen katkeroittaa,
      Tässä muutama juttu:
      1. yksipuolinen päätös tarkoittaa sitä, että sinä et ole ollut läsnä käsittelyssä etkä antanut mitään vastinetta.
      2. kansliapäätös ei tarkoita sitä, että se olisi tehty jossain kansliassa vaan sitä, että käsittelyn jälkeen oikeussalissa tuomari on ilmoittanut antavansa päätöksen esim. viikon kuluttua, eikä ole nuijinut sitä heti pöytään.
      Sitä kutsutaan kansliapäätökseksi.
      3. yhtiökokous ei voi lain mukaan ottaa käsiteltäväksi sellaista asiaa, joka ei ole yhtiökokouslistalla. Sinne se taas saadaan ilmoittamalla hallitukselle hyvissä ajoin, ennen kokouskutsujen lähettämistä.
      4. ei voi olla mahdollista, että kaikki sinulle osoitetut kirjeet ovat teillä tietymättömillä, saat kuitenkin ulosottomiehen kirjeet.
      5. käräjäoikeuden kansliasta voit koska tahansa hakea sinua koskevat asiapaperit.
      6. häätö todella toteutetaan, jos kerran nuija on kopsahtanut eli oikeus on päätöksensä antanut.

• Tiedoksianto

Kiitos vastauksista:
        Selvennän asiaa.Tässä asiassa ei ole tullut yhtään kutsua raastupaan.Ennen häätöä tuli haastemiehien tuomina tiedoksiantotodistuksia.Joihin piti vastata tiettyyn päivään mennessä.Vastasin kaikkiin kirjallisesti ja vein omakätisesti raastuvav kansliaan.Kirjoitukseni tueksi vein pienen mapillisen verran taloyhtiön papereita joissa oli väärin toimittu rahaasioissa.Vastaus oli:Hakija on vastineessaan vedonnut ainoastaan sellaiseen perusteeseen, jolla selvästi ei ole vaikutusta asian ratkaisemiseen. Muutoksenhaku: Vastaaja jota vastaan on anneettu yksipuolinen tuomio, ei saa hakea muutosta valittamalla.Sen sijaan hänellä on oikeus hakea takaisinsaantia.
        Takaisinsaantiohje: mm.on mainittava sellainen syy tuomion muuttamiseen, joka olisi voinut estää yksipuolisen tuomion,jos se olisi ilmoitettu vastauksen antamiselle asetetussa määräajassa.jne.
        (Tuo takaisinsaantikohta on epäselvä. Mitä siinä oikein haetaan takaisin?)
        Eräs juristi katsoi papereita ja sanoi että myöhäistä on nyt alkaa valittamaan.
        Olen itse yrittänyt tätä paperikasaa jota on monta mapillista hoitaa.Jos tähän ottaa juristin niin pitäisi olla säkillinen rahaa.
        Nyt kun katsoin, niin taitaa olla niin että samalla tyylillä, tiedoksiannoilla putsataan meikäläinen,haltuunottoajajalta.
        Niistä ei koskaan ole laskuja lähetettykkään vaan pelataan kieroa peliä.Mainittakoon ettei minua ole tässä asiassa kuultu kertaakaan.
        Kumma meininki raastuvassa että ensin pistävät ulos työpaikasta taloyhtiö ottaa huoneiston haltuunsa ja alkaa laskuttaa liikeenharjoittajaa siitä ettei hän voi enää töitä tehdä haltuunotetussa liikehuoneistossa.
        Tuosta yhtiökokouksesta vielä.Tässä talossa on mafian meininki.Siellä ei oteta kokouksessa käsiteltäväksi mitään mikä ei sovi näille kahdelle kolmelle johtajalle jotka määräävät kaikki talon asiat.Kokouksessa puheenvuoroja annetaan vain heille.Jos joku yrittää jotain vastustaa niin häntä aletaan arvostelemaan ja pilkkaamaan. Ihan Lääniä myöden on yritetty saada ylimääräistä yhtiökokousta pystyyn mutta kaikki teilataan.Yhtiöjärjestyskin muutettiin aivan toisenlaiseksi vaikka se ei mennytkään läpi yhtiökokouksessa.Menee näköjään kaupparekisterissä.
        As.osakeyhtiöissä voi mielivaltaisesti tehdä mitä huvittaa,kukaan ei tässä maassa puutu.Asia ei kuulu kenellekään, vaikka lakikirjassa lukee että Lääni valvoo niin käytänössä se ei tee mitään.Niinkuin yksi juristi sanoi ettei sieltä saa muuta kuin myötätuntoa.Kiinteistö liitosta olen kuullut myös ettei siellä tosipaikan tullen pysytä puheiden takana.
        Tässä on haastateltu noin 10 juristia mutta kukaan ei uskalla käydä toista juristia vastaan tai hoitaisivat vain pienen osan asiasta.
        Täytyy taas pistää lisää valituksia menemään jos saisi jonkun virkamiehen "hereille".

• holtiton?
        Tiedoksianto kirjoitti:

Kiitos vastauksista:
        Selvennän asiaa.Tässä asiassa ei ole tullut yhtään kutsua raastupaan.Ennen häätöä tuli haastemiehien tuomina tiedoksiantotodistuksia.Joihin piti vastata tiettyyn päivään mennessä.Vastasin kaikkiin kirjallisesti ja vein omakätisesti raastuvav kansliaan.Kirjoitukseni tueksi vein pienen mapillisen verran taloyhtiön papereita joissa oli väärin toimittu rahaasioissa.Vastaus oli:Hakija on vastineessaan vedonnut ainoastaan sellaiseen perusteeseen, jolla selvästi ei ole vaikutusta asian ratkaisemiseen. Muutoksenhaku: Vastaaja jota vastaan on anneettu yksipuolinen tuomio, ei saa hakea muutosta valittamalla.Sen sijaan hänellä on oikeus hakea takaisinsaantia.
        Takaisinsaantiohje: mm.on mainittava sellainen syy tuomion muuttamiseen, joka olisi voinut estää yksipuolisen tuomion,jos se olisi ilmoitettu vastauksen antamiselle asetetussa määräajassa.jne.
        (Tuo takaisinsaantikohta on epäselvä. Mitä siinä oikein haetaan takaisin?)
        Eräs juristi katsoi papereita ja sanoi että myöhäistä on nyt alkaa valittamaan.
        Olen itse yrittänyt tätä paperikasaa jota on monta mapillista hoitaa.Jos tähän ottaa juristin niin pitäisi olla säkillinen rahaa.
        Nyt kun katsoin, niin taitaa olla niin että samalla tyylillä, tiedoksiannoilla putsataan meikäläinen,haltuunottoajajalta.
        Niistä ei koskaan ole laskuja lähetettykkään vaan pelataan kieroa peliä.Mainittakoon ettei minua ole tässä asiassa kuultu kertaakaan.
        Kumma meininki raastuvassa että ensin pistävät ulos työpaikasta taloyhtiö ottaa huoneiston haltuunsa ja alkaa laskuttaa liikeenharjoittajaa siitä ettei hän voi enää töitä tehdä haltuunotetussa liikehuoneistossa.
        Tuosta yhtiökokouksesta vielä.Tässä talossa on mafian meininki.Siellä ei oteta kokouksessa käsiteltäväksi mitään mikä ei sovi näille kahdelle kolmelle johtajalle jotka määräävät kaikki talon asiat.Kokouksessa puheenvuoroja annetaan vain heille.Jos joku yrittää jotain vastustaa niin häntä aletaan arvostelemaan ja pilkkaamaan. Ihan Lääniä myöden on yritetty saada ylimääräistä yhtiökokousta pystyyn mutta kaikki teilataan.Yhtiöjärjestyskin muutettiin aivan toisenlaiseksi vaikka se ei mennytkään läpi yhtiökokouksessa.Menee näköjään kaupparekisterissä.
        As.osakeyhtiöissä voi mielivaltaisesti tehdä mitä huvittaa,kukaan ei tässä maassa puutu.Asia ei kuulu kenellekään, vaikka lakikirjassa lukee että Lääni valvoo niin käytänössä se ei tee mitään.Niinkuin yksi juristi sanoi ettei sieltä saa muuta kuin myötätuntoa.Kiinteistö liitosta olen kuullut myös ettei siellä tosipaikan tullen pysytä puheiden takana.
        Tässä on haastateltu noin 10 juristia mutta kukaan ei uskalla käydä toista juristia vastaan tai hoitaisivat vain pienen osan asiasta.
        Täytyy taas pistää lisää valituksia menemään jos saisi jonkun virkamiehen "hereille".

Olisit hoitanut asiasi siten, ettei huoneistoa olisi haltuunotettu, mitä siinä kitiset.

• täällä on

täysijärkisiäkin.... pelastit päiväni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      175
      1471
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1061
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      745
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      670
    5. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      660
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      29
      653
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      643
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      593
    10. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      587
    Aihe