MikäMättää

Surullinenäiti

Johtuuko tämä isosta elämänmuutoksesta ja kaikesta vanhasta kysyn täältä, koska en uskalla enään mieheltäni avata asiaa ei jaksa jutella enkä halua painostaa.
Olimme kuin 2 marjaa umpirakastuneita tulin raskaaksi toivottu raskaus olin energiaa täynnä iloinen, reipas tsemppaava ja oon tas alkanut olemaan pirteämpi, mutta raskauden noin jo3 mannella kuulla raskauttani säikähdin hormooneitani suutuin ihan pikku asioista kuten en saanut esim huomiota tai kaipaamaani herkkua pöytään tai mieheni ei ymmärtänyt kuinka hajut tekee pahaa enkä pystynyt syömään sen takia kunnolla. Riidat alkoi siitä asti koko raskauden ajan tai no oli meillä hyviäkin aikoja.
Monta lupausta ollaan tehty jos nyt taas yritetään olla sovussa jne lapsi on nyt yli puolivuotta ja sovussa ollaan. Riitoja on ollut paljon, mutta ei lasten nähden ja lähinnä sanallista huutoa minä en ole täydellinen minussa on paljon virheitä, sillä kun suutun päästän sellaisia sammakoita suusta, ett oksat pois huh huh, mutta kyllä heitän kommentteja osuviin nurkkiin jos minua ärsyttää tahallaan. Mieheni sanoo, että kaikki on sovittu, mutta minusta ei siltä vaikuta, sillä niim kylmältä vaikuttaa ei sano rakastavani munua eikä kehu minua.
Itse kehun häntä päivittäin ja sanon Rakastan Sinua, mutta en kumminkaan hoe sitä, mutta sanon esim puhelun päätteessä tai illalla milloin nyt tulee sellainen tilanne ja olen koittanut olla hiljaa sanomatta myös Rakas ynm kehuja ja testannut saanko samaa kohtelua takaisin, mutta en ole saanut, joten olen hienovaraisesti yrittänyt kysyä onko kaikki hyvin. Lapsien takia ja siksi, että Rakastan Miestänikin niin paljon tahdon tämän toimimaan niin kuin aikanaan pelkään, että minä kun olen niin hormoonihirviö ollut ja välillä, että mieheni ei osaa sanoa enään saano hänet takaisin sillaisena, kun hän oli voinko tehdä enään mitään mikä auttaisi hänet tajuamaan kuinka paljon häntä rakastankaan. Kaikkeni teen kaiken minkä ikinä pystyn.APUA :,(

2

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain_vastatakseni

Kaunko ehditte olla yhdessä ennen ensimmäisen lapsen syntymää? Ja oliko niin että teillä on useampikin yhteinen lapsi, oli hiukan sekava tuo kirjoituksesi ;).

Umpirakastunut vaihe kestää suhteessa yleensä maksimissaan kaksi vuotta. Sitten tunteet väkisinkin tasoittuvat, mikä on toisaalta ihan tarkoituksenmukaistakin. Alkaa rakastamisen vaihe, ja tahtomisen ja tietoisesti rakkauden tekojen tekeminen. Lapsen syntymä puolestaan on todella iso elämänmuutos, taitaapa olla isoin, mitä ihmiselle voi osua. Jos teillä on nuo molemmat osuneet lähekkäin, ja vielä tuo hormonihirviövaihe, niin onhan siinä ollut sopeutumista.

Kirjoituksesi perusteella miehesi vaikuttaa järkevältä ja ymmärtäväiseltä. Kaikki (monikaan) miehet vain eivät koe tarpeelliseksi hokea sitä rakastamistaan joka päivä ja joka välissä, toisin kuin moni nainen ja toisin kuin moni nainen kaipaisi. Moni mies ajattelee, että kun se on kerran sanottu, tilanne on vakio, ellei toisin ilmoiteta ;). Kertoiko miehesi alkuvaiheessa rakastamisestaan ja kehuiko sinua useammin? Ei kukaan ole ajatusten lukija, eikä mies välttämättä ymmärrä, että toivoisit kehuja ja rakkaudentunnustuksia.

Mistä ne teidän riidat kumpuavat? Monella perheellä pikkulapsi-, varsinkin vauvavaihe, univelkoineen ja yhteisen sekä kenties omankin ajan puutteineen aiheuttaa väsymystä ja hankaloittaa jaksamista, ja silloin näkee helpommin kaikki ne negatiiviset asiat ja tilanteet helpommin kärjistyvät. On hyvä, että tiedostat omat puutteesi, sitä kautta voit yrittää lähteä korjaamaan omaa käytöstäsi ja suuttumistaipumustasi. Voisit vaikka neuvolassa lasta käyttäessäsi puhua tästä, he voisivat ohjata sinut tarvittaessa jonnekin mistä saisit apua tuohon omaan osioosi. Voisit myös soittaa MLL:n puhelimeen, siellä voi puhua kaikesta: http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/vpn/

• Samaminä

Kiitos tuo vanhempainpuheli On tosi hyvä en ole aikaisemmin kuullutkaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5941
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      94
      3011
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe